Men kræver speedloader importtilladelse, det er vel en slags magasin eller ?

mvh
grey
Nej, en speedloader er ikke et magasin - den skal ikke i revolveren! Derfor kræver den heller ikke import tilladelse.Greyberd63 skrev: ↑14. sep 2024, 20:39Som overskrift, er på udkig efter speedloader til min S&W 629 i 44 sp, tænker at den nok ikke kan lide moonclips, når det er en patron med rand.
![]()
Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.Fast Fumble skrev: ↑14. sep 2024, 23:42Nej, en speedloader er ikke et magasin - den skal ikke i revolveren! Derfor kræver den heller ikke import tilladelse.Greyberd63 skrev: ↑14. sep 2024, 20:39Som overskrift, er på udkig efter speedloader til min S&W 629 i 44 sp, tænker at den nok ikke kan lide moonclips, når det er en patron med rand.
![]()
Men altså... Moonclips er bedre på alle måder, og jeg bruger moonclips i mine .38 og .357 revolvere som også er med rand. Og selvom de faktisk skal i revolveren, så TROR jeg ikke de kræver import tilladelse (men her er jeg ikke helt sikker). Revolveren kan jo skyde fint uden dem.
Næh, den udfræsning har der heller ikke været i nogen af mine revolvere - men det kan en maskinarbejder med en drejebænk jo hurtigt fikse!Greyberd63 skrev: ↑15. sep 2024, 08:13Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.
Omvendt kan en S&W 929 eller 625 vist ikke skyde uden moonclips.Fast Fumble skrev: ↑15. sep 2024, 18:24Næh, den udfræsning har der heller ikke været i nogen af mine revolvere - men det kan en maskinarbejder med en drejebænk jo hurtigt fikse!Greyberd63 skrev: ↑15. sep 2024, 08:13Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.
Jeg har vist fået drejet ud til moonclips i 6 stk S&W 686 tromler efterhånden.
Jeg har selv overvejet at få lavet Moonclips til min.Fast Fumble skrev: ↑15. sep 2024, 18:24Næh, den udfræsning har der heller ikke været i nogen af mine revolvere - men det kan en maskinarbejder med en drejebænk jo hurtigt fikse!Greyberd63 skrev: ↑15. sep 2024, 08:13Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.
Jeg har ikke selv gjort det, jeg har bare afleveret tromlen (komplet) til en våbensmed/maskinarbejder, sammen med en moonclip, og betalt ved kasse 1Papfar skrev: ↑20. sep 2024, 07:41Jeg har selv overvejet at få lavet Moonclips til min.Fast Fumble skrev: ↑15. sep 2024, 18:24Næh, den udfræsning har der heller ikke været i nogen af mine revolvere - men det kan en maskinarbejder med en drejebænk jo hurtigt fikse!Greyberd63 skrev: ↑15. sep 2024, 08:13Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.
Er det "bare" at dreje de 0.6mm af i tromlen og udkasteren?
det ville jo være fedt hvis man selv kunne gøre det frem for at skulle sende den til våbensmed og betale dyre domme for noget man selv kan gøre?
Ja og nej.Papfar skrev: ↑20. sep 2024, 07:41Jeg har selv overvejet at få lavet Moonclips til min.Fast Fumble skrev: ↑15. sep 2024, 18:24Næh, den udfræsning har der heller ikke været i nogen af mine revolvere - men det kan en maskinarbejder med en drejebænk jo hurtigt fikse!Greyberd63 skrev: ↑15. sep 2024, 08:13Er ikke sikker på at der plads i min 44 sp revolver til moonclips, den har ikke udskæring i tromlen.
Er det "bare" at dreje de 0.6mm af i tromlen og udkasteren?
det ville jo være fedt hvis man selv kunne gøre det frem for at skulle sende den til våbensmed og betale dyre domme for noget man selv kan gøre?