Nogen der har erfaring med reparation af rygsæk?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Nogen der har erfaring med reparation af rygsæk?

Indlæg af Topcat » 14. apr 2020, 08:01

Jeg har en vandrerygsæk hvor den ene øverste skulderstrop er gået løs. Den er ikke revet over, det er syningen der forbinder stroppen der er gået løs. Rygsækken er ikke noget værd men fejler på den anden side intet, så jeg er lidt ærgelig over at smide den ud. Er der nogen der har erfaring med hvordan man reparerer på lastbærende stropper så det holder? Jeg tænkte lidt på at kombinere syning med noget kraftigt tråd med noget lim.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Nogen der har erfaring med reparation af rygsæk?

Indlæg af Raptor357 » 14. apr 2020, 08:13

Jeg har tidligere repareret sådanne en taske ved at sy den med kinesertråd, grundigt.
Jeg tror at hvis du limer syningen går matrialet i stykker hvis syningen skal kunne bevæge sig lidt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Sixpence
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 216
Tilmeldt: 27. sep 2010, 09:23
Interesser: Jagt, skydning og forsvar
Geografisk sted: Vesthimmerland, den nordvestlige del
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: Nogen der har erfaring med reparation af rygsæk?

Indlæg af Sixpence » 14. apr 2020, 08:52

Hvis du tænker på at lime det, ville jeg bruge noget kraftig tekstillim eller gorilla lim. Det skal selvfølgelig være i kombination med en syning med Kina tråd eller lignende.

Nu er det ikke helt det samme, men jeg har lavet lidt reparationer på mine arbejdsbukser med Kina tråd og det holder i hvertfald. Dog var det en revne, så ikke noget der som sådan skal holde til noget. Og husk et fingerbøl :oops: det lærte jeg på den hårde måde.
Learning by fucking up - Sergent From

I´m just in it for the hat

T. Stensby & Co. 12/70
Tikka T3 Lite 308.
Samt en lille ny CZ

Brugeravatar
Gokkemaasen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 28. mar 2014, 08:06
Interesser: Våben, Skydning, Biler, MTB
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nogen der har erfaring med reparation af rygsæk?

Indlæg af Gokkemaasen » 14. apr 2020, 21:50

Da kærestens taske gik i stykker fik vi den syet hos vores lokale polstrer. Det var også den ene skulderstrop som var gået løs i syningen. Han gjorde et super godt stykke arbejde. Min erfaring med nål og tråd er lige nul, så jeg tog den nemme løsning og fik andre til at gøre arbejdet. :rolf: Men det kommer jo nok også lidt an på hvor mange kroner øre du vi smide efter den. :smile:

Besvar