Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 3. jul 2021, 08:53

Har fået et tilbud om at tage til Irland og inspicere et stort datacenter som tredjepartsinspektør, og der er få ting her i verden jeg hellere vil.

Jeg skal dog kunne fremvise PCR eller vaccinepas.

“Desværre” er jeg 35 år, og derfor nok en af de aller sidste der får invitation til et skud Phizer.
Overvejer om jeg skal takke ja til J&J vaccinen, eller blot tage de PCR test der skal til inden og under turen.

Og så begynder jeg for alvor at bekymre mig for om turen risikere at ryge i vasken, med tanke på Delta.

Stakkels Mette F hvis hun hen over sommeren skal annoncere en tilbagevenden til restriktioner…
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. jul 2021, 09:17

Tangloppen skrev:
3. jul 2021, 08:53
Har fået et tilbud om at tage til Irland og inspicere et stort datacenter som tredjepartsinspektør, og der er få ting her i verden jeg hellere vil.

Jeg skal dog kunne fremvise PCR eller vaccinepas.

“Desværre” er jeg 35 år, og derfor nok en af de aller sidste der får invitation til et skud Phizer.
Overvejer om jeg skal takke ja til J&J vaccinen, eller blot tage de PCR test der skal til inden og under turen.

Og så begynder jeg for alvor at bekymre mig for om turen risikere at ryge i vasken, med tanke på Delta.

Stakkels Mette F hvis hun hen over sommeren skal annoncere en tilbagevenden til restriktioner…
Du kan jo gøre begge dele. Tag J&J vaccinen - da den kun kræver et skud - og lad dig teste efter behov.

Der har været tale om at man muligvis kan blive revaccineret med en af de to andre vacciner senere, hvis man skulle ønske det, men jeg ved ikke hvor langt man er med de planer.

Og nej, vaccination påvirker ikke testresultatet. :rock:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 3. jul 2021, 17:02

PSindrup skrev:
3. jul 2021, 09:17
Tangloppen skrev:
3. jul 2021, 08:53
Har fået et tilbud om at tage til Irland og inspicere et stort datacenter som tredjepartsinspektør, og der er få ting her i verden jeg hellere vil.

Jeg skal dog kunne fremvise PCR eller vaccinepas.

“Desværre” er jeg 35 år, og derfor nok en af de aller sidste der får invitation til et skud Phizer.
Overvejer om jeg skal takke ja til J&J vaccinen, eller blot tage de PCR test der skal til inden og under turen.

Og så begynder jeg for alvor at bekymre mig for om turen risikere at ryge i vasken, med tanke på Delta.

Stakkels Mette F hvis hun hen over sommeren skal annoncere en tilbagevenden til restriktioner…
Du kan jo gøre begge dele. Tag J&J vaccinen - da den kun kræver et skud - og lad dig teste efter behov.

Der har været tale om at man muligvis kan blive revaccineret med en af de to andre vacciner senere, hvis man skulle ønske det, men jeg ved ikke hvor langt man er med de planer.

Og nej, vaccination påvirker ikke testresultatet. :rock:

Peter
I middagsnyhederne sagde de, at de sidste vil få invitation til vaccine i den kommende uge.
Så det er bare med at være vaks med at bestille tid.

De sagde også at Indonesien er ved at gå helt i ged.
Kombinationen af Delta, rigtigt mange mennesker og en national religiøs supersprederevent..... Så rykker det!

https://www.worldometers.info/coronavir ... indonesia/
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 3. jul 2021, 20:26

Lokalnyheder derudefra:

"Sinovac" vaccinen er blevet pushet hårdt af kineserne (kombineret eksporteventyr og udenrigspolitik).

Det ser ud til, at Sinovac er endnu et kinaprodukt og ikke virker specielt godt.

youtu.be/-ESeLhpb4m0
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Black Water
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 202
Tilmeldt: 25. maj 2021, 13:32
Interesser: Våben, taktik
Geografisk sted: København
Has thanked: 25 times
Been thanked: 36 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Black Water » 5. jul 2021, 10:38

Refraktorius skrev:
3. jul 2021, 20:26
Lokalnyheder derudefra:

"Sinovac" vaccinen er blevet pushet hårdt af kineserne (kombineret eksporteventyr og udenrigspolitik).

Det ser ud til, at Sinovac er endnu et kinaprodukt og ikke virker specielt godt.

youtu.be/-ESeLhpb4m0
Og Kina har benyttet sin anseelige regionale magt til at pushe den lortevaccine på alle de andre sydøstasiatiske lande, eks. Thailand, der står til at blive rigtig hårdt ramt nu, idet Delta-varianten spreder sig, lav naturlig immunitet da de by and large undgik covid i 2020, samt langsom start på udrulning af AZ-vaccine.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 5. jul 2021, 11:12

Black Water skrev:
5. jul 2021, 10:38
Refraktorius skrev:
3. jul 2021, 20:26
Lokalnyheder derudefra:

"Sinovac" vaccinen er blevet pushet hårdt af kineserne (kombineret eksporteventyr og udenrigspolitik).

Det ser ud til, at Sinovac er endnu et kinaprodukt og ikke virker specielt godt.

youtu.be/-ESeLhpb4m0
Og Kina har benyttet sin anseelige regionale magt til at pushe den lortevaccine på alle de andre sydøstasiatiske lande, eks. Thailand, der står til at blive rigtig hårdt ramt nu, idet Delta-varianten spreder sig, lav naturlig immunitet da de by and large undgik covid i 2020, samt langsom start på udrulning af AZ-vaccine.
Og Irans leder nægter at benytte vacciner der er produceret i Vesten. Tju hej, hvor det går! :freak: :cry:

Peter

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 5. jul 2021, 12:32

Jaaee, det skorter ikke på gode grunde til at undlade rejseri i størst muligt omfang og indføre obligatorisk kontrolleret karantæne for de der partout skal lege globetrottere, så ikke de enorme udgifter ved nedlukningen har været helt forgæves.

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 5. jul 2021, 22:18

LJ skrev:
5. jul 2021, 12:32
Jaaee, det skorter ikke på gode grunde til at undlade rejseri i størst muligt omfang og indføre obligatorisk kontrolleret karantæne for de der partout skal lege globetrottere, så ikke de enorme udgifter ved nedlukningen har været helt forgæves.
Det tvivler jeg meget på kan blive en realitet. Vi er meget afhængige af eksport og handel med udlandet, og der er bare nogle ting der kræver fysisk tilstedeværelse, så det bliver svært og meget dyrt at indføre karantæne for forretningsrejser (og dermed nok også for andre typer rejser).

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 6. jul 2021, 07:26

Herluf skrev:
5. jul 2021, 22:18
LJ skrev:
5. jul 2021, 12:32
Jaaee, det skorter ikke på gode grunde til at undlade rejseri i størst muligt omfang og indføre obligatorisk kontrolleret karantæne for de der partout skal lege globetrottere, så ikke de enorme udgifter ved nedlukningen har været helt forgæves.
Det tvivler jeg meget på kan blive en realitet. Vi er meget afhængige af eksport og handel med udlandet, og der er bare nogle ting der kræver fysisk tilstedeværelse, så det bliver svært og meget dyrt at indføre karantæne for forretningsrejser (og dermed nok også for andre typer rejser).
Enig.
Men jeg tror også at det vil gå en rum tid endnu før vi kan rejse frit i hele verden, som vi kendte det før corona.
Der er jo desværre langt endnu før tredieverdenslandene har fået tilbudt (og/eller har råd til at købe) de nødvendige vacciner, og så er der jo desværre også lande hvor befolkningerne er ekstremt skeptiske overfor vaccinen, og de vil bøvle med corona længe endnu.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 6. jul 2021, 08:33

Det måtte jo komme :mob:
Svindlere har givet tusindvis af indere sprøjter med saltvand i stedet for vaccine
Ja, min forargelse kender sgu ingen grænser. :evil:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-07-0 ... stedet-for

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 6. jul 2021, 09:43

PSindrup skrev:
6. jul 2021, 08:33
Det måtte jo komme :mob:
Svindlere har givet tusindvis af indere sprøjter med saltvand i stedet for vaccine
Ja, min forargelse kender sgu ingen grænser. :evil:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-07-0 ... stedet-for
Det er spild af god forargelse!

Jeg ville være blevet overrasket hvis noget sådant IKKE var sket! Indien er et gennem korrupt samfund. Hvis man bliver overfaldet eller røvet, eller på anden måde udsat for kriminalitet, så ringer man ikke til politiet. Man ringer (som inder) til familien, så de kan hjælpe. Som udlænding ringer man til enten firmaet eller hotellet, så håndterer de det. Jeg har ikke selv været i situationen, men en god ven var i en bil, som der væltede et træ ned over. Alle i "nabo-bilen" blev dræbt, min min ven slap med knubs, og en skadet chauffør. Fat i telefon, ringe til hotel, få ryddet så meget op som muligt, før politiet ankommer... (ellers bliver det dyrt).

Jeg læste i Bangalore Times om en embedsmand som stod for vejvedligehold og rengøring i byen. Stor skandale, der skulle have været ansat 25 mand, men der var kun 3, resten af lønningerne nappede han selv. STOOOOR skandale. En af min indiske kolleger forklarede, at nu blev han fyret! "Kommer han ikke i fængsel?" Nej, nej, ikke så "fin" en mand, han bliver bare fyret og får en stor bøde. Næste år er han på posten igen, og så kan det godt være der er ansat nogle flere, men 25 kommer det nok aldrig op på...

Det er en del af samfundets orden. Når alle ved det, går det jo for det meste godt nok. Okay, det er ikke så godt med COVID vacciner, men man kan ikke revolutionere en samfundsorden i løbet af et halvt år, pandemi eller ej.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 6. jul 2021, 10:07

Fast Fumble skrev:
6. jul 2021, 09:43
PSindrup skrev:
6. jul 2021, 08:33
Det måtte jo komme :mob:
Svindlere har givet tusindvis af indere sprøjter med saltvand i stedet for vaccine
Ja, min forargelse kender sgu ingen grænser. :evil:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-07-0 ... stedet-for
Det er spild af god forargelse!

Jeg ville være blevet overrasket hvis noget sådant IKKE var sket! Indien er et gennem korrupt samfund. Hvis man bliver overfaldet eller røvet, eller på anden måde udsat for kriminalitet, så ringer man ikke til politiet. Man ringer (som inder) til familien, så de kan hjælpe. Som udlænding ringer man til enten firmaet eller hotellet, så håndterer de det. Jeg har ikke selv været i situationen, men en god ven var i en bil, som der væltede et træ ned over. Alle i "nabo-bilen" blev dræbt, min min ven slap med knubs, og en skadet chauffør. Fat i telefon, ringe til hotel, få ryddet så meget op som muligt, før politiet ankommer... (ellers bliver det dyrt).

Jeg læste i Bangalore Times om en embedsmand som stod for vejvedligehold og rengøring i byen. Stor skandale, der skulle have været ansat 25 mand, men der var kun 3, resten af lønningerne nappede han selv. STOOOOR skandale. En af min indiske kolleger forklarede, at nu blev han fyret! "Kommer han ikke i fængsel?" Nej, nej, ikke så "fin" en mand, han bliver bare fyret og får en stor bøde. Næste år er han på posten igen, og så kan det godt være der er ansat nogle flere, men 25 kommer det nok aldrig op på...

Det er en del af samfundets orden. Når alle ved det, går det jo for det meste godt nok. Okay, det er ikke så godt med COVID vacciner, men man kan ikke revolutionere en samfundsorden i løbet af et halvt år, pandemi eller ej.
Du har jo desværre nok ret.

:offtopic:

Jeg kan huske et tidspunkt hvor min forargelse nåede de samme højder og det var da jeg så en youtube video af nogle kinesere der lavede ris af plastic :shock: :freak: :puke:
(Det blev "sjovt nok" opdaget da nogle ville lave fried rice med dem)

:ontopic: :biggrin:

Peter

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Robse » 6. jul 2021, 10:59

Hvis nogen skulle have lyst og interesse i at læse
lidt om Moderna og Pfizer vacciner, så er her det
meste af FDA "nødgodkendelses" dokumentationer

https://www.fda.gov/media/144434/download
https://www.fda.gov/media/144245/download
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 7. jul 2021, 16:33

Amerikanske tal siger, at 99% af de der dør, ikke er vaccinerede.

Jeg er pænt glad for, at jeg har fået begge skud.

Smittetallet stiger kraftigt nu, det ser ud til at fodbolden skaffede os herd stupidity før vaccinen opnåede herd immunity.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 7. jul 2021, 16:43

Refraktorius skrev:
7. jul 2021, 16:33
Amerikanske tal siger, at 99% af de der dør, ikke er vaccinerede.

Jeg er pænt glad for, at jeg har fået begge skud.

Smittetallet stiger kraftigt nu, det ser ud til at fodbolden skaffede os herd stupidity før vaccinen opnåede herd immunity.
Ditto.
Men Pfizer som 95% effektiv mod "almindelig" corona, er nede i 65% området for Delta- varianten.
Lad os se om 14 dage, hvis indlæggelser ikke stiger har vaccinen alligevel gjort sit job.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 7. jul 2021, 16:48

BentxBetjent skrev:
7. jul 2021, 16:43
Refraktorius skrev:
7. jul 2021, 16:33
Amerikanske tal siger, at 99% af de der dør, ikke er vaccinerede.

Jeg er pænt glad for, at jeg har fået begge skud.

Smittetallet stiger kraftigt nu, det ser ud til at fodbolden skaffede os herd stupidity før vaccinen opnåede herd immunity.
Ditto.
Men Pfizer som 95% effektiv mod "almindelig" corona, er nede i 65% området for Delta- varianten.
Lad os se om 14 dage, hvis indlæggelser ikke stiger har vaccinen alligevel gjort sit job.
Jeg siger ikke at jeg ville tage til fodboldkamp, men lad os lige se lidt flere data inden vi går helt i pfizer/delta panik.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 7. jul 2021, 16:49

Werecat skrev:
7. jul 2021, 16:48
BentxBetjent skrev:
7. jul 2021, 16:43
Refraktorius skrev:
7. jul 2021, 16:33
Amerikanske tal siger, at 99% af de der dør, ikke er vaccinerede.

Jeg er pænt glad for, at jeg har fået begge skud.

Smittetallet stiger kraftigt nu, det ser ud til at fodbolden skaffede os herd stupidity før vaccinen opnåede herd immunity.
Ditto.
Men Pfizer som 95% effektiv mod "almindelig" corona, er nede i 65% området for Delta- varianten.
Lad os se om 14 dage, hvis indlæggelser ikke stiger har vaccinen alligevel gjort sit job.
Jeg siger ikke at jeg ville tage til fodboldkamp, men lad os lige se lidt flere data inden vi går helt i pfizer/delta panik.
Ja, de data var vist hverken peer reviewed eller set andre steder end i avisartikler?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 7. jul 2021, 17:23

Refraktorius skrev:
7. jul 2021, 16:33
Amerikanske tal siger, at 99% af de der dør, ikke er vaccinerede.

Jeg er pænt glad for, at jeg har fået begge skud.

Smittetallet stiger kraftigt nu, det ser ud til at fodbolden skaffede os herd stupidity før vaccinen opnåede herd immunity.
Ja jeg får imorgen og min hustru på lørdag :10:
Jeg får Pfizer og hun får Moderna.

Så mangler vi bare at de godkender den til min søn på 7 som har meget svær astma. Så kan han komme i skole.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 7. jul 2021, 17:24

Bofhenator skrev:
7. jul 2021, 16:49

Ja, de data var vist hverken peer reviewed eller set andre steder end i avisartikler?
Peer reviewed er de næppe, men de skulle da trods alt stamme fra det israelske sundheds ministeriums undersøgelse.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 7. jul 2021, 17:50

Moderna til mig på søndag.
Flere kollegaer har sagt at “jeg har trukket nitten”, da jeg ikke skal have Pfizer.

Har ikke fuldt super med på forskellen mellem de to, omend jeg betvivler at Moderna vil kunne betragtes som nitte. Er forskellen mellem de to nævneværdig ?
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 7. jul 2021, 17:51

BentxBetjent skrev:
7. jul 2021, 17:24
Bofhenator skrev:
7. jul 2021, 16:49

Ja, de data var vist hverken peer reviewed eller set andre steder end i avisartikler?
Peer reviewed er de næppe, men de skulle da trods alt stamme fra det israelske sundheds ministeriums undersøgelse.
Jep, jeg huske måske forkert, men de danske sundhedsmyndigheder udtalte at de kun havde set resultaterne i nyhederne/avisartikler og ikke set andet end det, der var ikke noget tilgængeligt.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 7. jul 2021, 17:57

Tangloppen skrev:
7. jul 2021, 17:50
Moderna til mig på søndag.
Flere kollegaer har sagt at “jeg har trukket nitten”, da jeg ikke skal have Pfizer.

Har ikke fuldt super med på forskellen mellem de to, omend jeg betvivler at Moderna vil kunne betragtes som nitte. Er forskellen mellem de to nævneværdig ?
sst siger at effektiviteten er henholdsvis 94% og 95%, så det kan vist være hip som hap.
Jeg har fået første stik med Moderna.
Senest rettet af ReneKJ 7. jul 2021, 21:06, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Robse » 7. jul 2021, 20:20

Tangloppen skrev:
7. jul 2021, 17:50
Moderna til mig på søndag.
Flere kollegaer har sagt at “jeg har trukket nitten”, da jeg ikke skal have Pfizer.

Har ikke fuldt super med på forskellen mellem de to, omend jeg betvivler at Moderna vil kunne betragtes som nitte. Er forskellen mellem de to nævneværdig ?
No panic
Det er fuldstændig samme type vaccine. En dækningsforskel på 0,8% ud af et "testmateriale" på 30000 personer
er ikke brugbart til andet end "panic" - desuden er det rigtigt interessante tal ikke hvor godt en vaccine forhindrer
at personer bliver smittet, men nærmere om dem der trods alt bliver smittet slipper fra det uden særlige komplikationer,
samt i hvor høj grad vaccinen forhindrer at smitten spredes. Den slags tager meget mere end 6 måneder at indsamle brugbare
data omkring. Desuden: pfizer er et medicinalfirma som så mange andre, du kan hilse dine kollegaer og henvise til denne
lille detalje https://www.reuters.com/article/us-pfiz ... IS20140602
"Pfizer and its Warner-Lambert Co unit sold Neurontin for uses for which it was neither approved by the U.S. Food and Drug Administration nor medically effective, in an effort to boost profit." Nåe ja, så laver de jo også potenspillen :giggle:
Moderna derimod er et (relativt) nystiftet selskab hvis hovedformål er at udvikle lægemidler baseret på mRNA teknik, herunder vacciner.
Jeg har en fornemmelses af hvilke af disse selskaber der på sigt bliver de bedste (men det er ikke sikkert jeg får ret :blink: )
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 7. jul 2021, 23:36

Robse skrev:
7. jul 2021, 20:20
Moderna derimod er et (relativt) nystiftet selskab hvis hovedformål er at udvikle lægemidler baseret på mRNA teknik, herunder vacciner.
Jeg har en fornemmelses af hvilke af disse selskaber der på sigt bliver de bedste (men det er ikke sikkert jeg får ret :blink: )
Nu er Pfizers vaccine heller ikke rigtigt udviklet af Pfizer, men af BioNTech

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 8. jul 2021, 07:33

Tangloppen skrev:
7. jul 2021, 17:50
Moderna til mig på søndag.
Flere kollegaer har sagt at “jeg har trukket nitten”, da jeg ikke skal have Pfizer.

Har ikke fuldt super med på forskellen mellem de to, omend jeg betvivler at Moderna vil kunne betragtes som nitte. Er forskellen mellem de to nævneværdig ?
Ifølge alt tilgængelig data jeg har kunne finde er de to vacciner (stort set) identiske, med ganske få procent forskel i dækningsgrad og fremstillet med samme teknologi. Jeg ville overhovet ikke bekymre mig om hvilken af de to jeg fik, bare jeg fik mine skud. Bivirkningerne er også de samme.

Peter

Besvar