Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 25. dec 2020, 13:39

Refraktorius skrev:
25. dec 2020, 08:13
“At det er velformuleret bullshit ændrer ikke ved at det er bullshit”
:giggle: :rock:

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 25. dec 2020, 13:41

Glædelig jul :jul:

Peter
Vedhæftede filer
coronajulemand.jpg

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 25. dec 2020, 22:02

10-22 skrev:
18. dec 2020, 21:07
Werecat skrev:
18. dec 2020, 15:41
10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Forfatteren har en kandidatgrad i biomedicinsk så helt blank er han vel ikke.
:smile:
En kandidatgrad giver ikke indsigt i -80 (-79 hvis vi skal være præcise) frysekapaciteten på danske sygehuse. Men burde have lært ham at lade være at udtale sig, især i medierne, om ting han ikke ved noget om.
Det medfører nemlig at folk der ved noget om det han ikke ved noget om, tvivler på det de ikke ved noget om,som han ved noget om.
Jeg er nemlig ikke i tvivl om at man forsøger at få vaccinen så stabil som muligt, men det er en lipid nanopartikel vaccine, som er svær at udtørre. Men selvom jeg ikke har hørt noget om at en frysetørret vaccine skulle være på trapperne, kan jeg ikke udelukke det. Jeg vil bare ikke tage en gut's ord for det der ikke har styr på fakta i andre dele af hans udtalelser.
10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Om med hensyn til opbevaring så giver jeg ham helt ret.
Her i dk burde det dog ikke være noget problem. Men igen hvis vi på sigt skal have hele befolkningen igennem to gange så er det ret meget fryse plads der kræves.
Jeg tvivler stærkt på at de 2 mio vacciner kommer i en forsendelse. Uden at vide det, ville jeg forestille mig at de kommer i dråber. Og selv hvis de kommer på en gang, så fylder de mindre end end man tror. De er ikke individuelle vaccinesprøjter som vi er vandt til, men glas der indeholder flere doser (ved ikke hvor mange doser per glas) ligesom i gamle dage.

Men hvor skriver han at det er Danmark han taler om ?
Selv herhjemme har myndigheden været i gang med at købe nye fryser til det formål.
Men de kan ikke bruges til opbevaring før de er blevet valideret med den rette last og det tager også tid.
Der skal bådes laves kalibrering af eksterne føler og IQ, OQ og PQ-valideringer, en ULF fryser kan hurtigt bruge 3 dage før den er stabil i temperaturen.
Plus at du også har krav til at du skal kunne logge din temperatur, som skal være godkendt efter FDA 21 cfr part 11 hvilket er dyrt.
Vi plejer at siger at en komplet validering inc kalibrering efter FDA ikke kan gøres for under 120.000 kr.


Derfor er der ikke mange ULF fryser herhjemme som er godkendt til opbevaring af ting som skal ind i en krop.

Mange steder i bla US satser de på at bruge tøris og deres egen emballage.

Men ja som du selv siger så er en deres vaccine er ret følsom, så en fryser tørring er ikke nem og det tager som sagt lang tid før man kan få den til at virker. Jeg roder med anlæg som køre i 2 uger for en enkel batch, så ting tag tid.
Pfizer did confirm, however, that it's working on a more durable version of the vaccine that is "lyophilized," or freeze-dried. That vaccine, the company said, would be able to be kept at normal refrigerator temperatures and may be ready by 2022.
https://fortune.com/2020/11/28/pfizer-c ... ge-update/


Taget fra https://www.pfizer.com/news/hot-topics/ ... fact_sheet
Once a POU receives a thermal shipper with our vaccine, they have three options for storage:
- Ultra-low-temperature freezers, which are commercially available and can extend shelf life for up to six months.
- The Pfizer thermal shippers, in which doses will arrive, that can be used as temporary storage units by refilling with dry ice every five days for up to 30 days of storage.
- Refrigeration units that are commonly available in hospitals. The vaccine can be stored for five days at refrigerated 2-8°C conditions.
We also have developed packaging and storage innovations to be fit for purpose for the range of locations where we believe vaccinations will take place. We have specially designed,temperature-controlled thermal shippers utilizing dry ice to maintain recommended storage temperature conditions of -70°C±10°C for up to 10 days unopened. The intent is to utilize Pfizer-strategic transportation partners to ship by air to major hubs within a country/region and by ground transport to dosing locations.
Der er ikke mange vacciner som kommer med så skrappe krav til opbevaring og hvor der er gjort så meget ud af det.
Så er SSI 34 nye fryser frigivet til opbevaring.
_20D7386xr.jpg
Herefter tages vaccinerne ud af frysekasserne og flyttes ind i en af de 34 frysere, som SSI har købt til at opbevare covid-19-vaccinerne.
Vaccinerne kommer i hætteglas, der hver indeholder 5 doser. De pakkes i såkaldte trays, der hver kan rumme 195 hætteglas – svarende til 975 doser vaccine. Endelig har hver frysekasse plads til 5 trays – altså i alt 4.875 doser vaccine. Der skal således kun lidt over 20 frysekasser til at transportere 100.000 doser vaccine.
https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020 ... ik-til-arm


Så må vi håber at regioner også bliver klar, ved at de har virkelig travlt.
Er temmelig glad for at der ikke bruges en tilfældig ULF fryser, stående i et ambulatorium som uvidende person har sagt god for kan bruges til opbevaring af vaccine bare fordi der står -79 grader på et display.
:blink:
10-22

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 25. dec 2020, 23:55

Jeg syntes det lyder vildt at de har købt 34 frysere.
Jeg håber at de skal have andet end den "smule" vaccine i som der er købt, for det er da en overdrevet stor fryse kapacitet.
Og så håber jeg de har en nødgenerator der kan trække dem i tilfælde af strømsvigt.

EDIT: SSI skriver at hver fryser på 700l kun kan indeholde 40.000 doser. De må fylde godt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 26. dec 2020, 21:23

Fin artikel om vaccinens udvikling og hvordan den virker.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-12- ... dan-virker

Peter

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 903
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bemoni1 » 26. dec 2020, 23:18

Det går VIRKELIGT godt i Sverige ( or not ) :wall:

Jævnfør denne artikel, så er budskabet med et landingsforbud af fly fra Storbritannien ikke lige nået ud i alle myndighedshjørner.....!

https://jyllands-posten.dk/internationa ... ds-forbud/
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 26. dec 2020, 23:30

Bemoni1 skrev:
26. dec 2020, 23:18
Det går VIRKELIGT godt i Sverige ( or not ) :wall:

Jævnfør denne artikel, så er budskabet med et landingsforbud af fly fra Storbritannien ikke lige nået ud i alle myndighedshjørner.....!

https://jyllands-posten.dk/internationa ... ds-forbud/
Artiklen siger da vist mere, at British Airways ikke helt havde forstået reglerne? Man kan så altid diskutere, om man bør tvinge folk i isolation, men det har generelt heller ikke været noget, som Danmark har praktiseret.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 27. dec 2020, 17:31

I Østrig vælter folk mod skisportsstederne.
Det er et problem, men det kan løses.
Vedhæftede filer
østrigsk problemløsning.JPG
østrigsk problemløsning.JPG (99.46 KiB) Vist 4308 gange
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. dec 2020, 22:04

Refraktorius skrev:
27. dec 2020, 17:31
I Østrig vælter folk mod skisportsstederne.
Det er et problem, men det kan løses.
Mig bekendt er det KUN de lokale der får adgang til pisterne. Altså ingen turister.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. dec 2020, 08:11

Kvinde får fire års fængsel for virusrapportering i Wuhan
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-12-2 ... ng-i-wuhan

Det står stadig skidt til med ytrings- og pressefriheden i Kina
(Ikke at det kommer som nogen overraskelse)
Hun var tiltalt for at have "opildnet til stridigheder og fremprovokeret bekymringer"
Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 28. dec 2020, 09:33

PSindrup skrev:
28. dec 2020, 08:11
Kvinde får fire års fængsel for virusrapportering i Wuhan
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-12-2 ... ng-i-wuhan

Det står stadig skidt til med ytrings- og pressefriheden i Kina
(Ikke at det kommer som nogen overraskelse)
Hun var tiltalt for at have "opildnet til stridigheder og fremprovokeret bekymringer"
Peter
Altså at sprede "fake news"?
Det viser ( efter min mening) hvorfor vi herhjemme ikke skal lovgive om hvad der er "sandheden".
Selv om det er bekymrende når diverse konspirationsteorier spreder sig og f.eks. hæmmer vacinationsprojektet, så skal det håndteres ved information ikke ved censur.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. dec 2020, 09:37

Myndigheder får flere vaccinedoser ud af leveringer end ventet
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-12- ... end-ventet

Det er jo fantastisk at det ser ud til at der er helt op til 40% flere doser i de små hætteglas (7 mod de lovede 5)

Men jeg kunne godt tænke mig et kvalificeret bud på hvorfor man ikke må blande doserne fra to forskellige hætteglas hvis der lige akkurat ikke er nok i det første til endnu en hel portion/dosis.
Både Sundhedsstyrelsen og den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA, anbefaler, at også de ekstra doser bruges. Dog bør doser fra forskellige hætteglas ikke blandes.
Anyone? :???:

Peter
Senest rettet af PSindrup 28. dec 2020, 09:50, rettet i alt 1 gang.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 28. dec 2020, 09:39

ReneKJ skrev:
28. dec 2020, 09:33
PSindrup skrev:
28. dec 2020, 08:11
Kvinde får fire års fængsel for virusrapportering i Wuhan
https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-12-2 ... ng-i-wuhan

Det står stadig skidt til med ytrings- og pressefriheden i Kina
(Ikke at det kommer som nogen overraskelse)
Hun var tiltalt for at have "opildnet til stridigheder og fremprovokeret bekymringer"
Peter
Altså at sprede "fake news"?
Det viser ( efter min mening) hvorfor vi herhjemme ikke skal lovgive om hvad der er "sandheden".
Selv om det er bekymrende når diverse konspirationsteorier spreder sig og f.eks. hæmmer vacinationsprojektet, så skal det håndteres ved information ikke ved censur.
Selvfølgelig skal vi ikke det. Vi lever i et demokrati med pressefrihed.

Det er i øvrigt intet der indikerer at det kvinden skrev var forkert. Det var tilsyneladende bare ikke den fortælling myndighederne ønskede.

Peter

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 28. dec 2020, 13:44

Raptor357 skrev:
25. dec 2020, 23:55
Jeg syntes det lyder vildt at de har købt 34 frysere.
Jeg håber at de skal have andet end den "smule" vaccine i som der er købt, for det er da en overdrevet stor fryse kapacitet.
Og så håber jeg de har en nødgenerator der kan trække dem i tilfælde af strømsvigt.

EDIT: SSI skriver at hver fryser på 700l kun kan indeholde 40.000 doser. De må fylde godt.

Det skal de ikke, de er kun indkøbt til den vaccine og valideret der til.
Så vidt jeg husker så står der kun en ULF fryser i varemodtagelse som er valideret og den har et set punkt på -80
Selv om en skabsfryser er på 700 liter og har måske 5 hylder så er det som regel kun 40 % af den plads som kan bruges.
Resten af pladsen holder ikke de temperatur krav som er stillet i protokollen. Som kan være plus 2 og minus 5 grader til hver side.
Temperatur fordelingen er simpelthen for dårlig, hvilket man først finder ud af når man har placere 12 små temperatur føler i skabet og lader det stå og regulere sig selv ind i et par dage.
Er skabes ULF fryser i er i øvrigt noget skidt, især hvis den skal tilgås regelmæssigt da kulden så at sige falder ud på gulvet ved åbning. En kummefryser er mere velegnet til det formål da den holder på kulden.
10-22

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 28. dec 2020, 17:08

Jeg så et billede, på det så det ud som om at der kun var en hylde i og der stod en kæmpe kasse inde i fryseren. Det kan være de opbevares i en større kasse for mere robust håndtering.
Fryserne holder +- 2,5°C i de forskellige kringelkroge, så der må være blæser i fryseren for at fordele temperaturen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 28. dec 2020, 20:41

Jeg har ikke set en -80 fryser med blæser, om det findes ved jeg ikke.
Men -80 eller -70 er ret koldt og mekanik har det med at gå i stykker ved den temperatur.
Det koster tit en ny ekstern føler når den årligt skal kontrolleres sammen med en reference føler, isoleringen går simpelthen i stykker selv om vi først piller ved den når den har nået stuetemperatur. Det giver altid lidt bøvl for man vil gerne have en udgangs kontrol af føleren, hvilket er svært når den er i stykker.
Hvis du har et produkt som er meget temperaturfølsomt så er det meget almindeligt at opbevare det en isoleret kasse i fryseren, fordi når du åbner døre så skal du være meget hurtigt hvis det ikke skal blive for varmt især hvis den masse du forsøger at holde kold ikke er særlig stor.
10-22

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 28. dec 2020, 22:06

10-22 skrev:
28. dec 2020, 20:41
Jeg har ikke set en -80 fryser med blæser, om det findes ved jeg ikke.
Men -80 eller -70 er ret koldt og mekanik har det med at gå i stykker ved den temperatur.
Det koster tit en ny ekstern føler når den årligt skal kontrolleres sammen med en reference føler, isoleringen går simpelthen i stykker selv om vi først piller ved den når den har nået stuetemperatur. Det giver altid lidt bøvl for man vil gerne have en udgangs kontrol af føleren, hvilket er svært når den er i stykker.
Hvis du har et produkt som er meget temperaturfølsomt så er det meget almindeligt at opbevare det en isoleret kasse i fryseren, fordi når du åbner døre så skal du være meget hurtigt hvis det ikke skal blive for varmt især hvis den masse du forsøger at holde kold ikke er særlig stor.
Jeg har en på arbejdet, en modificeret vestfrost og hos PTB i tyskland har de en gigantisk Weiss der har det ab. fabrik.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 29. dec 2020, 20:49

Raptor357 skrev:
28. dec 2020, 22:06
10-22 skrev:
28. dec 2020, 20:41
Jeg har ikke set en -80 fryser med blæser, om det findes ved jeg ikke.
Men -80 eller -70 er ret koldt og mekanik har det med at gå i stykker ved den temperatur.
Det koster tit en ny ekstern føler når den årligt skal kontrolleres sammen med en reference føler, isoleringen går simpelthen i stykker selv om vi først piller ved den når den har nået stuetemperatur. Det giver altid lidt bøvl for man vil gerne have en udgangs kontrol af føleren, hvilket er svært når den er i stykker.
Hvis du har et produkt som er meget temperaturfølsomt så er det meget almindeligt at opbevare det en isoleret kasse i fryseren, fordi når du åbner døre så skal du være meget hurtigt hvis det ikke skal blive for varmt især hvis den masse du forsøger at holde kold ikke er særlig stor.
Jeg har en på arbejdet, en modificeret vestfrost og hos PTB i tyskland har de en gigantisk Weiss der har det ab. fabrik.
Det lyder interessant, der hvor jeg kommer er de ikke meget for ting som er modificeret så måske er det derfor jeg ikke har set det.
Og de vil gerne holde dem i en relativet lille størrelse, i forhold til krydskontaminering og nedbrud. Det er træls at få et opkald af vagten kl 02 lørdag nat om at nu er der en fryser som er stået af, det kan dog normalt klares ved at finde en reservere fryser og få den kørt til stedet og få flyttet indholdet. Den manøvre kunne godt blive lidt svært hvis den er størrelse stor, de skal også helst stå helt tæt op af hinanden ellers så bliver godset for varmt ved flytning.
10-22

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 29. dec 2020, 21:12

Restriktioner forlængers til d. 17.

Derfor forlænger regeringen nu nedlukningen af Danmark.
Det betyder blandt andet, at skolebørn og studerende fortsat ikke må komme i skole og på deres uddannelser, samt at butikker og restauranter fortsat skal holde lukket.
Det gælder

Alle butikker bortset fra dagligvarebutikker, apoteker og optikere skal holde lukket.

Restauranter, barer og cafeer skal holde lukket - takeaway er tilladt.

Liberale erhverv som frisører, massører og tatovører skal holdes lukket.

Skoleelever og studerende kan ikke møde ind efter nytår.

Offentligt ansatte der ikke er i kritiske funktioner skal i videst muligt omfang arbejde hjemmefra.

Indendørs forenings- og idrætsliv skal holde lukket - det samme skal fitnesscentre.


10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 30. dec 2020, 09:29

Som om at en normal januar ikke er slem nok, det ville dog være positivt hvis der faldt en ordenlig gang sne.

Nå men England har lige godkendt deres vaccine
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-12- ... anderledes

Vaccinen bruger det gen, der koder spik ... ovektoren.
10-22

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3335 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 31. dec 2020, 12:11

255 nedlagte rovdyr var ikke bærere af coronavirus, viser undersøgelse.

Coronavirus bredte sig i efteråret som en steppebrand på nordjyske minkfarme.

Det fik Miljøstyrelsen og Fødevarestyrelsen til at søsætte et projekt, hvor man bad om hjælp fra nordjyske jægere.

Formålet var at finde ud af, om virusset mon blev bragt ind eller ud fra minkfarme af rovdyr som ræv og mårhund.

Jægerne blev bedt om at aflevere nedlagte rovdyr, som blev analyseret for coronavirus.

Også trafikdræbte dyr blev underkastet en coronatest.

Og nu er konklusionen klar:

- Vi har undersøgt 255 dyr, og de har alle vist sig at være negative for corona.
https://nordjyske.dk/nyheder/vilde-rovd ... c668eb32cd

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 6. apr 2005, 15:35
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leadbyte » 31. dec 2020, 20:37

Så er man da gennemført anti-vac'er: Hospitalsansat ødelagde vacciner
USA selvfølgelig :freak:
Murphy var optimist.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3335 times
Been thanked: 414 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 1. jan 2021, 15:11

10% af Israels befolkning er nu vaccineret mod covid-19
January 1, 2021 | 8:20am
Israel delivered its 1 millionth COVID-19 vaccination on Friday — and is the first in the world to immunize 10 percent of its population.

.....

Just yesterday we broke another record and vaccinated 153,430 people at 325 vaccination stations across the country,” Health Minister Yuli Edelstein said Friday.

.....

Israel is the first country to vaccinate 10 percent of its population, according to a data analysis by Bloomberg.
Second is Bahrain, which has administered 57,317 doses to 3.9 percent of its population as of Dec. 30.
The UK is in third — but with just 1.4 percent given the first dose of vaccine so far.
https://nypost.com/2021/01/01/israel-ge ... opulation/


0,41% af Danmarks befolkning er nu vaccineret mod covid-19
Danmark - 31. december 2020 kl. 14:07
Af Ritzau
Ifølge Statens Serum Institut har 0,41 procent af den danske befolkning påbegyndt vaccination mod covid-19.
https://sn.dk/Danmark/Over-20000-danske ... el/1398039

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Så blev vi desværre også en del af statistikken :-(

Indlæg af PSindrup » 2. jan 2021, 08:08

Men gamle mor på 86 år døde første nytårsdag af covid-19 :cry:

Hun boede på plejehjem, og var gammel og kroppen var "slidt" men hun fejlede ikke noget der gjorde at hun var ved af dø. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hun døde AF covid-19 og ikke MED covid19.

Vi var så heldige at plejehjemmet tillod at vi besøgte min mor (max 2 ad gangen) hvis vi var iført fuld "kampuniform" med kittel, ansigtsmaske, handsker og konstante afspritninger, så forløbet ikke blev helt så traumatisk som det ellers kunne have været.

Og vi fik også mulighed for at få min mor overført til min søsters hjem i de sidste dage, så hendes død kunne blive så værdig og fredfyldt som muligt. Så alt i alt et "godt" og smukt forløb når det nu skulle være. :Hug:

Selve bisættelsen bliver også corona-ramt, da vi kun må være 25 mennesker i kirken, selv om vi helst havde inviteret 3 gange så mange til et sidste farvel.

Hvor jeg dog ser frem til at vi alle får chancen for et par skud corona-vaccine, så vi alle kan vende tilbage til det liv vi kendte før verden blev vendt på hovedet, hvor vi igen kan kysse, kramme, give hånd og være samlet så mange vi nu har lyst til.

Godt nytår, trods alt. :Fyrværkeri: :newyear:

Peter
Senest rettet af PSindrup 2. jan 2021, 09:59, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 661 times

Re: Så blev vi desværre også en del af statistikken :-(

Indlæg af BentxBetjent » 2. jan 2021, 08:47

PSindrup skrev:
2. jan 2021, 08:08
Men gamle mor på 86 år døde første nytårsdag af covid-19 :cry:

Kondolerer.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Besvar