PRS skydning, hvilket grej?

Disciplinen & udstyret.
Besvar
woodpecker54
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. mar 2024, 20:18
Interesser: PRS skydning
Geografisk sted: Stubbekøbing
Has thanked: 1 time

PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af woodpecker54 » 3. mar 2024, 20:49

Jeg skal købe en riffel og kikkert til langdistance skydning og er helt blank. Jeg har dog set mig lidt varm på Tikka T3x A1. Jeg har dog også tænkt på at bruge min Sauer 202 6,5x55. Jeg svinger lidt imellem sigtekikkerterne Zeiss Conquest V6 2,5-15×56 ASV H og Zeiss LRP S5 525-56 ZF-MRi.
Er der en venlig sjæl med lidt viden som kan råde mig ?
Senest rettet af Caspian1911 3. mar 2024, 20:55, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emne udbygget - giver bedre mening.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 603 times

Re: PRS skydning

Indlæg af C-X » 3. mar 2024, 20:55

Hvor langt, efter hvad, er du genlader osv?

PRS og så langdistance skydning er ikke nødvendigvis helt det samme, men PRS indeholder elementer af langdistance skydning.
Måske det mere er en "race gun" du leder efter?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Been thanked: 7 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Sixpack » 3. mar 2024, 21:19

Hej Woodpecker

Overskriften siger PRS, i teksten står der langdistance... Jeg forholder mig til PRS herunder:

I forhold til PRS, så anbefaler jeg, at du tager en intro-dag ved en af PRS jagtforeningerne INDEN du køber udstyr. Jeg har haft en del nye igennem, der desværre har købt forkert. Det er bare surt. Du kan sådan set skyde PRS med en vilkårlig riffel, så længe den har aftageligt magasin. Er det et 5 skuds magasin, så skal du bare have to af dem. 6.5x55 er fint, til at komme igang med. Hvis din 202'er har aftageligt magasin, så kan du komme igang med den.

Jeg ville fraråde at spendere pengene på en Tikka Tac A1. Man betaler alt for meget for et chassis, der ikke giver mening til disciplinen. Mange har været der, og fortrudt. Vægtfordelingen er helt skæv i den. Det er bedre at gå med en Super Varmint, og så bruge pengene der er til overs til et chassis eller skæfte det passer til opgaven.

Mht til optik - så skal det være en FFP kikkert. Zeiss S5'eren kan bruges, men er ikke det foretrukne værktøj blandt langt de fleste. Jeg tror endnu ikke jeg har set en til en konkurrence, hverken her eller i udlandet.

Principielt kan du bruge en vilkårlig FFP kikkert (i mil-klik), der har en passende kvalitet (klikfast, fornuftig optik), og den skal have et zoom spænd hvor du kan skyde fra 8x-20x - nogle har det fint med 18x på toppen - jeg tror aldrig jeg har min på over 16x til konkurrence. Så 3-20, 5-25, 6-24, etc er sweet spot, imo.

Gerdson39
This member is
This member is
Indlæg: 497
Tilmeldt: 22. maj 2021, 11:36
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 34 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Gerdson39 » 5. mar 2024, 07:13

Nå for søren. Jeg er nu selv i gang med at skaffe mig en Steyr SSG i 308 til formålet. Personlig er jeg mere glad for SFP. Jeg er godt klar over fordelen ved FFP, men man plejer jo heller ikke at bruge kikkerten ved en hver zoom position, så man skal bare huske hvad en "mil dot" betyder på forskellige distancer fx i de to ende positioner af skalaen. Ved en FFP der dækker 4 gange eller mere i zoom er trådkorset enten usynlig i den lave ende eller dækker flere mil i den høje ende ved større afstand?
Hvis det så ikke passer må jeg bare købe andet grej igen. Det er jo det sjove ved det :mrgreen:
Som begynder synes jeg forøvrigt at den større udfordring ligger i de helt umulige skydestillinger :angry:
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

woodpecker54
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. mar 2024, 20:18
Interesser: PRS skydning
Geografisk sted: Stubbekøbing
Has thanked: 1 time

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af woodpecker54 » 5. mar 2024, 12:39

Sixpack skrev:
3. mar 2024, 21:19
Hej Woodpecker

Overskriften siger PRS, i teksten står der langdistance... Jeg forholder mig til PRS herunder:

I forhold til PRS, så anbefaler jeg, at du tager en intro-dag ved en af PRS jagtforeningerne INDEN du køber udstyr. Jeg har haft en del nye igennem, der desværre har købt forkert. Det er bare surt. Du kan sådan set skyde PRS med en vilkårlig riffel, så længe den har aftageligt magasin. Er det et 5 skuds magasin, så skal du bare have to af dem. 6.5x55 er fint, til at komme igang med. Hvis din 202'er har aftageligt magasin, så kan du komme igang med den.

Jeg ville fraråde at spendere pengene på en Tikka Tac A1. Man betaler alt for meget for et chassis, der ikke giver mening til disciplinen. Mange har været der, og fortrudt. Vægtfordelingen er helt skæv i den. Det er bedre at gå med en Super Varmint, og så bruge pengene der er til overs til et chassis eller skæfte det passer til opgaven.

Mht til optik - så skal det være en FFP kikkert. Zeiss S5'eren kan bruges, men er ikke det foretrukne værktøj blandt langt de fleste. Jeg tror endnu ikke jeg har set en til en konkurrence, hverken her eller i udlandet.

Principielt kan du bruge en vilkårlig FFP kikkert (i mil-klik), der har en passende kvalitet (klikfast, fornuftig optik), og den skal have et zoom spænd hvor du kan skyde fra 8x-20x - nogle har det fint med 18x på toppen - jeg tror aldrig jeg har min på over 16x til konkurrence. Så 3-20, 5-25, 6-24, etc er sweet spot, imo.
Tak for dit svar quote, det giver god mening. Jeg tænker, at jeg lægger ud med min Sauer 202 og en fornuftig FFP sigtekikkert. Hvilken sigtekikkert kunne du evt. forslå ? Bh. Woodpecker

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 603 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af C-X » 5. mar 2024, 12:40

Tip: udmeld et budget :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Been thanked: 7 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Sixpack » 5. mar 2024, 16:38

woodpecker54 skrev:
5. mar 2024, 12:39

Tak for dit svar quote, det giver god mening. Jeg tænker, at jeg lægger ud med min Sauer 202 og en fornuftig FFP sigtekikkert. Hvilken sigtekikkert kunne du evt. forslå ? Bh. Woodpecker
Den er svær. Det afhænger helt af budgettet. Jeg vil normalt ikke anbefale noget, jeg ikke personligt har erfaring med, og forskellige øjne ser forskelligt. Men i brede træk: Trådkorset er imo ret vigtigt. Vi har brug for at kunne holde for vind, holde for drop og sommetider også en kombination af de to.

Målene er ved at være så små, at det giver mening at kunne holde over med 0.2mil hash marks. Jeg foretrækker er åbent center med en lille plet i, fremfor et kryds i midten.

Personlig favorit er MPCT3X trådkors (Zero Compromise) - har skudt med det i lidt over et år nu. Har set igennem et par Leupold PR2-Mil'ere også. Prøv at google billeder af de to trådkors, så får du en ide om hvad jeg skriver om.

Personligt syntes jeg at Horus sigterne som TreMor3 og SKMR (Kahles) fylder for meget - men igen, personlig preference.

Er man ikke til 'juletræerne' er der masser at vælge mellem. Har skudt med Nightforce Mil-C i et par sæsoner. S&B har også LRR der kan gøre det.

Fælles for alle trådkors er at det er super subjektivt - mit bedste råd er at se igennem
dem - på en skydebane. Ikke i butikken... Man kan blive overrasket over hvad der fungerer for en.

Hvilken kikkert skal man så have? Personligt køber jeg gerne brugt - af top tier mærkerne (Leupold mk5, Schmidt&Bender, Nightforce), og sjældent nyt - hvis kvaliteten er god, og det syntes jeg den er på top-mærkerne, så holder se fint, selvom de har år på bagen. Nogle sværger til Kahles, personligt er det ikke lige mig. Der kan være ret stor forskel på hvordan tårnene fungerer, så det giver rigtig meget mening at prøve nogle forskellige.

I forhold til glas, så har vi kigget gennem rigtig mange forskellige, og der er ret stor forskel på hvad forskellige øjne kan lide. Vi plejer at lave en test på 300m (bare fordi det er den afstand vi har på træningsbanen), hvor man kan se igennem noget forskelligt på en papir skive. Det er bare ikke muligt at få den samme oplevelse i en butik, under kunstigt lys, ud af et vindue.

Krav (med en cal 0.243/ 0.264 riffel):
* FFP
* Mil klik (det er det ALLE bruger - gør det nemmere at kommunikere med hinanden, og ja - vi hjælper hinanden - også til konkurrencer)
* Minimum 12mil brugbar elevation (dvs 24mil fra top til bund, hvis den er monteret i ringe/montage uden vinkel på)
* Forstørrelsesspænd på min 8-20. F.eks 3-20, 5-25, 6-36, 7-35 eller lignende. En 3-18 kan også bruges.
* Zero stop (det har alle nyere top tier kikkerter)
* En solid montage (Spuhr er stort set standard)

Skulle jeg (hårdt presset) give anbefalinger i forskellige prisklasser - og husk, det er subjektivt og baseret på MIN erfaring og preference:

Fra ny:

Entry-level: Delta Stryker 4.5-30 m. LRD-1P trådkors (ca 13,500.-) (jeg har ikke selv haft en, men har brugt en, en del gange. Den kan sagtens være med)

Top Tier: Leupold mk5 5-25/7-35m. PR2 trådkors (Jeg har den med H59 trådkors, har set PR2 - det er meget bedre) eller ZCO 5-27 MPCT3X - pris 25,000+ afhængig af hvor man køber den. Begge har virkelig gode tårne...

Jeg har set gennem en Zeiss S5, og den var ok, men har ikke nok erfaring med den til at sige yay/nay

Brugt:

hvis du kan finde en Vortex Razor 4.5-27 med EBR-7C, til 10-12,000 - så kan den også bruges. Den er ALT for dyr fra ny. Men jeg har slet ikke samme fornøjelse af den, som af de andre jeg har / har haft...

Igen, jeg kan kun opfordre til at søge lejlighed til at komme ud og se gennem noget forskelligt - det kan være du finder at du værdsætter noget helt andet end mig.

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 214
Tilmeldt: 9. maj 2022, 18:57
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Kasper HK » 5. mar 2024, 21:18

ang. glas ville jeg da bare lige sige..

jeg har en Vortex razor 6-36, den er jeg meget glad for.

på min PRS riffel har jeg en zeiss LRP S5 5-25, det er virkeligt en fed kikkert! jeg valgte den fremfor Khales og leupold.

kom ud på PRS banen og kig... der er sikkert også en masse kikkerter du kan få lov at glo i. (vi er flere der har LRP S5)
:director:

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 662
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af NWF » 5. mar 2024, 23:49

Sixpack skrev:
3. mar 2024, 21:19
Jeg ville fraråde at spendere pengene på en Tikka Tac A1. Man betaler alt for meget for et chassis, der ikke giver mening til disciplinen. Mange har været der, og fortrudt. Vægtfordelingen er helt skæv i den. Det er bedre at gå med en Super Varmint, og så bruge pengene der er til overs til et chassis eller skæfte det passer til opgaven.
Kan du uddybe hvorfor TAC A1s chassis ikke giver mening, samt evt. komme med et par hints omkring hvad man bør kigge efter af riffel/skæfte for at have noget som er lidt mere optimalt end ens jagtriffel?
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 173
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Been thanked: 7 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Sixpack » 6. mar 2024, 05:26

NWF skrev:
5. mar 2024, 23:49
Kan du uddybe hvorfor TAC A1s chassis ikke giver mening, samt evt. komme med et par hints omkring hvad man bør kigge efter af riffel/skæfte for at have noget som er lidt mere optimalt end ens jagtriffel?
1) Massemidtpunktet ligger ret langt tilbage. Den har en tung kolbe, og en relativ let pibe (især i 20" konfigurationen).
Man skal montere en hel del vægte ude foran for at kompensere. Hvor meget ved jeg ikke - har solgt den Tac jeg havde for en del år siden.

2) Den har et mærkeligt skråt stykke foran magasinbrønden.
Det kan ikke umiddelbart fikses.

3) Forenden er et rør, med begrænset anlægsflade på undersiden. Man vil nok hurtigt finde ud af, at det giver mening at montere en Arca rail på mlok'en - men det koster også i indkøb.

De tre ting her, gør at den ikke er optimal at skyde fra en improviseret stilling, hvor man typisk anvender en bag (pose) på en eller anden rekvisit. Den skæve vægtfordelingen gør at balancen er dårlig, det gør at man skal bruge kroppen mere til at støtte med. Det giver bevægelse - og det er sværere at ramme de små mål.

Så den pris man betaler ekstra for Tac'en i forhold til en CTR eller en Super Varmint, er imo ikke givet godt ud - til det formål vi diskuterer her. Det er en rigtig fin riffel, som jeg havde meget glæde af - til liggende skydning. Men chassiset giver ikke nok værdi i forhold til den yderligere pris.

Skæfter og chassiser der er skabt til formålet er ikke billige, lidt øv, først at betale for Tac skæftet og så hælde riflen over i et nyt chassis, og så stå med Tac skæftet (og de dyre CTR magasiner, når nyt skæfte ofte betyder man skifter til AICS magasiner)

Hvad skal man kigge efter:

Man kan sagtens være konkurrencedygtig med en helt alm jagtriffel i et helt almindeligt jagtskæfte, i en fornuftig kaliber. F.eks 6.5x55 eller 6.5creedmoor. Hvis man har en kikkert med de førnævnte egenskaber.

Hvis man vil opgradere:

Har man en Tikka eller Remington 700 (samt systemer med Rem 700 footprint) er det ret nemt. MDT, Vision, Spuhr, KRG, mfl. laver chassiser til formålet. Det er en drop in løsning.
Vision laver også chassis til 200 STR'en - der er et par rigtig gode danske PRS skytter med det setup.

- Flad bund på foreend med arca rail
- Mulighed for at montere vægte i foreend'en så man kan få massemidtpunktet til at være foran magasinbrønden
- Justerbar kindpude og kolbe længde
- 10 skuds magasiner, hvis muligt
- Et eller andet der reducerer rekyl. Bremse eller dæmper, afhængig af personlige preferencer.

Generelt kan man sige - der er meget grej derude der kan bruges - at det KAN bruges betyder ikke det er optimalt. Kan man skyde godt med det? Ja, det kan man godt - og nogle bliver rigtig gode til at bruge det - men måske ikke det bedste sted at starte hvis man investerer i et setup fra bunden. Jeg har set ærgrelsen hos nyere PRS skytter mange gange, når det har taget tingende i den forkerte rækkefølge - først købt (for ret mange penge) riffel og kikkert - møder op på banen første gang, og ser de har lavet de samme fejl som de fleste af os m, da vi startede - og så tilbage i butikken efter det de egentligt skulle have haft...

Begge de aktive PRS jagtforeninger har introdage - god mulighed for at komme ud og se (med fingrene og øjnene) hvad der giver mening.

woodpecker54
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. mar 2024, 20:18
Interesser: PRS skydning
Geografisk sted: Stubbekøbing
Has thanked: 1 time

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af woodpecker54 » 12. mar 2024, 10:10

Kasper HK skrev:
5. mar 2024, 21:18
ang. glas ville jeg da bare lige sige..

jeg har en Vortex razor 6-36, den er jeg meget glad for.

på min PRS riffel har jeg en zeiss LRP S5 5-25, det er virkeligt en fed kikkert! jeg valgte den fremfor Khales og leupold.

kom ud på PRS banen og kig... der er sikkert også en masse kikkerter du kan få lov at glo i. (vi er flere der har LRP S5)
Hej Kasper, må jeg spørge hvorfor du valgte LRP S5 frem for Leupold ?
Bh. Jan

Brugeravatar
Ton-Of-Gunz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 20. nov 2020, 20:27
Interesser: Våben :)
Geografisk sted: Djævleøen ;)

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Ton-Of-Gunz » 12. mar 2024, 14:35

De absolut bedste råd er:

- Kom ud og mød os i PRS klubberne (vi er faktisk super flinke og begejstrede for at hjælpe nye skytter med at komme godt ind i sporten og det fællesskab vi har omkring den).

- Start med den riffel du har (man kan sagtens skyde PRS med sin jagtriffel!. Når du er i klubben så vil du opleve at PRS skytter er virkelig glade for at snakke om/fremvise deres grej, således vil du hurtig få mulighed for at se hvilket udstyr der passer til dig).

Om TAC A1 éren er en go starter skyder ... mjaaaaa eller rettere jeg har selv en MEN den er indkøbt til langdistance og ikke PRS
PRS delen skyder jeg primært med en T1X lagt i Oryx skæftet med en Vortex venom kikkert på toppen (YEPS PRS skydes også med 22 LR :thumbup: )

Jeg håber vi ses på Selinevej 5 :)
When U Creedmoor U don´t need more :numberone:

Brugeravatar
Kasper HK
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 214
Tilmeldt: 9. maj 2022, 18:57
Interesser: Damer
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Kasper HK » 12. mar 2024, 17:55

woodpecker54 skrev:
12. mar 2024, 10:10
Kasper HK skrev:
5. mar 2024, 21:18
ang. glas ville jeg da bare lige sige..

jeg har en Vortex razor 6-36, den er jeg meget glad for.

på min PRS riffel har jeg en zeiss LRP S5 5-25, det er virkeligt en fed kikkert! jeg valgte den fremfor Khales og leupold.

kom ud på PRS banen og kig... der er sikkert også en masse kikkerter du kan få lov at glo i. (vi er flere der har LRP S5)
Hej Kasper, må jeg spørge hvorfor du valgte LRP S5 frem for Leupold ?
Bh. Jan
Fordi jeg klart syntes at den havde et flottere billede. Er også amatør fotograf
:director:

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af O27 » 12. mar 2024, 18:59

Hvordan er det med PRS - kan man komme igang på en SKV, eller kun jagttegn der åbner for mulighederne'?

Brugeravatar
Kelle
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 20. nov 2006, 07:35
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Kelle » 12. mar 2024, 20:38

Der var vist en der skrev et indlæg om netop det, på et tidspunkt 😉
Hader ordet kompromis og alt hvad det indebære

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1070
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 40 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af FBN » 12. mar 2024, 20:58

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 662
Tilmeldt: 13. nov 2016, 22:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af NWF » 12. mar 2024, 21:28

Ton-Of-Gunz skrev:
12. mar 2024, 14:35
PRS delen skyder jeg primært med en T1X lagt i Oryx skæftet med en Vortex venom kikkert på toppen (YEPS PRS skydes også med 22 LR :thumbup: )
Må jeg spørger hvilken 22lr ammo du bruger til dette? Forsøger at lege lidt med min T1x på de 100 meter... men intet af det ammo jeg har prøvet med har grupperet særligt godt.
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11102
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 180 times
Been thanked: 603 times

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af C-X » 12. mar 2024, 21:57

NWF skrev:
12. mar 2024, 21:28
Ton-Of-Gunz skrev:
12. mar 2024, 14:35
PRS delen skyder jeg primært med en T1X lagt i Oryx skæftet med en Vortex venom kikkert på toppen (YEPS PRS skydes også med 22 LR :thumbup: )
Må jeg spørger hvilken .22LR ammo du bruger til dette? Forsøger at lege lidt med min T1x på de 100 meter... men intet af det ammo jeg har prøvet med har grupperet særligt godt.
Skyder ikke PRS, men har du prøvet med SK Match?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ton-Of-Gunz
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 20. nov 2020, 20:27
Interesser: Våben :)
Geografisk sted: Djævleøen ;)

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af Ton-Of-Gunz » 12. mar 2024, 22:28


Må jeg spørger hvilken .22LR ammo du bruger til dette? Forsøger at lege lidt med min T1x på de 100 meter... men intet af det ammo jeg har prøvet med har grupperet særligt godt.
JA det må du gerne spørge om :thumbup:

Jeg bruger selv NORMA tac - 22 trods den ligge ret tæt på lydens hastighed (opgivet V0 er 330 m/s). Jeg har lidt andet subsonisk ammo hjemme til test
fra S&B - RWS - CCI og winchester. hvis du er intra i resultaterne så smid en PM.
Jeg ved at mange tikka skytter bruger CCI quiet-22 ammo så forventer umiddelbart gode resultater med denne.
Senest rettet af Bofhenator 13. mar 2024, 16:38, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: quote ordnet
When U Creedmoor U don´t need more :numberone:

woodpecker54
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. mar 2024, 20:18
Interesser: PRS skydning
Geografisk sted: Stubbekøbing
Has thanked: 1 time

Re: PRS skydning, hvilket grej?

Indlæg af woodpecker54 » 13. mar 2024, 14:58

O27 skrev:
12. mar 2024, 18:59
Hvordan er det med PRS - kan man komme igang på en SKV, eller kun jagttegn der åbner for mulighederne'?
For nu værende er det kun for jæger der er medlem af jægerforbundet.
Bh. Woodpecker

Besvar