Hvor mange patroner må pumpgun til jagt kunne indeholde??

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Martin8700
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, Våben, Flugtskydning
Geografisk sted: Horsens, Østjylland
Been thanked: 1 time

Hvor mange patroner må pumpgun til jagt kunne indeholde??

Indlæg af Martin8700 » 22. aug 2011, 00:10

Jeg tænkte på hvor mange patroner en pumpgun enlig må kunne indeholde hvis den skal bruges til jagt i DK. jeg blev i tvivl da det jo er et repeter våben, og ½ auto må jo kun kunne indeholde 2 patroner. men er det det samme også selvom det er et repeter våben. :???:
Martin.

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: Hvor mange patroner må pumpgun kunne indeholde??

Indlæg af HVK » 22. aug 2011, 00:47

Et haglgevær må altid kun kunne indeholde 2 patroner. Er det en pump riffel må den indeholde så mange som du lyster...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 22. aug 2011, 00:51

Alle haglvåben, uanset type og anvendt til jagt, må indeholde max 2 patroner.
Dvs én i kammeret og én i magasinet.

Det er anderledes med rifler.
Her er rifler baseret på pump-mekanikken at regne for repetervåben og må indeholde lige så mange det skal være.

Haglvåben, uanset type - max to skud
Rifler (manuelt ladede som boltaction, pump, leveraction, knækvåben) må indeholde lige så mange det skal være - dog må halvauto kun indeholde to skud til jagt i dk, eller være uplomberede til jagt i udlandet.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Martin8700
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, Våben, Flugtskydning
Geografisk sted: Horsens, Østjylland
Been thanked: 1 time

Indlæg af Martin8700 » 22. aug 2011, 01:00

Tak for svaret :thumbup:

sengoku
Newbie
Newbie
Interesser: jagt, lerdueskydning, samler
Geografisk sted: jylland

Re: Hvor mange patroner må pumpgun til jagt kunne indeholde?

Indlæg af sengoku » 27. jun 2014, 21:26

Jeg genopliver lige en meget gammel tråd.

Kom til at diskuttere med en kammerat, om det er lovligt at eje en "uplumberet" pumpgun, så længe man ikke går på jagt med den, men kun bruger den til fx, lerdueskydning?

Mvh

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 27. jun 2014, 21:29

Ja, det må du gerne.

Den kommer ind under "andre haglgeværer med en pibelængde over 55cm".
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

sengoku
Newbie
Newbie
Interesser: jagt, lerdueskydning, samler
Geografisk sted: jylland

Indlæg af sengoku » 27. jun 2014, 21:34

Refraktorius skrev:Ja, det må du gerne.

Den kommer ind under "andre haglgeværer med en pibelængde over 55cm".
Tusind tak for svar :-) - Så var det mig der tabte. Har gået i den tro, at det ikke var lovligt de sidste 15 år - og sågar skilt mig af med en uplumberet for mange år siden.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Ninja_Moose » 27. jun 2014, 21:35

sengoku skrev:Jeg genopliver lige en meget gammel tråd.

Kom til at diskuttere med en kammerat, om det er lovligt at eje en "uplumberet" pumpgun, så længe man ikke går på jagt med den, men kun bruger den til fx, lerdueskydning?

Mvh
Jeg kan bekræfte Refraktorius' svar, efter at have undersøgt det grundigt hos Sydøstjyllands Politi, nærmere bestemt Lene Falk fra våbenkontoret :-)
Det samme gør sig gældende for ½-auto, ifølge Lene Falk :-)

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 27. jun 2014, 21:43

Emnet har været diskuteret herinde et utal af gange.
Senest i denne tråd :
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=54604
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Langenge » 27. jun 2014, 21:44

Og det er ikke kun lovligt at besidde en haglbøsse med plads til mere end 2 patroner. Det er også absolut lovligt at anvende/skyde med den.
BLOT IKKE PÅ JAGT!
Derudover kan forskellige skydebaner have deres helt egen regler, der kan forbyde anvendelse af haglbøsser med plads til mere end 2 patroner.
Men har du mulighed for, på sikkerhedsmæssig forsvarlig vis, f.eks. at træne lidt hjemme i haven eller på marken med din haglbøsse, så er det fuldt lovligt at gøre det med din pump eller halvautomat, med plads til 42 patroner i magasinet.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Ninja_Moose » 27. jun 2014, 21:45

Langenge skrev:Og det er ikke kun lovligt at besidde en haglbøsse med plads til mere end 2 patroner. Det er også absolut lovligt at anvende/skyde med den.
BLOT IKKE PÅ JAGT!
Derudover kan forskellige skydebaner have deres helt egen regler, der kan forbyde anvendelse af haglbøsser med plads til mere end 2 patroner.
Men har du mulighed for, på sikkerhedsmæssig forsvarlig vis, f.eks. at træne lidt hjemme i haven eller på marken med din haglbøsse, så er det fuldt lovligt at gøre det med din pump eller halvautomat, med plads til 42 patroner i magasinet.
Og så er det bare skide sjovt, at eksperimentere med hvor mange lerduer man kan nå at ramme, inden de rammer jorden :-P

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 61 times
Been thanked: 161 times

Indlæg af HappyNanoq » 27. jun 2014, 21:51

Det er tilmed rigtig rart med en halvauto/pumpgun med 3skuds kapacitet.

Har selv benyttet Winchester 1500XTR European cal 12/70 med 3skuds kapacitet - som til lerduer blev ladet op med 3 skud ved seriens start, og kun ladet op med 1-2 skud direkte i magasinet ved klargøring til næste lerduer.
Så skal man ikke stå der og "klapre" med bøssen, men er lynhurtigt klar og kan komme igennem 6 eller 10'duers serie.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Overtroldmand
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 24 times
Been thanked: 100 times

Indlæg af Overtroldmand » 28. jun 2014, 19:15

Besidde er vist OK, men anvende og bære er vist ikke OK! så skal der kun være plads til 2 patroner for at det må bæres og anvendes overhoved.

§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:
1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,
2) piber, baskyler og aftagelige magasiner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1,
3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen.

Stk. 2. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har våbenpåtegning efter stk. 1 på medlemsbeviset, kan endvidere til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Ninja_Moose » 28. jun 2014, 19:25

Overtroldmand skrev:Besidde er vist OK, men anvende og bære er vist ikke OK! så skal der kun være plads til 2 patroner for at det må bæres og anvendes overhoved.

§ 2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:
1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,
2) piber, baskyler og aftagelige magasiner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1,
3) færdigladede haglpatroner til de haglgeværer, der er nævnt i nr. 1, såfremt haglene er løstliggende og har en diameter på højst 4 mm, samt omladehætter og halvladte eller tomme patronhylstre til de nævnte haglpatroner. Blyhaglpatroner er ikke omfattet af bestemmelsen.

Stk. 2. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har våbenpåtegning efter stk. 1 på medlemsbeviset, kan endvidere til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm.
Politiet siger noget andet :-) Så længe det ikke er jagt, må der puttes ligeså mange patroner i bøssen, som du gider.

Siggy
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: pistolskydning, jagt
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 27 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Siggy » 28. jun 2014, 19:33

The_Moose skrev:
Overtroldmand skrev:Besidde er vist OK, men anvende og bære er vist ikke OK! så skal der kun være plads til 2 patroner for at det må bæres og anvendes overhoved.

Politiet siger noget andet :-) Så længe det ikke er jagt, må der puttes ligeså mange patroner i bøssen, som du gider.
Tjaa, så tager ham eller hende du har talt med ved politiet fejl, bekendtgørelsen er meget klar på det område. Ellers ville der ikke være nogen grund at undlade ordet "anvende" i stk. 2.
Hilsen Siggy

Hoplofobi er den frygtligste angst af alle!!

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Ninja_Moose » 28. jun 2014, 19:45

Siggy skrev:
The_Moose skrev:

Tjaa, så tager ham eller hende du har talt med ved politiet fejl, bekendtgørelsen er meget klar på det område. Ellers ville der ikke være nogen grund at undlade ordet "anvende" i stk. 2.
Og så er jeg åbenbart en værre forbryder, for jeg anvender både ½-automat og pumpgun med lange magasiner :blink:
Men folk fortolker lovene forskelligt, og det er i sidste ende en dommer der kommer til at afgøre hvilken fortolkning der er mest korrekt.

Claus ØHH
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Historiske og moderne våben.
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Claus ØHH » 28. jun 2014, 19:54

Politiet i Rødovre siger at uplomberet haglgevære må bruges på baner der tillader dem, så det passer mig glimrende.
Deres mening kommer af at der står "til eget brug erhverve og besidde andre glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm"
Er EU affald for våben ejer?
Det kan svares på denne måde:
Tager en prostitueret penge for et knald?.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1072 times

Indlæg af Agamemnon » 28. jun 2014, 22:47

Siggy skrev:
The_Moose skrev:

I så fald er det da at lokke folk i fordærv, da formulleringen "til eget brug" er anvendt.

Hvad er det for et "brug" der tales om, hvis våbnet ikke må bruges til at skyde med. Dørstopper?... Brevvægt?

EDIT: Arhhh.... Slået af Claus ØHH :blink:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 28. jun 2014, 23:06

Som Agamemnon skrev tidligere, har det været til grundig debat tidligere på dette forum.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... 58#p535558

Jeg er helt enig i den skelnen Overtroldmanden kommer med, men inden jeg bliver udnævnt til selvstrammer af dem, som er uenige, vil jeg lige bede dem komme med noget lidt mere holdbart (juridisk bindende) end "jeg har hørt", "på våbenkontoret sagde de", "min søster dater en betjent som siger at". etc etc ach...

Men til dato er der IKKE ÉN som har scannet og postet et skriftligt svar fra en myndiged, som bekræfter den frie fantasi-idé, at haglbøsser der kan indeholde mere end 1+1 må anvendes jfr. §2a.

Der findes et begreb der hedder "at være vil-døv".
Dem som fastholder (tør gå i retten med... osv.) at formuleringen "til eget brug erhverve og besidde" også dækker over at bære og anvende falder efter min opfattelse i den kategori.

Jeg tror godt de (med lidt velvilje) vil kunne indse at forskellene i §2a, stk 1 og 2 ikke er sket ved et uheld - men oftest vælger og udbreder de en synsvinkel, som passer deres egen agenda.

Problemet er bare - DET ER RISIKOFRIT for diverse forummedlemmer at stå og påstå at de er villige til at gå i retten på deres fortolkning af formuleringen i §2a. stk 2. Det er fair nok hvis de selv går rundt med en uplomberet bøsse, og de så bliver taget - men de tager sku ikke skraldet hvis en newbie kommer her ind på forummet og læser en post og retter sig efter det ukritisk, fordi NVF er det største danske våbenforum.

Bottom line: der er IKKE er basis i lovhjemmel for at påberåbe sig ret til andet end at anskaffe og besidde et haglvåben med plads til mere end 1+1 - og hvis en godtroende stakkel render ind i en betjent som ser på det på samme måde, så kommer jurateksten pludselig i spil....
....og i våbenforskrækkede Danmark ville jeg ikke turde satse min straffeattest på en fortolkning der falder til den mest lempelige side - uanset uheldigt lovteksten er formuleret.

Min anke er, at selvom visse NVFers fortolkning er absolut ønskescenariet for os (mig selv incl.), så brug dog jeres store overbevisning og alle jeres kontakter mv. og FÅ DET DOG PÅ SKRIFT i stedet for bare at sige videre hvad nogen har fortalt.

HAR DU en navngiven kilde på et våbenkontor du taler godt med, så få dem til at bekræfte samtalens indhold og konklusion på skrift - ikke nok med at du får juridisk rygdækning, men det underbygger også dit argument, og det kan bruges af os andre.
Din personlige "garanti" og verbale "hearsay" argumenter er mildest talt ubrugelige.
Mit gæt er at ingen af de mest påståelige fortalere tør spørge, for de kender sq godt svaret.

Beklager endnu en rant herfra :oops:
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Ninja_Moose » 28. jun 2014, 23:13

Timsen skrev:Som Agamemnon skrev tidligere, har det været til grundig debat tidligere på dette forum.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.p ... 58#p535558

Jeg er helt enig i den skelnen Overtroldmanden kommer med, men inden jeg bliver udnævnt til selvstrammer af dem, som er uenige, vil jeg lige bede dem komme med noget lidt mere holdbart (juridisk bindende) end "jeg har hørt", "på våbenkontoret sagde de", "min søster dater en betjent som siger at". etc etc ach...

Men til dato er der IKKE ÉN som har scannet og postet et skriftligt svar fra en myndiged, som bekræfter den frie fantasi-idé, at haglbøsser der kan indeholde mere end 1+1 må anvendes jfr. §2a.

Der findes et begreb der hedder "at være vil-døv".
Dem som fastholder (tør gå i retten med... osv.) at formuleringen "til eget brug erhverve og besidde" også dækker over at bære og anvende falder efter min opfattelse i den kategori.

Jeg tror godt de (med lidt velvilje) vil kunne indse at forskellene i §2a, stk 1 og 2 ikke er sket ved et uheld - men oftest vælger og udbreder de en synsvinkel, som passer deres egen agenda.

Problemet er bare - DET ER RISIKOFRIT for diverse forummedlemmer at stå og påstå at de er villige til at gå i retten på deres fortolkning af formuleringen i §2a. stk 2. Det er fair nok hvis de selv går rundt med en uplomberet bøsse, og de så bliver taget - men de tager sku ikke skraldet hvis en newbie kommer her ind på forummet og læser en post og retter sig efter det ukritisk, fordi NVF er det største danske våbenforum.

Bottom line: der er IKKE er basis i lovhjemmel for at påberåbe sig ret til andet end at anskaffe og besidde et haglvåben med plads til mere end 1+1 - og hvis en godtroende stakkel render ind i en betjent som ser på det på samme måde, så kommer jurateksten pludselig i spil....
....og i våbenforskrækkede Danmark ville jeg ikke turde satse min straffeattest på en fortolkning der falder til den mest lempelige side - uanset uheldigt lovteksten er formuleret.

Min anke er, at selvom visse NVFers fortolkning er absolut ønskescenariet for os (mig selv incl.), så brug dog jeres store overbevisning og alle jeres kontakter mv. og FÅ DET DOG PÅ SKRIFT i stedet for bare at sige videre hvad nogen har fortalt.

HAR DU en navngiven kilde på et våbenkontor du taler godt med, så få dem til at bekræfte samtalens indhold og konklusion på skrift - ikke nok med at du får juridisk rygdækning, men det underbygger også dit argument, og det kan bruges af os andre.
Din personlige "garanti" og verbale "hearsay" argumenter er mildest talt ubrugelige.
Mit gæt er at ingen af de mest påståelige fortalere tør spørge, for de kender sq godt svaret.

Beklager endnu en rant herfra :oops:
Jeg har bedt om at få det på skrift, fra Lene Falk ved Sydøstjyllands Politi, og så snart jeg får det, skal jeg nok poste det her på forum :-)
De har dog efter sigende en del emails liggende, så min er bagerst i bunken.

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Has thanked: 1 time

Indlæg af Mannlicher 308 » 30. jun 2014, 10:31

Interessant tråd, jeg har da også lært et par ting :smile: :NVFrules:

Men tænker på, hvad der egentlig er baggrunden for, at repeterende haglvåben ikke må ha' mere end to patroner, men rifler gerne må?

Man kunne sagtens mistænke Rigspolitiet for at ville gøre alt for at begrænse antallet af våben og benytter enhver lejlighed til at sætte begrænsende regler - uanset hvad. Men hvorfor lige haglvåben? Jeg betragter da en riffel som et meget mere farligt våben - i hvert fald når du er længere væk end 20-30 meter. Hvis der er en sikkerhedsmæssig årsag, er det så fordi skrækscenariet først og fremmest er den der Brian/Ali type, der rydder et værtshus/hashklub med en pumpgun?

Eller er der en jagtmæssig årsag - at man vil undgå scenarier, hvor Jørgen Jæger plaffer syv ænder/duer ned mellem hver genladning?

Eller er det bare helt tilfældigt?

Claus ØHH
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Historiske og moderne våben.
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Indlæg af Claus ØHH » 30. jun 2014, 10:46

Mannlicher 308 skrev:Eller er det bare helt tilfældigt?
Har snakket med en ældre gut, som sagde det kom af at folk med double løbet våben skulle have en chance på jagt.
Om det derfor der er en regel/lov ved jeg ik, men det kunne være et bud.
Er EU affald for våben ejer?
Det kan svares på denne måde:
Tager en prostitueret penge for et knald?.

Brugeravatar
Timsen
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
Geografisk sted: Odense SØ
Has thanked: 49 times
Been thanked: 55 times
Kontakt:

Indlæg af Timsen » 30. jun 2014, 12:27

Mit gæt er også noget i den retning - dog tror jeg det er mere af "jagt-etiske" årsager, så man ikke ligger med en halvauto/pumpe med 20 skud og blæser en sø tør for ænder på 2 sekunder.
Med kun 2 skud, er skal man være pænt hurtig for at kunne nå at nakke mere end 2-4 fra første skud er afgivet, og skudplaceringen skal være det mere sikker, end med pray'n'spray fra en halvauto haglbøsse.

At lovgiverne så har valgt at lave en "mekanisk" løsning for at tvinge jægere til at overholde etiske regler er i min regnebog latterligt.
...og det giver da slet ikke mening f.eks. på flugtskydningsbaner eller andre ikke-jagtmæssige skydninger.

Riffeljagt er vel oftest på enkeltindivider, som går alene eller sammen med ganske få dyr?, så man vil have svært ved at nedlægge mere end 1 eller to med en repeterriffel. Muligvis derfor er halvautoer til jagt begrænset til 1+1 også, da det ville gøre det for nemt at nedlægge et helt spring rådyr f.eks., hvis man manglede en sund indstilling til jagt.
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 30. jun 2014, 13:55

Timsen skrev:Mit gæt er også noget i den retning - dog tror jeg det er mere af "jagt-etiske" årsager, så man ikke ligger med en halvauto/pumpe med 20 skud og blæser en sø tør for ænder på 2 sekunder.
At lovgiverne så har valgt at lave en "mekanisk" løsning for at tvinge jægere til at overholde etiske regler er i min regnebog latterligt.
...og det giver da slet ikke mening f.eks. på flugtskydningsbaner eller andre ikke-jagtmæssige skydninger.
Kom alt det 2-skuds-pis ikke reelt som en direkte følge af rockerkrigen?
(Det var vist Lene Espersen, der som daværende justitsminister var blandt de første underskrivere)
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Ninja_Moose » 30. jun 2014, 14:05

Tonnytot skrev:
Timsen skrev:Mit gæt er også noget i den retning - dog tror jeg det er mere af "jagt-etiske" årsager, så man ikke ligger med en halvauto/pumpe med 20 skud og blæser en sø tør for ænder på 2 sekunder.
Kom alt det 2-skuds-pis ikke reelt som en direkte følge af rockerkrigen?
(Det var vist Lene Espersen, der som daværende justitsminister var blandt de første underskrivere)
aaarh, det er vist noget ældre end rockerkrigen ;-)

Besvar