Kan disse lovligt sendes med GLS eller lign? Eller skal de med våbentransport?
Jeg vil ikke risikere noget, forhandleren siger dog at det er OK med alm post, men syntes det lyder som noget jeg gerne vil have en ekstra vurdering af.
Mvh Randy

Jo det tænkte jeg også, omvendt skal jeg vælge forsendelse, og hvis jeg aktivt vælger postnord/gls, så tænker jeg ansvaret er mit?
Tak for svar.
Tak for svar. Jeg prøver at give dem er skriv :)Za_X_aZ skrev: ↑30. jun 2025, 21:43Jeg ville mene det er noget der skal hentes selv eller med Specialtransport.
Som du selv er inde på så er det ikke en vital våben del, men der i mod en del som kræver tilladelse, og derfor ville jeg mene det er no go med normal post.
Men du kan jo bare smide en mail til PAC og spørge de plejer at svare hurtigt på sådan små ting pr mail.
MVJYL-vaaben@politi.dk
Skal alle tilladelskrævende våben/dele ikke det? Eller har jeg misforstået noget?
Jeg prøver at sætte det med lyddæmper modulerne lidt i relief - mener du det kræver specialfragt at få transporteret en blankvåben? Jeg gør ikke. Det ville også være en 'sjov' situation , for hvis jeg vælger at købe Japanske kokkeknive til 10000 stykket og hænge dem op på væggen derhjemme til pynt så kræver de blankvåbentilladelse - det kræver det ikke hvis jeg bare skal bruge dem i køkkenet. Ville det så kun kræve specialfragt i det ene tilfælde?
Jeg er slet ikke sikker, det kun hvad jeg tror. Men ja, jeg går ud fra at alt der kræver tilladelse også kræver fragt med godkendt tranportør osv, ligegyldigt om det er en pistol eller et blankvåben.Kenned skrev: ↑7. jul 2025, 08:05Jeg prøver at sætte det med lyddæmper modulerne lidt i relief - mener du det kræver specialfragt at få transporteret en blankvåben? Jeg gør ikke. Det ville også være en 'sjov' situation , for hvis jeg vælger at købe Japanske kokkeknive til 10000 stykket og hænge dem op på væggen derhjemme til pynt så kræver de blankvåbentilladelse - det kræver det ikke hvis jeg bare skal bruge dem i køkkenet. Ville det så kun kræve specialfragt i det ene tilfælde?
Hilsen Kenneth