vedtægsændringer i jyllands skytteforbund...

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Besvar
Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

vedtægsændringer i jyllands skytteforbund...

Indlæg af Henning » 27. jul 2021, 16:02

Æjjj....måske jeg misfortår alt her i min sommerferie-"koger" på "toppen af danmark"..... Nu vil Jyllands skytteforbund dælme have lov til at lave en vedtægtsændring, i sammensætningen af bestyrelsen, således de kan selv kan "overholde bestyrelses-reglerne" i deres bank. Det gør mig sgu ærlig talt en smule sur - jeg har faktisk aldrig helt forstået hvorfor jeg/vi skal betale kontingent til jyllands skytteforbund og ikke Dansk skytte union direkte....nå jeg røg i tastaturet og sendte fgl. til Erik Mouritzen ..... Måske en enkelt anden formand kan nikke genkendende til noget og give ham en melding ?

"Halløj,

Vedr. vedtægtsændring; jeg kan godt forstå argumentet ..... Det lider vi mere eller mindre alle under...om det er en skytteforening eller en cykelklub.... men jeg syndes godt nok at i som "underlagt hovedforbund" skal træde i karakter på os små foreningers vegne, og augmentere imod bankers "forenings krav".
Hovedparten af alle skytteforeninger roder rundt i +/- 100 medlemmer (gennemsnittet for det danske foreningsliv er vist omkring 35 medlemmer og en foreningskapital på ca. maks. 75.000,-)
Jeg er bekendt med både DGI og DSU har gang i noget advokat undersøgelse lige præcist på dette område. Der har ligeledes været noget møde ihvertfald mellem DGI og repræsentanter for bankverdenen ... med en hensigts erklæring om at lette foreningslivet i forhold til de at bankernes "selv-pålagte" "forenings-hvidvaskningsregler" ...herunder gebyrer om en forening får et nyt bestyrelsesmedlem, hvilket kan udløse store "bankgebyrer" op til 1500,- for at få en forenings-bestyrelse rettet.
 Jeg syndes ærligt talt i udspiller jeres egen rolle. Hvert år når der kommer kontihentopkrævning, trues med bål og brand i forhold til i kan lukke foreninger .... uden man overhovedet kan finde ud af hvilket skytteprogram i står for i forhold til DGI  og jeg tænker vi er temmelig mange foreninger som er medlem af både DGI og DSU (og oven i købet betaler for 2 x forsikring for samme bane).
Her er en klippeklar sag i som "hovedforbund" bør/skal gå ind i, til gavn for jeres medlems-foreninger...Men straks retter i selv ind efter bankernes forenings-krav, istedet for at følge den kamp DGI og DSU er igang med at kæmpe....


Mvh
"mig"
Formand/xxx"



Besvar