Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. feb 2021, 14:07

Kalthoff skrev:
28. feb 2021, 12:00
Vaccine status pr. 27. Februar 2021:

covid19_vaccine_20200228.png
https://www.bloomberg.com/graphics/covi ... tribution/

Det er nu præcis 2 måneder siden første covid-19 vaccine blev givet i Danmark: https://www.sst.dk/da/Nyheder/2020/Saa- ... d-COVID-19

For at nå at give sin befolkning 2 stik indenfor 1 år skal man holde et gennemsnitligt tempo på mindst: 2 stik * 100% af befolkningen / 51 uger pr. år = 3,92% om ugen:

Der er gået 9 uger siden den 27. December 2020. Der er siden da givet stik svarende til et stik til 10,24% af befolkningen.

Det danske sundhedsvæsens gennemsnitlige tempo i de 9 første uger har derfor været: 10,24% / 9 uger = 1,137% pr. uge.
Det helt store problem er jo at vi ikke modtager det antal vacciner som vi har kapacitet til at give.
Der har, så sent som i sidste uge, været foretaget et "storskalaforsøg" for at teste om vi er klar til at vaccinerer "for fuld gas" hvis vi modtager nok vacciner - og det var vi!

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 28. feb 2021, 15:22

Min eks vaccinere, og hun siger at alle holdene mere eller mindre står i venteposition, fordi vaccinerne lader vente på sig.

Setuppet er klar, så det ikke statens skyld at vi ikke er kommet længere.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 28. feb 2021, 16:35

Tjekkiet var hurtige med den første nedlukning, og slap stort set uskadte...
"As a result, a big part of the society felt like nothing bad had happened and that the measures, which came at a huge cost, were not necessary ... there wasn't enough emphasis on the fact that nothing bad happened because we had the measures in place," Dzúrová said.
In public health, this is known as the paradox of success. When preventative measures work well, the public might underestimate the severity of the threat and come to believe the prevention was a waste of time.
Analyse af hvorfor det siden er gået spektakulært mere galt i Tjekkiet end i resten af Europa:
https://edition.cnn.com/2021/02/28/euro ... index.html
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. mar 2021, 07:55

Texas og Mississippi "aflyser" corona-krisen.

De åbner samfundene 100% op samtidig med at de fjerner maskepåbuddet.
Det sociale eksperiment bliver spændende at følge.
Texas, Mississippi to lift mask mandates, let all businesses reopen at full capacity
https://www.politico.com/news/2021/03/0 ... ate-472690

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 3. mar 2021, 08:59

PSindrup skrev:
3. mar 2021, 07:55
Texas og Mississippi "aflyser" corona-krisen.

De åbner samfundene 100% op samtidig med at de fjerner maskepåbuddet.
Det sociale eksperiment bliver spændende at følge.
Texas, Mississippi to lift mask mandates, let all businesses reopen at full capacity
https://www.politico.com/news/2021/03/0 ... ate-472690

Peter
Er der noget estimat på hvor mange % der har været smittet der?
Og ja, et yderst interessant eksperiment. Så vil vi kunne sidde og følge med på sidelinjen, og så kan Mette F haderne få syn for sagen for hvad der sker når man lader som om COVID ikke findes.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. mar 2021, 09:09

Tangloppen skrev:
3. mar 2021, 08:59
PSindrup skrev:
3. mar 2021, 07:55
Texas og Mississippi "aflyser" corona-krisen.

De åbner samfundene 100% op samtidig med at de fjerner maskepåbuddet.
Det sociale eksperiment bliver spændende at følge.
Texas, Mississippi to lift mask mandates, let all businesses reopen at full capacity
https://www.politico.com/news/2021/03/0 ... ate-472690

Peter
Er der noget estimat på hvor mange % der har været smittet der?
Og ja, et yderst interessant eksperiment. Så vil vi kunne sidde og følge med på sidelinjen, og så kan Mette F haderne få syn for sagen for hvad der sker når man lader som om COVID ikke findes.
Deres eksperter - folk med faglig forstand på den slags - advarer også på det kraftigste mod dette, men politik og profit trumfer tilsyneladende corona-bekymringerne.

Et er at man vælger at lukke helt op for alle dele af samfundet - det er i sig selv temmelig risikabelt - men at man også vælger at fjerne maskepåbuddet ved samme lejlighed, det er helt og aldeles uforståeligt. Man kunne jo sagtens åbne samfundet og samtidig fastholde mundbindskravet. Men det har man så valgt ikke at gøre.

The world is watching ... :shock:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 3. mar 2021, 12:32

"Land of the brave, home of the stupid"

Mississippi er i forvejen en af de fattigste stater med den ringeste folkesundhed, og texanerne er.... texanere.

Det er enten et nyt højdepunkt i stupiditet eller en iskold beregning på bevidst at slå en masse mennesker ihjel.
(Narrators voice: "På det tidspunkt var det klart for alle, at var du hvid og velstillet, var du kun i meget lille risiko")
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 3. mar 2021, 13:00

Refraktorius skrev:
3. mar 2021, 12:32
"Land of the brave, home of the stupid"

Mississippi er i forvejen en af de fattigste stater med den ringeste folkesundhed, og texanerne er.... texanere.

Det er enten et nyt højdepunkt i stupiditet eller en iskold beregning på bevidst at slå en masse mennesker ihjel.
(Narrators voice: "På det tidspunkt var det klart for alle, at var du hvid og velstillet, var du kun i meget lille risiko")
Det her bliver det Svenske eksperiment på steroider :shock:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2370 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 4. mar 2021, 21:47

Dagens melding:
75% af de sekventerede tilfælde er nu B117.
Antallet af B117 tilfælde vokser eksponentielt med en faktor på 4,5% det giver en fordoblingstid på cirka 2 uger.

Vi har altså en frisk epidemi der vokser hurtigt under dække af at "corona classic" er i hastig tilbagegang.

Der er formodentligt 1-2 uger til B117 dukker ovenud af kurven i bedste "chestburster"-stil.

Billede
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 5. mar 2021, 13:57

Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Rahan » 5. mar 2021, 14:31

Scrapper skrev:
5. mar 2021, 13:57
Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.
Hvor gammel er du ?

De siger jo at, jo yngre du er, jo mere "syg" kan du blive.
Men det er positivt at du reagerer så "godt" på vaccinen, så skulle den virke optimal på dig !!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 5. mar 2021, 15:00

PerNielsen skrev:
5. mar 2021, 14:31


Hvor gammel er du ?

De siger jo at, jo yngre du er, jo mere "syg" kan du blive.
Men det er positivt at du reagerer så "godt" på vaccinen, så skulle den virke optimal på dig !!
Jeg er 40.

Jo, man skal da se på de positive sider af det :smile:

Men hold op det er drøjt det her.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 5. mar 2021, 18:09

Scrapper skrev:
5. mar 2021, 13:57
Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.
Jeg talte i dag med en person der arbejder i sundhedsvæsnet og ALLE dem på hendes arbejde der havde fået A-Z vaccinen havde fået det vildt dårligt, med mindst 2 sygedage som resultat.
Hun havde selv fået Pfizer vaccinen og havde ikke oplevet nogen bivirkninger

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 5. mar 2021, 19:39

PSindrup skrev:
5. mar 2021, 18:09
Scrapper skrev:
5. mar 2021, 13:57
Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.
Jeg talte i dag med en person der arbejder i sundhedsvæsnet og ALLE dem på hendes arbejde der havde fået A-Z vaccinen havde fået det vildt dårligt, med mindst 2 sygedage som resultat.
Hun havde selv fået Pfizer vaccinen og havde ikke oplevet nogen bivirkninger

Peter
Det er hele min branche, som er tilbudt vaccine nu. Jeg kan da følge med i, at de fleste føler at de er blevet kørt over af noget tungt.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 5. mar 2021, 20:17

Scrapper skrev:
5. mar 2021, 19:39
PSindrup skrev:
5. mar 2021, 18:09
Scrapper skrev:
5. mar 2021, 13:57
Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.
Jeg talte i dag med en person der arbejder i sundhedsvæsnet og ALLE dem på hendes arbejde der havde fået A-Z vaccinen havde fået det vildt dårligt, med mindst 2 sygedage som resultat.
Hun havde selv fået Pfizer vaccinen og havde ikke oplevet nogen bivirkninger

Peter
Det er hele min branche, som er tilbudt vaccine nu. Jeg kan da følge med i, at de fleste føler at de er blevet kørt over af noget tungt.
Fruen fik Pfeizer, og hun havde ½ døgn hvor hun var helt nedlagt af influenza ved andet stik. Så det er vist noget man bare skal acceptere. (De fleste af hendes kolleger har samme oplevelse, og det er Pfeizer de har fået).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Smeden1234
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jun 2007, 11:04
Interesser: 2.Verdenskrig
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Smeden1234 » 5. mar 2021, 21:48

Jeg kan ikke lade være, men det sidste døgn er der et stort 0 antal smittede i hele Ikast-Brande.
Luk nu bare op, så vores børn kan komme i skole igen. Nej, der kom ikke en stor stigning af smittede efter 0-4 klasserne startede. Så det kommer der heller ikke når 5-8 igen skal i skole.
afstand og simpel sund fornuft er vejen frem.
Is this it?

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 6. mar 2021, 06:52

"sund fornuft" er noget man kan bruge på personligt plan, men hvis man skal bygge en atomreaktor eller begrænse en global epidemi så skal det baseres på viden som almindelige mennesker ikke har.

Dermed ikke sagt at dem der har adgang til den viden altid træffer de bedste beslutninger, men jeg kan ikke forestille mig at det bliver bedre hvis hver enkelt borger følger deres egen mavefornemmelse.

Der er lige blevet åbnet for småhandlende og udendørs foreningsliv, nogle uger før det kom de mindste børn i skole. Så der sker faktisk en åbning.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 6. mar 2021, 08:43

Fast Fumble skrev:
5. mar 2021, 20:17
Scrapper skrev:
5. mar 2021, 19:39
PSindrup skrev:
5. mar 2021, 18:09
Scrapper skrev:
5. mar 2021, 13:57
Jeg blev vaccineret i går, og har det faktisk lidt ligesom den stakkels mand fra Alien.

Hold op hvor har jeg det dårligt. Jeg er blevet vaccineret et hav af gange, inden div. rejser ud i verdenen. Aldrig har en vaccine gjort mig så dårlig. Jeg håber, at Astrazeneca sådan lige får finpudset deres vaccine, for den er godt nok ikke sjov.
Jeg talte i dag med en person der arbejder i sundhedsvæsnet og ALLE dem på hendes arbejde der havde fået A-Z vaccinen havde fået det vildt dårligt, med mindst 2 sygedage som resultat.
Hun havde selv fået Pfizer vaccinen og havde ikke oplevet nogen bivirkninger

Peter
Det er hele min branche, som er tilbudt vaccine nu. Jeg kan da følge med i, at de fleste føler at de er blevet kørt over af noget tungt.
Fruen fik Pfeizer, og hun havde ½ døgn hvor hun var helt nedlagt af influenza ved andet stik. Så det er vist noget man bare skal acceptere. (De fleste af hendes kolleger har samme oplevelse, og det er Pfeizer de har fået).
Ja, det er vist også ved at være almindelig (aner)kendt at anden vaccine giver flere bivirkninger end den første.

Og selv A-Z vaccinen giver op til 99% beskyttelse mod at blive så syg så man bliver indlagt.

Min arm er klar uanset hvilken vaccine der er i sprøjten.

Peter

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 6. mar 2021, 09:52

PSindrup skrev:
6. mar 2021, 08:43
...
Ja, det er vist også ved at være almindelig (aner)kendt at anden vaccine giver flere bivirkninger end den første.
...
Zeneca skulle være værst på første stik.

Det er den jeg har fået, får andet stik d. 18. Så skal jeg nok give en melding ;-)

Hvis ikke jeg er blevet til en zombie eller har solgt min sjæl til Bill Gates.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 6. mar 2021, 10:55

Min far (85+) skal have andet skud Pfizer i morgen, ingen problemer første skud, håber det ikke bliver for voldsomt i 2. runde...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 6. mar 2021, 21:54

PSindrup skrev:
6. mar 2021, 08:43
Fast Fumble skrev:
5. mar 2021, 20:17
Fruen fik Pfeizer, og hun havde ½ døgn hvor hun var helt nedlagt af influenza ved andet stik. Så det er vist noget man bare skal acceptere. (De fleste af hendes kolleger har samme oplevelse, og det er Pfeizer de har fået).
Ja, det er vist også ved at være almindelig (aner)kendt at anden vaccine giver flere bivirkninger end den første.
Og selv A-Z vaccinen giver op til 99% beskyttelse mod at blive så syg så man bliver indlagt.
På min bedre halvdels arbejdsplads er der nu konsensus om at AZ vaccinen giver jævnligt en kortere sygdomsperiode på første stik, men PF vaccinen giver nogenlunde samme symptomer, men på andet stik.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 7. mar 2021, 09:25

Fast Fumble skrev:
6. mar 2021, 21:54
PSindrup skrev:
6. mar 2021, 08:43
Fast Fumble skrev:
5. mar 2021, 20:17
Fruen fik Pfeizer, og hun havde ½ døgn hvor hun var helt nedlagt af influenza ved andet stik. Så det er vist noget man bare skal acceptere. (De fleste af hendes kolleger har samme oplevelse, og det er Pfeizer de har fået).
Ja, det er vist også ved at være almindelig (aner)kendt at anden vaccine giver flere bivirkninger end den første.
Og selv A-Z vaccinen giver op til 99% beskyttelse mod at blive så syg så man bliver indlagt.
På min bedre halvdels arbejdsplads er der nu konsensus om at AZ vaccinen giver jævnligt en kortere sygdomsperiode på første stik, men PF vaccinen giver nogenlunde samme symptomer, men på andet stik.
Er der endnu nogen erfaringer med andet stik med A-Z?

Peter

Taby
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 437
Tilmeldt: 8. dec 2006, 08:17
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 66 times
Been thanked: 39 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taby » 7. mar 2021, 16:35

Kender 2 kvinder der lige har fået. En sygepejerske midt i 20erne og hendes mor i hjemmeplejen. De var begge syge og sengeliggende i 2 dage og først friske efter yderligere et par dage.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 12. mar 2021, 14:25

https://ekstrabladet.dk/krimi/mor-to-aa ... mo/8500589
2 år for at opildne til at smadre København på en ikke voldelig måde.
Syntes egentlig det er fint at der statueres et eksempel på den måde. At afholde en demonstration med det formål at lave ballade, under en pandemi, er over stregen.

Nåja, når man stikker snuden frem på den måde må man vel forvente at få skrammer på den.

Eneste der nager ved dommen er at den er hård, når man nu ser hvad, f.eks, vanvidsbilister får for at invalidere og dræbe.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 12. mar 2021, 14:32

Tangloppen skrev:
12. mar 2021, 14:25
https://ekstrabladet.dk/krimi/mor-to-aa ... mo/8500589
2 år for at opildne til at smadre København på en ikke voldelig måde.
Syntes egentlig det er fint at der statueres et eksempel på den måde. At afholde en demonstration med det formål at lave ballade, under en pandemi, er over stregen.

Nåja, når man stikker snuden frem på den måde må man vel forvente at få skrammer på den.

Eneste der nager ved dommen er at den er hård, når man nu ser hvad, f.eks, vanvidsbilister får for at invalidere og dræbe.
Straffen blev fordoblet fordi forbrydelsen var "corona-relateret".
Det er jo en interessant juridisk vinkel ...

Når det så er sagt, så syntes jeg at det er befriende at man endelig slår ned på vandalerne der drager hærgende igennem hovedstaden - eller i dette tilfælde - blot havde planer om at gøre det.

Peter

Besvar