Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 850
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 98 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 25. okt 2020, 16:52

Timber skrev:
25. okt 2020, 15:44
En interessant artikel på LinkedIn..

Den burde kunne læses af alle.. Er ikke selv derinde, men kunne da læse den.. Den giver et bud på 3 mulige scenarier for vider bekæmpning af coronaen..

Er som sagt ikke tilhænger af restriktioner, men mulighed nr. 3 ville jeg nok foretrække, skulle det være...

https://dk.linkedin.com/pulse/corona-ta ... 42z-94AkQ8
Ved ikke om du har læst det hele igennem? Men hvis du er generelt modstander af restriktioner, så er der vel reelt mulighed 2 du går ind for?

Jeg synes også hun kommer med interessante tanker og opsummeringer, men samtidigt tolker jeg det som, at der ikke er en klokkeklar løsning(udover afstand og håndgiejne), og hun siger vist også, at vi hele tiden bliver klogere på virussen. Men når folk ikke vil/kan overholde noget så simpelt som afstand og håndgiejne, så er det vel svært at undgå yderligere restriktioner?
Jeg er også helst fri for mundbind, men erkender dog og så gerne, at de kan være en nødvendighed, når man ikke har mulighed for at holde afstand. - I arbejdsmiljøsammenhæng går man jo også efter, at personlige værnemidler er en sidste løsning, hvis man ikke kan fjerne f.eks. støv eller støj kilden.

I diverse sammenhænge foretrækker jeg helt klart, at beslutninger tages på et fagligt grundlag, men nogle gange kan det være nødvendigt at træffe en ledelsesmæssig beslutning, for det kan være op ad bakke at få fagfolk til at blive enige. Når der så går politik i det, bliver tingene endnu værre, for som udgangspunkt vil politikerne der tager beslutningerne please deres vælgere. I den ene ende af skalaen vil de redde alle liv, og er ligeglade med de kapitalistiske private virksomheder. I den anden ende har man dem, som sætter virksomhederne højest, og kan se det positive i at få tyndet ud i "ældre byrden".

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 25. okt 2020, 17:52

DB89 skrev:
25. okt 2020, 16:52
Timber skrev:
25. okt 2020, 15:44
En interessant artikel på LinkedIn..

Den burde kunne læses af alle.. Er ikke selv derinde, men kunne da læse den.. Den giver et bud på 3 mulige scenarier for vider bekæmpning af coronaen..

Er som sagt ikke tilhænger af restriktioner, men mulighed nr. 3 ville jeg nok foretrække, skulle det være...

https://dk.linkedin.com/pulse/corona-ta ... 42z-94AkQ8
Ved ikke om du har læst det hele igennem? Men hvis du er generelt modstander af restriktioner, så er der vel reelt mulighed 2 du går ind for?

Jeg synes også hun kommer med interessante tanker og opsummeringer, men samtidigt tolker jeg det som, at der ikke er en klokkeklar løsning(udover afstand og håndgiejne), og hun siger vist også, at vi hele tiden bliver klogere på virussen. Men når folk ikke vil/kan overholde noget så simpelt som afstand og håndgiejne, så er det vel svært at undgå yderligere restriktioner?
Jeg er også helst fri for mundbind, men erkender dog og så gerne, at de kan være en nødvendighed, når man ikke har mulighed for at holde afstand. - I arbejdsmiljøsammenhæng går man jo også efter, at personlige værnemidler er en sidste løsning, hvis man ikke kan fjerne f.eks. støv eller støj kilden.

I diverse sammenhænge foretrækker jeg helt klart, at beslutninger tages på et fagligt grundlag, men nogle gange kan det være nødvendigt at træffe en ledelsesmæssig beslutning, for det kan være op ad bakke at få fagfolk til at blive enige. Når der så går politik i det, bliver tingene endnu værre, for som udgangspunkt vil politikerne der tager beslutningerne please deres vælgere. I den ene ende af skalaen vil de redde alle liv, og er ligeglade med de kapitalistiske private virksomheder. I den anden ende har man dem, som sætter virksomhederne højest, og kan se det positive i at få tyndet ud i "ældre byrden".
Jeg er principielt modstander af restriktioner ja.. Så mulighed 2 er klart den optimale for mit vedkommende.. Men som hun også skriver, så bliver den svær at sælge..

Derfor må jeg æde lidt af min principfasthed i mig, og sige mulighed nr. 3.. Og synes så ikke helt man kan sammenligne det her maskepåbud med en arbejdssituation..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8877
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1158 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 25. okt 2020, 18:50

Timber skrev:
25. okt 2020, 09:18
Fast Fumble skrev:
25. okt 2020, 00:31
Timber skrev:
23. okt 2020, 22:40
Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 22:15
Timber skrev:
23. okt 2020, 21:41
Jeg forstår stadig ikke hvorfor andre landes tal skal blandes ind i det her? Der kan være rigtig mange forhold der tæller den ene eller anden vej i den sammenhæng..
Homo sapiens er og bliver vel Homo sapiens.
Og man må formode at hvis smitten kan spredes et sted med Homo sapiens kan den også et andet sted med den samme art.

Hvilken forhold skulle gøre Danmark mindre tilbøjelig til smitte spredning end Spanien og Frankrig fx.
Det kan der være mange meninger om, men hovedsagen er vel at tallene er på vores side.. Og det ser altså ikke skidt ud på nogen måde..
Lige så stor smittestigning som i April.
Så det ser ikke skidt ud på nogen måde?!?
Læs den her artikel. Ganske vist fra maj, men tendensen er jo den samme nu..
Sandsynligheden for at dø af en infektion med coronavirus er ganske lille, hvis man ikke i forvejen lider af kroniske sygdomme.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk ... STWwf9-UMs
Der er jo intet nyt her? Hvad er det du forsøger at sige?
Jeg lider af "kroniske sygdomme" - for højt blodtryk, og for højt kolesterol-tal. Det er ikke ualmindeligt for folk i min alder.
Jeg forventer ikke at dø af COVID-19, jeg frygter det heller ikke. Men jeg frygter en smittespredning der løber fra os, så sundhedssystemet bryder sammen, og folk risikerer voldsomme effekter af selv mindre behandlingskrævende tilstande, fordi alle ressourcerne er bundet i COVID behandling. Men det er der efterhånden MANGE der har udtrykt (og det har jeg også). Der er ikke rigtig noget nyt, faktisk, udover at smittetilfældene ganske som ventet stiger her hen over efteråret.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 25. okt 2020, 18:59

Fast Fumble skrev:
25. okt 2020, 18:50
Timber skrev:
25. okt 2020, 09:18
Fast Fumble skrev:
25. okt 2020, 00:31
Timber skrev:
23. okt 2020, 22:40
Fastanhol skrev:
23. okt 2020, 22:15
Timber skrev:
23. okt 2020, 21:41
Jeg forstår stadig ikke hvorfor andre landes tal skal blandes ind i det her? Der kan være rigtig mange forhold der tæller den ene eller anden vej i den sammenhæng..
Homo sapiens er og bliver vel Homo sapiens.
Og man må formode at hvis smitten kan spredes et sted med Homo sapiens kan den også et andet sted med den samme art.

Hvilken forhold skulle gøre Danmark mindre tilbøjelig til smitte spredning end Spanien og Frankrig fx.
Det kan der være mange meninger om, men hovedsagen er vel at tallene er på vores side.. Og det ser altså ikke skidt ud på nogen måde..
Lige så stor smittestigning som i April.
Så det ser ikke skidt ud på nogen måde?!?
Læs den her artikel. Ganske vist fra maj, men tendensen er jo den samme nu..
Sandsynligheden for at dø af en infektion med coronavirus er ganske lille, hvis man ikke i forvejen lider af kroniske sygdomme.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk ... STWwf9-UMs
Der er jo intet nyt her? Hvad er det du forsøger at sige?
Jeg lider af "kroniske sygdomme" - for højt blodtryk, og for højt kolesterol-tal. Det er ikke ualmindeligt for folk i min alder.
Jeg forventer ikke at dø af COVID-19, jeg frygter det heller ikke. Men jeg frygter en smittespredning der løber fra os, så sundhedssystemet bryder sammen, og folk risikerer voldsomme effekter af selv mindre behandlingskrævende tilstande, fordi alle ressourcerne er bundet i COVID behandling. Men det er der efterhånden MANGE der har udtrykt (og det har jeg også). Der er ikke rigtig noget nyt, faktisk, udover at smittetilfældene ganske som ventet stiger her hen over efteråret.
Ja, det er forventet og hospitalerne er vel også klar.. Jeg mener så stadig bare restriktionerne er for voldsomme i forhold til tallene..

Vi har styr på den. Udbruddene i Ringsted og Faxe blev jo lukket ned på et par dage.. Så jeg tvivler på det stikker af..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 25. okt 2020, 19:12

øøh, nogen der kan tyde den her?? Er de døde af eller med corona??


covidsvar.jpg


Det skal siges at det kommer af Henrik Qvortrups spørgsmål til Kåre Mølbak om en uddybning af det udsagn han gav med at 95% af de døde var AF covid-19, og ikke MED..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7567
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 906 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 25. okt 2020, 22:24

Timber skrev:
25. okt 2020, 19:12
øøh, nogen der kan tyde den her?? Er de døde af eller med corona??



covidsvar.jpg



Det skal siges at det kommer af Henrik Qvortrups spørgsmål til Kåre Mølbak om en uddybning af det udsagn han gav med at 95% af de døde var AF covid-19, og ikke MED..
De +99% er døde hvor man ikke kunne afvise at corona havde en finger med i spillet, de er døde af noget der passer med corona symptomer eller en følgevirkning, så de er hverken ramt af lynet, eller kørt ned i trafikken.

Det er en vag beskrivelse, men corona giver bla. Blodpropper, hjerteproblemer og åndedræts besvær. Så mit bud er at de +99% er døde af en af de tre ting
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 25. okt 2020, 22:47

Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 22:24
Timber skrev:
25. okt 2020, 19:12
øøh, nogen der kan tyde den her?? Er de døde af eller med corona??



covidsvar.jpg



Det skal siges at det kommer af Henrik Qvortrups spørgsmål til Kåre Mølbak om en uddybning af det udsagn han gav med at 95% af de døde var AF covid-19, og ikke MED..
De +99% er døde hvor man ikke kunne afvise at corona havde en finger med i spillet, de er døde af noget der passer med corona symptomer eller en følgevirkning, så de er hverken ramt af lynet, eller kørt ned i trafikken.

Det er en vag beskrivelse, men corona giver bla. Blodpropper, hjerteproblemer og åndedræts besvær. Så mit bud er at de +99% er døde af en af de tre ting
Så altså det samme som at sige at en person er død af f.eks, influenza..
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7567
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 906 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 25. okt 2020, 22:55

Timber skrev:
25. okt 2020, 22:47
Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 22:24
Timber skrev:
25. okt 2020, 19:12
øøh, nogen der kan tyde den her?? Er de døde af eller med corona??



covidsvar.jpg



Det skal siges at det kommer af Henrik Qvortrups spørgsmål til Kåre Mølbak om en uddybning af det udsagn han gav med at 95% af de døde var AF covid-19, og ikke MED..
De +99% er døde hvor man ikke kunne afvise at corona havde en finger med i spillet, de er døde af noget der passer med corona symptomer eller en følgevirkning, så de er hverken ramt af lynet, eller kørt ned i trafikken.

Det er en vag beskrivelse, men corona giver bla. Blodpropper, hjerteproblemer og åndedræts besvær. Så mit bud er at de +99% er døde af en af de tre ting
Så altså det samme som at sige at en person er død af f.eks, influenza..
Ja, med den ændring at covid-19 har mange flere tangenter at slå folk ihjæl med.
Der er som at sammenligne en hugorm og en kobraslange. Den ene kan kun dræbe svækkede, den anden kan dræbe alle med et godt bid.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 25. okt 2020, 23:00

Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 22:55
Timber skrev:
25. okt 2020, 22:47
Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 22:24
Timber skrev:
25. okt 2020, 19:12
øøh, nogen der kan tyde den her?? Er de døde af eller med corona??



covidsvar.jpg



Det skal siges at det kommer af Henrik Qvortrups spørgsmål til Kåre Mølbak om en uddybning af det udsagn han gav med at 95% af de døde var AF covid-19, og ikke MED..
De +99% er døde hvor man ikke kunne afvise at corona havde en finger med i spillet, de er døde af noget der passer med corona symptomer eller en følgevirkning, så de er hverken ramt af lynet, eller kørt ned i trafikken.

Det er en vag beskrivelse, men corona giver bla. Blodpropper, hjerteproblemer og åndedræts besvær. Så mit bud er at de +99% er døde af en af de tre ting
Så altså det samme som at sige at en person er død af f.eks, influenza..
Ja, med den ændring at covid-19 har mange flere tangenter at slå folk ihjæl med.
Der er som at sammenligne en hugorm og en kobraslange. Den ene kan kun dræbe svækkede, den anden kan dræbe alle med et godt bid.
Det er vi nok ikke enige om :blink: Men tak for forklaringen... :razz:
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7567
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 906 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 25. okt 2020, 23:08

Min kone har patienter ned til midt i tyverne med Corona og det er vildt hvad de har af problemer, den er som intet andet.
Men vi behøves ikke være enige, den er som den er og om et par år kender vi nok alle en der har haft en mindre god gang corona.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 26. okt 2020, 09:39

Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 23:08
Min kone har patienter ned til midt i tyverne med Corona og det er vildt hvad de har af problemer, den er som intet andet.
Men vi behøves ikke være enige, den er som den er og om et par år kender vi nok alle en der har haft en mindre god gang corona.
Jeg tror desværre at du taler for døve øre.

"Nogen" (ingen nævnt, ingen glemt) har besluttet sig for at covid-19 ikke er farligere, mere dødelig, giver langt flere senfølger og er mere smitsomt end en almindelig influenza, og det kommer ikke til at ændre sig.

Selv ikke det faktum at "hele verden er lukket ned" på grund af denne pandemi, ser ud til at påvirke de allerede overbeviste.

Har vi nogensinde tidligere set at hospitaler har været nødsaget til at anskaffe sig kølevogne, fordi krematoriet ikke kunne følge med på grund af covid-19? Nej vel! Hvis det ikke skulle overbevise folk, så ved jeg ikke hvad kan ...

Peter

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 26. okt 2020, 14:01

Godt nyt til dem som er træt af alm mund bind.

youtu.be/4kvGi08cuyA
10-22

Timber
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4494
Tilmeldt: 6. maj 2011, 20:56
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 259 times
Been thanked: 701 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Timber » 26. okt 2020, 18:08

PSindrup skrev:
26. okt 2020, 09:39
Raptor357 skrev:
25. okt 2020, 23:08
Min kone har patienter ned til midt i tyverne med Corona og det er vildt hvad de har af problemer, den er som intet andet.
Men vi behøves ikke være enige, den er som den er og om et par år kender vi nok alle en der har haft en mindre god gang corona.
Jeg tror desværre at du taler for døve øre.

"Nogen" (ingen nævnt, ingen glemt) har besluttet sig for at covid-19 ikke er farligere, mere dødelig, giver langt flere senfølger og er mere smitsomt end en almindelig influenza, og det kommer ikke til at ændre sig.

Selv ikke det faktum at "hele verden er lukket ned" på grund af denne pandemi, ser ud til at påvirke de allerede overbeviste.

Har vi nogensinde tidligere set at hospitaler har været nødsaget til at anskaffe sig kølevogne, fordi krematoriet ikke kunne følge med på grund af covid-19? Nej vel! Hvis det ikke skulle overbevise folk, så ved jeg ikke hvad kan ...

Peter
HVAD SIGER DU??? :giggle:

Vi må blot konstatere der er divergerende meninger i det her... Men bare rolig Peter, der ER styr på det..(Ville sætte en krammesmiley ind, men det må man jo ikke i disse tider, kramme altså)
Ifølge Statens Serum Institut er sundhedsssektoren dog ikke presset i stil med det, man ser i flere europæiske lande.

- Vi har en epidemi, der er i fuld kontrol, siger Kåre Mølbak.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... -siden-maj
M.v.h. Timber


Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 26. okt 2020, 21:00

Tættere på sygehusvæsnets sammenbrud i Belgien:
12.491.

Så mange nye smittede har der i gennemsnit været de seneste syv døgn i Belgien, og det får nu en talsmand for den belgiske coronakrisehåndtering til at advare om, at såfremt tallene fortsætter med at stige i samme tempo, vil landets sundhedsvæsen møde sin kritiske grænse om 14 dage.

Det skriver The Guardian.

Ifølge Dr. Yves Van Laethem vil de 2.000 sengepladser på landets intensivafdelinger således være fyldt op om to uger. Ifølge mediet er 4.827 personer lige nu indlagt, hvoraf 757 er indlagt på en intensivafdeling. 42 personer har i gennemsnit dagligt mistet livet de seneste uger, og i følge AP er en af fem coronaprøver, der foretages, lige nu positive.

https://jyllands-posten.dk/internationa ... ivpladser/
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 26. okt 2020, 22:30

Leon skrev:
26. okt 2020, 21:00
Tættere på sygehusvæsnets sammenbrud i Belgien:
12.491.

Så mange nye smittede har der i gennemsnit været de seneste syv døgn i Belgien, og det får nu en talsmand for den belgiske coronakrisehåndtering til at advare om, at såfremt tallene fortsætter med at stige i samme tempo, vil landets sundhedsvæsen møde sin kritiske grænse om 14 dage.

Det skriver The Guardian.

Ifølge Dr. Yves Van Laethem vil de 2.000 sengepladser på landets intensivafdelinger således være fyldt op om to uger. Ifølge mediet er 4.827 personer lige nu indlagt, hvoraf 757 er indlagt på en intensivafdeling. 42 personer har i gennemsnit dagligt mistet livet de seneste uger, og i følge AP er en af fem coronaprøver, der foretages, lige nu positive.

https://jyllands-posten.dk/internationa ... ivpladser/
Hvis ikke ovenstående er udtryk for problematikken vedr. Covid-19, så ved jeg ikke hvad er.

Og det burde være helt åbenlyst, at vi ikke kan drage nogen som helst paralleller mellem vores reaktion i forhold til influenza vs. Covid-19.

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3739
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 650 times
Been thanked: 660 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 27. okt 2020, 05:51

Jeg håber ikke vi i DK kommer i den situation hvor det er nødvendigt at vælge hvem der skal have behandling.
Det er den situation Italien havde i foråret, og Belgien nærmer sig i øjeblikket.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2114
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 27. okt 2020, 07:26

Det går den gale vej i USA,

Sakset fra EB

"Melder om en flodbølge af coronapatienter
Hospitaler i store dele af USA melder for tiden om et rekordhøjt antal af nye patienter med coronavirus. Det skriver The Washington Post natten til tirsdag dansk tid. Ifølge avisen er 42.000 amerikanere mandag blevet indlagt med virussen. Samtidig er flere delstater begyndt at forberede sig på skrækscenariet, hvor hospitaler skal vælge mellem, hvilke patienter der skal have behandling.

Mandag satte delstaterne Ohio, Iowa, Kentucky, Minnesota, New Mexico, South Dakota, West Virginia og Wisconsin alle rekord i antallet af indlæggelser siden pandemiens begyndelse. I Utah advarer præsidenten for delstatens hospitalsforbund, Greg Bell, om, at hospitaler i løbet af de næste to uger måske skal til at vælge mellem patienter på delstatens intensivafdelinger.

Søndag nåede hospitalerne i byen El Paso i Texas deres maksimale kapacitet. Her bliver der nu sat felthospitaler op for at håndtere de mange ekstra patienter."

MVH
Grey

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 27. okt 2020, 08:21

Det hvide hus har jo osse kastet håndklædet i ringen.
Så kan vi da bruge USA som et godt eksempel på hvor grelt det kan gå hvis vi skal følge Timbers drøm...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 27. okt 2020, 08:48

:goodpost:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. okt 2020, 09:07

Greyberd63 skrev:
27. okt 2020, 07:26
Det går den gale vej i USA,

Sakset fra EB

"Melder om en flodbølge af coronapatienter
Hospitaler i store dele af USA melder for tiden om et rekordhøjt antal af nye patienter med coronavirus. Det skriver The Washington Post natten til tirsdag dansk tid. Ifølge avisen er 42.000 amerikanere mandag blevet indlagt med virussen. Samtidig er flere delstater begyndt at forberede sig på skrækscenariet, hvor hospitaler skal vælge mellem, hvilke patienter der skal have behandling.

Mandag satte delstaterne Ohio, Iowa, Kentucky, Minnesota, New Mexico, South Dakota, West Virginia og Wisconsin alle rekord i antallet af indlæggelser siden pandemiens begyndelse. I Utah advarer præsidenten for delstatens hospitalsforbund, Greg Bell, om, at hospitaler i løbet af de næste to uger måske skal til at vælge mellem patienter på delstatens intensivafdelinger.

Søndag nåede hospitalerne i byen El Paso i Texas deres maksimale kapacitet. Her bliver der nu sat felthospitaler op for at håndtere de mange ekstra patienter."

MVH
Grey
Hvis de amerikanske medier havde bare en smule mod, så tog de ud til alle de hospitaler der melder om at deres kapacitet er ved at være nået og viste nogle billeder af hvor galt det står til. (Det virker som om der skal billeder til, før det for alvor trænger ind)

Det virker også som om at en stor del af befolkningen stadig slet ikke har forstået alvoren i situationen.

Peter

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2114
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 475 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 27. okt 2020, 09:29

Artikle om senfølger, og hvorfor man ikke rigtigt har evidens endnu.

Min personlige tro, er at om 1 år, så er evidens der, og det vil nok overraske hardcore fornægterne af hvor alvorlig C-vid 19 er.

https://www.information.dk/indland/2020 ... tadig-lidt

Mvh
Grey

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. okt 2020, 10:10

Greyberd63 skrev:
27. okt 2020, 09:29
Artikle om senfølger, og hvorfor man ikke rigtigt har evidens endnu.

Min personlige tro, er at om 1 år, så er evidens der, og det vil nok overraske hardcore fornægterne af hvor alvorlig C-vid 19 er.

https://www.information.dk/indland/2020 ... tadig-lidt

Mvh
Grey
:thumbup:

Og så ser jeg også frem til at man forhåbentlig også får forsket i om der også er væsentligt flere senfølger af influenza end man hidtil har antaget/været opmærksom på - som nogen påstår.
Personligt så tvivler jeg stærkt, for så ville man have opdaget det for længe siden.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 27. okt 2020, 11:35

PSindrup skrev:
27. okt 2020, 09:07
Greyberd63 skrev:
27. okt 2020, 07:26
Det går den gale vej i USA,

Sakset fra EB

"Melder om en flodbølge af coronapatienter
Hospitaler i store dele af USA melder for tiden om et rekordhøjt antal af nye patienter med coronavirus. Det skriver The Washington Post natten til tirsdag dansk tid. Ifølge avisen er 42.000 amerikanere mandag blevet indlagt med virussen. Samtidig er flere delstater begyndt at forberede sig på skrækscenariet, hvor hospitaler skal vælge mellem, hvilke patienter der skal have behandling.

Mandag satte delstaterne Ohio, Iowa, Kentucky, Minnesota, New Mexico, South Dakota, West Virginia og Wisconsin alle rekord i antallet af indlæggelser siden pandemiens begyndelse. I Utah advarer præsidenten for delstatens hospitalsforbund, Greg Bell, om, at hospitaler i løbet af de næste to uger måske skal til at vælge mellem patienter på delstatens intensivafdelinger.

Søndag nåede hospitalerne i byen El Paso i Texas deres maksimale kapacitet. Her bliver der nu sat felthospitaler op for at håndtere de mange ekstra patienter."

MVH
Grey
Hvis de amerikanske medier havde bare en smule mod, så tog de ud til alle de hospitaler der melder om at deres kapacitet er ved at være nået og viste nogle billeder af hvor galt det står til. (Det virker som om der skal billeder til, før det for alvor trænger ind)

Det virker også som om at en stor del af befolkningen stadig slet ikke har forstået alvoren i situationen.

Peter
Dette burde kunne overbevise selv de største skeptikere

https://www.washingtonpost.com/health/c ... vFjaxe0454

Peter

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 337 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 27. okt 2020, 13:16

[Person angreb fjernet af moderator]
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 27. okt 2020, 13:23

Bæredygtigt Landbrug har tirsdag politianmeldt Fødevarestyrelsen. Det sker i et forsøg på at komme til bunds i den mystiske sag om coronasmitten, der har spredt sig fra minkfarm til minkfarm i fortrinsvis Nordjylland.

- Vi kan nu konstatere op til flere tilfælde, hvor minkfarmene er smittet med covid-19 meget kort tid efter, at Fødevarestyrelsen har været ude for at kontrollere besætningen, fortæller Bæredygtigt Landbrugs formand Flemming Fuglede Jørgensen.


https://www.maskinbladet.dk/politik-erh ... estyrelsen

Det ville være lidt pinligt hvis Fødevarestyrelsen har taget den med ind, men det finder vi desværre nok aldrig ud af.
10-22

Besvar