Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 10. dec 2020, 17:03

Werecat skrev:
10. dec 2020, 16:52
Refraktorius skrev:
10. dec 2020, 16:16
Rent juridisk er det drab hvis man kan give folk en livreddende behandling med undlader at gøre det (medmindre der foreligger samtykke).
Eller der foreligger lægefaglig beslutning om at indstille behandling. Samtykke er da godt, men det er en lægefaglig beslutning uanset om der er samtykke. Og de historier jeg har hørt har man dog talt med en læge, inden man lod borgeren blive på plejehjemmet.

Om det er fuldstændig etisk at beslutningen blev taget uden at borgerne blev informeret er absolut ikke til diskussion. Men ulovligt (altså at beslutningen er truffet) er det ikke.

Det er absolut en vigtig del af vurderingen af ældre borgere, når de ses i akutmodtagelsen.

Hvis man synes det lyder hårdt, så har man ikke stået med en borger der bare fortjente at komme herfra med æren i behold, som er blevet "straffet" med 14 dages indlæggelse, inden de vælter med en komplikation. Eller endnu værre, udskrives så svækkede at de ikke kan andet end at ligge med ble og blive badet med klud 2 gange om ugen mens ikke kan spise andet end tyktflydende mad.

Vi træffer i samråd med intensiv løbende vurderinger af alle patienter, for om vi vurderer at de kan holde til at ligge på intensiv. I sjældne tilfælde flytter grænsen sig hvis intensivafdelingerne er fyldt, så man må triagere hårdere.

Især med COVID-19, er intensiv ret skarpe/strikse. Hvis ældre borgere bliver så syge af COVID-19 at de har brug for intensiv pleje, går det ikke godt.
Vi havde i foråret en herre på 72, der vist havde forhøjet blodtryk og prostatakræft (en af dem man dør med, ikke af). Han var i super form, spillede golf 4 gange om ugen, gik i fitnesscenter og tog på cruisetogt.
Han overlevede med hiv og sving efter 41 dage på intensiv og yderligere 14 dage på sengeafdelingen. Han gik med rollator ca. 5 meter i minuttet ved udskrivelsen og skulle bruge hjælp til at komme på toilettet. Jeg er ikke sikker på at han, hvis han tænkte over det, egentlig synes at det var en god ting at han "overlevede".
Hvis jeg husker ret fra læsning af svenske medier i foråret, så var det at tale med en læge, en telefon samtale.
Lægerne måtte ikke give ok til ilt over telefonen, men måtte godt godkende palitativ behandling.

Det virker på mig, ikke som en lægefaglig vurdering, men mere en politisk beslutning.

Men er enig i at efterfølgende livskvalitet spiller ind, hvis man ellers kan kommunikerer med patienten eller pårørende.

Personligt har jeg jo altid valget selv, som våben ejer, om hvornår livet skal stoppe.
Hvis jeg altså ikke pludseligt rammes, af noget som hæmmer min fysik så hårdt at jeg ikke kan udføre akten.

Mvh
Grey

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 10. dec 2020, 17:22

Werecat skrev:
10. dec 2020, 16:52
Refraktorius skrev:
10. dec 2020, 16:16
Rent juridisk er det drab hvis man kan give folk en livreddende behandling med undlader at gøre det (medmindre der foreligger samtykke).
Eller der foreligger lægefaglig beslutning om at indstille behandling. Samtykke er da godt, men det er en lægefaglig beslutning uanset om der er samtykke. Og de historier jeg har hørt har man dog talt med en læge, inden man lod borgeren blive på plejehjemmet.

Om det er fuldstændig etisk at beslutningen blev taget uden at borgerne blev informeret er absolut ikke til diskussion. Men ulovligt (altså at beslutningen er truffet) er det ikke.

Det er absolut en vigtig del af vurderingen af ældre borgere, når de ses i akutmodtagelsen.

Hvis man synes det lyder hårdt, så har man ikke stået med en borger der bare fortjente at komme herfra med æren i behold, som er blevet "straffet" med 14 dages indlæggelse, inden de vælter med en komplikation. Eller endnu værre, udskrives så svækkede at de ikke kan andet end at ligge med ble og blive badet med klud 2 gange om ugen mens ikke kan spise andet end tyktflydende mad.

Vi træffer i samråd med intensiv løbende vurderinger af alle patienter, for om vi vurderer at de kan holde til at ligge på intensiv. I sjældne tilfælde flytter grænsen sig hvis intensivafdelingerne er fyldt, så man må triagere hårdere.

Især med COVID-19, er intensiv ret skarpe/strikse. Hvis ældre borgere bliver så syge af COVID-19 at de har brug for intensiv pleje, går det ikke godt.
Vi havde i foråret en herre på 72, der vist havde forhøjet blodtryk og prostatakræft (en af dem man dør med, ikke af). Han var i super form, spillede golf 4 gange om ugen, gik i fitnesscenter og tog på cruisetogt.
Han overlevede med hiv og sving efter 41 dage på intensiv og yderligere 14 dage på sengeafdelingen. Han gik med rollator ca. 5 meter i minuttet ved udskrivelsen og skulle bruge hjælp til at komme på toilettet. Jeg er ikke sikker på at han, hvis han tænkte over det, egentlig synes at det var en god ting at han "overlevede".
Det er dejligt at du kommer med et lægefagligt førstehåndsinput til de svære - men nødvendige - beslutninger der dagligt bliver truffet på landets hospitaler.

Det er ofte ret tabubelagt og noget som mange fagpersoner helst ikke taler om, men tak fordi du gør! :razz:


Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 10. dec 2020, 18:37

PSindrup skrev:
10. dec 2020, 17:22
Werecat skrev:
10. dec 2020, 16:52
Vi træffer i samråd med intensiv løbende vurderinger af alle patienter, for om vi vurderer at de kan holde til at ligge på intensiv. I sjældne tilfælde flytter grænsen sig hvis intensivafdelingerne er fyldt, så man må triagere hårdere.
Det er ofte ret tabubelagt og noget som mange fagpersoner helst ikke taler om, men tak fordi du gør! :razz:
Ja, stor tak for at du deler din viden herinde!
Det er folk som dig (og mange andre med lige så stor faglig viden på andre områder) som gør NVF til det fantastiske sted det er!
Det gør mig lidt stolt at kunne være en del af sådan noget :blink:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 10. dec 2020, 20:44

Werecat skrev:
10. dec 2020, 16:52
Refraktorius skrev:
10. dec 2020, 16:16
Rent juridisk er det drab hvis man kan give folk en livreddende behandling med undlader at gøre det (medmindre der foreligger samtykke).
Eller der foreligger lægefaglig beslutning om at indstille behandling. Samtykke er da godt, men det er en lægefaglig beslutning uanset om der er samtykke. Og de historier jeg har hørt har man dog talt med en læge, inden man lod borgeren blive på plejehjemmet.

Om det er fuldstændig etisk at beslutningen blev taget uden at borgerne blev informeret er absolut ikke til diskussion. Men ulovligt (altså at beslutningen er truffet) er det ikke.

Det er absolut en vigtig del af vurderingen af ældre borgere, når de ses i akutmodtagelsen.

Hvis man synes det lyder hårdt, så har man ikke stået med en borger der bare fortjente at komme herfra med æren i behold, som er blevet "straffet" med 14 dages indlæggelse, inden de vælter med en komplikation. Eller endnu værre, udskrives så svækkede at de ikke kan andet end at ligge med ble og blive badet med klud 2 gange om ugen mens ikke kan spise andet end tyktflydende mad.

Vi træffer i samråd med intensiv løbende vurderinger af alle patienter, for om vi vurderer at de kan holde til at ligge på intensiv. I sjældne tilfælde flytter grænsen sig hvis intensivafdelingerne er fyldt, så man må triagere hårdere.

Især med COVID-19, er intensiv ret skarpe/strikse. Hvis ældre borgere bliver så syge af COVID-19 at de har brug for intensiv pleje, går det ikke godt.
Vi havde i foråret en herre på 72, der vist havde forhøjet blodtryk og prostatakræft (en af dem man dør med, ikke af). Han var i super form, spillede golf 4 gange om ugen, gik i fitnesscenter og tog på cruisetogt.
Han overlevede med hiv og sving efter 41 dage på intensiv og yderligere 14 dage på sengeafdelingen. Han gik med rollator ca. 5 meter i minuttet ved udskrivelsen og skulle bruge hjælp til at komme på toilettet. Jeg er ikke sikker på at han, hvis han tænkte over det, egentlig synes at det var en god ting at han "overlevede".
Min kone tager sig af udskrevne men svage patienter. Hun siger det er tydeligt at nogle ikke gider mere, og det dør de så af. men ham du omtaler lyder som en af dem der vågner op til dåd igen, han gider nemlig rollator.
Når han kan gå 200m kunne han let være en af dem der "stikker af" fra stedet, for nu vil han hjem... hvilket de jo også gerne må, de får endda en vogn hjem.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2020, 06:24

Englænderne har gang i et umådeligt interessant eksperiment: Delvis ophævelse af sanktionerne hen over jul, fordi befolkningen har brug for en pause.

Deres epidemiologer er som forventet ikke vanvittigt begejstrede for ideen.

De engelske tal har været nogenlunde under kontrol på det sidste, men er allerede godt på vej opad. De har også fundet deres egen mutation i London (som vist ikke gør noget, de andre varianter ikke allerede gør).
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. dec 2020, 06:50

Refraktorius skrev:
15. dec 2020, 06:24
Englænderne har gang i et umådeligt interessant eksperiment: Delvis ophævelse af sanktionerne hen over jul, fordi befolkningen har brug for en pause.

Deres epidemiologer er som forventet ikke vanvittigt begejstrede for ideen.

De engelske tal har været nogenlunde under kontrol på det sidste, men er allerede godt på vej opad. De har også fundet deres egen mutation i London (som vist ikke gør noget, de andre varianter ikke allerede gør).
Ja, og eksperimentet har endda fået sit helt eget mundrette navn: Englænderne har fået Coronafri hen over julen.

Om det skal forstås som om at smittespredningen er blevet sat på pause i perioden, det stå stadig hen i det uvisse ... :neutral:

Peter

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2020, 08:04

Det svenske tilfælde var vist ikke en “lægefaglig vurdering i de konkrete tilfælde”:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/lak ... nte-aldre/
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Lynge
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 370
Tilmeldt: 8. aug 2006, 11:08
Interesser: skydevåben, genladning,
Geografisk sted: nordjylland
Geografisk sted: hjørring
Has thanked: 68 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lynge » 15. dec 2020, 11:51

Refraktorius skrev:
15. dec 2020, 08:04
Det svenske tilfælde var vist ikke en “lægefaglig vurdering i de konkrete tilfælde”:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/lak ... nte-aldre/
det er barske løjer der sker i vores bror land Sverige
Olie sheik - George Gearløs

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2020, 13:39

Nejmenaltsåforhelvede!
Vedhæftede filer
svenske tilstande.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. dec 2020, 14:15

Refraktorius skrev:
15. dec 2020, 13:39
Nejmenaltsåforhelvede!
Vi er ved at gøre Sverige rangen stidig om hvem der klare sig dårligst! :wall:

Hvad fanden sker der? :???:

Peter

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1330
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Epae » 15. dec 2020, 14:43

PSindrup skrev:
15. dec 2020, 14:15
Refraktorius skrev:
15. dec 2020, 13:39
Nejmenaltsåforhelvede!
Vi er ved at gøre Sverige rangen stidig om hvem der klare sig dårligst! :wall:

Hvad fanden sker der? :???:

Peter
Folk er af den indstilling at julen kommer før corona... og så skider de ellers på anbefalingerne. Det er desværre en 'gratis' omgang at være pisse ligeglad for mange og det ses nu på tallene.
Det er så dumt at så mange tilsyneladende ikke forstår alvoren.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 15. dec 2020, 14:48

PSindrup skrev:
15. dec 2020, 14:15
Refraktorius skrev:
15. dec 2020, 13:39
Nejmenaltsåforhelvede!
Vi er ved at gøre Sverige rangen stidig om hvem der klare sig dårligst! :wall:

Hvad fanden sker der? :???:

Peter
VI tester mange flere, og det sammen, med at der er stigning i antallet af smittede pga. af årstiden, gør at kurven stiger så kraftigt.
Tør slet ikke tænke på hvordan det havde set ud, hvis der ikke var indført restriktioner.

For mig er det vigtigste: Antal indlagte/indlagt på intensiv/i respirator, kan sundheds systement følge med, så længe de kan det.
Så kan vi stadig opføre os som et anstændigt samfund.

Det ser udtil at der stadig er et godt stykke optil max. belægning, og det skal der være med den smitte kurve

https://experience.arcgis.com/experienc ... 0c4e13db1d

Mvh
Grey

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 15. dec 2020, 16:21

Stod i indgangspartiet til Føtex den anden dag.
Dér var svaret på hvorfor overstående ser ud som det gør.

Der stod vel +100 mennesker som foran scenen til en koncert - som sild i en tønde.

Men hey, så kan vi da prale af at have slået svenskerne igen - omend dog i idioti, men ikke destomindre en sejr...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 15. dec 2020, 16:45

Greyberd63 skrev:
15. dec 2020, 14:48
[

For mig er det vigtigste: Antal indlagte/indlagt på intensiv/i respirator, kan sundheds systement følge med, så længe de kan det.
Så kan vi stadig opføre os som et anstændigt samfund.

Det ser udtil at der stadig er et godt stykke optil max. belægning, og det skal der være med den smitte kurve

https://experience.arcgis.com/experienc ... 0c4e13db1d

Mvh
Grey
Jeg snakkede netop med en sygeplejerske på Gentofte Sygehus, og hun beretter at de begynder at se rigtig mange henvendelser. Også yngre mennesker, som er ret hårdt ramt.

Så det begynder at rykke.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. dec 2020, 16:51

Scrapper skrev:
15. dec 2020, 16:45
Greyberd63 skrev:
15. dec 2020, 14:48
[

For mig er det vigtigste: Antal indlagte/indlagt på intensiv/i respirator, kan sundheds systement følge med, så længe de kan det.
Så kan vi stadig opføre os som et anstændigt samfund.

Det ser udtil at der stadig er et godt stykke optil max. belægning, og det skal der være med den smitte kurve

https://experience.arcgis.com/experienc ... 0c4e13db1d

Mvh
Grey
Jeg snakkede netop med en sygeplejerske på Gentofte Sygehus, og hun beretter at de begynder at se rigtig mange henvendelser. Også yngre mennesker, som er ret hårdt ramt.

Så det begynder at rykke.
Jeg læste til gengæld et sted at folk ikke blev helt så syge nu som i foråret.
Ikke noget med antal, men alvoren af tilfældene.

Peter

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 15. dec 2020, 16:53

Det tænker jeg kunne være fordi vores sundhedspersonale er blevet bedre til at symptombehandle. :???:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21720
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 465 times
Been thanked: 2368 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2020, 17:13

Udviklingen i antal smittede på Frederiksberg:
Det er svært ikke at opfatte som "bekymrende".

Restriktionerne er udvidet til hele landet fra i morgen.

Vil man se sin egen kommune, er grafgeneratoren på denne side: https://www.dr.dk/nyheder/indland/reger ... ele-landet
Jeg tror der er midlede tal over nogen dage.
Vedhæftede filer
Frederiksberg.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 15. dec 2020, 17:15

Scrapper skrev:
15. dec 2020, 16:53
Det tænker jeg kunne være fordi vores sundhedspersonale er blevet bedre til at symptombehandle. :???:
Det kunne tænkes, men det blev, så vidt jeg husker, ikke nævnt i artiklen/indslaget jeg læste/hørte

Peter

Blower
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. sep 2012, 20:58
Interesser: USA biler luft våben
Geografisk sted: vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Blower » 15. dec 2020, 21:24

Min mor og mand de bor i Viborg kommer ikke til jul,vores søn og kæreste de bor i Solrød strand kommer heller ikke til jul.
Så der er nogle der tænker fornuftig,det bliver en tam jul,vi bliver 5 af de nærmeste.
Der kommer en jul igen,så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
God jul til jer alle.
MVH
Blower
Life in the fast lane run a blower
Benjamin np xl 1500 4,5
Benjamin Marauder 4,5

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 15. dec 2020, 23:22

Blower skrev:
15. dec 2020, 21:24
...så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
:goodpost:
Lige mine ord. Denne jul bliver uden rejseri og uden det store familie-kalas og derved ganske anderledes end de forrige. Men der kommer forhåbentlig flere "normale" jul igen på den anden side... :neutral:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 16. dec 2020, 09:19

Oscar123 skrev:
15. dec 2020, 23:22
Blower skrev:
15. dec 2020, 21:24
...så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
Lige mine ord. Denne jul bliver uden rejseri og uden det store familie-kalas og derved ganske anderledes end de forrige. Men der kommer forhåbentlig flere "normale" jul igen på den anden side... :neutral:
Skulle man være lidt grov, kunne man sige: Der kommer flere juleaftner, og de skal nok blive bedre. Med mindre du rejser i år, så KAN det godt være du ikke kommer til at opleve flere...
(Eller ikke kommer til at opleve flere, hvor alle bedsteforældrene også er med).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. dec 2020, 09:42

Fast Fumble skrev:
16. dec 2020, 09:19
Oscar123 skrev:
15. dec 2020, 23:22
Blower skrev:
15. dec 2020, 21:24
...så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
Lige mine ord. Denne jul bliver uden rejseri og uden det store familie-kalas og derved ganske anderledes end de forrige. Men der kommer forhåbentlig flere "normale" jul igen på den anden side... :neutral:
Skulle man være lidt grov, kunne man sige: Der kommer flere juleaftner, og de skal nok blive bedre. Med mindre du rejser i år, så KAN det godt være du ikke kommer til at opleve flere...
(Eller ikke kommer til at opleve flere, hvor alle bedsteforældrene også er med).
Det er (desværre) spot on! :Hug:

Peter

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1330
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 248 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Epae » 16. dec 2020, 10:36

Fast Fumble skrev:
16. dec 2020, 09:19
Oscar123 skrev:
15. dec 2020, 23:22
Blower skrev:
15. dec 2020, 21:24
...så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
Lige mine ord. Denne jul bliver uden rejseri og uden det store familie-kalas og derved ganske anderledes end de forrige. Men der kommer forhåbentlig flere "normale" jul igen på den anden side... :neutral:
Skulle man være lidt grov, kunne man sige: Der kommer flere juleaftner, og de skal nok blive bedre. Med mindre du rejser i år, så KAN det godt være du ikke kommer til at opleve flere...
(Eller ikke kommer til at opleve flere, hvor alle bedsteforældrene også er med).
Det er faktisk nogenlunde den forklaring jeg har brugt til de gamle - de havde meget svært ved at acceptere at jeg har meldt fra til jul i år.
Første jul i mange år jeg skal holde hjemme alene og sjovt nok ser jeg faktisk frem til en jul uden alt det ræs og stress.
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 16. dec 2020, 14:54

Wengel skrev:
16. dec 2020, 10:36
Fast Fumble skrev:
16. dec 2020, 09:19
Oscar123 skrev:
15. dec 2020, 23:22
Blower skrev:
15. dec 2020, 21:24
...så til jer alle klap hesten,hvis i tænker på at rejse,der kommer bedre tider.
Lige mine ord. Denne jul bliver uden rejseri og uden det store familie-kalas og derved ganske anderledes end de forrige. Men der kommer forhåbentlig flere "normale" jul igen på den anden side... :neutral:
Skulle man være lidt grov, kunne man sige: Der kommer flere juleaftner, og de skal nok blive bedre. Med mindre du rejser i år, så KAN det godt være du ikke kommer til at opleve flere...
(Eller ikke kommer til at opleve flere, hvor alle bedsteforældrene også er med).
Det er faktisk nogenlunde den forklaring jeg har brugt til de gamle - de havde meget svært ved at acceptere at jeg har meldt fra til jul i år.
Første jul i mange år jeg skal holde hjemme alene og sjovt nok ser jeg faktisk frem til en jul uden alt det ræs og stress.
Det er også lykkedes her at forklare min mor at det er en dårlig ide hun kommer til jul.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2017
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 653 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Oscar123 » 17. dec 2020, 12:36

I forbindelse med udrulningen af vaccinen skulle man måske tænke lidt anderledes end den traditionelle tankemåde med først at vaccinere de ældre, så sundhedspersonalet og så os andre i en eller anden aldersrækkefølge.

Af hensyn til at opretholde vigtige samfundsfunktioner synes jeg, at man (ligesom i USA og UK) i stedet burde sørge for at ”frontpersonalet” på hospitaler og plejehjem først bliver vaccineret og dernæst de øvrige personalegrupper i samfundet, der er vigtige for at få det til at køre – som f.eks. renovationsarbejdere, forsyningsarbejdere (på kraftværker, vandværker, rensningsanlæg m.v.), buschauffører, togførere, politifolk m.v. Når disse vigtige grupper har fået så kunne man vaccinere de unge (de er alligevel ikke til at styre) – og så til sidst de ældre samt alle os andre.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Besvar