Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 18. dec 2020, 14:00

De bruger sammen leverandør af maskiner (GEA) som dem jeg roder med, hvilket hjælper lidt når man skal have noget sladder.

Men de skriver også lidt om det her,
Pfizer er på vej med en pulverløsning, som kan gøre distributionen af selskabets coronavaccine langt mere medgørlig, da den ellers skal opbevares ved minus 70 grader, hvilket er umuligt for de fleste hospitaler.
Der vil formentlig blive tale om en såkaldt frysetørret vaccine, der så skal blandes med et fortyndingsmiddel, som eksempelvis kunne være saltvand.
https://watchmedier.dk/nyheder/strategi ... 560159.ece
10-22

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 18. dec 2020, 14:15

10-22 skrev:
18. dec 2020, 14:00
De bruger sammen leverandør af maskiner (GEA) som dem jeg roder med, hvilket hjælper lidt når man skal have noget sladder.

Men de skriver også lidt om det her,
Pfizer er på vej med en pulverløsning, som kan gøre distributionen af selskabets coronavaccine langt mere medgørlig, da den ellers skal opbevares ved minus 70 grader, hvilket er umuligt for de fleste hospitaler.
Der vil formentlig blive tale om en såkaldt frysetørret vaccine, der så skal blandes med et fortyndingsmiddel, som eksempelvis kunne være saltvand.
https://watchmedier.dk/nyheder/strategi ... 560159.ece
Tak! :thumbup:

Det vil jo også gøre både distribution og udbredelse langt, langt nemmere i "tredieverdenslande"

Peter

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 18. dec 2020, 14:25

10-22 skrev:
18. dec 2020, 14:00
De bruger sammen leverandør af maskiner (GEA) som dem jeg roder med, hvilket hjælper lidt når man skal have noget sladder.

Men de skriver også lidt om det her,
Pfizer er på vej med en pulverløsning, som kan gøre distributionen af selskabets coronavaccine langt mere medgørlig, da den ellers skal opbevares ved minus 70 grader, hvilket er umuligt for de fleste hospitaler.
Der vil formentlig blive tale om en såkaldt frysetørret vaccine, der så skal blandes med et fortyndingsmiddel, som eksempelvis kunne være saltvand.
https://watchmedier.dk/nyheder/strategi ... 560159.ece
Vedkommende der har skrevet det news feed ved intet om emnet. Det afslører han i første afsnit ved at skrive at -70 er umuligt for de fleste hospitaler. Men det niveau af faglighed er det øvrige gætværk ikke meget værd.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 18. dec 2020, 14:52

HR skrev:
18. dec 2020, 14:25
Vedkommende der har skrevet det news feed ved intet om emnet. Det afslører han i første afsnit ved at skrive at -70 er umuligt for de fleste hospitaler. Men det niveau af faglighed er det øvrige gætværk ikke meget værd.
HR
Lige præcis. Vi har en, bare i vores ambulatorium. Praktiserende læger har næppe en, men så længe den kan holde sig ved -18 i en uge så er logististikken (tigerdyrsprog :giggle: ) logistikken i lille Danmark ikke et problem.

I Afrika derimod...
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 18. dec 2020, 15:01

Forfatteren har en kandidatgrad i biomedicinsk så helt blank er han vel ikke.
:smile:

Om med hensyn til opbevaring så giver jeg ham helt ret.
Her i dk burde det dog ikke være noget problem. Men igen hvis vi på sigt skal have hele befolkningen igennem to gange så er det ret meget fryse plads der kræves.
10-22

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 18. dec 2020, 15:21

10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Forfatteren har en kandidatgrad i biomedicinsk så helt blank er han vel ikke.
:smile:
Så er det ærgerligt at han ikke har haft tid til at bringe den i spil. Men det er jo et generelt problem inden for journalistik og omkring forretningsmodellen inden for nyhedsbranchen, hvor kunderne ikke længere vil betale for produktet.
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 726
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 103 times
Been thanked: 562 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Werecat » 18. dec 2020, 15:41

10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Forfatteren har en kandidatgrad i biomedicinsk så helt blank er han vel ikke.
:smile:
En kandidatgrad giver ikke indsigt i -80 (-79 hvis vi skal være præcise) frysekapaciteten på danske sygehuse. Men burde have lært ham at lade være at udtale sig, især i medierne, om ting han ikke ved noget om.
Det medfører nemlig at folk der ved noget om det han ikke ved noget om, tvivler på det de ikke ved noget om,som han ved noget om.
Jeg er nemlig ikke i tvivl om at man forsøger at få vaccinen så stabil som muligt, men det er en lipid nanopartikel vaccine, som er svær at udtørre. Men selvom jeg ikke har hørt noget om at en frysetørret vaccine skulle være på trapperne, kan jeg ikke udelukke det. Jeg vil bare ikke tage en gut's ord for det der ikke har styr på fakta i andre dele af hans udtalelser.
10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Om med hensyn til opbevaring så giver jeg ham helt ret.
Her i dk burde det dog ikke være noget problem. Men igen hvis vi på sigt skal have hele befolkningen igennem to gange så er det ret meget fryse plads der kræves.
Jeg tvivler stærkt på at de 2 mio vacciner kommer i en forsendelse. Uden at vide det, ville jeg forestille mig at de kommer i dråber. Og selv hvis de kommer på en gang, så fylder de mindre end end man tror. De er ikke individuelle vaccinesprøjter som vi er vandt til, men glas der indeholder flere doser (ved ikke hvor mange doser per glas) ligesom i gamle dage.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 18. dec 2020, 21:07

Werecat skrev:
18. dec 2020, 15:41
10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Forfatteren har en kandidatgrad i biomedicinsk så helt blank er han vel ikke.
:smile:
En kandidatgrad giver ikke indsigt i -80 (-79 hvis vi skal være præcise) frysekapaciteten på danske sygehuse. Men burde have lært ham at lade være at udtale sig, især i medierne, om ting han ikke ved noget om.
Det medfører nemlig at folk der ved noget om det han ikke ved noget om, tvivler på det de ikke ved noget om,som han ved noget om.
Jeg er nemlig ikke i tvivl om at man forsøger at få vaccinen så stabil som muligt, men det er en lipid nanopartikel vaccine, som er svær at udtørre. Men selvom jeg ikke har hørt noget om at en frysetørret vaccine skulle være på trapperne, kan jeg ikke udelukke det. Jeg vil bare ikke tage en gut's ord for det der ikke har styr på fakta i andre dele af hans udtalelser.
10-22 skrev:
18. dec 2020, 15:01
Om med hensyn til opbevaring så giver jeg ham helt ret.
Her i dk burde det dog ikke være noget problem. Men igen hvis vi på sigt skal have hele befolkningen igennem to gange så er det ret meget fryse plads der kræves.
Jeg tvivler stærkt på at de 2 mio vacciner kommer i en forsendelse. Uden at vide det, ville jeg forestille mig at de kommer i dråber. Og selv hvis de kommer på en gang, så fylder de mindre end end man tror. De er ikke individuelle vaccinesprøjter som vi er vandt til, men glas der indeholder flere doser (ved ikke hvor mange doser per glas) ligesom i gamle dage.

Men hvor skriver han at det er Danmark han taler om ?
Selv herhjemme har myndigheden været i gang med at købe nye fryser til det formål.
Men de kan ikke bruges til opbevaring før de er blevet valideret med den rette last og det tager også tid.
Der skal bådes laves kalibrering af eksterne føler og IQ, OQ og PQ-valideringer, en ULF fryser kan hurtigt bruge 3 dage før den er stabil i temperaturen.
Plus at du også har krav til at du skal kunne logge din temperatur, som skal være godkendt efter FDA 21 cfr part 11 hvilket er dyrt.
Vi plejer at siger at en komplet validering inc kalibrering efter FDA ikke kan gøres for under 120.000 kr.


Derfor er der ikke mange ULF fryser herhjemme som er godkendt til opbevaring af ting som skal ind i en krop.

Mange steder i bla US satser de på at bruge tøris og deres egen emballage.

Men ja som du selv siger så er en deres vaccine er ret følsom, så en fryser tørring er ikke nem og det tager som sagt lang tid før man kan få den til at virker. Jeg roder med anlæg som køre i 2 uger for en enkel batch, så ting tag tid.
Pfizer did confirm, however, that it's working on a more durable version of the vaccine that is "lyophilized," or freeze-dried. That vaccine, the company said, would be able to be kept at normal refrigerator temperatures and may be ready by 2022.
https://fortune.com/2020/11/28/pfizer-c ... ge-update/


Taget fra https://www.pfizer.com/news/hot-topics/ ... fact_sheet
Once a POU receives a thermal shipper with our vaccine, they have three options for storage:
- Ultra-low-temperature freezers, which are commercially available and can extend shelf life for up to six months.
- The Pfizer thermal shippers, in which doses will arrive, that can be used as temporary storage units by refilling with dry ice every five days for up to 30 days of storage.
- Refrigeration units that are commonly available in hospitals. The vaccine can be stored for five days at refrigerated 2-8°C conditions.
We also have developed packaging and storage innovations to be fit for purpose for the range of locations where we believe vaccinations will take place. We have specially designed,temperature-controlled thermal shippers utilizing dry ice to maintain recommended storage temperature conditions of -70°C±10°C for up to 10 days unopened. The intent is to utilize Pfizer-strategic transportation partners to ship by air to major hubs within a country/region and by ground transport to dosing locations.
Der er ikke mange vacciner som kommer med så skrappe krav til opbevaring og hvor der er gjort så meget ud af det.
10-22

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 19. dec 2020, 10:02

Hvad er jeres holdning til at kirkerne indtil videre får lov at holde åbne?

Det er ganske sjældent at jeg selv har vist mig sådanne steder, men mit indtryk er at der blandt kirkegængere er en usædvanlig høj andel af ældre.
Og det er vel netop nogle af de mest sårbare.

Så giver det mening at aflyse julen for at beskytte ældre familiemedlemmer, og samtidigt havde stormøder med fællessang i kirken?

Jeg ved godt det er vigtigt for mange, men set i forhold til alle de andre konsekvenser som restriktionerne har haft så syntes jeg ikke kirkelukningerne lyder som de værste.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LJ » 19. dec 2020, 10:11

ReneKJ skrev:
19. dec 2020, 10:02
Hvad er jeres holdning til at kirkerne indtil videre får lov at holde åbne?

Det er ganske sjældent at jeg selv har vist mig sådanne steder, men mit indtryk er at der blandt kirkegængere er en usædvanlig høj andel af ældre.
Og det er vel netop nogle af de mest sårbare.

Så giver det mening at aflyse julen for at beskytte ældre familiemedlemmer, og samtidigt havde stormøder med fællessang i kirken?

Jeg ved godt det er vigtigt for mange, men set i forhold til alle de andre konsekvenser som restriktionerne har haft så syntes jeg ikke kirkelukningerne lyder som de værste.
Hvis man lukker kirkerne, så skal samtlige andre religiøse forsamlingssteder, inklusiv de unævnelige, naturligvis også lukkes samtidigt og lukningen skal håndhæves.
Umiddelbart mener jeg de bør lukkes hvis de ikke kan overholde restriktionerne mht antal og afstand, indgang osv.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. dec 2020, 10:27

ReneKJ skrev:
19. dec 2020, 10:02
Hvad er jeres holdning til at kirkerne indtil videre får lov at holde åbne?

Det er ganske sjældent at jeg selv har vist mig sådanne steder, men mit indtryk er at der blandt kirkegængere er en usædvanlig høj andel af ældre.
Og det er vel netop nogle af de mest sårbare.

Så giver det mening at aflyse julen for at beskytte ældre familiemedlemmer, og samtidigt havde stormøder med fællessang i kirken?

Jeg ved godt det er vigtigt for mange, men set i forhold til alle de andre konsekvenser som restriktionerne har haft så syntes jeg ikke kirkelukningerne lyder som de værste.
Jeg syntes det helt knald i låget.
Religion, religiøse "rettigheder" og traditioner skal aldrig have lov at trumfe sund fornuft.

Peter

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 19. dec 2020, 10:37

PSindrup skrev:
19. dec 2020, 10:27
Jeg syntes det helt knald i låget.
Religion, religiøse "rettigheder" og traditioner skal aldrig have lov at trumfe sund fornuft.

Peter
Enig men visse religioner har regeringen nok berøringsangst for at prøve at lukke (modsat upopulær milliard erhverv) uagtet at det giver mening og ikke er ment mod en specifik religion hvis man lukkede alle landets kirker og for de andre religioner end kristendom så det der tilsvarer kirker hos dem.

Jeg ser ikke at et besøg i kirker kan hjælpe noget og der er sikkert dem der er uenige men generelt så plejer vi at bruge viden og ikke tro til at afgøre sådan noget i Danmark.
Og kirker er intet andet end tidsspild burde lukkes indtil alle er vaccineret.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 19. dec 2020, 10:49

Bare kald det en demonstration og anmeld det til politiet, så er der ingen corona restriktioner. :freak:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 19. dec 2020, 11:07

Et forbud ville selvfølgelig gælde alle religioner, nu er det bare lige julegudstjenesterne der er oppe at vende i medierne.
Og for at komme det i forkøbet så var det heller ikke meningen at starte endnu en debat om hvordan folk fra forskellige religioner opfører sig, ingen grund til at spolere moderatorernes juleferie :biggrin:

Men jeg syntes som sagt at det lyder som om julegudstjenesterne vil være højrisiko-opførsel for de mest sårbare.
Kristne har trods alt gennem lange perioder af historien måtte leve skjult for at overleve. Mon ikke deres gud har forståelse for hvis de nøjes med tvgudstjenesten den her gang?

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 19. dec 2020, 11:37

ReneKJ skrev:
19. dec 2020, 11:07
Et forbud ville selvfølgelig gælde alle religioner, nu er det bare lige julegudstjenesterne der er oppe at vende i medierne.
Og for at komme det i forkøbet så var det heller ikke meningen at starte endnu en debat om hvordan folk fra forskellige religioner opfører sig, ingen grund til at spolere moderatorernes juleferie :biggrin:

Men jeg syntes som sagt at det lyder som om julegudstjenesterne vil være højrisiko-opførsel for de mest sårbare.
Kristne har trods alt gennem lange perioder af historien måtte leve skjult for at overleve. Mon ikke deres gud har forståelse for hvis de nøjes med tvgudstjenesten den her gang?
Jeg synes også det er helt i hampen at rende i kirken nu.
Og ift andre religiøse samfund, så er det vist begrænset hvor mange af dem der fejrer jul, så at hive det ind i en snak om julegudstjeneste er vist mest for polemikkens skyld.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 19. dec 2020, 19:21

Et voldsomt udbrud af coronasmitte har lagt store dele af Beredskab Øst ned. Det oplyser Beredskabet på sin Facebook-side, skriver TV2 Lorry.

Beredskab Øst står for både beredskab og brandslukning i Ballerup, Gentofte, Gladsaxe, Herlev og Lyngby-Taarbæk Kommuner. Men lige nu er det svært at få tingene til at hænge sammen.

- På brandstationen i Ballerup er 9 ud af 18 faste brandfolk testet positive, ligesom også flere indsatsledere er positive. Flere er alvorligt syge, mens andre lader til at komme hurtigere over symptomer, fremgår det af opslaget.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... na/8407759

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 19. dec 2020, 19:36

Synes at det er ok med kirke, for den betyder meget for rigtig mange ældre.
Men det skulle være en aldersgrænse på 60 år, så ingen adgang med mindre man er over de 60 år.
10-22

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bofhenator » 19. dec 2020, 20:10

10-22 skrev:
19. dec 2020, 19:36
Synes at det er ok med kirke, for den betyder meget for rigtig mange ældre.
Men det skulle være en aldersgrænse på 60 år, så ingen adgang med mindre man er over de 60 år.
Og de ansatte der skal stå for de gudstjenester, skal de så fritages eller tænker du de bliver beskyttet af guds hånd?

Skolelærere og pædagoger og sygeplejersker og alle mulige andre kan ikke sige nej, så kirketjenere og præster skal de også tvinges?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 19. dec 2020, 20:42

DB89 skrev:
19. dec 2020, 19:21
Et voldsomt udbrud af coronasmitte har lagt store dele af Beredskab Øst ned. Det oplyser Beredskabet på sin Facebook-side, skriver TV2 Lorry.

Beredskab Øst står for både beredskab og brandslukning i Ballerup, Gentofte, Gladsaxe, Herlev og Lyngby-Taarbæk Kommuner. Men lige nu er det svært at få tingene til at hænge sammen.

- På brandstationen i Ballerup er 9 ud af 18 faste brandfolk testet positive, ligesom også flere indsatsledere er positive. Flere er alvorligt syge, mens andre lader til at komme hurtigere over symptomer, fremgår det af opslaget.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... na/8407759
Det der skræmmer mig mest er stykket med “flere er alvorligt syge”.
Jeg mener, hvis bare 2 ud af de 9 syge er alvorligt, så er spørgsmålet vel hvad der giver dette udsving i forhold til normalen.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 19. dec 2020, 20:51

Det er et godt spørgsmål, men man kunne vel lade det være frivilligt for de ansatte. Det var også en mulig at ændre lidt på selv kirkehandlingen så den blev lidt corona venlig.
Jeg ved bare at for dem jeg kender så betyder kirken rigtig meget, ensomheden kan være stor når man komme op i årene og har overlevet sine venner og bekendte. Og det med at bliver smittet tager de faktisk ikke så tungt for dø skal de snart alligevel.
10-22

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 19. dec 2020, 21:02

10-22 skrev:
19. dec 2020, 19:36
Synes at det er ok med kirke, for den betyder meget for rigtig mange ældre.
Men det skulle være en aldersgrænse på 60 år, så ingen adgang med mindre man er over de 60 år.
Men det er jo netop dem der ikke kan tåle at blive smittet. At udelukke unge udelukker ikke smitte.

Og har det ikke også betydet rigtigt meget for dem der har mistet deres sociale liv eller ligefrem job eller firma?

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 19. dec 2020, 21:27

Tangloppen skrev:
19. dec 2020, 20:42
Det der skræmmer mig mest er stykket med “flere er alvorligt syge”.
Jeg mener, hvis bare 2 ud af de 9 syge er alvorligt, så er spørgsmålet vel hvad der giver dette udsving i forhold til normalen.
Jeg tror ikke det er en afvigelse fra normalen. Der er mange, også yngre og i god form, som bliver alvorligt syge af Corona, og også en del der får "senfølger" så de kan være måneder om at blive raske, det er ikke unormalt. De dør bare ikke af det - DET ville være et udsving i forhold til normalen!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 19. dec 2020, 22:16

10-22 skrev:
19. dec 2020, 20:51
Det er et godt spørgsmål, men man kunne vel lade det være frivilligt for de ansatte. Det var også en mulig at ændre lidt på selv kirkehandlingen så den blev lidt corona venlig.
Jeg ved bare at for dem jeg kender så betyder kirken rigtig meget, ensomheden kan være stor når man komme op i årene og har overlevet sine venner og bekendte. Og det med at bliver smittet tager de faktisk ikke så tungt for dø skal de snart alligevel.
Jeg tror ikke der er mange ældre der mener at en tur i kirken er værd at dø for.

Peter

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7310
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1072 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Langenge » 19. dec 2020, 22:24

PSindrup skrev:
19. dec 2020, 22:16
10-22 skrev:
19. dec 2020, 20:51
Det er et godt spørgsmål, men man kunne vel lade det være frivilligt for de ansatte. Det var også en mulig at ændre lidt på selv kirkehandlingen så den blev lidt corona venlig.
Jeg ved bare at for dem jeg kender så betyder kirken rigtig meget, ensomheden kan være stor når man komme op i årene og har overlevet sine venner og bekendte. Og det med at bliver smittet tager de faktisk ikke så tungt for dø skal de snart alligevel.
Jeg tror ikke der er mange ældre der mener at en tur i kirken er værd at dø for.

Peter
Nu er jeg tilfældigvis sammen med min gamle mor (hun er 85 år gammel) juleaften og dagen op til og dagen efter.
Skulle hun, i et anfald af senilitet, finde på at ville i kirke, så bliver hun spændt fast hjemme i sofaen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 19. dec 2020, 22:54

PSindrup skrev:
19. dec 2020, 22:16
Jeg tror ikke der er mange ældre der mener at en tur i kirken er værd at dø for.

Peter
Tager kirkerne ikke en masse forholdsregler for at undgå smittespredning?
Det havde jeg i hvert fald forventet.

Besvar