Grummmfffff
Læs nu bare hvad Keldda skriver, omkring hvad man normalt mener med en salonriffel
En riffel bygget over det koncept, der i sin tid blev brugt til salonskydning. Altså for sjov skydning indendørs.
Det betegner i dag, i praksis, kun .22, og så den nyere (som man lidt tvivlsomt har taget med her under) .17. (altså når vi snakker RIFFEL, og ikke BØSSE)
Og det er altså den definition, som diverse offentlige instanser anvender.
OG i en del tilladelser til regulering, er salon nævnt. Blandt i forbindelse med regulering med halvauto.
Men det er en M E G E T lang forklaring og historie.
Det lyder uhyggeligt og skørt

og det er altså ikke for at .................. æhhhhh hvordan skal man sige det????
Ikke for at forherlige nogen her i forum, men dette forum har faktisk nok efterhånden en del medlemmer med meget stor viden.
Efter, grundet personlig interesse, at have kontaktet alt hvad der kunne findes af ekspertise inden for området "salon" m.v. i hele norden (EDIT: Jeg har faktisk været hele verden rundt i den "mission"), er min konklusion, at du får meget svært ved at finde nogle her i landet, der ved mere om salonvåben, end Keldda og måske en enkelt eller to mere ;-)
Jo, det kan være nødvendigt at definere salon, når der f.eks. kun gives tilladelse til regulering med halvauto i salon.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!