Jeg har for nylig solgt en riffel, som jeg havde på almindelig jagt tilladelse.
Køber har fået den på SKV, så alt burde være i den skønneste orden.
Nu er jeg kommet i tvivl om, jeg skal foretage mig yderligere i forhold til min egen tilladelse.
Ved SKV til SKV, får jeg jo et nyt kort, hvor det solgte våben er fjernet, men nu har jeg en papirtilladelse til en skyder, som en anden også har tilladelse til.
Skal jeg manuelt ind og afmelde, eller sker det automatisk, når der bliver udstedt ny tilladelse til en anden person?
Riffel fra jagttilladelse til SKV ifbm. salg
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 151 times
- Been thanked: 295 times
Re: Riffel fra jagttilladelse til SKV ifbm. salg
Du bør sikre dig at PAC får den afmeldt din person. Det kunne være ved at sende dem en kopi af den nye ejers tilladelse, men det er ikke noget du har krav på.MEriksen skrev: ↑15. dec 2021, 20:08Jeg har for nylig solgt en riffel, som jeg havde på almindelig jagt tilladelse.
Køber har fået den på SKV, så alt burde være i den skønneste orden.
Nu er jeg kommet i tvivl om, jeg skal foretage mig yderligere i forhold til min egen tilladelse.
Ved SKV til SKV, får jeg jo et nyt kort, hvor det solgte våben er fjernet, men nu har jeg en papirtilladelse til en skyder, som en anden også har tilladelse til.
Skal jeg manuelt ind og afmelde, eller sker det automatisk, når der bliver udstedt ny tilladelse til en anden person?
Ring ind og hør dem ad
Eller send dem en sikker mail via E-boks.
Kære PAC
Jeg har i dag afleveret min riffel til Hans Hansen fra Korsbæk, som er medlem af Andeby skytteforening. Hans Hansen har købt min riffel og fået den på en SKV tilladelse i foreningen, så jeg ville bare sikre mig den var afmeldt min person.
Kan i bekræfte den er afmeldt min person?
Venligst Prins Knud
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning, historiske våben
- Geografisk sted: Trekantområdet
- Been thanked: 3 times
Det har jeg prøvet, købte en 89er på jagttegn og fik den på SKV. Sælger fik så en ordentlig røffel af PAC da de mente tilladelsen sku fornyes. Og PAC siger det er SKV der har klokket i det og SKV siger det er PAC der har klumret i det. Det endte med at sælger fik Politiets journal nr og så har vi ikke hørt mere, men jeg er ikke blevet klogere på hvordan det skal gøres. har også fået et andet våben hvor der ingen problemer været
Jesper

-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Der står på din tilladelse, at du skal aflevere den til politiet hvis du ikke bruger den. Så du kan sende den til PAC og skrive at du har afhændet riflen.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 972 times
- Kontakt:
Punktet med tilladelserne skal retur fremgår ikke af mine nyeste digitale tilladelser.
Ift til de gamle tilladelse skal de ikke længere retur til PAC når man er færdig med dem.
Ift til OPs dilemma, jeg ville skrive til PAC via eboks og fortælle dem at journal nummer "dillerdaller" er overgået til SKV, købers navn og om de mener du bør foretage dig yderligere.
Ift til de gamle tilladelse skal de ikke længere retur til PAC når man er færdig med dem.
Ift til OPs dilemma, jeg ville skrive til PAC via eboks og fortælle dem at journal nummer "dillerdaller" er overgået til SKV, købers navn og om de mener du bør foretage dig yderligere.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Det var da dejligt. Har tidligere hørt om én der kom i problemer for det forhold.
Hun havde en flere-ejer tilladelse til sin mands riffel, men de var blevet skilt. På grund af sin ændrede økonomi havde hun besluttet ikke at gå på jagt, og altså ikke betale jagttegn. Manden var rejst med riflen, så hun havde ikke mere adgang til den. Alligevel fik hun en bøde for ikke at have returneret tilladelsen til politiet. Det risikerer man så ikke mere.
Hun havde en flere-ejer tilladelse til sin mands riffel, men de var blevet skilt. På grund af sin ændrede økonomi havde hun besluttet ikke at gå på jagt, og altså ikke betale jagttegn. Manden var rejst med riflen, så hun havde ikke mere adgang til den. Alligevel fik hun en bøde for ikke at have returneret tilladelsen til politiet. Det risikerer man så ikke mere.
Hilsen Lasse.
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Sydfyn
- Geografisk sted: Sydfyn
- Has thanked: 4 times
Kan se det ikke kun er mig, der er i tvivl.
jeg prøver, at sende PAC en mail.

jeg prøver, at sende PAC en mail.