Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 10. nov 2021, 18:53

Taby skrev:
10. nov 2021, 18:06
Centurion skrev:
10. nov 2021, 14:05
Fra 8.december skal borgere i Singapore, som selv har fravalgt vaccination, betale for evt.hospitalsindlæggelse og medicin, hvis de bliver syge af Covid-19 og vil hjælpes.
På rigtig mange områder stemmer spillereglerne i Singapore igen-igen overens med, hvad de allerfleste i DK vil opfatte som ret og rimeligt.
Selve vaccinationen er jo gratis her i landet, så hvad forhindrer os i at indføre samme regel for at få de sidste sølvpapirshatte med i kampen?
Så ville det vel også være ret og rimeligt at man selv betaler hvis man får vaccineskader....
Hvilke “vaccineskader” tænker du på? Dem har jeg ikke hørt om …

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 10. nov 2021, 19:15

PSindrup skrev:
10. nov 2021, 18:53
Taby skrev:
10. nov 2021, 18:06
Centurion skrev:
10. nov 2021, 14:05
Fra 8.december skal borgere i Singapore, som selv har fravalgt vaccination, betale for evt.hospitalsindlæggelse og medicin, hvis de bliver syge af Covid-19 og vil hjælpes.
På rigtig mange områder stemmer spillereglerne i Singapore igen-igen overens med, hvad de allerfleste i DK vil opfatte som ret og rimeligt.
Selve vaccinationen er jo gratis her i landet, så hvad forhindrer os i at indføre samme regel for at få de sidste sølvpapirshatte med i kampen?
Så ville det vel også være ret og rimeligt at man selv betaler hvis man får vaccineskader....
Hvilke “vaccineskader” tænker du på? Dem har jeg ikke hørt om …
Man skal vist have levet under en sten for ikke at have hørt om blodpropper mm.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 10. nov 2021, 20:20

Ingsorsi skrev:
10. nov 2021, 19:15
PSindrup skrev:
10. nov 2021, 18:53
Taby skrev:
10. nov 2021, 18:06
Centurion skrev:
10. nov 2021, 14:05
Fra 8.december skal borgere i Singapore, som selv har fravalgt vaccination, betale for evt.hospitalsindlæggelse og medicin, hvis de bliver syge af Covid-19 og vil hjælpes.
På rigtig mange områder stemmer spillereglerne i Singapore igen-igen overens med, hvad de allerfleste i DK vil opfatte som ret og rimeligt.
Selve vaccinationen er jo gratis her i landet, så hvad forhindrer os i at indføre samme regel for at få de sidste sølvpapirshatte med i kampen?
Så ville det vel også være ret og rimeligt at man selv betaler hvis man får vaccineskader....
Hvilke “vaccineskader” tænker du på? Dem har jeg ikke hørt om …
Man skal vist have levet under en sten for ikke at have hørt om blodpropper mm.
Det ville være et alvorligt brud på den danske sundhedsplejemodel.
I forvejen er der nok en rigtigt stor del af vores sygehusvæsen som bruger tid på at behandle mere eller mindre direkte selvpåførte skader og sygdomme.
Rygning, alkohol, for lidt motion, for ekstrem motion, høreskader fra skydning :hunter: osv.
Selv med det danske sygehusvæsen kunne regningerne nok lede til personlig konkurs hvis de blev sendt direkte til borgerne. Og hvem er de næste der skal holde for?

Nej, jeg syntes i forveje anti-vaxerne har ret mærkbare konsekvenser på det social plan.
Hvis der bliver lukket ned igen så kan de ikke komme nogen steder uden corona-pas.
Et muligt pressionsmiddel kunne være at eksludere tests fra passet ( medmindre man har en lægeerklæring ).
Så er det kun vaccinerede og tidligere smittede det ville gælde for. Kunne man ikke argumentere for at det ville være moralsk OK hvis der er på grund af mængden af uvaccinerede at vi ryger ind i en ny nedlukning?

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 10. nov 2021, 20:57

Ingsorsi skrev:
10. nov 2021, 19:15
Man skal vist have levet under en sten for ikke at have hørt om blodpropper mm.
Ja, men også puttet hovedet under samme sten hvis man ikke har opdaget at det kun er ved Astrazeneca og johnson&johnson (som påfaldende nok er de "gamle slags" vacciner) og som ikke længere indgår i det danske vaccinationsprogram.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 10. nov 2021, 21:10

Jeg kan ikke løbe fra at være ret liberal. Men jeg synes at det er skamfuldt at vi kaster privatliv og frihed til at vælge behandling i skraldespanden fordi vi er bange for at skulle lukke delvist ned igen.

Jeg tror at den nuværende bølge er drevet af aftagende immunitet fordi der er gået næsten 11 måneder siden de første blev vaccineret. Derudover er det selvfølgelig også blevet efterår og vi er mere indenfor, men det er påfaldende at briterne vaccinerede en måned inden os og denne bølge eksploderede en må ed tidligere hos dem.

Jeg tror at man i stedet for at bruge en masse ressourcer på højhængende frugter (anti-vaxxere) og starter på skråplanet med arbejdsgivere skal have indsigt i medarbejderes journal og at staten straffer folk der fravælger vaccinetilbud, istedet skulle fokusere på at få 3. stik rullet ud og måske tilbudt allerede efter 4 (taget ud af luften) måneder.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 11. nov 2021, 12:26

Epae skrev:
10. nov 2021, 15:01
ikke-vaccinerede skal så testes hver 3. dag eller hvad det nu er, hvis de vil på restaurent, i biografen (og hvad man nu ellers kan kræve coronapas for).
Men fordi de ikke er vaccineret, så koster testen hvad den nu koster samfundet. er det 170kr?

Det er 'indført' i tyskland - hvor godt det virker med at få folk vaccineret kan jeg ikke svare på nej, men det 'virker' ved at folk der så er uvaccineret af sølvpapirsgrunde enten lader sig teste konstant og betaler for at fravælge vaccinen, eller de holder sig væk fra steder hvor coronapas kræves og derved mindre chance for at de spreder smitten i samfundet.
Da man jo bevist kræver coronapas steder hvor folk er samlet og står/sidder tæt.
Either way er det win-win for at reducere smitte.
Ja, prisen er nogenlunde rigtig, men i Tyskland "gælder" en test kun 24 timer, ikke 3 døgn.

Restriktioner fastsættes af de enkelte delstater, så der er små variationer. Jeg ved at de i Bayern overvejer at forlade 3G modellen og gå til 2G, ligesom Østrig. Der har man kun Coronapas efter overstået Corona sygdom eller vaccination. Test accepteres slet ikke. Så i Østrig er det: Bliv smittet, bliv vaccineret eller bliv hjemme.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 12. nov 2021, 07:02

Werecat skrev:
10. nov 2021, 21:10
Jeg kan ikke løbe fra at være ret liberal. Men jeg synes at det er skamfuldt at vi kaster privatliv og frihed til at vælge behandling i skraldespanden fordi vi er bange for at skulle lukke delvist ned igen.

Jeg tror at den nuværende bølge er drevet af aftagende immunitet fordi der er gået næsten 11 måneder siden de første blev vaccineret. Derudover er det selvfølgelig også blevet efterår og vi er mere indenfor, men det er påfaldende at briterne vaccinerede en måned inden os og denne bølge eksploderede en må ed tidligere hos dem.

Jeg tror at man i stedet for at bruge en masse ressourcer på højhængende frugter (anti-vaxxere) og starter på skråplanet med arbejdsgivere skal have indsigt i medarbejderes journal og at staten straffer folk der fravælger vaccinetilbud, istedet skulle fokusere på at få 3. stik rullet ud og måske tilbudt allerede efter 4 (taget ud af luften) måneder.
Coronapasset fjerner behovet for at diverse skal snage i dine journaler, så privatlivetkrænkelsen vil
jeg sige er begrænset.

Jeg syntes egenligt at det må være meget liberalt at sige at folk er frie til at træffe et valg, men samfundet beskytter dem ikke længere mod konsekvensen?

Selv om der skulle være faldende immunitet blandt de vaccinerede, så er de uvaccinerede en konstant blok med maximal risiko som altid skubber til vores "balancepunkt".

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2021, 08:50

Fast Fumble skrev:
11. nov 2021, 12:26
Restriktioner fastsættes af de enkelte delstater, så der er små variationer. Jeg ved at de i Bayern overvejer at forlade 3G modellen og gå til 2G, ligesom Østrig. Der har man kun Coronapas efter overstået Corona sygdom eller vaccination. Test accepteres slet ikke. Så i Østrig er det: Bliv smittet, bliv vaccineret eller bliv hjemme.
Og så gjorde de det. Ikke kun Bayern. Fra nu af: Skal du til Tyskland, så tjek lige om det er på 2G eller 3G, for test giver ikke længere (alle steder) adgang til arrangementer og restauranter.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/tysker ... -test-ikke

Et eller andet sted forstår jeg det godt. Det her Corona-pis er ved at blive anstrengende, og hvis vi ikke gør noget lidt stramt, så ser vi sikkert ind i at skulle Corona-vaccineres årligt i de næste mange år.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 12. nov 2021, 09:50

Så kom det, Arbejdersgiver kan kræve at se Coronapas, ,men kun mens Corona er samfundskritisk.
Det er ikke et krav at man er vaccineret, test gælder også.
Krav om coronapas kan også bruges på de kommunale arbejdspladser
Fredag indgik regeringen, FH og DA en treparts-aftale om, at det skal være muligt for arbejdsgivere at stille krav om coronapas for ansatte. Det gælder også på de kommunale arbejdspladser.

Og det er ifølge KL's formand, Jacob Bundsgaard, 'godt':

- Coronapas er et godt redskab i værktøjskassen, når vi skal holde smitten fra døren - især over for vores mest udsatte borgere, siger han i en pressemeddelelse.

https://www.bt.dk/samfund/live-foelg-me ... ituationen

mvh
grey
Edit, rettet til quote
Senest rettet af Greyberd63 12. nov 2021, 11:19, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 12. nov 2021, 11:02

ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Coronapasset fjerner behovet for at diverse skal snage i dine journaler, så privatlivetkrænkelsen vil
jeg sige er begrænset.
Corona passet er at snage i folks sundhedsoplysninger. Når en arbejdsgiver indtil nu har bedt om lægeerklæring ved sygdom har den ikke skulle inkludere andet end end bekræftigelse af sygdom og varighed. Nu kan man jo regne ud om folk har fået vaccinen eller ej (bevares jeg synes at anti-vaxxere er tossede (min gamle far inkl.)), hvilket er folks private sundhedsoplysninger.
Jeg kan sagtens se at det er et meget lille skridt ud på skråplanet, men det er et skridt over en grænse vi ikke bør krydse, for hvad bliver næste skridt.
ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Jeg syntes egenligt at det må være meget liberalt at sige at folk er frie til at træffe et valg, men samfundet beskytter dem ikke længere mod konsekvensen?
Konsekvenserne er samfundspålagte. Så man beskytter ikke mod konsekvenserne, man straffer med konsekvenserne. Det er meget lidt frihed at sige hvis du vil beholde dit arbejde, så skal du enten acceptere en vaccine som du (godt nok af tossede årsager) ikke ønsker alternativt podes hver 72. time og stå til mål for dine private beslutninger.
ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Selv om der skulle være faldende immunitet blandt de vaccinerede, så er de uvaccinerede en konstant blok med maximal risiko som altid skubber til vores "balancepunkt".
Det har du helt ret i. Og våbenejere er en konstant blok af potentielle mordere (hvis du spørger politikerne). Så lad os endelig acceptere statens indgreb i folks personlige frihed og privatliv, så længe det ikke rammer os.

Vi har en lang og god tradition for at behandling er frivillig (fraset børn, sindssygdom hvor man er til fare for sig selv eller andre og inhabilitet). Det er slut nu. Nu lægger samfundet et voldsomt pres på raske individer for at de skal lade sig vaccinere. Det er ubehageligt få skridt fra at få politiet eller militæret til tvinge folk til at blive hjemme hvis de ikke er vaccineret og fra det også kort til bare at tvangsvaccinere.
Tror jeg at vi når dertil? Nej, men det er saftsusende bekymrende når vores politikere har taget det første skridt i den retning.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2021, 12:04

Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
Nu lægger samfundet et voldsomt pres på raske individer for at de skal lade sig vaccinere. Det er ubehageligt få skridt fra at få politiet eller militæret til tvinge folk til at blive hjemme hvis de ikke er vaccineret og fra det også kort til bare at tvangsvaccinere.
Tror jeg at vi når dertil? Nej, men det er saftsusende bekymrende når vores politikere har taget det første skridt i den retning.
Nåh, vi HAR da allerede oplevet militær og politi sat ind for at dræbe folks bestand af helt lovlige og raske (og udenfor risiko-zone afstand) dyr i opdræt, og en tvangsnedlukning af deres erhverv sådan helt generelt.
Den vej ER vi jo godt nede af, om vi kan lide det eller ej.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 12. nov 2021, 12:23

Fast Fumble skrev:
12. nov 2021, 12:04
Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
Nu lægger samfundet et voldsomt pres på raske individer for at de skal lade sig vaccinere. Det er ubehageligt få skridt fra at få politiet eller militæret til tvinge folk til at blive hjemme hvis de ikke er vaccineret og fra det også kort til bare at tvangsvaccinere.
Tror jeg at vi når dertil? Nej, men det er saftsusende bekymrende når vores politikere har taget det første skridt i den retning.
Nåh, vi HAR da allerede oplevet militær og politi sat ind for at dræbe folks bestand af helt lovlige og raske (og udenfor risiko-zone afstand) dyr i opdræt, og en tvangsnedlukning af deres erhverv sådan helt generelt.
Den vej ER vi jo godt nede af, og vi kan lide det eller ej.
Syntes du virkelig at den sammenligning holder? Husdyrbestand og mennesker? :???:

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2021, 12:47

PSindrup skrev:
12. nov 2021, 12:23
Fast Fumble skrev:
12. nov 2021, 12:04
Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
Nu lægger samfundet et voldsomt pres på raske individer for at de skal lade sig vaccinere. Det er ubehageligt få skridt fra at få politiet eller militæret til tvinge folk til at blive hjemme hvis de ikke er vaccineret og fra det også kort til bare at tvangsvaccinere.
Tror jeg at vi når dertil? Nej, men det er saftsusende bekymrende når vores politikere har taget det første skridt i den retning.
Nåh, vi HAR da allerede oplevet militær og politi sat ind for at dræbe folks bestand af helt lovlige og raske (og udenfor risiko-zone afstand) dyr i opdræt, og en tvangsnedlukning af deres erhverv sådan helt generelt.
Den vej ER vi jo godt nede af, og vi kan lide det eller ej.
Syntes du virkelig at den sammenligning holder? Husdyrbestand og mennesker? :???:
Nu var det jo ikke nogen sammenligning, så det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til.
Jeg sagde at vi allerede ER gået ned ad den sti, at bruge politi og militær til at lave indgreb i menneskers liv - men lad os nu bare... Hvor stor er forskellen? Om man gør folks uddannelse, virksomhed, produktionsapparat og levebrød uanvendeligt, eller om man tvinger dem til en vaccine ... Ja, der er da forskel, hvis det overhovedet kan sammenlignes, men den er måske ikke SÅ stor?

Men det var ikke målet for min kommentar, det var at vi allerede ER godt i gang med at politikere ved magten kan indsætte politi og militær mod en ikke-smittet befolkning (og dyrebestand).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 12. nov 2021, 13:35

Fast Fumble skrev:
12. nov 2021, 12:47
Men det var ikke målet for min kommentar, det var at vi allerede ER godt i gang med at politikere ved magten kan indsætte politi og militær mod en ikke-smittet befolkning (og dyrebestand).
Forstår jeg det rigtigt, at du mener at det er ok fordi vi allerede har taget skridt over grænsen?
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2021, 14:53

Werecat skrev:
12. nov 2021, 13:35
Forstår jeg det rigtigt, at du mener at det er ok fordi vi allerede har taget skridt over grænsen?
Nejjj, tværtimod!
Okay, sarkasme går lidt i grøften her, kan jeg godt se.

Men vi ER allerede gået ned ad den vej, so at tage skridtet IGEN tror jeg ikke er svært for den siddende regering, med mindre de får en ordentlig røvfuld ved det kommende valg, for det. (Og det tror jeg ikke de gør).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 12. nov 2021, 16:09

Fast Fumble skrev:
12. nov 2021, 14:53
Nejjj, tværtimod!
Det tænkte jeg heller ikke :blink:
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Slettes3 » 12. nov 2021, 18:05

et spørgsmål ingen har rejst i det politiske er:"hvem skal beskytte befolkningen mod overgreb fra myndighederne?".. Vores lovgivning er desværre ikke indrettet til at kunne afvise en myndighed ved havelågen hvis man har retten på sin side. Vores kultur er dikteret af ren blind autoritetstro og det er helt uvirkelig for de fleste at bede en myndighed om at pisse af fra ens ejendom.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 12. nov 2021, 18:52

Rigbymauser skrev:
12. nov 2021, 18:05
et spørgsmål ingen har rejst i det politiske er:"hvem skal beskytte befolkningen mod overgreb fra myndighederne?".. Vores lovgivning er desværre ikke indrettet til at kunne afvise en myndighed ved havelågen hvis man har retten på sin side. Vores kultur er dikteret af ren blind autoritetstro og det er helt uvirkelig for de fleste at bede en myndighed om at pisse af fra ens ejendom.
Hvad er det for overgreb du tænker på?

Peter

Smeden1234
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jun 2007, 11:04
Interesser: 2.Verdenskrig
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Smeden1234 » 12. nov 2021, 22:15

Man skal godt nok passe på med at anfægte alt hvad den nuværende regering gør.
Det er da helt klart, at ikke vaccineret allerede har fået en label. Du kan ikke længere møde ind på dit arbejde ( Håber du kan undvære din indkomst)
Hvornår kommer vil til at de ikke vaccineret, skal gå med et gult armbind? Bare så alle andre kan holde afstand.
382.477 er raskmeldte..........!
Is this it?

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 335 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 12. nov 2021, 22:26

Smeden1234 skrev:
12. nov 2021, 22:15
Man skal godt nok passe på med at anfægte alt hvad den nuværende regering gør.
Det er da helt klart, at ikke vaccineret allerede har fået en label. Du kan ikke længere møde ind på dit arbejde ( Håber du kan undvære din indkomst)
Hvornår kommer vil til at de ikke vaccineret, skal gå med et gult armbind? Bare så alle andre kan holde afstand.
382.477 er raskmeldte..........!
Træk vejret dybt. Umiddelbart ser jeg ikke just Mette som Oberstürmbahnführer, ej heller tegn på dette.
Om det er rød eller blå blok - så ligger det vel ikke rigtig i det politiske klima at gå den slags veje her i landet.

Tænker nu blot at de folkevalgte rent faktisk gør det de blev valgt til - at passe på os.

At trække nazi kortet er både skingert og kedeligt.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7549
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 12. nov 2021, 23:10

Rant on.
Jeg må indrømme at jeg ikke ser de udførte tiltag som værende i proportion med udfordringen.
Mink aflivningen var forhastet. Forbudet er forlænget mens andre har fundet ud af at de kan vaccineres.
Man tillader arbejdspladser udelukkelse af medarbejdere på baggrund af data fra det offentlige, ud fra nogle regler politikkerne føler for.
Man afslutter en strejke med magt og en begmand til nogle af dem som har trukket et større end normalt læs. Normalt giver man en belønning, måske lille, men en belønning.
Nu begynder man at lukke ned igen, befolkningen har fået mulighed for vaccination og trods at den ikke er perfekt dækkende, så sænker den dødligheden til under influenza niveau.
Dem der ikke har ville tage imod har lavet deres egen afvejning og de må holde sig væk hvis de vil undgå risikoen for smitte eksponering.

Kan vores sundhedsvæsen ikke holde til det er der sparet for meget og man har gjort medarbejderne for utilfredse.

Der er sikkert mange flere eksempler.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 13. nov 2021, 09:26

Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Coronapasset fjerner behovet for at diverse skal snage i dine journaler, så privatlivetkrænkelsen vil
jeg sige er begrænset.
Corona passet er at snage i folks sundhedsoplysninger. Når en arbejdsgiver indtil nu har bedt om lægeerklæring ved sygdom har den ikke skulle inkludere andet end end bekræftigelse af sygdom og varighed. Nu kan man jo regne ud om folk har fået vaccinen eller ej (bevares jeg synes at anti-vaxxere er tossede (min gamle far inkl.)), hvilket er folks private sundhedsoplysninger.
Jeg kan sagtens se at det er et meget lille skridt ud på skråplanet, men det er et skridt over en grænse vi ikke bør krydse, for hvad bliver næste skridt.
Men det er vel hele pointen, Corona-passet fortæller det og kun det som er nødvendigt for at vurdere om du er "sikker" at lukke ind på arbejdspladsen. Der var en kort tidsperiode hvor jeg havde bingo i alle tre felter: Immun, vaccineret og testet. Men hvis jeg bruget Cornona pas appen så var der ingen der kunne se andet end at jeg var i grøn status.
MinSundhed sladrer noget mere, men det er stadigvæk kun vacinationsdato og alder man kan se. (Jeg kan ikke huske om man kan se alder i corona app).

Men man skal passe på glidebanen. Jeg vil kun mene det er acceptabelt hvis det er en sygdom der officielt er erklæret samfundskritisk.
Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Jeg syntes egenligt at det må være meget liberalt at sige at folk er frie til at træffe et valg, men samfundet beskytter dem ikke længere mod konsekvensen?
Konsekvenserne er samfundspålagte. Så man beskytter ikke mod konsekvenserne, man straffer med konsekvenserne. Det er meget lidt frihed at sige hvis du vil beholde dit arbejde, så skal du enten acceptere en vaccine som du (godt nok af tossede årsager) ikke ønsker alternativt podes hver 72. time og stå til mål for dine private beslutninger.
Det er retorik.
Du kan sige at de uvaccinerede straffes ved ikke at kunne komme på arbejde. Men du kan med lige så meget ret sige at de der er vaccinerede belønnes med en dispensation fra et generelt forbud.
Jeg vil ikke påstå at der er en objektiv sandhed her, så jeg villig til at være enige om at være uenige :smile:
Werecat skrev:
12. nov 2021, 11:02
ReneKJ skrev:
12. nov 2021, 07:02
Selv om der skulle være faldende immunitet blandt de vaccinerede, så er de uvaccinerede en konstant blok med maximal risiko som altid skubber til vores "balancepunkt".
Det har du helt ret i. Og våbenejere er en konstant blok af potentielle mordere (hvis du spørger politikerne). Så lad os endelig acceptere statens indgreb i folks personlige frihed og privatliv, så længe det ikke rammer os.

Vi har en lang og god tradition for at behandling er frivillig (fraset børn, sindssygdom hvor man er til fare for sig selv eller andre og inhabilitet). Det er slut nu. Nu lægger samfundet et voldsomt pres på raske individer for at de skal lade sig vaccinere. Det er ubehageligt få skridt fra at få politiet eller militæret til tvinge folk til at blive hjemme hvis de ikke er vaccineret og fra det også kort til bare at tvangsvaccinere.
Tror jeg at vi når dertil? Nej, men det er saftsusende bekymrende når vores politikere har taget det første skridt i den retning.
Jeg har vist andre gange giver udtryk for at min tillid til politikere generelt giver udslag til den negative side af skalaen, og det er ikke anderledes her.
De formår næste altid at komme fra første skridt til glidebanen med en gigantisk hop.

Men der er også ting der reelt er samfundskritiske. Både med hensyn til påvirkningerne af samfundsøkonomien og selvfølgeligt også dødsfaldene og belastning af sundhedsvæsnet.
Det her rammer mig. De sportsklubber jeg og familien er medlem af er blevet ramt, arbejdsmæssige har der været markant ændrede forhold, ungernes adgang til undervisning og social omgang har været ramt, og vi voksne så heller ikke meget til familien i den periode.
Og det er bare restriktionerne vi taler om, selve sygdommen har også været et smut forbi.

Man har frihed til at fravælge vaccinen hvis man ser det som en risiko. Men resten af samfundet har også frihed til at fravælge de uvaccinerede hvis de anses for en risiko.
Så kan man lave analogier med diverse forfulgte befolkningsgrupper, men jeg kan faktisk ikke se ligheden mellem medicinsk "isolation" og politisk forfølgelse . Medmindre man vil påstå at i dette tilfælde så er det første bare et dække for det andet?

Angående traditionen så kan jeg se at der var tvungen vaccination af kopper indtil midt i 70érne.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2021, 10:01

ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
MinSundhed sladrer noget mere, men det er stadigvæk kun vacinationsdato og alder man kan se.
(Jeg kan ikke huske om man kan se alder i corona app).
Man kan vælge at slå visning navn og fødselsdato til. Default er det slået fra.

Peter

Slettes3
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 3241
Tilmeldt: 16. aug 2004, 16:11
Interesser: Slettes
Geografisk sted: Danmark
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 403 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Slettes3 » 13. nov 2021, 17:42

PSindrup skrev:
12. nov 2021, 18:52
Rigbymauser skrev:
12. nov 2021, 18:05
et spørgsmål ingen har rejst i det politiske er:"hvem skal beskytte befolkningen mod overgreb fra myndighederne?".. Vores lovgivning er desværre ikke indrettet til at kunne afvise en myndighed ved havelågen hvis man har retten på sin side. Vores kultur er dikteret af ren blind autoritetstro og det er helt uvirkelig for de fleste at bede en myndighed om at pisse af fra ens ejendom.
Hvad er det for overgreb du tænker på?

Peter
Hmm…..

Kan du stave til M.iN.k?

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 15. nov 2021, 12:05

ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
Men det er vel hele pointen, Corona-passet fortæller det og kun det som er nødvendigt for at vurdere om du er "sikker" at lukke ind på arbejdspladsen. Der var en kort tidsperiode hvor jeg havde bingo i alle tre felter: Immun, vaccineret og testet. Men hvis jeg bruget Cornona pas appen så var der ingen der kunne se andet end at jeg var i grøn status.
MinSundhed sladrer noget mere, men det er stadigvæk kun vacinationsdato og alder man kan se. (Jeg kan ikke huske om man kan se alder i corona app).

Men man skal passe på glidebanen. Jeg vil kun mene det er acceptabelt hvis det er en sygdom der officielt er erklæret samfundskritisk.
Jeg er helt enig at alle dine personlige oplysninger om sygdomme du har og har haft ikke er tilgængelige på coronaappen, som de er på sundhed.dk.
Men det ændrer ikke på at det er dine private sundhedsoplysninger du skal præsentere i appen.

[Ironi]
Jamen når det er en "samfundskritisk" sygdom, så kan vi ignorere folkets ret til privatliv.[/ironi]
Hvem bestemmer hvad der er samfundskritisk? Tricket med glidebaner er at man skal lade være med at tage det første skridt.
ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
Det er retorik.
Du kan sige at de uvaccinerede straffes ved ikke at kunne komme på arbejde. Men du kan med lige så meget ret sige at de der er vaccinerede belønnes med en dispensation fra et generelt forbud.
Jeg vil ikke påstå at der er en objektiv sandhed her, så jeg villig til at være enige om at være uenige :smile:
Der er vist en objektiv sandhed. Hvis du fratager noget folk allerede har (retten til at gå på arbejde) så straffer du dem. Hvis du giver dem noget de ikke har, belønner du dem. Man skal ikke være ret gammel (min 4-årige kan ihvertfald skelne helt intuitivt) for at gennemskue at det ikke er en belønning at få noget, hvis man havde det for 10 minutter siden men fik det frataget.
ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
Jeg har vist andre gange giver udtryk for at min tillid til politikere generelt giver udslag til den negative side af skalaen, og det er ikke anderledes her.
De formår næste altid at komme fra første skridt til glidebanen med en gigantisk hop.

Men der er også ting der reelt er samfundskritiske. Både med hensyn til påvirkningerne af samfundsøkonomien og selvfølgeligt også dødsfaldene og belastning af sundhedsvæsnet.
Det her rammer mig. De sportsklubber jeg og familien er medlem af er blevet ramt, arbejdsmæssige har der været markant ændrede forhold, ungernes adgang til undervisning og social omgang har været ramt, og vi voksne så heller ikke meget til familien i den periode.
Og det er bare restriktionerne vi taler om, selve sygdommen har også været et smut forbi.
Så du er helt med på, at politikerne ikke kan styre sig når det kommer til tage sig friheder med vores friheder, men når det trælse faktisk rammer dig, er det ok?
Det er netop den tankegang der gør at skydesport, jagt, sjove biler, droner, luftgeværer, ja sjove ting generelt, bliver begrænset mere og mere.
Jeg ville ønske at alle ville lade sig vaccinere, men tosserne der lader være har også ret til deres frihed og (tossede) meninger. Vi har ikke monopol på de rigtige meninger.
ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
Man har frihed til at fravælge vaccinen hvis man ser det som en risiko. Men resten af samfundet har også frihed til at fravælge de uvaccinerede hvis de anses for en risiko.
Så kan man lave analogier med diverse forfulgte befolkningsgrupper, men jeg kan faktisk ikke se ligheden mellem medicinsk "isolation" og politisk forfølgelse . Medmindre man vil påstå at i dette tilfælde så er det første bare et dække for det andet?
Ja du har ret til at fravælge at socialisere med uvaccinerede (hvis de er så søde at fortælle dig det), men samfundet har ikke ret til at isolere raske mennesker og forhindre dem i at arbejde osv. Og ethvert skridt i den retning er et skridt i den forkerte retning.
ReneKJ skrev:
13. nov 2021, 09:26
Angående traditionen så kan jeg se at der var tvungen vaccination af kopper indtil midt i 70érne.
Ja, som blev danskerne pålagt af en enevældig konge og viser om noget at politikerne vægrer sig ved at lave lovændringer der giver borgerne mere frihed.
Hvis du leder efter steder der pålægger borgerne at blive vaccineret, så kig på "frihedens land" - Kina. Det i sig selv burde være en indikation på at vi skal gå en anden vej.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Besvar