Indretning af bane til skydning på stål med .22LR

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Besvar
SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Indretning af bane til skydning på stål med .22LR

Indlæg af SuneHJ » 13. jul 2022, 09:54

Hej

I min forening har vi et ønske om, at kunne skyde på diverse stålmål med .22LR. Det kunne være faldmål, svingere eller dueltræer osv. Jeg har fået til opgave at finde ud af hvad vi skal gøre rent sikkerhedsmæssigt, før vi kan forvente at få lov til det. Vi skal have fornyet vores banegodkendelse til efteråret. Jeg forventer ikke, at der skal skydes på afstande tættere end 50 m. Jeg har hørt en del om at der skal være splat fang, enten i form af kasser eller volde. Er der nogen der er inde i reglerne? En sidste ting: når Politiet kommer, skal vi så have opstillinger af det vi søger tilladelse til, dvs. skal vi have købt alle målene på forhånd inden vi reelt ved om vi får lov?
Tak.

/Sune

Vels
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 113
Tilmeldt: 17. aug 2010, 00:14
Interesser: dit og dat
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Re: Indretning af bane til skydning på stål med .22LR

Indlæg af Vels » 13. jul 2022, 12:22

Den person der normalt kommunikerer med den lokale skydebane godkender fra politiet, skal gå i dialog nu, så det er klart til banegodkendelsen.

Politiet vil spørge til hvilken disciplin det er I vil træne, og hvilke opstillinger i ønsker at lave til det. Husk at de discipliner i vil træne, kræver medlemskab af respektive forbund.

Så får I enten nej, ja, eller at ja, men de vil syne det når det er på plads, da ændringer ofte kræver at banen synes igen.

Får i et nej, går man i tættere dialog med ham der syner baner. Får I et ja gør i det. Skal det synes laver I opstillingen umiddelbart inden den aftalte godkendelsesdato, eller laver aftale om at få synet opstillingen på en given dato.

Besvar