Indkøb af ammunition på vegne af foreningen. Må jeg købe hylstere og ammunition jeg ikke selv har våbenlegimation til?
-
- Silver Member
- Interesser: Våben og grej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 4 times
Indkøb af ammunition på vegne af foreningen. Må jeg købe hylstere og ammunition jeg ikke selv har våbenlegimation til?
Hej det er sådan jeg sidder i bestyrelsen i en skytteforning vi er så blevet lidt i tvivl om jeg må købe feks hylstere og ammunition til vores 6.5/55 lang distance rifler når jeg ikke selv har våbenlegimation til den kaliber ? PFT
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 162 times
Re: Indkøb af ammunition på vegne af foreningen
Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
-
- Silver Member
Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
For at købe og besidde komponenter til genladning, skal man havde genladningstilladelse.
Så derfor tror jeg ikke du må transportere genladning komponenter på din skv3, kun “samlet” eller købt
amu.
Så derfor tror jeg ikke du må transportere genladning komponenter på din skv3, kun “samlet” eller købt
amu.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
- Platin Member
Med en SKV3 kan du transportere ammo til klub fra butik, og hvis du for en udfyldt transporttilladelse også klubbens våben til feks reparationMrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
Der er dog regler når du transportere ammo for klubben, noget med 2 kgs brandslukker i bilen, hvis jeg husker ret.
Ved ikke om SKV3 dækker genladnings dele.
Edit: Skyttebutikken har reglerne for transport af ammo her.
https://skydebaneforeningen.dk/skyttebu ... ammunition
mvh
Grey
-
- Silver Member
Det er helt sort hvis jeg må transportere skarp ammunition men ikke tomme hylstere men vores lovgivning giver ikke meget mening det er jeg klar over kunne forstå hvis det var fordi jeg skulle købe 2 kilo røgsvagt krudt.Greyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 07:27Med en SKV3 kan du transportere ammo til klub fra butik, og hvis du for en udfyldt transporttilladelse også klubbens våben til feks reparationMrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
Der er dog regler når du transportere ammo for klubben, noget med 2 kgs brandslukker i bilen, hvis jeg husker ret.
mvh
Grey
Transport tilladelse har jeg haft udskrevet dog lavet formanden den for mig da vi skulle til stævne og min printer ikke virket men fik afvide at jeg kunne sådan set lave den selv da den blot skulle undreskrives af et bestyrelsesmedlem og det måtte gerne være min egen underskrift.
-
- Silver Member
Man kan jo argumentere for at køber jeg 100 skarpe 6.5×55 og kører på banen og skyder af så står jeg med 100 tomme hylstere der kræver genladnings tilladelse?
-
- Silver Member
Der står jo ikke på en skv3 hvilke kalibere vi som forening er i besiddelse af men det er måske alle kalibere der må handles på den ?Greyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 07:27Med en SKV3 kan du transportere ammo til klub fra butik, og hvis du for en udfyldt transporttilladelse også klubbens våben til feks reparationMrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
Grey
-
- Platin Member
Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Der står intet om hylstre på genladningstilladelsen.
Hylstre er dækket af våbentilladelsen.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
-
- Platin Member
Når du køber ammo på en SKV3, så er det til klubben, her kommer der så lidt tillid ind i systemet, så du kun køber til de kalibre klubben har våben til eller som de sælger til medlemmerne, som enten har SKV2, eller skyder med klubbens våben eller deres egen på skv4.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 13:53Der står jo ikke på en skv3 hvilke kalibere vi som forening er i besiddelse af men det er måske alle kalibere der må handles på den ?Greyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 07:27Med en SKV3 kan du transportere ammo til klub fra butik, og hvis du for en udfyldt transporttilladelse også klubbens våben til feks reparationMrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
Grey
Det kan ende med ganske mange kalibre
Mvh
Grey
- FBN
- Platin Member
Re: Indkøb af ammunition på vegne af foreningen. Må jeg købe hylstere og ammunition jeg ikke selv har våbenlegimation ti
Vil de sælge genladt amu skal de så ikke havde erhversmæssig genladetilladelse.
Og noget vedr forsikring hvis uheld er ude…
Som skytte ville jeg føle mig noget usikker i en sådan klub.
Og noget vedr forsikring hvis uheld er ude…
Som skytte ville jeg føle mig noget usikker i en sådan klub.
MVH Frank.
-
- Silver Member
Ja det har været lidt på tegnebrættet da vi har haft svært ved at skaffe ammunition og til ordentlige priser vi har et medlem med genladnings tilladelse som har undersøgt mulighederne for at måtte producere ammunition til foreningen det skulle vist være godkendt men du må ikke hænge mig op på det det har som sagt været på tegnebrættet vi sætter selvfølgelig ikke noget igang før vi har det hele på det reneGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 13:54Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
-
- Silver Member
Re: Indkøb af ammunition på vegne af foreningen. Må jeg købe hylstere og ammunition jeg ikke selv har våbenlegimation ti
Jo det skal der til se mit svar til grey
- CO
- Platin Member
Man må godt lade til andre, så længe det er uden vederlag.
Man skal selvfølgelig have tilladelse til det aktuelle kaliber for at måtte opbevare midlertidigt, og man skal også være opmærksom på antallet af bønner man må opbevare.
Hvis alle indkøb af komponenter sker gennem klubben, altså fakturaer går direkte til klubben med klubbens navn på, så ser jeg intet problem i det.
Er man utryk, kan man jo bare undlade at købe af den genladte ammunition.
Man kunne jo også lade skytterne underskrive et dokument om, at brug af den fælles ammunition er under eget ansvar.
Østbirk Pistolskytter og
- FBN
- Platin Member
Jeg begiver mig ikke ud i spekulative scenarier

Har du skudt som skytte med et våben du har tilladelse
til er det affald som, du smider i bøtten på skydebanen.
(Hvorfor tage affald med hjem)
Køre du rundt med 1000 tomme afskudte hylstre uden genladetilladelse, bliver det dig som kan miste alle dine tilladelser fordi politi og retten ikke tror på din
sø forklaring og ikke mig.
( jeg vil også med stor sandsynlighed mit job hvis jeg blev dømt)
Så stil bare mærkelige eksempler op imø er det “støj” for at omgå regler, og vil du det så lad være at spørge det kan bruges imod dig.
(Du er vel klar over der sikkert også er politi her på Forum)
MVH Frank.
-
- Silver Member
Jeg forholder mig til lovgivningen intet andet!FBN skrev: ↑4. nov 2023, 14:16Jeg begiver mig ikke ud i spekulative scenarier![]()
Køre du rundt med 1000 tomme afskudte hylstre uden genladetilladelse, bliver det dig som kan miste alle dine tilladelser fordi politi og retten ikke tror på din
Så stil bare mærkelige eksempler op imø er det “støj” for at omgå regler, og vil du det så lad være at spørge det kan bruges imod dig.
Men Co skriver at hylstere ikke er omfattet af genladnings tilladelse men våbenloven så det er vist dig der kører i spekulationer DET ER BLOT ET SPØRGSMÅL!
-
- Silver Member
Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:27Jeg forholder mig til lovgivningen intet andet!FBN skrev: ↑4. nov 2023, 14:16Jeg begiver mig ikke ud i spekulative scenarier![]()
Men Co skriver at hylstere ikke er omfattet af genladnings tilladelse men våbentilladelsen så det er vist dig der kører i spekulationer DET ER BLOT ET SPØRGSMÅL!
-
- Platin Member
Svært at se at en genlader skulle kunne gøre det billigere, med mindre han vil arbejde gratis.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:04Ja det har været lidt på tegnebrættet da vi har haft svært ved at skaffe ammunition og til ordentlige priser vi har et medlem med genladnings tilladelse som har undersøgt mulighederne for at måtte producere ammunition til foreningen det skulle vist være godkendt men du må ikke hænge mig op på det det har som sagt været på tegnebrættet vi sætter selvfølgelig ikke noget igang før vi har det hele på det reneGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 13:54Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
Skytteforeninger får vist 20 % rabat i skyttebutikken.
Hvilket gør at en topshot 6.5x55 koster 360 kr per 50 stk, eller Norma banepatron 50 stk 439 kr.
Mvh
Grey
- CO
- Platin Member
Et “sjovt” indlæg synes jeg.FBN skrev: ↑4. nov 2023, 14:16Jeg begiver mig ikke ud i spekulative scenarier![]()
Der bliver stillet spørgsmål om hvad man må som bestyrelsesmedlem.
Jeg ser intet om forsøg på at omgås loven.
Og det passer ikke hvad du siger.
Når man har tilladelse til at købe og bruge ammunition, så har man også tilladelse til at opbevare sit “affald”
For at gentage mig selv, så har genladningstilladelse intet med tomme hylstre at gøre.
Østbirk Pistolskytter og
-
- Silver Member
Det er alligevel 7-8 kroner pr popGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 14:33Svært at se at en genlader skulle kunne gøre det billigere, med mindre han vil arbejde gratis.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:04Ja det har været lidt på tegnebrættet da vi har haft svært ved at skaffe ammunition og til ordentlige priser vi har et medlem med genladnings tilladelse som har undersøgt mulighederne for at måtte producere ammunition til foreningen det skulle vist være godkendt men du må ikke hænge mig op på det det har som sagt været på tegnebrættet vi sætter selvfølgelig ikke noget igang før vi har det hele på det reneGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 13:54Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
Hvilket gør at en topshot 6.5x55 koster 360 kr per 50 stk, eller Norma banepatron 50 stk 439 kr.
Mvh
Grey
Så nogle engangs afskudte norma herinde til omkring 1.50 krone så et projektil til 2.50 en fænghætte til 50 øre og pulver for en krone kan godt se det løber op og nok ikke kan betale sig i det lange løb er ikke så klog på genladning så ret mig gerne tager jeg fejl
-
- Silver Member
Tak sad sku egentligt også blev lidt stødt for vi gør virkelig vores ypperste for at imødegå alle de regler og lovgivning som der er på området og meget af det kan altså være noget kringlet at navigere rundt i så vil hellere spørge en gang for meget end for lidt herinde hvis det ikke lige er noget jeg kan slå op i våbenlovenCO skrev: ↑4. nov 2023, 14:37Et “sjovt” indlæg synes jeg.FBN skrev: ↑4. nov 2023, 14:16Jeg begiver mig ikke ud i spekulative scenarier![]()
Der bliver stillet spørgsmål om hvad man må som bestyrelsesmedlem.
Jeg ser intet om forsøg på at omgås loven.
Og det passer ikke hvad du siger.
Når man har tilladelse til at købe og bruge ammunition, så har man også tilladelse til at opbevare sit “affald”
For at gentage mig selv, så har genladningstilladelse intet med tomme hylstre at gøre.
-
- Platin Member
LR fænghætte til 50 øre, det bliver nok svært, nok nærmere over 1 kr, krudt nok nærmere 2 kr.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:42Det er alligevel 7-8 kroner pr popGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 14:33Svært at se at en genlader skulle kunne gøre det billigere, med mindre han vil arbejde gratis.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:04Ja det har været lidt på tegnebrættet da vi har haft svært ved at skaffe ammunition og til ordentlige priser vi har et medlem med genladnings tilladelse som har undersøgt mulighederne for at måtte producere ammunition til foreningen det skulle vist være godkendt men du må ikke hænge mig op på det det har som sagt været på tegnebrættet vi sætter selvfølgelig ikke noget igang før vi har det hele på det reneGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 13:54Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
Mvh
Grey
Så nogle engangs afskudte norma herinde til omkring 1.50 krone så et projektil til 2.50 en fænghætte til 50 øre og pulver for en krone kan godt se det løber op og nok ikke kan betale sig i det lange løb er ikke så klog på genladning så ret mig gerne tager jeg fejl
Mvh
Grey
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Det kan også være det tilfælde, at de ganske enkelt ikke kan gå den ammunition de skal bruge.Greyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 14:33Svært at se at en genlader skulle kunne gøre det billigere, med mindre han vil arbejde gratis.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 14:04Ja det har været lidt på tegnebrættet da vi har haft svært ved at skaffe ammunition og til ordentlige priser vi har et medlem med genladnings tilladelse som har undersøgt mulighederne for at måtte producere ammunition til foreningen det skulle vist være godkendt men du må ikke hænge mig op på det det har som sagt været på tegnebrættet vi sætter selvfølgelig ikke noget igang før vi har det hele på det reneGreyberd63 skrev: ↑4. nov 2023, 13:54Så klubben vil sælge genladt ammo, til medlemmerne ?.Mrbirk skrev: ↑4. nov 2023, 01:42Okay det er godt at vide mange tak så min skv3 gælder som en universal tilladelse mere eller mindre hvis jeg feks vil købe nogle hylstere herinde så vi kan få genladet til langdistance riflerne ( Det sker selvfølgelig af en med genladnings tilladelse) Så er det bare min skv3 de skal seGreyberd63 skrev: ↑3. nov 2023, 23:52Du skal medbringe din SKV3, det er hvad feks skyttebutikken kræver, hvis du har glemt den kan du ringe til PAC og bede dem bekræftige at du har SKV3,(det her jeg prøvet en gang hvor jeg havde glemt den )
Mvh
Grey
mvh
grey
Mvh
Grey
Specielt coated ammunition til baner der ikke tillader kappeklædt kan være en udfordring.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg vil mene at en forening godt må lade ammunition til dets medlemmer (forudsat at nogen har en genladningstilladelse osv).
Det er ikke erhvervsmæssigt, hvis det er til ens egne medlemmer og der ikke er en økonomisk gevinst.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!