Hjælp til valg af rettrækker

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 5. feb 2014, 21:54

Jeg er blevet enig med mig selv om,at jeg har fortjent en ny riffel inden næste jagtsæson :mrgreen:

Og jeg er tilbøjelig til at hoppe med på rettrækker holdet. Ikke fordi jeg tror at det vil ændre noget på mit vildt udbytte,men fordi jeg syntes det er fedt og jeg tror man bliver rigtigt glad for det,når først man har vænnet sig til det. Kunne egentlig godt tænke mig et veksel system,men omvendt så er der jo ikke særligt meget man ikke kan skyde med en 30.06

I øjeblikket sidder jeg og kigger meget på R8 og Maral. Men hvad med Helix? Er den så ringe kvalitet som folk siger?

Hvordan er aftrækket på de forskellige? På min gamle Browning var den på 2kg og det syntes jeg er alt for meget. Fik sat det ned til 1200g,men fortrød jeg ikke havde fået lavet det endnu lettere

Brugeravatar
Mannlicher 308
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 605
Tilmeldt: 11. apr 2009, 16:09
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 132 times
Been thanked: 156 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Mannlicher 308 » 5. feb 2014, 22:04

Har en R8 og kan stå 100% inde for den, inkl. aftræk - har aldrig haft et bedre. Syntes før, at min Mannlicher havde det perfekte aftræk, og det er også rigtig fint, men så kom R8'eren...

Har haft en Maral i hånden, syntes den virkede "skramlet".

Har aldrig rørt en Helix.

Røvfuld
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 54
Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:57
Interesser: Hagl
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Røvfuld » 5. feb 2014, 22:09

Efter at have skudt med en Blazer og have haft både Maral og Helix i hånden synes jeg absolut Helix (i sin nyeste udgave, har ikke haft den tidligere i hånden) er af klart bedst kvalitet, alting kører bare perfekt, der er ingenting der rasler, og alt føles som om at det er lavet på fine tolerancer.

Skulle forklare en ven forskellen på at repetere en Helix over en Maral, og kunne bedst forklare det som at skære med en døv og en skarp kniv.
Helix´en føles bare meget mere crisp.

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 5. feb 2014, 22:19

Ingen tvivl om at R8'eren er fin,men skal man have en der lidt lækker er prisen også i hvert fald en halv gang højere end de andre 2. Er den det bedre? Kan man selv justere aftrækket på den?

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 5. feb 2014, 22:20

Røvfuld skrev:Efter at have skudt med en Blazer og have haft både Maral og Helix i hånden synes jeg absolut Helix (i sin nyeste udgave, har ikke haft den tidligere i hånden) er af klart bedst kvalitet, alting kører bare perfekt, der er ingenting der rasler, og alt føles som om at det er lavet på fine tolerancer.

Skulle forklare en ven forskellen på at repetere en Helix over en Maral, og kunne bedst forklare det som at skære med en døv og en skarp kniv.
Helix´en føles bare meget mere crisp.
Syntes du Helix'en virker til at være i bedre kvalitet end R8'eren?

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af MadsenRex » 5. feb 2014, 23:10

Nu er jeg jo Blaser mand om en hals! Og meget tilfreds med browning i haglbøsser. MEN, når det er sagt, så er maral af samme kvalitet som min søns gevær, og så ringe lavet at det bare er løgn, sådan følte jeg det ihvertfald! Helix kender jeg ikke.

Men Blasers aftræk, deres robusthed, deres simple opbygning samt præcision og finish, gør den til førstevalget for mig. Om jeg bevidst undladt at give den olie i noget der ligner 400 skud, og den er ekstrem beskidt over alt, så har den til dato aldrig svigtet mig! Det er en luksus arbejdsmaskine, og tror ærlig talt ikke man kan finde noget som er bedre...

Ulrikgfh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. dec 2013, 13:06
Interesser: Jagt, LSR
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 14 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Ulrikgfh » 6. feb 2014, 09:57

Hej.
Har nu skudt 100 skud på bane med min nyanskaffede Blaser R8 rettrækker.... Smiler stadig!!
Efter 40-50 skud føles rettrækket helt naturligt og faktisk rigtig dejligt og ikke mindst NEMT!!

Jeg har ATZL aftræk som kan sættes på 850 g eller 250 g... Fantastisk, men pas på... 250 g er som smør... Der skal ikke meget til skuddet bliver afgivet.. Fantastisk aftræk der på sin vis kan sammenlignes med at have en snelle. Rent praktisk skal magasinet dog ud for at skifte, men kan gøres på få sekunder!!

Riflen er præcis, og du kan lave hul i hul ab fabrik!!

Jeg har prøvet maral'en og den kan på ingen måde måle sig med R8'eren... Kender ikke helix, så der vil jeg ikke udtale mig.

Blaser koster, men tror du kan regne med at det er et system du kan beholde i mange år frem!! Hvorvidt du har brug for kaliberskifte?????? Du behøves jo ikke skifte, men du har jo bibeholdt muligheden for at fortryde og tilkøbe det senere??!! Med maral fanger bordet!!
Jeg har selv kaliber 6,5x55 og 300 win mag. Det kommer jeg ikke til at fortryde!!
Held og lykke med valget.
Præcision er en forudsætning for Nøjagtighed... Vejen dertil hedder "Træning"!
_________________________________________________________________

Blaser R8 Proff
6,5x55 Fluted Semiweight
300 Win Mag

Optik:
Swarovski Z6i 1-6x24 SR
Swarovski Z6i 3-18x50 P BT SR

Brugeravatar
Carsten Bo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 10. feb 2007, 16:28
Interesser: Jagt, Genladning
Geografisk sted: sydhavsøerne
Has thanked: 453 times
Been thanked: 354 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Carsten Bo » 6. feb 2014, 10:09

Der er også noget der hedder gensalgsværdi, hvis man en dag vil af med grejet igen. Blaser holder nok bedst prisen. På Egun bliver brugte r8 sat til salg til hvad de kan handles til i DK. Og det er vel egentlig et fingerpej om at prisen holder.
Det er begrænset hvad der er solgt af helix i forhold til blaser. Blaser er 90% smag 5%fornuft og 100%skydeglæde. Det nye professionel succes skæfte ligger enddog rigtig godt i min hånd. GRS skæftet falder også fint, men succes :numberone:
Er udnævnt til Klodsmedjord.

I never feel guilty eating anything
Carsten

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 6. feb 2014, 15:49

MadsenRex skrev:Nu er jeg jo Blaser mand om en hals! Og meget tilfreds med browning i haglbøsser. MEN, når det er sagt, så er maral af samme kvalitet som min søns gevær, og så ringe lavet at det bare er løgn, sådan følte jeg det ihvertfald! Helix kender jeg ikke.

Men Blasers aftræk, deres robusthed, deres simple opbygning samt præcision og finish, gør den til førstevalget for mig. Om jeg bevidst undladt at give den olie i noget der ligner 400 skud, og den er ekstrem beskidt over alt, så har den til dato aldrig svigtet mig! Det er en luksus arbejdsmaskine, og tror ærlig talt ikke man kan finde noget som er bedre...
Regnede godt med at du ville komme på banen,da jeg har læst samtlige tråde om R8 herinde og derfor kender din forkærlighed for dem :smile:
Havde overvejet at prøve at lure hvornår du skulle på Kalvebod igen,og så "tilfældigt" dukke op og prøve at lokke et par skud ud af dig :neutral: :biggrin:

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 6. feb 2014, 15:55

Ulrikgfh skrev:Hej.
Har nu skudt 100 skud på bane med min nyanskaffede Blaser R8 rettrækker.... Smiler stadig!!
Efter 40-50 skud føles rettrækket helt naturligt og faktisk rigtig dejligt og ikke mindst NEMT!!

Jeg har ATZL aftræk som kan sættes på 850 g eller 250 g... Fantastisk, men pas på... 250 g er som smør... Der skal ikke meget til skuddet bliver afgivet.. Fantastisk aftræk der på sin vis kan sammenlignes med at have en snelle. Rent praktisk skal magasinet dog ud for at skifte, men kan gøres på få sekunder!!

Riflen er præcis, og du kan lave hul i hul ab fabrik!!

Jeg har prøvet maral'en og den kan på ingen måde måle sig med R8'eren... Kender ikke helix, så der vil jeg ikke udtale mig.

Blaser koster, men tror du kan regne med at det er et system du kan beholde i mange år frem!! Hvorvidt du har brug for kaliberskifte?????? Du behøves jo ikke skifte, men du har jo bibeholdt muligheden for at fortryde og tilkøbe det senere??!! Med maral fanger bordet!!
Jeg har selv kaliber 6,5x55 og 300 win mag. Det kommer jeg ikke til at fortryde!!
Held og lykke med valget.
Lyder lækkert med det aftræk :thumbup:
Ja dit kalibervalg er vel egentlig oplagt. 6,5 herhjemme og 300 på den anden side af sundet. Kender intet til 6,5 da jeg altid har skudt med 30.06. Hvordan er den når man skyder langdistance? Og kan man bruge samme bundstykke til de 2 kalibre eller skal man også skifte det?
Og hvad er merprisen for det aftræk?

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 6. feb 2014, 16:01

Carsten Bo skrev:Der er også noget der hedder gensalgsværdi, hvis man en dag vil af med grejet igen. Blaser holder nok bedst prisen. På Egun bliver brugte r8 sat til salg til hvad de kan handles til i DK. Og det er vel egentlig et fingerpej om at prisen holder.
Det er begrænset hvad der er solgt af helix i forhold til blaser. Blaser er 90% smag 5%fornuft og 100%skydeglæde. Det nye professionel succes skæfte ligger enddog rigtig godt i min hånd. GRS skæftet falder også fint, men succes :numberone:
Kan godt se fidusen i det succes skæfte. Men er det nemt nok at repetere hurtigt,når man har tommelfingeren inde i det hul?
Kan se der også er lavet et succes skæfte i læder. Er det merprisen værd for lidt ekstra lir?

Røvfuld
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 54
Tilmeldt: 6. aug 2013, 09:57
Interesser: Hagl
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Røvfuld » 6. feb 2014, 16:03

Schønning skrev:
Røvfuld skrev:Efter at have skudt med en Blazer og have haft både Maral og Helix i hånden synes jeg absolut Helix (i sin nyeste udgave, har ikke haft den tidligere i hånden) er af klart bedst kvalitet, alting kører bare perfekt, der er ingenting der rasler, og alt føles som om at det er lavet på fine tolerancer.

Skulle forklare en ven forskellen på at repetere en Helix over en Maral, og kunne bedst forklare det som at skære med en døv og en skarp kniv.
Helix´en føles bare meget mere crisp.
Syntes du Helix'en virker til at være i bedre kvalitet end R8'eren?
Jeg synes de ligner hinanden meget kvalitetsmæssigt, kan godt se min tidligere formulering ikke ligger op til det, her mente jeg selvfølglig forskellen på Maral og Helix.

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 6. feb 2014, 16:09

Røvfuld skrev:
Schønning skrev:
Røvfuld skrev:Efter at have skudt med en Blazer og have haft både Maral og Helix i hånden synes jeg absolut Helix (i sin nyeste udgave, har ikke haft den tidligere i hånden) er af klart bedst kvalitet, alting kører bare perfekt, der er ingenting der rasler, og alt føles som om at det er lavet på fine tolerancer.

Skulle forklare en ven forskellen på at repetere en Helix over en Maral, og kunne bedst forklare det som at skære med en døv og en skarp kniv.
Helix´en føles bare meget mere crisp.
Syntes du Helix'en virker til at være i bedre kvalitet end R8'eren?
Jeg synes de ligner hinanden meget kvalitetsmæssigt, kan godt se min tidligere formulering ikke ligger op til det, her mente jeg selvfølglig forskellen på Maral og Helix.
Godt,blev lige lidt forvirret hehe

Ulrikgfh
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17. dec 2013, 13:06
Interesser: Jagt, LSR
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 18 times
Been thanked: 14 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Ulrikgfh » 6. feb 2014, 17:48

Schønning skrev:
Ulrikgfh skrev:Hej.
Har nu skudt 100 skud på bane med min nyanskaffede Blaser R8 rettrækker.... Smiler stadig!!
Efter 40-50 skud føles rettrækket helt naturligt og faktisk rigtig dejligt og ikke mindst NEMT!!

Jeg har ATZL aftræk som kan sættes på 850 g eller 250 g... Fantastisk, men pas på... 250 g er som smør... Der skal ikke meget til skuddet bliver afgivet.. Fantastisk aftræk der på sin vis kan sammenlignes med at have en snelle. Rent praktisk skal magasinet dog ud for at skifte, men kan gøres på få sekunder!!

Riflen er præcis, og du kan lave hul i hul ab fabrik!!

Jeg har prøvet maral'en og den kan på ingen måde måle sig med R8'eren... Kender ikke helix, så der vil jeg ikke udtale mig.

Blaser koster, men tror du kan regne med at det er et system du kan beholde i mange år frem!! Hvorvidt du har brug for kaliberskifte?????? Du behøves jo ikke skifte, men du har jo bibeholdt muligheden for at fortryde og tilkøbe det senere??!! Med maral fanger bordet!!
Jeg har selv kaliber 6,5x55 og 300 win mag. Det kommer jeg ikke til at fortryde!!
Held og lykke med valget.
Lyder lækkert med det aftræk :thumbup:
Ja dit kalibervalg er vel egentlig oplagt. 6,5 herhjemme og 300 på den anden side af sundet. Kender intet til 6,5 da jeg altid har skudt med 30.06. Hvordan er den når man skyder langdistance? Og kan man bruge samme bundstykke til de 2 kalibre eller skal man også skifte det?
Og hvad er merprisen for det aftræk?
Aftrækket er super nice, men koster en del ekstra. Og husk at magasinet jo sidder i aftrækshuset. Det vil sige at du skal have to aftrækshuse med med to ATZL aftræk, hvis du vil kunne lave hurtigt magasin skifte!! Kan ikke huske prisen, men det er lidt pebret!
Jeg har tænkt mig at bruge 300 win mag til distance... 6.5x55 i lapua scenar falder næsten en meter på 400 m, så der er 300 win mag mere fladtskydende. Men det kan
jo løses med et ballistik tårn på optikken.
Bundstykket har en enkelt del der skal skiftes og magasin indsatsen i aftrækshuset skal også skiftes!!
Præcision er en forudsætning for Nøjagtighed... Vejen dertil hedder "Træning"!
_________________________________________________________________

Blaser R8 Proff
6,5x55 Fluted Semiweight
300 Win Mag

Optik:
Swarovski Z6i 1-6x24 SR
Swarovski Z6i 3-18x50 P BT SR

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af MadsenRex » 6. feb 2014, 19:38

Schønning skrev:Jeg er blevet enig med mig selv om,at jeg har fortjent en ny riffel inden næste jagtsæson :mrgreen:

Og jeg er tilbøjelig til at hoppe med på rettrækker holdet. Ikke fordi jeg tror at det vil ændre noget på mit vildt udbytte,men fordi jeg syntes det er fedt og jeg tror man bliver rigtigt glad for det,når først man har vænnet sig til det. Kunne egentlig godt tænke mig et veksel system,men omvendt så er der jo ikke særligt meget man ikke kan skyde med en 30.06

I øjeblikket sidder jeg og kigger meget på R8 og Maral. Men hvad med Helix? Er den så ringe kvalitet som folk siger?

Hvordan er aftrækket på de forskellige? På min gamle Browning var den på 2kg og det syntes jeg er alt for meget. Fik sat det ned til 1200g,men fortrød jeg ikke havde fået lavet det endnu lettere
Havde du fået handlet en riffel, ellers smid mig en PB, så har jeg et godt tilbud;-)

Brugeravatar
MadsenRex
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 28. aug 2011, 11:12
Interesser: Jagt, ældre våben
Geografisk sted: Ullerup
Has thanked: 455 times
Been thanked: 376 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af MadsenRex » 6. feb 2014, 23:36

Schønning skrev:
MadsenRex skrev:Nu er jeg jo Blaser mand om en hals! Og meget tilfreds med browning i haglbøsser. MEN, når det er sagt, så er maral af samme kvalitet som min søns gevær, og så ringe lavet at det bare er løgn, sådan følte jeg det ihvertfald! Helix kender jeg ikke.

Men Blasers aftræk, deres robusthed, deres simple opbygning samt præcision og finish, gør den til førstevalget for mig. Om jeg bevidst undladt at give den olie i noget der ligner 400 skud, og den er ekstrem beskidt over alt, så har den til dato aldrig svigtet mig! Det er en luksus arbejdsmaskine, og tror ærlig talt ikke man kan finde noget som er bedre...
Regnede godt med at du ville komme på banen,da jeg har læst samtlige tråde om R8 herinde og derfor kender din forkærlighed for dem :smile:
Havde overvejet at prøve at lure hvornår du skulle på Kalvebod igen,og så "tilfældigt" dukke op og prøve at lokke et par skud ud af dig :neutral: :biggrin:
Lørdag kl.08:45, der er eliten samlet;-) og du skal være velkommen til at prøve alt det du vil... Skal bare lige vide om der er en kaliber du helst vil skyde med, eller det er fem allesammen? Og hvis jeg skal tage en speciel optik med må du også sige til...

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 7. feb 2014, 08:30

Lyder lækkert :numberone:

Skal lige forhandle med regeringen om en udgangstilladelse. Havde lovet hende at hun måtte sove længe i morgen.Tingene er sgu lidt bøvlede nogle gange,når man har 2 helt små børn hehe
Du får lige en melding senere i dag,men umiddelbart er jeg helt sikkert på. Skal bare lige have kringlet den hehe :blink:

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af AHSV » 7. feb 2014, 18:06

Schønning skrev:Lyder lækkert :numberone:

Skal lige forhandle med regeringen om en udgangstilladelse. Havde lovet hende at hun måtte sove længe i morgen.Tingene er sgu lidt bøvlede nogle gange,når man har 2 helt små børn hehe
Du får lige en melding senere i dag,men umiddelbart er jeg helt sikkert på. Skal bare lige have kringlet den hehe :blink:
Føler med dig, specielt fordi jeg også har 2 helt små børn...

Mvh
Anders

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 7. feb 2014, 19:19

Så er der indgået forlig :TOS:
Konen tager på hyggetur med hendes søster og svoger på tirsdag, og jeg tager på skydebanen i morgen :mrgreen:

Tag du bare alt det med du orker at slæbe hehe Men især din 308 der ikke er i camo, og din 375 i camo vil jeg meget gerne se. Mht optik,så må du meget gerne tage din Victory HT,din trijicon og dit aimpoint med :blink:

Hvordan finder jeg dig egentlig?
Har aldrig været der, og har fået det indtryk at det er kæmpe stort, og at der er et hav af mennesker derinde

Schønning
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 135
Tilmeldt: 24. sep 2010, 22:58
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Schønning » 7. feb 2014, 19:24

Ja det er sgu lidt af et puslespil at få tid til sin hobby engang imellem Anders

AHSV
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 663
Tilmeldt: 19. okt 2007, 11:36
Interesser: Jagt, Fiskeri, Baneskydning
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 103 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af AHSV » 7. feb 2014, 20:04

Schønning skrev:Ja det er sgu lidt af et puslespil at få tid til sin hobby engang imellem Anders
Tja, jeg er jo banepasser derude så jeg kan ofte melde at jeg "desværre" er "nødt" til at tage en vagt og så har jeg en hel dag på banen.

Mvh
Anders

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 100 times
Been thanked: 130 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Saze » 8. feb 2014, 19:15

Du skylder dig selv at røre og prøve en Lynx som også er en ret trækker. Mærkede på en til den jagt messe i Odense for snart to år siden og hvor er det lækkerier, man bliver forelsket på stedet!!! Havde lige købt en ny riffel, så gav det ikke mere omtanke.

Mon ikke de udstiller igen i år, så hvis du har lidt tålmodighed synes jeg ikke du skal snyde dig selv for den oplevelse!!!
Living to enjoy life!

Brugeravatar
Saze
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 555
Tilmeldt: 13. feb 2010, 00:59
Interesser: Jagt, Lang distance skydning
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 100 times
Been thanked: 130 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Saze » 8. feb 2014, 19:16

Nogen herinde der har erfaring med Lynx?
Living to enjoy life!

Brugeravatar
Boldsen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1005
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:48
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 51 times
Been thanked: 117 times

Re: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af Boldsen » 8. feb 2014, 23:50

Saze skrev:Nogen herinde der har erfaring med Lynx?
Ikke selv, men disse har:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/to ... Terms=Lynx

http://www.riffeljagt.com/forum/code/to ... Terms=Lynx
Mvh. Boldsen

Veni Vedi Vici

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Sv: Hjælp til valg af rettrækker

Indlæg af 308 W » 9. feb 2014, 09:24

Der er også Strasser RS 05, jeg kender 2 der har haft dem, det var vist ikke toppen.

http://www.hms-strasser.at/?l=en

Sendt fra min GT-I9100

Besvar