Passer det? ikke fordi jeg regner med at det bliver relevant for mig, men synes ikke at det kan passe at man mister tegnet før man bliver fundet skyldig?
Ahrg.. Forkert forum. Skulle selfølgelig have været i love og regler...

Nu er det jo heller ikke altid rigtig det de gørAlbani skrev:En af mine kolegaer blev overfaldet på sin hjemadresse og forsvarede sig. De 2 overfaldsmænd fik nogle tandskader og meldte min kolega for vold og 1 time efter kom policen og hentede jagttegnet. Først da sagen blev frafaldet, fordi der var vidner, fik han jagttegnet tilbage
Mvh
Martin
Særlige bestemmelser om kontrolordningen for glatløbede haglgeværer mv.
§ 33. Våbentilladelse til glatløbede haglgeværer mv. til jagtbrug gives efter reglerne i kapitel 1 og 6.
§ 34. Samtykke til udstedelsen af jagttegn efter våbenbekendtgørelsens § 3 gives maskinelt af Rigspolitichefen. Samtykke gives dog af politimesteren (politidirektøren), hvis ansøgeren er registreret for kriminelle forhold begået efter den 1. januar 1986, der gør det tvivlsomt, om samtykke kan gives.
§ 35. Ved vurderingen af om en person, der ansøger om samtykke til udstedelse af jagttegn eller til våbenpåtegning på et medlemsbevis, opfylder kravet i våbenbekendtgørelsens § 36, ses der bort fra kriminelle forhold, der er begået før den 1. januar 1986.
Stk. 2. Politiet vejleder efter anmodning personer, der påtænker at ansøge om jagttegn eller om våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer, om deres udsigt til at få politiets samtykke hertil.
§ 36. § 16 finder tilsvarende anvendelse ved meddelelse af samtykke til personer under 18 år til udstedelse af jagttegn og til våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer.
§ 37. Samtykke til våbenpåtegning på et medlemsbevis kan gives på en særlig blanket.
Hej - det er flot klaret af ordensmagten.Albani skrev:En af mine kolegaer blev overfaldet på sin hjemadresse og forsvarede sig. De 2 overfaldsmænd fik nogle tandskader og meldte min kolega for vold og 1 time efter kom policen og hentede jagttegnet. Først da sagen blev frafaldet, fordi der var vidner, fik han jagttegnet tilbage
Mvh
Martin
Hvis den skal tages for pålydende, kan politiet jo ikke lægge andre forhold til grund for at nægte samtykke, end de beskrevne.Det må antages, at jagtloven udtømmende har gjort op med, hvilke lovovertrædelser der kan begrunde frakendelse af retten til at have eller erhverve jagttegn.
mange af dem burde at læse med herinde og høste ny viden for dem.LQS skrev:ja eller endnu engang en jagttegnslærer der udtaler sig om noget han intet aner om!
MVH søren
Lerche skrev:Nu er det jo heller ikke altid rigtig det de gørAlbani skrev:En af mine kolegaer blev overfaldet på sin hjemadresse og forsvarede sig. De 2 overfaldsmænd fik nogle tandskader og meldte min kolega for vold og 1 time efter kom policen og hentede jagttegnet. Først da sagen blev frafaldet, fordi der var vidner, fik han jagttegnet tilbage
Mvh
Martinjeg vil da virkelig håbe de huskede at låne hans våben med så for ellers hade de vel et eller andet sted givet manden store problemer for nu var i ulovlig våben besiddelse jo. nomalt proceduren vil vel være da en jagt tegn kun gælder en jagt år af gangen at man altid beholder den man har og det ikke er sikkert der kommer et nyt
helt enig!! jeg havde haft jagttegn 5år før hvis det ikke var fordi min jagttegnslære havde sagt at jeg ikke kunne få det pga vold, jeg havde slået 2 på 14 og 15år (var selv 15) fordi de kastede med snebolde med sten i da jeg kom kørene på scooter og fik et stenslag på mit visir (glasset på min hjelm)LQS skrev:ja eller endnu engang en jagttegnslærer der udtaler sig om noget han intet aner om!
MVH søren