Langt.... langt bag dig.

Leadbyte.
(og iøvrigt mener jeg at det er godt, der er nogen der tør tage slagsmålet)
Hvor står der en regel mht. at opbevaringsstedet ikke må være samme rum som genopladningsrummet?Marius skrev: Politiet kan alene inspicere at 'obvaringsstedet' (som specifikt ikke må være 'laderummet'). På denne baggrund virker det ejendommeligt, at de ønsker at godkende et 'laderum' før en tilladelse gives.
Her er det vel egentligt kun krudtoplag der har hold i lovgivning?6. Politiet har til enhver tid, uden retskendelse, adgang til at kontrollere udstyr, krudtoplag og arbejdslokaler.
JA. Jf. våbenlovens § 3, stk. 3, nr. 3.. Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.Redakula skrev:Jeg har lige fået min tilladelse (afleverede mandag og havde den i dag med posten!!! Stor ros til Nordjyllands politi!) og der står:Her er det vel egentligt kun krudtoplag der har hold i lovgivning?6. Politiet har til enhver tid, uden retskendelse, adgang til at kontrollere udstyr, krudtoplag og arbejdslokaler.
Velkommen til dagens Danmark. Det er desværre ikke det eneste eksempel vi har set her på NVF.LAU skrev: Hvornår pokker er det blevet politiets job at hitte på egne regler og love? Det er dybt problematisk at det kan lade sig gøre.
det er nok et levn fra HARRYs tid! men spændt på hvordan de næste ansøgninger behandles?LAU skrev:Dette er jo selve definitionen af smukt arbejde![]()
Men Fyns politi fortjener dælme et løgspark af dimensioner.
Hvornår pokker er det blevet politiets job at hitte på egne regler og love? Det er dybt problematisk at det kan lade sig gøre.
Det bliver de slet ikke, Rigspolitiet er tilsyneladende gået i tænketank, og ind til de dukker op, udstedes der ikke nye tilladelser og de gamle fornyes ikkeLQS skrev:det er nok et levn fra HARRYs tid! men spændt på hvordan de næste ansøgninger behandles?
Jeg må dog opbevare de grejer jeg har, men kan ikke købe nytDet er naivt at tro RP vil have noget færdigt til den dato !
Kan man ikke aflevere en ansøgning om fornyelse og så lade videre i mellemtiden ?Zoli skrev:Det bliver de slet ikke, Rigspolitiet er tilsyneladende gået i tænketank, og ind til de dukker op, udstedes der ikke nye tilladelser og de gamle fornyes ikkeLQS skrev:det er nok et levn fra HARRYs tid! men spændt på hvordan de næste ansøgninger behandles?![]()
Det er jeg desværre fanget i. Min tilladelse udøber om 14 dage, og for at citere det lokale våbenkontor :Jeg må dog opbevare de grejer jeg har, men kan ikke købe nytDet er naivt at tro RP vil have noget færdigt til den dato !![]()
Så der skal kigges dybt i krystalkuglen, og shoppes det der mangler til de næste par måneder.
Worst case, så venter de måske til juni 2012, hvor det er planlagt at indføre en revision af "Lov om våben og eksplosivstoffer", som giver hjemmel til at kontrollere udstyr og lokaler:Lassescout skrev:Nu har Rigspolitiet afgjort klagen ( efter 15 måneders behandlingstid).
RP gav mig medhold i, at politiet kun har ret til at se krudtoplaget, ikke udstyr og lokaler. Jeg har så desværre erfaret på et søsterforum, at det har medført, at politiet indtil videre ikke kan udstede nye, eller forny gamle tilladelser.
Det er jo surt, at det skal gå ud over mange mennesker, at politiet må give sig, men det er ude af mine hænder.
https://www.borger.dk/Lovgivning/Hoerin ... 2146002245Forslag til Lov om ændring af våbenloven og lov om krigsmateriel skrev:I § 3, stk. 3, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:
"4) krudtoplag, arbejdslokaler og udstyr hos personer, der har tilladelse
til genopladning af ammunition."
Nr. 4 bliver herefter nr. 5.
Røgsvagt krudt er ikke så farligt igen. det er opbevarings formen i et lukket stålskab der forvandler det fra almindeligt godt brændbart til en eksplosiv.K.M. skrev:Jeg håber da ikke at de finder på at give tilladelse til at de kan komme på besøg i tide og utide, bare fordi at man har jagttegn/våbentilladelser. Med genladning er det lidt noget andet - man har "løst" krudt (ja, I ved hvad jeg mener...) som lige er nummeret farligere end færdige patroner, og ja for min skyld må de da også gerne få ret til at kontrollere at genladningsprocessen foregår efter ordentlige forhold.
Men at give lov til at komme på besøg bare fordi man tilfældigvis har en våbentilladelse eller jagttegn, det finder jeg sgu ikke nødvendigt.
Fedt nok! Kan du lokkes til at scanne vejledningen ind og poste den her?Zoli skrev:Så er der modtaget en ny genladetilladelse :eek:
Der er gået et par uger med konstant opfølgning på det lokale våbenkontor, samt en del snak med en konsulent hos Jægerforbundet. Han har også kontaktet politiet.
Stykket med kalibre er faldet bort, til gengæld er der nu 2 sider med diverse betingelser for genladetilladelsen.
Der er en del referencer til bygningsreglementet, som jeg ikke forstår, da alle bygninger i DK i forvejen skal følge reglementet.
Til gengæld er der diverse henvisninger til eksplosivstof regler, el-regler i sprængstof rum (uden afstande) mm. som muligvis kan give lidt udfordringer.
Jeg sender en kopi til forbundet, så må de kontrollere lovligheden af kravene
I tilladelsen er anført som vilkår/betingelse, at den elektriske installation (i arbejdsrummet) skal udføres efter Stærkstrømsbekendtgørelsens bestemmelser om sprængstofrum (!).Mausertossen skrev:"Sprængstof-rum"... Hvem er den idiot politiet bruger som konsulent til de regler...?