Flugtskydning nær KBH

Debat om foreningsarbejde, organisering, konsortier - alt, der skaber aktivitet for skytter og jægere.
Besvar
NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Flugtskydning nær KBH

Indlæg af NKAK » 29. jun 2022, 16:21

Hej.
Er der nogen der kan anbefale en forening for flugtskydning i kbh området. Jeg bor i Søborg selv.
På forhånd tak

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af Kristian_J » 29. jun 2022, 17:56

Selinavej
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af Epae » 29. jun 2022, 18:50

du tager bare til KFK på Selinevej (er dog lukket i denne uge pga noget FITASC event)
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af NKAK » 29. jun 2022, 23:03

Epae skrev:
29. jun 2022, 18:50
du tager bare til KFK på Selinevej (er dog lukket i denne uge pga noget FITASC event)
Mange tak. Ved du hvordan deres syn på halvautomater er derude? Så længe det naturligvis er plomberet til 1 i magasinet.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 918
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 125 times
Been thanked: 262 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af Peter » 29. jun 2022, 23:18

NKAK skrev:
29. jun 2022, 23:03
Epae skrev:
29. jun 2022, 18:50
du tager bare til KFK på Selinevej (er dog lukket i denne uge pga noget FITASC event)
Mange tak. Ved du hvordan deres syn på halvautomater er derude? Så længe det naturligvis er plomberet til 1 i magasinet.
Der er mange skytter med halvauto'er på KFK. De vil nok blive glade, hvis man selv samler hylstre op.

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af Epae » 29. jun 2022, 23:52

NKAK skrev:
29. jun 2022, 23:03
Epae skrev:
29. jun 2022, 18:50
du tager bare til KFK på Selinevej (er dog lukket i denne uge pga noget FITASC event)
Mange tak. Ved du hvordan deres syn på halvautomater er derude? Så længe det naturligvis er plomberet til 1 i magasinet.
Har selv en halal-auto der bliver brugt derude en gang imellem også - bare husk at samle dine efterladenskaber op så er det intet problem.
brug af et 'chamber flag' ses der positivt på.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af NKAK » 30. jun 2022, 06:59

Epae skrev:
29. jun 2022, 23:52
NKAK skrev:
29. jun 2022, 23:03
Epae skrev:
29. jun 2022, 18:50
du tager bare til KFK på Selinevej (er dog lukket i denne uge pga noget FITASC event)
Mange tak. Ved du hvordan deres syn på halvautomater er derude? Så længe det naturligvis er plomberet til 1 i magasinet.
Har selv en halal-auto der bliver brugt derude en gang imellem også - bare husk at samle dine efterladenskaber op så er det intet problem.
brug af et 'chamber flag' ses der positivt på.
Jeg har selv en typhoon f12 som har fået 2 skuds magasinet plomberet til ét skud. Jeg fik at vide at den ikke måtte bruges til jagt men gerne på en flugtskyttebane. Ved du om der er skytter derude med samme setup? Og tak for svar til jer alle.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af LJ » 30. jun 2022, 10:44

KFK er lukket for almindelig skydning frem til onsdag d. 6 juli kl. 9.00, da der afholdes FITASC stævne med 200 skytter.
Det første af sin slags på dansk jord så vidt jeg ved.
(Man kan sagtens tage derud som tilskuer, eksempelvis for at se legenden George Digweed skyde)

Halvautomater er velkomne forudsat:

At man rydder op efter sig efter endt skydning på standpladsen!

At de er lovlige til jagt i Danmark, dvs. at de er plomberet til at kunne indeholde max. 2 patroner. 1 i kammer og 1 i magasin.
(Og ja, det bliver kontrolleret. Ikke hvordan de er plomberet men om de er. Man får oftest en venlig henstilling om at indstille skydning, hvis der ikke er plombering og få forholdet bragt i orden, hvorefter man naturligvis er velkommen igen.
Ignoreres dette eller i gentagelsestilfælde, får man et los i røven ud af klappen!
Det kan nemlig i yderste konsekvens betyde at banen lukkes, grundet overtrædelse af banegodkendelsen, hvis politiet er på kontrolbesøg. Og ja, det er de faktisk fra tid til anden.
Så éen person der ikke kan forstå og rette ind efter det, kan således komme til at ødelægge det for rigtig mange mennesker og det skal selvfølgelig undgåes :smile: )

At de på området bæres med åben lås og med synlig markering (det er et krav).

På KFK ses der ikke våben med aftageligt magasin af den simple grund at politiet har ændret banegodkendelsen til at forbyde brug af den type våben.
Dette uanset om de er plomberet eller ej.

Så svaret er desværre at nej, du kan ikke benytte din Typhoon f12 på KFK.
Jeg ved at de har ændret godkendelser på flere andre baner.

Jeg synes iøvrigt at halvautomater er både sjove og praktiske og fortryder fra tid til anden salget af egne.
HELDIGVIS er der jo en løsning på det og det ender nok med at jeg køber en enkelt eller 2 igen :biggrin:

Indtil da er folk heldigvis altid glade for en snak om deres skydere og hvis man spørger pænt kan man prøve mange forskellige haglvåben, både O/U, S/S og halvauto´er.

Så husk, hvis du er ny eller bare på jagt efter en ny haglbøsse, vær ikke bange for at spørge ind til folks våben :smile:

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af NKAK » 30. jun 2022, 11:05

LJ skrev:
30. jun 2022, 10:44
KFK er lukket for almindelig skydning frem til onsdag d. 6 juli kl. 9.00, da der afholdes FITASC stævne med 200 skytter.
Det første af sin slags på dansk jord så vidt jeg ved.
(Man kan sagtens tage derud som tilskuer, eksempelvis for at se legenden George Digweed skyde)

Halvautomater er velkomne forudsat:

At man rydder op efter sig efter endt skydning på standpladsen!

At de er lovlige til jagt i Danmark, dvs. at de er plomberet til at kunne indeholde max. 2 patroner. 1 i kammer og 1 i magasin.
(Og ja, det bliver kontrolleret. Ikke hvordan de er plomberet men om de er. Man får oftest en venlig henstilling om at indstille skydning, hvis der ikke er plombering og få forholdet bragt i orden, hvorefter man naturligvis er velkommen igen.
Ignoreres dette eller i gentagelsestilfælde, får man et los i røven ud af klappen!
Det kan nemlig i yderste konsekvens betyde at banen lukkes, grundet overtrædelse af banegodkendelsen, hvis politiet er på kontrolbesøg. Og ja, det er de faktisk fra tid til anden.
Så éen person der ikke kan forstå og rette ind efter det, kan således komme til at ødelægge det for rigtig mange mennesker og det skal selvfølgelig undgåes :smile: )

At de på området bæres med åben lås og med synlig markering (det er et krav).

På KFK ses der ikke våben med aftageligt magasin af den simple grund at politiet har ændret banegodkendelsen til at forbyde brug af den type våben.
Dette uanset om de er plomberet eller ej.

Så svaret er desværre at nej, du kan ikke benytte din Typhoon f12 på KFK.
Jeg ved at de har ændret godkendelser på flere andre baner.

Jeg synes iøvrigt at halvautomater er både sjove og praktiske og fortryder fra tid til anden salget af egne.
HELDIGVIS er der jo en løsning på det og det ender nok med at jeg køber en enkelt eller 2 igen :biggrin:

Indtil da er folk heldigvis altid glade for en snak om deres skydere og hvis man spørger pænt kan man prøve mange forskellige haglvåben, både O/U, S/S og halvauto´er.

Så husk, hvis du er ny eller bare på jagt efter en ny haglbøsse, vær ikke bange for at spørge ind til folks våben :smile:

Tusind tak for det uddybende svar. Jeg vil helt klart melde mig ind i KFK og købe en O/U.

Men så har jeg vidst lige brugt 10.000 på en bøsse der kun må skyde på privat grund til indskydning eller til brug i udlandet 😂

NKAK
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 159
Tilmeldt: 8. dec 2021, 23:20
Interesser: Antikke våben
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 76 times
Been thanked: 18 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af NKAK » 30. jun 2022, 11:16

Jeg undrer mig dog over at samtlige våbenbutikker skriver den er lovlig til flugtskydning og jagt i DK så længe magasinet er plomberet til 1 skud.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af LJ » 30. jun 2022, 11:21

NKAK skrev:
30. jun 2022, 11:05

Tusind tak for det uddybende svar. Jeg vil helt klart melde mig ind i KFK og købe en O/U.

Men så har jeg vidst lige brugt 10.000 på en bøsse der kun må skyde på privat grund til indskydning eller til brug i udlandet 😂
Selv tak :thumbup:

Hvis den er meget ny, kunne du måske ombytte den hos forhandleren til en anden?
(Det ville jeg personligt gøre hvis muligt og så finde en anden "almindelig" halvauto, hvis det er det du vil have, eller en O/U)

Du må i øvrigt gerne bruge den på jagt, da den som plomberet opfylder kravene. Der er bare mange baner som den ikke kan benyttes på.
(Jeg er til gengæld ikke sikker på at den er særlig praktisk til jagt, ej heller om den vil være lige velset alle steder men sådan er der jo så meget)

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Flugtskydning nær KBH

Indlæg af Kenned » 30. jun 2022, 11:24

NKAK skrev:
30. jun 2022, 11:16
Jeg undrer mig dog over at samtlige våbenbutikker skriver den er lovlig til flugtskydning og jagt i DK så længe magasinet er plomberet til 1 skud.
Er det ikke en misforståelse pga. de nye regler for halvauto rifler der nu tillader aftageligt magasin? I øvrigt som ofte en tåbelig lov: "Vi vil betro dig et våben der kan slå folk ihjel, men vi stoler ikke på at du undlader at sætte et ulovligt magasin i den" :wall:

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar