Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 30. maj 2020, 16:34

Yngre og raske går stort set fri for dødsfald:
Syv personer under 70 år er døde af covid-19 uden andre kendte sygdomme
https://www.berlingske.dk/samfund/syv-p ... e-sygdomme
Syv af de undersøgte personer under 70 år er døde med covid-19 uden at lide af andre kendte sygdomme, og i alt er 24 personer – altså samlet, i alle aldersklasse – uden andre kendte sygdomme døde med virussen. Myndighederne har netop hele tiden anvendt begrebet død »med« coronavirus i modsætning til død »af« coronavirus, fordi det har været vanskeligt at afgøre, hvorvidt det var covid-19, de pågældende direkte døde af, eller om de dødsårsagen var relateret til andre lidelser, de i forvejen havde.

Det forklarer Reimar W. Thomsen, overlæge, lektor og ph.d., der er en af forskerne bag studiet.

»Vi kan formode, at kun få, tidligere raske personer er døde alene af virussen,« siger han.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 30. maj 2020, 20:48

Fedt!
.
.
.
.
Men:

Så vidt jeg ved, fejler halvdelen af alle over 50 et eller andet (som for det meste fint er under kontrol under normale omstændigheder).
Så før jeg jubler, vil jeg gerne se deres definitioner.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 30. maj 2020, 22:36

ACE1 skrev:
30. maj 2020, 16:34
Yngre og raske går stort set fri for dødsfald:
Syv personer under 70 år er døde af covid-19 uden andre kendte sygdomme
https://www.berlingske.dk/samfund/syv-p ... e-sygdomme
Syv af de undersøgte personer under 70 år er døde med covid-19 uden at lide af andre kendte sygdomme, og i alt er 24 personer – altså samlet, i alle aldersklasse – uden andre kendte sygdomme døde med virussen. Myndighederne har netop hele tiden anvendt begrebet død »med« coronavirus i modsætning til død »af« coronavirus, fordi det har været vanskeligt at afgøre, hvorvidt det var covid-19, de pågældende direkte døde af, eller om de dødsårsagen var relateret til andre lidelser, de i forvejen havde.

Det forklarer Reimar W. Thomsen, overlæge, lektor og ph.d., der er en af forskerne bag studiet.

»Vi kan formode, at kun få, tidligere raske personer er døde alene af virussen,« siger han.
Jah, jeg tænker også - hvad kan det egentlig bruges til?
Jeg kender en gut i 40'erne med astma. Han har et helt normalt liv, og regner vel med at bliver omkring 80. Men han er i risikogruppen for Corona.
Selv har jeg for højt blodtryk og kolesterol tal. Det betyder intet i dagligdagen, men - er det nok til at jeg kan kradse af med hjælp fra Corona? Ellers havde jeg jo nok regnet med 30-40 år endnu, en del af dem som skatteyder.
Jeg har en kammerat der har diabetes pga overvægt. Han regner da også med at blive 80, men har også fået at vide at han ikke skal fange en Corona.

Altså, der er jo masser af helt normale og velfungerende borgere, som også har andre sygdomme, som man ikke dør af.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 31. maj 2020, 08:43

Fast Fumble skrev:
30. maj 2020, 22:36
ACE1 skrev:
30. maj 2020, 16:34
Yngre og raske går stort set fri for dødsfald:
Syv personer under 70 år er døde af covid-19 uden andre kendte sygdomme
https://www.berlingske.dk/samfund/syv-p ... e-sygdomme
Syv af de undersøgte personer under 70 år er døde med covid-19 uden at lide af andre kendte sygdomme, og i alt er 24 personer – altså samlet, i alle aldersklasse – uden andre kendte sygdomme døde med virussen. Myndighederne har netop hele tiden anvendt begrebet død »med« coronavirus i modsætning til død »af« coronavirus, fordi det har været vanskeligt at afgøre, hvorvidt det var covid-19, de pågældende direkte døde af, eller om de dødsårsagen var relateret til andre lidelser, de i forvejen havde.

Det forklarer Reimar W. Thomsen, overlæge, lektor og ph.d., der er en af forskerne bag studiet.

»Vi kan formode, at kun få, tidligere raske personer er døde alene af virussen,« siger han.
Jah, jeg tænker også - hvad kan det egentlig bruges til?
Jeg kender en gut i 40'erne med astma. Han har et helt normalt liv, og regner vel med at bliver omkring 80. Men han er i risikogruppen for Corona.
Selv har jeg for højt blodtryk og kolesterol tal. Det betyder intet i dagligdagen, men - er det nok til at jeg kan kradse af med hjælp fra Corona? Ellers havde jeg jo nok regnet med 30-40 år endnu, en del af dem som skatteyder.
Jeg har en kammerat der har diabetes pga overvægt. Han regner da også med at blive 80, men har også fået at vide at han ikke skal fange en Corona.

Altså, der er jo masser af helt normale og velfungerende borgere, som også har andre sygdomme, som man ikke dør af.
Du og jeg kan måske ikke bruge det til så meget - andet end at passe ekstra på hvis man er i en risikogruppe - men lægefagligt er jeg helt sikker på at det er super interessant.

Peter

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 31. maj 2020, 09:44

Om ikke andet, kan du konstaterer, hvis man ikke allerede er i risikogruppen grundet anden sygdom, så kommer man det, hvis ellers man lever længe nok. :smile:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 31. maj 2020, 21:02

For dulan hvor skal det nok batte i forhindringen af smittespredning... :wall: :wall:

Gad vide om vi er med i skjult kamera efterhånden??? :help:
Justitsministeriet ændrer overnatningskrav til fem nætter - i den første uge efter grænseåbning

https://www.dr.dk/nyheder/indland/justi ... 5zHSC0Poyk
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 1. jun 2020, 07:57

Timber skrev:
31. maj 2020, 21:02
For dulan hvor skal det nok batte i forhindringen af smittespredning... :wall: :wall:

Gad vide om vi er med i skjult kamera efterhånden??? :help:
Justitsministeriet ændrer overnatningskrav til fem nætter - i den første uge efter grænseåbning

https://www.dr.dk/nyheder/indland/justi ... 5zHSC0Poyk
Hvad ønsker du at regeringen skal gøre?

Peter

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 1. jun 2020, 10:55

PSindrup skrev:
1. jun 2020, 07:57
Timber skrev:
31. maj 2020, 21:02
For dulan hvor skal det nok batte i forhindringen af smittespredning... :wall: :wall:

Gad vide om vi er med i skjult kamera efterhånden??? :help:
Justitsministeriet ændrer overnatningskrav til fem nætter - i den første uge efter grænseåbning

https://www.dr.dk/nyheder/indland/justi ... 5zHSC0Poyk
Hvad ønsker du at regeringen skal gøre?

Peter
Droppe alle de latterlige tiltag, og se at få åbnet op.. Beklager jeg ikke kan skrive det pænere.. :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 1. jun 2020, 11:13

Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 1. jun 2020, 11:18

ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Ja men kun dem fra teltene... de, fra sygehus destrueres...

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 1. jun 2020, 11:28

KenP skrev:
1. jun 2020, 11:18
ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Ja men kun dem fra teltene... de, fra sygehus destrueres...
Rigtigt ja.
Sjovt nok, så endte der alligevel med at være lidt grund til konspirationsteorierne om de telte de ikke ville fortælle os om :tinfoil:

Det er også kommet frem at de overvågede GPS-sporing i Corona-appen. Man skal godt nok være over dem hele tiden.

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 1. jun 2020, 12:09

ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Hvordan kan du da have noget imod det. Det er jo helt sikkert for vores egen sikkerheds skyld fremadrettet...

Og desuden, du har vel ikke noget at skjule?? :grimasse: :grimasse:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 1. jun 2020, 13:38

Timber skrev:
1. jun 2020, 12:09
ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Hvordan kan du da have noget imod det. Det er jo helt sikkert for vores egen sikkerheds skyld fremadrettet...

Og desuden, du har vel ikke noget at skjule?? :grimasse: :grimasse:
Ser intet problem i det, dit blod/dna ligger der jo i forvejen.
Det ville være tosset at destruere det, ved ikke hvorfor de gør det i regioner måske er det fordi de ikke kan opbevare det.
10-22

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 1. jun 2020, 13:48

ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Vi gemmer, med patientens tilsagn, til vores egen biobank og informerer om regionernes biobank (jeg tænker at det er den du tænker på).

Til regionernes skal man ikke bede om accept fordi det er "kvalitetssikring".... Eller noget...

Men til gengæld har den nationale biobank gemt hælprøver (PKU-prøver) fra nyfødte siden 1982.

"Mit væv, mit valg" burde også gælde (både hælprøver og corona prøver), så man skulle kunne kontakte dem og bede dem destruere ens væv.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 1. jun 2020, 13:49

10-22 skrev:
1. jun 2020, 13:38
Timber skrev:
1. jun 2020, 12:09
ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Jeg er meget interesseret i hvordan regeringen håndtere dette. Som jeg ser det er det første tilfælde hvor Corona-nødforanstaltningerne bliver misbrugt til et andet formål.
Hvis ikke der bliver slået ned på det med det samme og med tilbagevirkende kraft så har jeg ikke meget tillid til resten af tiltagene heller.

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Hvordan kan du da have noget imod det. Det er jo helt sikkert for vores egen sikkerheds skyld fremadrettet...

Og desuden, du har vel ikke noget at skjule?? :grimasse: :grimasse:
Ser intet problem i det, dit blod/dna ligger der jo i forvejen.
Det ville være tosset at destruere det, ved ikke hvorfor de gør det i regioner måske er det fordi de ikke kan opbevare det.
Altså, Jeg har da ikke givet tilladelse til at mit blod og DNA må opbevares nogen steder.. Desuden ved jeg ikke hvor de skulle have fået det fra? Medmindre de naturligvis samarbejder med SKAT.. :giggle:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 1. jun 2020, 14:01

Tror du skal være heldig hvis du ikke er med her
Screenshot_2020-06-01 Det Nationale Biobankregister.png

Og selv hvis du ikke er, så er jeg 100 % sikker på at dit cpr nr hurtig kan findes af en halv dårlig forsker.
10-22

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 1. jun 2020, 14:03

10-22 skrev:
1. jun 2020, 14:01
Tror du skal være heldig hvis du ikke er med her
Screenshot_2020-06-01 Det Nationale Biobankregister.png


Og selv hvis du ikke er, så er jeg 100 % sikker på at dit cpr nr hurtig kan findes af en halv dårlig forsker.
Man eksisterer nok ufrivilligt et eller andet sted, men der er da ingen grund til ligefrem at hjælpe dem på vej...
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 1. jun 2020, 14:32

Werecat skrev:
1. jun 2020, 13:48
ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 11:13
Har i forresten læst at SSI har benyttet lejligheden til at gemme prøverne fra Corona testene i Danmarks Nationale Biobank?

Og bonuspoint til SSI, det er lykkedes dem at komme op med en måde at motivere folk til ikke at lade sig teste. :freak:
Vi gemmer, med patientens tilsagn, til vores egen biobank og informerer om regionernes biobank (jeg tænker at det er den du tænker på).

Til regionernes skal man ikke bede om accept fordi det er "kvalitetssikring".... Eller noget...

Men til gengæld har den nationale biobank gemt hælprøver (PKU-prøver) fra nyfødte siden 1982.

"Mit væv, mit valg" burde også gælde (både hælprøver og corona prøver), så man skulle kunne kontakte dem og bede dem destruere ens væv.
Med forbehold for at oplysningerne stammer fra en avisartikel, så er der i SSI´s tilfælde ikke tale om eksplicit tilladelse.
Det står på side 3 i et PDF dokument man får under "Opbevaring af personoplysninger".
Selve dokumentet kan jeg finde online, og det ser ud til at matche hvad der står i avisen

Så der er ikke nogen der har sagt "[x] Ja, SSI må gemme mit biologiske materiale med tilhørende personoplysninger og anvende det til anden forskning"
Jeg kan se at de så skriver at man kan tilmelde sig vævsanvendelsesregisteret og kræve at vævsprøver kun må anvendes til behandling af en selv, men det er efter min mening en misforståelse af problemstillingen.

De skal slet ikke have mine vævsprøver liggende. Lovgrundlaget for anvendelse kan ændres når som helst uden for både min og deres kontrol, og hvad er deres garantier så værd?
Resultatet af en eventuel coronatest er såmænd ikke det der bekymre mig, men hvad forhindre at sådanne prøver senere danner grundlag for et DNA-register og måske en fuld DNA analyse?

"Mit væv, mit valg" som du nævner lyder som et godt princip, men det hjælper jo kun hvis man ved hvem der har gemt diverse prøver.
Det burde være den anden vej rundt, væv må ikke gemmes uden eksplicit tilladelse.

Det undrer mig at vi gang på gang ser forskere der er helt uforstående over for at folk i det hele taget kan have et problem med at blive gennemanalyseret og registreret.
Al respekt for det de udretter med deres forskning, men det virker som om de ofte sidder i et elfenbenstårn og er helt blinde for de andre perspektiver der er i de data de sidder og arbejder med.


Så vidt jeg ved har jeg ikke noget i klemme i denne omgang, men det får da en til at tænke over hvad der diskret er blevet opsamlet og registret om en gennem tiderne. Og hvor sikkert det bliver opbevaret.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 1. jun 2020, 18:15

Timber skrev:
1. jun 2020, 10:55
PSindrup skrev:
1. jun 2020, 07:57
Timber skrev:
31. maj 2020, 21:02
For dulan hvor skal det nok batte i forhindringen af smittespredning... :wall: :wall:

Gad vide om vi er med i skjult kamera efterhånden??? :help:
Justitsministeriet ændrer overnatningskrav til fem nætter - i den første uge efter grænseåbning

https://www.dr.dk/nyheder/indland/justi ... 5zHSC0Poyk
Hvad ønsker du at regeringen skal gøre?

Peter
Droppe alle de latterlige tiltag, og se at få åbnet op.. Beklager jeg ikke kan skrive det pænere.. :razz:
Så du syntes at det er latterligt at vi som nation har klaret krisen som et at de bedste lande i hele verden og at vi derfor er i stand til at lukke landet op som et af de første lande i verden?

Stol nu på de politikere vi har valgt, eller kast noget energi ind i at vi får valgt nogle andre.

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 1. jun 2020, 20:40

Timber skrev:
1. jun 2020, 10:55
PSindrup skrev:
1. jun 2020, 07:57
Timber skrev:
31. maj 2020, 21:02
For dulan hvor skal det nok batte i forhindringen af smittespredning... :wall: :wall:

Gad vide om vi er med i skjult kamera efterhånden??? :help:
Justitsministeriet ændrer overnatningskrav til fem nætter - i den første uge efter grænseåbning

https://www.dr.dk/nyheder/indland/justi ... 5zHSC0Poyk
Hvad ønsker du at regeringen skal gøre?

Peter
Droppe alle de latterlige tiltag, og se at få åbnet op.. Beklager jeg ikke kan skrive det pænere.. :razz:
5 ud af 12 smittet efter en hyggetur til Sverige:
https://www.tv2lorry.dk/roskilde/gymnas ... il-sverige

Måske er de latterlige tiltag ikke helt i skoven ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 1. jun 2020, 21:13

Bofhenator skrev:
1. jun 2020, 20:40
5 ud af 12 smittet efter en hyggetur til Sverige:
https://www.tv2lorry.dk/roskilde/gymnas ... il-sverige
Fjolser! Håber de får en eller anden konsekvens at mærke.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 2. jun 2020, 06:19

Jeg havde hørt historier om “unge fra Sjælland der tager til Sverige for at feste uden restriktioner”, men havde slået det hen som “unge mennesker er uansvarlige”-vandrehistorier.

Det er godt nok mere end usædvanligt dumt!
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 2. jun 2020, 07:10

ReneKJ skrev:
1. jun 2020, 14:32
Med forbehold for at oplysningerne stammer fra en avisartikel, så er der i SSI´s tilfælde ikke tale om eksplicit tilladelse.
Det står på side 3 i et PDF dokument man får under "Opbevaring af personoplysninger".
Selve dokumentet kan jeg finde online, og det ser ud til at matche hvad der står i avisen

Så der er ikke nogen der har sagt "[x] Ja, SSI må gemme mit biologiske materiale med tilhørende personoplysninger og anvende det til anden forskning"
Jeg kan se at de så skriver at man kan tilmelde sig vævsanvendelsesregisteret og kræve at vævsprøver kun må anvendes til behandling af en selv, men det er efter min mening en misforståelse af problemstillingen.

De skal slet ikke have mine vævsprøver liggende. Lovgrundlaget for anvendelse kan ændres når som helst uden for både min og deres kontrol, og hvad er deres garantier så værd?
Resultatet af en eventuel coronatest er såmænd ikke det der bekymre mig, men hvad forhindre at sådanne prøver senere danner grundlag for et DNA-register og måske en fuld DNA analyse?

"Mit væv, mit valg" som du nævner lyder som et godt princip, men det hjælper jo kun hvis man ved hvem der har gemt diverse prøver.
Det burde være den anden vej rundt, væv må ikke gemmes uden eksplicit tilladelse.

Det undrer mig at vi gang på gang ser forskere der er helt uforstående over for at folk i det hele taget kan have et problem med at blive gennemanalyseret og registreret.
Al respekt for det de udretter med deres forskning, men det virker som om de ofte sidder i et elfenbenstårn og er helt blinde for de andre perspektiver der er i de data de sidder og arbejder med.


Så vidt jeg ved har jeg ikke noget i klemme i denne omgang, men det får da en til at tænke over hvad der diskret er blevet opsamlet og registret om en gennem tiderne. Og hvor sikkert det bliver opbevaret.
Jeg er enig i dine betragtninger. Og har selv undren over at SSI og den regionale biobank kan nøjes med at informere om at prøver gemmes, mens forskere på afdelingerne skal spørge om vi må gemme prøverne, selvom vores studier skal godkendes af videnskabsetisk komité og skal det beskrive præcis hvor længe prøverne gemmes og til hvad.

Men de SKAL informere (på skrift) om at prøven gemmes, og så må man jo være den bøvlede borger der kontakter dem og kræver prøven destrueret.

Jeg overvejede det faktisk med min døtres hælprøver, men har ikke fået mig taget sammen til det.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 2. jun 2020, 09:17

Der har været lidt undren over, smittetrykket ikke er steget noget særligt efter at der er åbnet op igen.

Mon ikke sådan en lille fest som denne kan rykke lidt ved det?

https://www.facebook.com/10000723190826 ... y_index=71

(Videoen viser omkring 1000 mennesker der står tæt sammen og råber foran Christiansborg, at de vil have hhv. Inger Støjberg, Pernille Vermund og Mathias Tesfaye i fængsel)
Senest rettet af Scrapper 2. jun 2020, 09:28, rettet i alt 1 gang.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 2. jun 2020, 09:24

Scrapper skrev:
2. jun 2020, 09:17
Der har været lidt undren over, smittetrykket ikke er steget noget særligt efter at der er åbnet op igen.

Mon ikke sådan en lille fest som denne kan rykke lidt ved det?

https://www.facebook.com/10000723190826 ... y_index=71
Det er totalt knald i låget, men jeg er ikke imponeret af Inger S. det finder anledning til at politiserer igen.

Peter

Besvar