Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 12. nov 2020, 06:47

Ingsorsi skrev:
11. nov 2020, 23:29
Taxen skrev:
11. nov 2020, 23:17
At Mink er strøet ud over vejene har ikke noget med hastværk at gøre. Det skyldes at alle containere der findes til den slags er i brug. Der med er dem der egentlig næsten var skrottet også kommet til ære og værdighed igen. Låsene på lågerne slidt op som et eksempel. Og springer op når det " levende " læs skvulper i svingene. Slagte affald og døde kroppe har væske egenskaber. Ingen Chauffør smider med vilje noget af hans læs. Det koster dyre bøder og kørekort er i fare.
Taxen
Er det ikke netop pga det skal hastes igennem at alle containere er i brug?

Der er vel ingen ser har antydet at chaufføren har gjort det med vilje??
“Man skal ikke tilskrive ondskab hvad der på passende vis kan forklares ved dumhed... (eller uvidenhed)”
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taxen » 12. nov 2020, 07:07

Chaufføren har det fulde ansvar for at der ligger mink på vejen Det uagtet om det skyldes uvidenhed sjusk eller hastværk ,defekt grej, overfyldte kasser manglende lastsikring hos kunden eller for høj fart i svingene .han skal til enhver tid sikre sig at grejet er i orden. bliver betjent forsvarligt osv. Han er den eneste der ikke kan fraskive sig ansvar ved håndvasken i den her minksag. Det eneste han kan gøre sammen med sin advokat er finde fem til formildende omstændigheder. Vognmanden får også en sag på halsen for sin andel i Lastbilen s spild af Mink´ Beklager at jeg siger at de gør det med vilje. Havde lige læst i en anden gruppe hvor sådanne påstande flød, Heldigvis ikke her.
Taxen

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 12. nov 2020, 10:12

Taxen skrev:
12. nov 2020, 07:07
Han er den eneste der ikke kan fraskive sig ansvar ved håndvasken i den her minksag.
Nåh, han er nu ikke den eneste!
Der er også et ret væsentligt politisk ansvar, som heller ikke kan fraskrives. Lige nu forsøges det tørret af på Fødevareministeren, men det var nu Statsministeren som meldte "kravet" pænt bombastisk ud.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 400
Tilmeldt: 7. dec 2011, 10:03
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Taxen » 12. nov 2020, 12:52

Spildevandet fra Håndvaskene når undskyldninger og bortforklaringer skal vaskes af, ender med at skulle køres til Komunekemi som farligt gods, Det er alt for sundheds skadeligt at lukke ud i naturen, Vi får bare en ny pandami.
Taxen

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 12. nov 2020, 17:36

Hundredvis af fugle formentlig døde af fugleinfluenza i Sønderjylland
Fødevarestyrelsen formoder, at de vilde fugle er døde af den alvorlige fugleinfluenza H5N8:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... nd/8364303

Nu venter jeg bare på, at Mette Frederiksen og Mogens Jensen toner frem på landsdækkende TV og lukker Sønderjylland og beordrer alle kyllingeproducenter til at slå deres dyr ihjel - uhjemlet.

:puke:
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 12. nov 2020, 17:52

Og så lige en artikel til de, der stadig måtte sidde med den fejlagtige opfattelse, at landets statsminister gør det godt ( dem er der forhåbentlig ikke mange af tilbage efter den seneste uge):

Minkene blev jo uhjemlet beordret slået ned af statsministeren i bedste sendetid for en uge siden, på baggrund af en cluster-5 variant af corona, der ikke var set siden september 2020, fordi regeringen var bange for, at en eventuel vaccine ikke ville virke mod den pågældende corona-variant. En uge efter regeringens ulovligheder har vi så oplysninger om, at en dansk vaccine under udvikling virker mod den omhandlede cluster-5-variant. :impatient:

Den danske regering er pt. et cirkus, og klovnen har indtaget førersædet. :wall:

https://politiken.dk/viden/Viden/art799 ... -cluster-5
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 12. nov 2020, 19:07

Bare de kan blive enige...
Antistoffer fra Statens Serum Instituts nye corona-vaccine virker mod den meget omtalte mink-mutation cluster 5.

Men antistofferne er dannet i forsøgskaniner, og derfor er det for tidligt at sige, om vaccinen også vil beskytte mennesker mod det muterede virus.

- Man kan ikke drage konklusionen, at det også virker sådan for mennesker. Det er tricky at lave den parallel, siger Gregers Gram, der leder udviklingen af den nye vaccine Covaxix hos Statens Serums Institut.
https://www.dr.dk/nyheder/detektor/dete ... k-mutation

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 13. nov 2020, 11:24

Lægeforeningens høringssvar til den socialdemokratiske regerings lovforslag til ny epidemilov

Nogle udpluk:
Vi kan ikke undvære en epidemilov – men retssikkerheden må ikke krænkes, og fagligheden skal være på højeste niveau

2.1. Sundhedsfaglig ekspertise bør inddrages i beslutningen om, hvorvidt en sygdom er samfundskritisk

2.2. Sundhedsfagligheden bør styrkes i Epidemikommission

2.3. Indgreb mod enkeltpersoner bør begrænses mest muligt

2.4. Retssikkerheden for læger og andre sundhedspersoner skal være i top

2.5. Læger og andre sundhedspersoner skal ikke kunne pålægges af gennemføre indgreb ved magt

2.6. Retssikkerhedsmæssige garantier bør også gælde ved vaccination

2.8. Forslag til regler for behandling af personoplysninger er flere steder for vidtgående
https://www.laeger.dk/hoering-over-udka ... idemiloven

https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/64420

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 13. nov 2020, 12:27

Så, nu er de sgu ved at være på røven igen nede i Italien.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-11-1 ... toiletgulv

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 13. nov 2020, 12:34

Scrapper skrev:
13. nov 2020, 12:27
Så, nu er de sgu ved at være på røven igen nede i Italien.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-11-1 ... toiletgulv
De har da ihvertfald de samme problemer med uheld/dødspaparazzis som mange andre steder.
En patient, der var formodet smittet med covid-19 og derfor allerede i behandling, blev fundet livløs på toilettet. De ansatte fandt liget, efter at de havde bemærket, at manden havde været på toilettet i lang tid, skriver hospitalet ifølge La Repubblica.

Det understreges, at alle patienter i afdelingen løbende bliver tilset.

Ifølge hospitalet begyndte videoen, der viser mandens lig, at florere på nettet bare få minutter efter hans død. Optagelsen er lavet, mens personalet var gået væk for at hente en båre til at lægge liget på, står der i udtalelsen.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 13. nov 2020, 14:18

Mink gemte sig i børnehave i nedlukket kommune

»Vi fik et opkald fra en børnehave om, at der var en mink på legepladsen. Den havde forskanset sig i et legehus,« siger Henrik Skals, der er leder af Den Lokale Beredskabsstab på politigården i Aalborg.

.....

»Vi fik tilkaldt Falck og en dyrlæge, som fik indfanget og aflivet minken,« siger Henrik Skals.

»Det er ikke til at vide, om minken var vild eller lige var stukket af fra en minkfarm. Men det er den eneste melding, som vi har fået om mink uden for farmene i den seneste tid,« siger han.
https://www.bt.dk/samfund/mink-gemte-si ... et-kommune

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 13. nov 2020, 15:13

De Konservatives Per Larsen mener, at Forsvaret og myndighederne straks skal stoppe presset på minkavlerne.

– Og så møder politiet og militæret op på gårdspladsen. I sådan en situation sætter man sig ikke lige til modværge, siger Per Larsen.

– Jeg forstår slet, slet ikke, at regeringen ikke har stoppet dette her. Hvorfor bliver man ved med at begå grundlovsbrud ved at trænge ind på folks ejendom?

– Det er jo helt uhørt, at man på den måde forbryder sig imod loven, siger han.
https://krigeren.dk/konservativ-rystet- ... inkavlere/

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 13. nov 2020, 15:52

I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Superliga » 13. nov 2020, 16:29

PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Tror ikke jeg gider se det pressemøde, jeg brænder sammen indvendigt når jeg ser de mennesker tone frem på skærmen, i færd med at slå verdensrekorden i rygsvømning :evil:

Brugeravatar
Epae
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1323
Tilmeldt: 8. nov 2018, 20:25
Interesser: Flugt- og riffel-skydning
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 112 times
Been thanked: 244 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Epae » 13. nov 2020, 16:34

PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Du er på ingen måde alene med den tankegang. Den skade de har gjort nu er at ingen vil tage deres større beslutninger seriøst før uvildige har været inde og sige at loven er blevet fulgt.
Det kan på ingen måde være godt for den fremtidige kamp med Corona og hvad der ellers må komme af kriser i fremtiden
Browning B525 - 12/76
BRNO Special Poldi Electro - 16/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 13. nov 2020, 16:46

PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Nu tager Mette Frederiksen også politihestene, så på jeres hunde og katte :nutkick:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ekonomien/
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 13. nov 2020, 16:49

Leon skrev:
13. nov 2020, 16:46
PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Nu tager Mette Frederiksen også politihestene, så på jeres hunde og katte :nutkick:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ekonomien/
Og politihestene er næsten lige blevet genindført.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 13. nov 2020, 16:59

Greyberd63 skrev:
13. nov 2020, 16:49
Leon skrev:
13. nov 2020, 16:46
PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Nu tager Mette Frederiksen også politihestene, så på jeres hunde og katte :nutkick:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ekonomien/
Og politihestene er næsten lige blevet genindført.

Mvh
Grey
Præcis. :thumbup:

Statsministeren kunne jo havde ladet være med at bruge penge af på at impulsshoppe 3 elefanter og en dromedar - og gøre 6.000 mennesker arbejdsløse ved at afskaffe minkopdræt - så havde der nok været penge til et par håndfulde politiheste :censored:
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 13. nov 2020, 17:04

Leon skrev:
13. nov 2020, 16:59
Greyberd63 skrev:
13. nov 2020, 16:49
Leon skrev:
13. nov 2020, 16:46
PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Nu tager Mette Frederiksen også politihestene, så på jeres hunde og katte :nutkick:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ekonomien/
Og politihestene er næsten lige blevet genindført.

Mvh
Grey
Præcis. :thumbup:

Statsministeren kunne jo havde ladet være med at bruge penge af på at impulsshoppe 3 elefanter og en dromedar - og gøre 6.000 mennesker arbejdsløse ved at afskaffe minkopdræt - så havde der nok været penge til et par håndfulde politiheste :censored:
Gad vide hvor mange af de 6.000 der kommer fra øst europa, ikke fordi de ikke har ret til arbejde, men det behøver vi jo ikke at opretholde en industri for.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 13. nov 2020, 17:15

Greyberd63 skrev:
13. nov 2020, 17:04
Leon skrev:
13. nov 2020, 16:59
Greyberd63 skrev:
13. nov 2020, 16:49
Leon skrev:
13. nov 2020, 16:46
PSindrup skrev:
13. nov 2020, 15:52
I starten syntes jeg at regeringen, med Mette Frederiksen i spidsen, gjorde det fremragende med at styre os sikkert igennem corona-krisen, også da de traf den (efter min mening) helt nødvendige beslutning om at slå alle landets mink ned. :Hug:
Vi var alle i en historisk situation, som der ikke fandtes nogen drejebog til, og man var nødt til at "føle sig frem"

Men jeg havde da gudhjælpemig, i al min naivitet, både troet og forventet, at de havde lovgrundlaget 110% på plads. :wall:

Siden det viste sig at lovgrundlaget ikke var på plads, der syntes jeg til gengæld at både regeringen og embedsværket har opført sig som lallende amatører. :cry:

Nu bliver der, igen igen, holdt pressemøde i aften kl. 18:00. Så bliver det spændende at se om de kan redde nogle af stuperne

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sundh ... klokken-18

Peter
Nu tager Mette Frederiksen også politihestene, så på jeres hunde og katte :nutkick:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... ekonomien/
Og politihestene er næsten lige blevet genindført.

Mvh
Grey
Præcis. :thumbup:

Statsministeren kunne jo havde ladet være med at bruge penge af på at impulsshoppe 3 elefanter og en dromedar - og gøre 6.000 mennesker arbejdsløse ved at afskaffe minkopdræt - så havde der nok været penge til et par håndfulde politiheste :censored:
Gad vide hvor mange af de 6.000 der kommer fra øst europa, ikke fordi de ikke har ret til arbejde, men det behøver vi jo ikke at opretholde en industri for.

Mvh
Grey
Formentlig nogle i den direkte minkavl, samt i den relaterede transportsektor. Dansker er jo generelt ikke meget for at tage arbejde i landbruget...

I følgeindustrien, foderproduktionen, maskin- og udstyrsproduktion, er det mit ganske uunderbyggede gæt, at der er relativt få østarbejdere. Dertil kommer så de 300 ansatte på Kopenhagen Fur der også må lukke pga. Mette og Mogens. Jeg - gætter på - at der er relativt få uuddannede østarbejdere ansat der.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 13. nov 2020, 17:35

Du kan tage Hedensted Gruppen og alle fodercentralerne med også, nok også mest “egne” jobs...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 14. nov 2020, 05:14

Greyberd63 skrev:
13. nov 2020, 17:04

Gad vide hvor mange af de 6.000 der kommer fra øst europa, ikke fordi de ikke har ret til arbejde, men det behøver vi jo ikke at opretholde en industri for.

Mvh
Grey
Netmediet Pio ( ikke en hjemmeside jeg normalt besøger, men mon ikke deres tal fra Danmarks Statestik er gengivet korrekt) har samlet 2018-2020-tal fra Danmarks Statestik:

Hvor mange arbejder med mink?
Der er, ifølge minkbranchen, omkring 6.000 mennesker ansat i mink-erhvervet og følgehvervene.

Der er, ifølge Danmarks Statistisk, beskæftiget 3.500 mennesker på danske minkfarme i 2018. 1.200 selvstændige landmænd, 400 medhjælpende hustruer og 2.000 ansatte lønmodtagere.

En del af de ansatte, knap 40 procent, er udlændinge, primært fra Østeuropa (Ukraine, Litauen og Rumænien) viser tal fra Beskæftigelsesministeriet, der har set på beskæftigelsen fra august 2019 til august 2020. I den periode var der igennemsnit ansat 1.050 danskere og 750 udlændinge

Men minkbranchen er ikke kun det der sker ude på minkfarmene:

"Ud over de direkte beskæftigede på minkbedrifterne er der også andre og mere indirekte beskæftigede i branchen, da der blandt andet er jobs i foderindustrien, hvor minkproduktionen er aftager af animalske produkter fra fjerkræ og fisk, samt beskæftigelse ved verdens største pelsauktion Kopenhagen Fur,” siger Henrik Bolding Pedersen, der er chefkonsulent i Danmarks Statistik, til dst.dk.

Det sidste drejer sig, ifølge Kopenhagen Fur, om omkring 550 medarbejdere
6.000 mennesker var altså beskæftiget i den af statsministeren ødelagte minkbranche. Heraf var 3.500 beskæftigede på minkfarme, og heraf arbejdede der i 2019-2020 i gennemsnit 750 udlændinge på minkfarmene. Det var faktisk en del færre udlændinge end jeg forventede.


Som Jyllandsposten skrev på lederplads i går:
Statsministerens massegrav
Det er muligt, at hun ikke går i pels, men stanken fra millioner af døde mink vil for altid klæbe sig til Mette Frederiksen.
+ stanken af ødelagte livsværk, privatøkonomier og familier.

Desværre får det hele formentlige ingen juridiske konsekvenser for regeringen, for det forudsætter, at der er et politisk flertal for at stille regeringen til ansvar for dens ulovligheder.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 14. nov 2020, 08:33

Det er en hån imod vores folkestyre, at vi stadig har den kvinde siddende som statsminister. Hun udviser en vanvittigt arrogant og lemfældig omgang med loven, og total foragt for folket og demokratiet. Slipper hun afsted med at tørre den her af på en anden minister, så har vi præcedens for at en regering kan være præcis hvad der passer den, upåagtet grundloven og anden lovgivning i øvrigt. Det mest skræmmende er næsten hvor mange, i den offentlige debat, som tilsyneladende støtter at vi bevæger os væk fra demokratiet. Stem på Mette næste valg, så behøver du aldrig stemme igen.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 14. nov 2020, 08:57

Den Socialdemokratiske Statsminister Mette Frederiksen bør få svært ved at lægge ansvaret hos Mogens Jensen eller andre:
Få timer før, regeringen meldte offentligt ud, at alle landets mink skal aflives, ringede statsminister Mette Frederiksen (S) personligt til formanden for Landbrug & Fødevarer for at informere ham om beslutningen.

Det bekræfter flere centrale kilder over for Altinget.
https://www.altinget.dk/artikel/statsmi ... -alle-mink

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 14. nov 2020, 09:17

Senserazer skrev:
14. nov 2020, 08:33
Det er en hån imod vores folkestyre, at vi stadig har den kvinde siddende som statsminister. Hun udviser en vanvittigt arrogant og lemfældig omgang med loven, og total foragt for folket og demokratiet. Slipper hun afsted med at tørre den her af på en anden minister, så har vi præcedens for at en regering kan være præcis hvad der passer den, upåagtet grundloven og anden lovgivning i øvrigt. Det mest skræmmende er næsten hvor mange, i den offentlige debat, som tilsyneladende støtter at vi bevæger os væk fra demokratiet. Stem på Mette næste valg, så behøver du aldrig stemme igen.
Mon vi kunne have set en tilsvarende opførsel, hvis Inger Støjberg havde siddet på den taburet? :???:

Besvar