Kan jeg købe riffel på SKV2, og samtidigt søge eksport tilladelse

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Re: Kan jeg købe riffel på SKV2, og samtidigt søge eksport tilladelse

Indlæg af Greyberd63 » 17. apr 2023, 18:19

Gerdson39 skrev:
17. apr 2023, 18:06
1. Du køber den
2. Han søger import tilladelse
3. med den i hånden søger du export tilladelse
4. Når i så har begge dele, kommer han til Danmark og i kører over Øresund i samme bil.
Hvis jeg køber den så skal jeg søge SKV2, hvornår han kan søge import tilladelse har jeg ikke helt styr på endnu.

I Sverige er de ikke centraliseret som i DK, måske kan han søge import tilladelse blot til en i dette tilfælde Uberti 1873 i kaliber 357.
Resten af oplysningerne, kommer så senere til politiet, det er nogen gange lettere i sverige med de lokale kontorer, at få ting gjort, lidt på en en anden måde en normalt

Dette kunne lade sig gøre i Norge, som heller ikke er centraliseret, jeg har lige afleveret et haglgevær til en nordmand, ved svinesund tollsted.
Han import tilladelse var blot til et haglgevær, mærke og kaliber, og oplysningerne på mig som sælger.
Intet serie nummer eller længde m.m.
Dette blev tilføjet på importtilladelsen som for øvrigt var med 3 gennemslag, af tolderen.

Mvh
Grey

Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Gerdson39 » 17. apr 2023, 20:34

Han kan søge med det samme, men den har jo et udløbsdato. Du kan vel ikke søge før den er registreret i dit navn, eller hvornår har politiet kendskab til at den er registreret i dit navn. Det er noget værre bøvl.
Har i undersøgt om han kan selv hente den direkte i butikken hvis han holder import dokumentet, og forhandleren sørger for exporttilladelse? Det har jeg gjort ved import fra Tyskland til Danmark.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 17. apr 2023, 20:54

Gerdson39 skrev:
17. apr 2023, 20:34
Han kan søge med det samme, men den har jo et udløbsdato. Du kan vel ikke søge før den er registreret i dit navn, eller hvornår har politiet kendskab til at den er registreret i dit navn. Det er noget værre bøvl.
Har i undersøgt om han kan selv hente den direkte i butikken hvis han holder import dokumentet, og forhandleren sørger for exporttilladelse? Det har jeg gjort ved import fra Tyskland til Danmark.
Han kunne sagtens hente den selv, men bor 300 km oppe i Sverige og forretningen ligger i Ålborg, dyr tur.
1400-1500 km tur/retur, og 2 betalings broer
Nu er det så ikke lige aktuelt nu, da riflen er solgt, men tænker at være forberedt, hvis noget skulle dukke op igen.

Mvh
Grey

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 24. apr 2023, 09:03

Har fundet en løsning via dansk kurer firma,

Pris for forsendelse fra Ålborg til Sverige vil være mellem 900-1400 kr, præcis pris afgøres af riflens længde og vægt.
Og det vil tage mellem 10 og 14 dage

De kører riflen til Tyskland, og sender med DHL, nok derfor at det tager mellem 10 og 14 dage, de skal vel lige samle lidt sammen.

mvh
grey

Besvar