Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Brugeravatar
Redakula
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 574
Tilmeldt: 17. mar 2005, 19:53
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Redakula » 10. okt 2022, 10:59

Ras.Killing skrev:
9. okt 2022, 17:24
Enig :smile: det var et desperat forsøg på at få et forslag igennem, efter at de to første blev stemt ned.

Ved godt det er tilladt at ændre i forslagene på et ekstraordinært møde, men for mig at se er det stadig lidt en uskik… Og det giver i hver fald ikke et indtryk af at være gennemarbejdet.

Jeg hæftede mig også ved John Hansens afsluttende kommentar “så må vi hæve prisen på SKV…
Ja helt klart... Det var ret tydeligt der var panik da det gik op for bestyrelsen de nok havde fejlbedømt stemningen :thumbdown:

Tror alle havde gennemskuet hvis det reviderede model C forslag på 55kr per medlem blev stemt igennem kom den sidste 50'er ved næste mulighed.
Og dirigenten og Johns attitude hjalp nok ikke for forsamlingens stemning.

Helt grundlæggende er det også en skør konstruktion med flere SKV kontorer... Hvorfor pokker laver man ikke et kontor der klarer det for alle organisationerne?
Og skydebane hjælp ville det da også give meget mere mening at unionen "køber sig ind" eller på anden måde bliver en del af skydebane foreningen. Fremfor at ansætte en til at hjælpe med miljø selv...
/redakula ;-)

A system of licensing and registration, is the perfect device to deny gun ownership to the bourgeoisie
Vladimir Ilyich Lenin

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Mapzter » 10. okt 2022, 11:17

Hvis SKV gebyret ikke dækker omkostningerne ved SKV, så må gebyret jo sættes op. Det er da ikke noget som skal tages over "medlemsskatten" efter min mening.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ølgaard » 10. okt 2022, 12:08

Mapzter skrev:
10. okt 2022, 11:17
Hvis SKV gebyret ikke dækker omkostningerne ved SKV, så må gebyret jo sættes op. Det er da ikke noget som skal tages over "medlemsskatten" efter min mening.
Der har jo været et "rygte" om at det skulle hæves til 500,- og dertil 100,- til klubben for papirarbejdet. ??

Nogen som kan verificere det ??

:biggrin: :biggrin:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Mapzter » 10. okt 2022, 12:13

Ølgaard skrev:
10. okt 2022, 12:08
Der har jo været et "rygte" om at det skulle hæves til 500,- og dertil 100,- til klubben for papirarbejdet. ??
Det giver jo ingen mening at nogen andre end foreningen skulle opkræve hvad foreningen har brug for til at dække omkostninger osv. I min forening opkræver vi f.eks. 330,- for en SKV2, så der er lidt til porto osv.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ras.Killing » 10. okt 2022, 12:21

Mapzter skrev:
10. okt 2022, 11:17
Hvis SKV gebyret ikke dækker omkostningerne ved SKV, så må gebyret jo sættes op. Det er da ikke noget som skal tages over "medlemsskatten" efter min mening.
Både og.

Hvis det kræver at organisationen skal ansætte en ekstra medarbejder, så er man vel nød til at have pengene, og ikke lade økonomen være afhængig af hvor mange tilladelser der bliver søgt?

Bestyrelsen har sat ambitionerne for højt, og skudt sig selv i foden ved at komme med tre (mere eller mindre) ens økonomiske modeller, som der ikke var flertal for.

Jeg syntes faktisk at det som forslag C blev ændret til var spiseligt (og som ville have sikret økonomi til en ekstra administrativ medarbejder). Det ville jeg selv have stemt for… Men jeg tror at mange i salen stemte nej af princip over at forslaget blev ændret i sidste øjeblik.

Havde man fra start meldt ud at der var en ønskemodel, en nødvendig model og så den nuværende model der ikke er tilstrækkelig, så tror jeg man havde fået det nødvendige.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ølgaard » 12. okt 2022, 10:03

Var sammen med nogle skytte formænd i går, selvfølgelig talte vi om PAC, (røv trist) men uundgåeligt.

En formand havde kun 6 SKV som han ventede på, og ingen havde søgt i over 6mdr, han plejede at få ca.8-10 om mdr.

Andre sagde at ansøgninger var faldet med ca.60-80% i deres klubber, gad vide hvad det er på landsplan ??

Kun dem som handlede indbyrdes i klubben var på tale for der kunne de handle og våbenet ligge i klubben imens der søgtes SKV, men alligevel var det ikke det store udskiftning.

Så hvis der skal en stigning til skal der da først være en kort frist i ansøgningerne, for ellers kommer der da ikke flere penge i kassen ??

Vi blev enige om at det var med vilje at de syltede det IT system så skytte/jægere blev trætte og afhændede våbnene, og at Unionerne og Jæger Forbundet var nogle sløve hoveder som ikke havde nogen ide om den enkelte skytte/jægers behov og ønsker.

Men okay efter debatten var helt oppe faldt vi ned og sagde, selvfølgelig sker der noget SNART så det falder på plads inden jul, og så grinede vi som gale.

:razz: :razz:

PS.: Der var ingen alkohol involveret i den frokost, så var det da gået helt op i pladder pladder BLA BLA. :biggrin:


:razz: :razz:

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Flugteren » 12. okt 2022, 11:11

Ølgaard skrev:
12. okt 2022, 10:03
Var sammen med nogle skytte formænd i går, selvfølgelig talte vi om PAC, (røv trist) men uundgåeligt.

:razz: :razz:
Det er nok en almindelig kendt hemmelighed, at myndighederne ikke ligefrem arbejder 24/7 for at få systemet op at køre, mildt sagt. Det skal nok også passe fint, at mange afholder sig fra at købe nye våben, når man ikke kan forvente at få dem i hånden indenfor det første halve års tid. Kombinerer man det med den nuværende økonomiske situation, hvor alting bliver dyrere, så lægger det bare yderligere låg på folks købeevner og -lyst.

Jeg vil dog sige, at DJ har været meget opmærksomme på problemerne, og de har lagt en del arbejde i at få sagen frem i lyset og i medierne, men når man er oppe mod tekniske problemer ("host" politisk uvilje og modstand mod våben samt bureaukrati i al almindelighed "host"), så er det svært at få tingene til at gå hurtigere. Havde DJ været en mere politisk organisation, som kunne få våbenejere til at ændre deres stemmer i større omfang, så skulle I nok se en helt anden politisk velvilje - men sådan forholder det sig desværre ikke i DK.

Michael R
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 37
Tilmeldt: 27. aug 2021, 19:43
Interesser: Pistol-Revolver Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 9 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Michael R » 14. okt 2022, 19:39

I dag betaler vores skytte forening kun kontigent til Københavns skytte forbund som er under Dansk skytte union, nu skal foreningen snart til at betale forenings kontigent til Dansk skytte union som bliver dyre, skal foreningerne så også være medlem i et af de 6 skytte forbund hvor der også skal betales kontigent, eller har jeg misforstået noget?

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Greyberd63 » 23. jan 2023, 18:27

Jeg kan se i tråden :ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro, at Skydesport Danmark, ser udtil at have lange ekspeditionstider, i deres sagsbehandling.

Tænker at det kan have noget at gøre med at de budgetforslag Skydesport Danmark fremlagde på årsmødet alle faldt.

De bad blandt andet om 400.000 til SKV og foreningsservice, som de så ikke fik, samtidig er mindst en ny opgave kommet til SKV kontorene.

SKV4 sendes nu ikke tilbage til klubberne fra PAC, det er nu SKV kontorene der udføre dette arbejde, X antal tusind breve der årligt skal sendes til klubberne, koster jo også tid.

Jeg syntes Skydesport Danmark budget oplæg, var rodet og forvirrende, med nogle ret store kontingent stigninger, så kan godt forstå de faldt, men der er jo også konsekvenser af at SKV ikke fik tilført ekstra penge.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 23. jan 2023, 19:22

Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 18:27
Jeg kan se i tråden :ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro, at Skydesport Danmark, ser udtil at have lange ekspeditionstider, i deres sagsbehandling.

Tænker at det kan have noget at gøre med at de budgetforslag Skydesport Danmark fremlagde på årsmødet alle faldt.

De bad blandt andet om 400.000 til SKV og foreningsservice, som de så ikke fik, samtidig er mindst en ny opgave kommet til SKV kontorene.

SKV4 sendes nu ikke tilbage til klubberne fra PAC, det er nu SKV kontorene der udføre dette arbejde, X antal tusind breve der årligt skal sendes til klubberne, koster jo også tid.

Jeg syntes Skydesport Danmark budget oplæg, var rodet og forvirrende, med nogle ret store kontingent stigninger, så kan godt forstå de faldt, men der er jo også konsekvenser af at SKV ikke fik tilført ekstra penge.

Mvh
Grey
Hvis ikke der havde været den slags ventetider hos dem de sidste mange år, kunne der måske være noget om snakken, men det her er jo ikke nyt. Der har i årevis været 8-12 ugers længere behandlingstid i Brøndby kontra Vingsted.

Så jeg tvivler.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Greyberd63 » 23. jan 2023, 19:38

Bofhenator skrev:
23. jan 2023, 19:22
Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 18:27
Jeg kan se i tråden :ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro, at Skydesport Danmark, ser udtil at have lange ekspeditionstider, i deres sagsbehandling.

Tænker at det kan have noget at gøre med at de budgetforslag Skydesport Danmark fremlagde på årsmødet alle faldt.

De bad blandt andet om 400.000 til SKV og foreningsservice, som de så ikke fik, samtidig er mindst en ny opgave kommet til SKV kontorene.

SKV4 sendes nu ikke tilbage til klubberne fra PAC, det er nu SKV kontorene der udføre dette arbejde, X antal tusind breve der årligt skal sendes til klubberne, koster jo også tid.

Jeg syntes Skydesport Danmark budget oplæg, var rodet og forvirrende, med nogle ret store kontingent stigninger, så kan godt forstå de faldt, men der er jo også konsekvenser af at SKV ikke fik tilført ekstra penge.

Mvh
Grey
Hvis ikke der havde været den slags ventetider hos dem de sidste mange år, kunne der måske være noget om snakken, men det her er jo ikke nyt. Der har i årevis været 8-12 ugers længere behandlingstid i Brøndby kontra Vingsted.

Så jeg tvivler.
Der blev givet løfter på ekstraordinært årsmødet 8/10 vedrørende SKV, så måske skulle Formanden i vores lokale klubber, prøve at få Skydesport Danmark i tale.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 23. jan 2023, 20:51

Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 19:38
...måske skulle Formanden i vores lokale klubber, prøve at få Skydesport Danmark i tale.
...
Jeg ER "formanden i min lokale Klub" og har stillet spørgsmål til prioriteringen i unionen ifm SKV længe, jeg fik undvigende svar til en start og forsikringer om at det altså virkede og ventetiderne ikke var så slemme som jeg bildte mig ind. Efter jeg fremsendte dokumentation på det ikke var noget jeg bildte mig ind og bad om et svar har jeg ikke hørt fra Unionen siden, heller ikke selvom der er blevet rykket for et svar, flere gange.

Der skal renses ud i toppen... Indtil det sker er Unionen en død sild for størstedelen af medlemmerne og medlemsforeningerne...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Greyberd63 » 23. jan 2023, 21:40

Bofhenator skrev:
23. jan 2023, 20:51
Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 19:38
...måske skulle Formanden i vores lokale klubber, prøve at få Skydesport Danmark i tale.
...
Jeg ER "formanden i min lokale Klub" og har stillet spørgsmål til prioriteringen i unionen ifm SKV længe, jeg fik undvigende svar til en start og forsikringer om at det altså virkede og ventetiderne ikke var så slemme som jeg bildte mig ind. Efter jeg fremsendte dokumentation på det ikke var noget jeg bildte mig ind og bad om et svar har jeg ikke hørt fra Unionen siden, heller ikke selvom der er blevet rykket for et svar, flere gange.

Der skal renses ud i toppen... Indtil det sker er Unionen en død sild for størstedelen af medlemmerne og medlemsforeningerne...
Var du tilstede ordinært årsmøde marts 2022 og ekstraordinær årsmøde oktober 2022. ??

Årsmødet marts var der 110 fremmødte, 2 gik før afstemning, kun ca. 1/3 af mulige var tilstede, ingen modkandidater blev stillet, til de ledige poster.
SKV problemerne blev nævnt flere gange.

Årsmøde oktober budget mødet, 71 fremmødt, under 1/4 af mulige var tilstedet, budgetter blev nedstemt, det var kendt at Skydesport Danmark ønsker ca. 400.000 til SKV, alle forslag blev nedstemt, ingen var kommet med alternativt budget, så ingen penge til SKV.

Hvis man ønsker forandring, så må man i det mindste komme med modkandidater og stille budget forslag

mvh
Grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2023, 07:14

Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 21:40
Bofhenator skrev:
23. jan 2023, 20:51
Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 19:38
...måske skulle Formanden i vores lokale klubber, prøve at få Skydesport Danmark i tale.
...
Jeg ER "formanden i min lokale Klub" og har stillet spørgsmål til prioriteringen i unionen ifm SKV længe, jeg fik undvigende svar til en start og forsikringer om at det altså virkede og ventetiderne ikke var så slemme som jeg bildte mig ind. Efter jeg fremsendte dokumentation på det ikke var noget jeg bildte mig ind og bad om et svar har jeg ikke hørt fra Unionen siden, heller ikke selvom der er blevet rykket for et svar, flere gange.

Der skal renses ud i toppen... Indtil det sker er Unionen en død sild for størstedelen af medlemmerne og medlemsforeningerne...
Var du tilstede ordinært årsmøde marts 2022 og ekstraordinær årsmøde oktober 2022. ??
...
Hvis man ønsker forandring, så må man i det mindste komme med modkandidater og stille budget forslag

mvh
Grey
Nej, jeg havde et job der skulle passes begge gange, men min forening var repræsenteret på anden vis.

Jeg er ikke uenig, som sådan.

Men en funktion som SKV i en skyde-hovedorganisation, burde ikke kræve intervention fra et årsmøde. Det skal sådan set bare virke. Ellers har organisationen begrænset berettigelse...

Det burde ikke være at ønske forandring at forvente at det helt basale virker, men det er det vist desværre i unionen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Fast Fumble » 24. jan 2023, 09:46

Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 07:14
Men en funktion som SKV i en skyde-hovedorganisation, burde ikke kræve intervention fra et årsmøde. Det skal sådan set bare virke. Ellers har organisationen begrænset berettigelse...

Det burde ikke være at ønske forandring at forvente at det helt basale virker, men det er det vist desværre i unionen.
100% enig.
Hvis man vil prioritere andre funktioner over den basale SKV funktion, i en tid hvor der er seriøs krise i SKV-behandlingerne, så kan jeg kun se det som udtryk for at organisationen har mistet overblikket over hvorfor de overhovedet eksisterer.

Der burde være ne ledelse der greb ind, og fik sat SKV i fokus. I stedet bliver SKV-udfordringen sendt til Generalforsamlings-niveau, og der hører det slet ikke hjemme.
Men igen, dårlig SKV-funktion er ikke nyt i Unionen, det har stået på i årevis. Så der er nok enten tale om en bestyrelse som har mistet jordforbindelsen (for længe siden), eller et problem som bestyrelsen ikke tør/magter at gribe ind i.
Jeg tror mest på manglende jordforbindelse.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ras.Killing » 24. jan 2023, 11:29

Fast Fumble skrev:
24. jan 2023, 09:46
Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 07:14
Men en funktion som SKV i en skyde-hovedorganisation, burde ikke kræve intervention fra et årsmøde. Det skal sådan set bare virke. Ellers har organisationen begrænset berettigelse...

Det burde ikke være at ønske forandring at forvente at det helt basale virker, men det er det vist desværre i unionen.
100% enig.
Hvis man vil prioritere andre funktioner over den basale SKV funktion, i en tid hvor der er seriøs krise i SKV-behandlingerne, så kan jeg kun se det som udtryk for at organisationen har mistet overblikket over hvorfor de overhovedet eksisterer.

Der burde være ne ledelse der greb ind, og fik sat SKV i fokus. I stedet bliver SKV-udfordringen sendt til Generalforsamlings-niveau, og der hører det slet ikke hjemme.
Men igen, dårlig SKV-funktion er ikke nyt i Unionen, det har stået på i årevis. Så der er nok enten tale om en bestyrelse som har mistet jordforbindelsen (for længe siden), eller et problem som bestyrelsen ikke tør/magter at gribe ind i.
Jeg tror mest på manglende jordforbindelse.
Er som sådan ikke uenig. Jeg tror bare ikke at det er så lige til.

Midlerne rækker kun så langt som de nu engang gør. Det er nemt at sige, at man bør prioritere behandling af SKV'er. Det betyder jo så bare samtidig, at man skal nedprioriterer andre opgave... Og kan man det?

Med én ansat til alt det administrative arbejde for organisationen, så tror jeg hun har nok at se til (hvilket behandlingstiden på SKV'erne også bevidner).

Jeg er helt med på, at hvis medlemmerne i et skytteforbund ikke kan får deres tilladelser, så er der ikke noget skytteforbund. Jeg tænker også bare, at der er andre administrative opgaver, som er mindst lige så vigtige for at holde organisationen kørende.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2023, 12:15

Ras.Killing skrev:
24. jan 2023, 11:29
Fast Fumble skrev:
24. jan 2023, 09:46
Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 07:14
Men en funktion som SKV i en skyde-hovedorganisation, burde ikke kræve intervention fra et årsmøde. Det skal sådan set bare virke. Ellers har organisationen begrænset berettigelse...

Det burde ikke være at ønske forandring at forvente at det helt basale virker, men det er det vist desværre i unionen.
100% enig.
Hvis man vil prioritere andre funktioner over den basale SKV funktion, i en tid hvor der er seriøs krise i SKV-behandlingerne, så kan jeg kun se det som udtryk for at organisationen har mistet overblikket over hvorfor de overhovedet eksisterer.

Der burde være ne ledelse der greb ind, og fik sat SKV i fokus. I stedet bliver SKV-udfordringen sendt til Generalforsamlings-niveau, og der hører det slet ikke hjemme.
Men igen, dårlig SKV-funktion er ikke nyt i Unionen, det har stået på i årevis. Så der er nok enten tale om en bestyrelse som har mistet jordforbindelsen (for længe siden), eller et problem som bestyrelsen ikke tør/magter at gribe ind i.
Jeg tror mest på manglende jordforbindelse.
Er som sådan ikke uenig. Jeg tror bare ikke at det er så lige til.

Midlerne rækker kun så langt som de nu engang gør. Det er nemt at sige, at man bør prioritere behandling af SKV'er. Det betyder jo så bare samtidig, at man skal nedprioriterer andre opgave... Og kan man det?

Med én ansat til alt det administrative arbejde for organisationen, så tror jeg hun har nok at se til (hvilket behandlingstiden på SKV'erne også bevidner).

Jeg er helt med på, at hvis medlemmerne i et skytteforbund ikke kan får deres tilladelser, så er der ikke noget skytteforbund. Jeg tænker også bare, at der er andre administrative opgaver, som er mindst lige så vigtige for at holde organisationen kørende.
Det samlede budget er ca 8 millioner, skær 5% af alle de andre poster og smid det i SKV behandling.

Det er naturligvis en forenkling... Det er jeg med på... Men ikke helt i skoven...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Greyberd63 » 24. jan 2023, 15:00

Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 07:14
Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 21:40
Bofhenator skrev:
23. jan 2023, 20:51
Greyberd63 skrev:
23. jan 2023, 19:38
...måske skulle Formanden i vores lokale klubber, prøve at få Skydesport Danmark i tale.
...
Jeg ER "formanden i min lokale Klub" og har stillet spørgsmål til prioriteringen i unionen ifm SKV længe, jeg fik undvigende svar til en start og forsikringer om at det altså virkede og ventetiderne ikke var så slemme som jeg bildte mig ind. Efter jeg fremsendte dokumentation på det ikke var noget jeg bildte mig ind og bad om et svar har jeg ikke hørt fra Unionen siden, heller ikke selvom der er blevet rykket for et svar, flere gange.

Der skal renses ud i toppen... Indtil det sker er Unionen en død sild for størstedelen af medlemmerne og medlemsforeningerne...
Var du tilstede ordinært årsmøde marts 2022 og ekstraordinær årsmøde oktober 2022. ??
...
Hvis man ønsker forandring, så må man i det mindste komme med modkandidater og stille budget forslag

mvh
Grey
Nej, jeg havde et job der skulle passes begge gange, men min forening var repræsenteret på anden vis.

Jeg er ikke uenig, som sådan.

Men en funktion som SKV i en skyde-hovedorganisation, burde ikke kræve intervention fra et årsmøde. Det skal sådan set bare virke. Ellers har organisationen begrænset berettigelse...

Det burde ikke være at ønske forandring at forvente at det helt basale virker, men det er det vist desværre i unionen.
'
Nu blev SKV nævnt adskillige gange på begge Årsmøder, alle var da klar over at der manglede midler, det var med i budget forslagene, som det også skal i mine øjne. Så er det vel ikke en intervention fra årsmødet der kræves, blot at hvis man planlægger at stemme nej til alle forslag, at man indsender et forslag der hedder: Kontingentet per medlem hævet med 13 kr, øremærket til forbedring af sagsbehandlingstiden på SKV, eller forsamlingen pålægger Skydesport Danmark, at finde de 400.000 andet steds, så at sagsbehandlingstiden på SKV forbedreds.
Hvis en af disse var blevet vedtaget af forsamlingen, så havde det været bindende for bestyrelsen at gennemføre.

Istedet kom der et løfte fra JH om
Bestyrelsen vil lave tiltag angående SKV-håndteringen, som kører meget dårligt. Det kan evt.
komme til at handle om en forhøjelse af betalingen, fordi økonomien er den eneste måde at ændre
på tingenes tilstand på, medmindre man vil finde sig i den sagsbehandlingstid, der er lige nu. Det
lykkedes ikke i dag, og man vil gå hjem og arbejde på, hvordan man så kan få tingene til at hænge
sammen. Han var ked af, det ikke var lykkedes, da det jo er medlemmerne, der skal serviceres, men
demokratiet har talt, bemærkede han afrundende.
https://skytteunion.dk/zakobo/upload/fi ... 22_002.pdf

Kan kun opfordre at man ved klager over sagsbehandlingstiden på SKV, sender mail til : Generalsekretær Lars Green Bach Lgb@skytteunion.dk, vedhæftet referatet fra årsmødet.

Hvis der ikke er respons, ja så er der årsmødet her til marts, hvor sagen kan bringes op igen.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Mapzter » 24. jan 2023, 15:04

Min mening: SKV bør kunne hvile i sig selv økonomisk. Hvis man ikke kan opretholde en rimelig sagsbehandlingstid med det gebyr som opkræves nu, så bør man efter min mening hæve gebyret, i stedet for at pålægge alle medlemmer/foreninger en ugennemsigtig øget pris for medlemskab.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 24. jan 2023, 15:41

Mapzter skrev:
24. jan 2023, 15:04
Min mening: SKV bør kunne hvile i sig selv økonomisk. Hvis man ikke kan opretholde en rimelig sagsbehandlingstid med det gebyr som opkræves nu, så bør man efter min mening hæve gebyret, i stedet for at pålægge alle medlemmer/foreninger en ugennemsigtig øget pris for medlemskab.
Det var bestemt en mulighed. Og så måske eet SKV-kontor. Så kan Unionen købe ydelsen i Vingsted, feks.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ras.Killing » 24. jan 2023, 18:03

Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 15:41
Og så måske eet SKV-kontor. Så kan Unionen købe ydelsen i Vingsted, feks.
Det var faktisk ikke et dumt forslag.

Lade DGI modtage de 300kr. for tilladelsen, og så behandler de SKV'er for Skydesport Danmark også.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Greyberd63 » 24. jan 2023, 20:39

Ras.Killing skrev:
24. jan 2023, 18:03
Bofhenator skrev:
24. jan 2023, 15:41
Og så måske eet SKV-kontor. Så kan Unionen købe ydelsen i Vingsted, feks.
Det var faktisk ikke et dumt forslag.

Lade DGI modtage de 300kr. for tilladelsen, og så behandler de SKV'er for Skydesport Danmark også.
DGI Skydning kan vist selv risikere at komme i problemer.

Fra ref af årmødet oktober 2022
John Hansen, fmd.:
Understregede, at der er et godt samarbejde med DGI, som imidlertid også selv i løbet af kort tid vil
komme til at stå i en svær situation, idet pengekassen i DGI Skydning lukkes i 2023. Derfor ved de
ikke, hvad der i 2025 kommer til at ske. Der kan blive behov for hjælp ”den anden vej”, eller måske
fusionere, hvilket han mente, man skulle gøre i Danmark, om end det nok ikke bliver denne gang,
bemærkede han funderende, inden han afsluttende konkluderede, at der i 2025 bliver en meget svær
situation.
mvh
grey

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Fast Fumble » 25. jan 2023, 08:24

Greyberd63 skrev:
24. jan 2023, 20:39
Fra ref af årmødet oktober 2022
John Hansen, fmd.:
...inden han afsluttende konkluderede, at der i 2025 bliver en meget svær
situation.
John Hansen er en sjov spiller i dette scenarie.
Efter at have haft lidt med ham at gøre, er jeg holdt op med at tro på ting han siger.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Ølgaard » 25. jan 2023, 08:33

Fast Fumble skrev:
25. jan 2023, 08:24
Greyberd63 skrev:
24. jan 2023, 20:39
Fra ref af årmødet oktober 2022
John Hansen, fmd.:
...inden han afsluttende konkluderede, at der i 2025 bliver en meget svær
situation.
John Hansen er en sjov spiller i dette scenarie.
Efter at have haft lidt med ham at gøre, er jeg holdt op med at tro på ting han siger.
Tør man sige at han er meget uvederhæftig og ikke er en god repræsentant for os skytter, ødelægger mere end han gavner, jeg har i hvert fald opgivet at debattere pibelængder med ham, de sidste mange år har han sagt det er på trapperne, så sikke en lang trappe. IMHO :giggle:

:razz: :razz:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Kontingentstigning i Dansk Skytte Union

Indlæg af Bofhenator » 25. jan 2023, 08:51

Fast Fumble skrev:
25. jan 2023, 08:24
Greyberd63 skrev:
24. jan 2023, 20:39
Fra ref af årmødet oktober 2022
John Hansen, fmd.:
...inden han afsluttende konkluderede, at der i 2025 bliver en meget svær
situation.
John Hansen er en sjov spiller i dette scenarie.
Efter at have haft lidt med ham at gøre, er jeg holdt op med at tro på ting han siger.
Enig! Til gengæld virker han voldsomt kolerisk...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar