Hvad bruger du til at rengøre din vandblære med? ( Camelbak)

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
ESAF
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 993
Tilmeldt: 3. okt 2016, 12:27
Interesser: Gamle våben
Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
Has thanked: 171 times
Been thanked: 209 times

Re: Hvad bruger du til at rengøre din vandblære med? ( Camelbak)

Indlæg af ESAF » 27. okt 2020, 18:11

Refraktorius skrev:
27. okt 2020, 17:57
Lidt off topic, men jeg er egentligt imponeret over, hvor sjældent folk tilsyneladende får racermave af deres vandflasker.

De ligger i diverse tasker og bliver fyldt op igen og igen uden synderlig rens. Der burde være en vis biofilm i dem.
(Er den ikke patogen, gør den selvfølgelig ikke noget)
Ja. Jeg havde en gang en kollega, en ordentlig kleppert nede fra Ukraine. Han lignede sådan en håndlanger fra en James Bond film og havde den herligste accent. Han havde en vandflaske der engang havde været en form for østeuropæisk variation over temaet danskvand i. Når han ikke drak af den stod den altid i en vindueskarm, over radiatoren, og i solen (når den en sjælden gang finder på at lukke sit blege lys helt herned). Udenpå var den fedtet af oliefingre og vandet i den var grønt som en skovsø i silkeborg. Den blev ALDRIG vasket.
Han var aldrig syg, hvilket imponerede mig voldsomt, særligt hans øvrige kost taget i betragtning. Vi plejede at joke med at han, og vandet i flasken eksisterede i en mystisk symbiose, eller at østblok-cigaretter nok havde en form for indhold der beskyttede ham. Ulækkert var det i hvert fald... og imponerende. I øvrigt en flink fyr, der i dag er vendt hjem til sit elskede Ukraine, da han ikke kunne lide tanken om at hans kone og hans kat var alene, når russerne var så agressive.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Hvad bruger du til at rengøre din vandblære med? ( Camelbak)

Indlæg af Refraktorius » 27. okt 2020, 18:16

Ad!

:puke:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1435
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 36 times
Been thanked: 118 times

Re: Hvad bruger du til at rengøre din vandblære med? ( Camelbak)

Indlæg af Cygnus X » 10. sep 2021, 17:54

jeg bruger min 3 gange om ugen, og hver måned vasker bare med en dråbe opvaskemiddel.....stopper et par stykker køkken rulle ned i posen så den ikke klapper sammen og holder åbningen åben så den tørre, mudstykke bliver hevet af....skulle slangen blive lidt slap der hvor den holder mundstykke så får den lige en lille strips (ziptie)

de dage jeg ikke bruger den ligger den i fryseren

ynder også at fylde den halvt op og så ligge den i fryseren fladt, så er der en langsomt smeltene isklump til de varme dage

jeg bruger kun vand i min, ingen tilsætning (så som nuun / salt tabletter), ja ok når jeg står på ski får den lige en god sjat vodka...antifreeze ...det var ikke nok, sidst vi var i Tahoe med minus 20c LOL fuld på ski uden at have noget til at holde branderten ved lige....det blev en kort dag....næste dag var blæren under jakken i en slim profil rygsæk
pick my lock and meet my glock

Besvar