Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 22. apr 2020, 19:41

Tangloppen skrev:
22. apr 2020, 19:13
Leon skrev:
22. apr 2020, 18:35
I Australien virker lockdown fantastisk, med kun 4 registrerede smittede det seneste døgn. I Australien er lockdown så også kombineret med smitteopsporing, hvilket. Jo - desværre - er opgivet for flere uger siden i Danmark. Hvorfor har jeg stadig ikke forstået.

Til Sammenligning havde vi i Danmark 217 nye registrerede smittede i de seneste 24 timer, hvilket faktisk er flere nye registrerede pr. dag end Pr. dag i de første 14 dage efter den 11. Marts 2020, hvor regeringen besluttede delvist at lukke landet.

De bliver “spændende” at følge kurven i antal dagligt smittede i Danmark i de kommende uger. Jeg gætter på en stigende kurve.

Link:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... hours.html
Det er meget fint at bruge penge og energi på smitteopsporing, og det lyder til at det er lykkes at få sygdommen nedkæmpet.
Problemet ved den strategi er, at hele planeten ville skulle deltage for at det giver mening for alvor. Alternativet er at afspærre hele landet fuldstændigt fra omverdenen.
Ellers vil sygdommen blot blusse op så snart man åbner op igen.
Det er måske også derfor at der bliver testet så relativt få her i dk.
Men det ser fint ud at vi kan teste mange tusinde hver dag, og gør selvfølgelig også at der er mange som sover mere roligt.
Mere vigtig er det vel med antistoffer og det er vel også derfor at vi har fået en masse hvide telte.
10-22

Aratan
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 405
Tilmeldt: 1. jul 2014, 12:48
Interesser: Jagt, natur og oplevelser
Geografisk sted: Vestsjaelland
Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
Has thanked: 32 times
Been thanked: 133 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Aratan » 22. apr 2020, 20:18

Kalthoff skrev:
22. apr 2020, 18:28
France is asking Apple Inc. to remove a technical obstacle that it says is delaying a government contact-tracing application designed to contain the coronavirus spread.

Apple’s operating system prevents contact-tracing apps using its Bluetooth technology from running constantly in the background if that data is going to be moved off of the device, a limit designed to protect users’ privacy. That limitation is standing in the way of the type of app that France wants to build, Digital Minister Cedric O said.

.....

“We’re asking Apple to lift the technical hurdle to allow us to develop a sovereign European health solution that will be tied our health system,” O said in an interview with Bloomberg. Ministers have discussed their concerns with Apple, but aren’t making progress, he said.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... us-tracker
Det er det samme problem vi har set herhjemme:

https://www.berlingske.dk/danmark/coron ... aa-iphones

forhåbentlig lytter apple mere jo flere der kommer...
12/76
.308
6,55x55
.22lr

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 22. apr 2020, 20:23

Dagens tal.


Man kan lave sine egne grafer her: https://ourworldindata.org/coronavirus

Den svenske strategi gør sig bemærket igen.
Vedhæftede filer
corona 22 APR.jpg
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 22. apr 2020, 20:34

Men de skal stadig oppe sig for at være med blandt topscorerne!
Vedhæftede filer
total-covid-deaths-per-million.png
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 22. apr 2020, 21:18

Refraktorius skrev:
22. apr 2020, 20:23
Dagens tal.


Man kan lave sine egne grafer her: https://ourworldindata.org/coronavirus

Den svenske strategi gør sig bemærket igen.
Making Sweden Great Again :numberone:

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. apr 2020, 21:43

Refraktorius skrev:
22. apr 2020, 20:23
Dagens tal.


Man kan lave sine egne grafer her: https://ourworldindata.org/coronavirus

Den svenske strategi gør sig bemærket igen.
De svenske sundhedsmyndigheder har de seneste dag udgivet to rapporter, der søgte at understøtte deres strategi. Rapporterne har de nu været nød til at trække tilbage, fordi de i væsentlig grad var fejlbehæftet.
Ifølge rapporten skulle det officielle smittetal i Stockholm på omkring 6400 ganges med 1000 for at finde det reelle antal af coronasmittede.
Et resultat, der ikke giver mening, da Stockholm og omegn kun har omkring 1,5 millioner indbyggere.
En anden rapport, der tirsdag aften blev præsenteret i tv-programmet 'Aktuellt', er ligeledes blevet trukket tilbage. Det skriver SVT.
Ud af 100 testede bloddonorer fra Stockholm-området havde 11 personer udviklet de såkaldte antistoffer. Derfor konkluderede rapporten, at op mod 11 procent af indbyggerne i Stockholm har været smittet med covid-19.
...
Ifølge Allan Randrup Thomsen, der er professor i eksperimentel virologi ved Københavns Universitet, er der flere grunde til, at de to rapporter er trukket tilbage.
- Rapporten med de 11 smittede bloddonorer er baseret på et alt for lille sammenligningsgrundlag. De næste 100, de tester, kan risikere at give et helt andet resultat. De skulle have testet et langt større antal, inden de meldte noget ud, siger Allan Randrup Thomsen til TV 2.
Allan Randrup Thomsen er i øvrigt - på det foreliggende grundlag med god grund - ude med riven efter de svenske sundhedsmyndigheder:
Ifølge Allan Randrup Thomsen har de svenske eksperter haft travlt med at præsentere de nye undersøgelser, fordi de retfærdiggjorde de svenske myndigheders omstridte strategi.

- De har gået 100 procent efter at opnå flokimmunitet, og det skulle så være tæt på at ske ifølge de her rapporter. Sverige har nu så mange døde, at de har følt sig nødsaget til at hævde, at de er tæt på målet.
- De har med andre ord haft noget, der lignede noget, og så har den kritiske sans svigtet dem,

Hvis det ikke var fordi det var så tragisk, så var det f.... sjovt.

Link til historien på TV2:

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-04-2 ... s-strategi

I øvrigt er det ganske begrænset, hvad der står i de svenske medier om den historie, men mit indtryk af de svenske medier er også, at de på mange måder er særdeles tro mod den til enhver tid siddende regering eller konsensus politik. I Danmark havde det jo været en skandale af dimensioner. Men Sverige er jo også et land uden hemmelige valg - så konsensus og konformitet er jo nærmest kvælende.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 22. apr 2020, 21:55

"Sverige er Nordens prøjsere"

Det kan godt være at det koster lidt mere på folkesundheden absolut at skulle om bag skiltet og se "hvorfor" når der står et "adgang forbudt", men jeg har det fint med at være en autoritets-utro dansker.
:biggrin:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Leon
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 308
Tilmeldt: 29. mar 2005, 01:00
Interesser: Dingenoter
Geografisk sted: Jylland
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 120 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Leon » 22. apr 2020, 23:17

Professor Allan Randrup er også ude med riven efter den danske strategi. Genåbningen er uden styring og går for hurtigt. Jeg er enig, men håber ikke, at jeg om 4-6 kommer til at sige, “hvad sagde jeg”:
Politikerne skulle simpelthen sige: "Nu stopper I". Det er en uge siden, skolerne blev åbnet. Der skal gå fire uger, fra skoler og liberale erhverv er åbnet, til vi kan vurdere, hvordan det går med smitten.


- Det skal ikke baseres på en tilfældighed, og om en brancheorganisation er god til at lave reklame for sig selv eller ej. Jeg bliver så irriteret, siger Allan Randrup Thomsen.
Link:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... irriteret/

Genåbningen er pt præget af overbudspolitik uden struktur.
“Exceptionel claims demand exceptional evidence.”
Christopher Hitchens.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. apr 2020, 07:52

Leon skrev:
22. apr 2020, 23:17
Professor Allan Randrup er også ude med riven efter den danske strategi. Genåbningen er uden styring og går for hurtigt. Jeg er enig, men håber ikke, at jeg om 4-6 kommer til at sige, “hvad sagde jeg”:
Politikerne skulle simpelthen sige: "Nu stopper I". Det er en uge siden, skolerne blev åbnet. Der skal gå fire uger, fra skoler og liberale erhverv er åbnet, til vi kan vurdere, hvordan det går med smitten.


- Det skal ikke baseres på en tilfældighed, og om en brancheorganisation er god til at lave reklame for sig selv eller ej. Jeg bliver så irriteret, siger Allan Randrup Thomsen.
Link:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... irriteret/

Genåbningen er pt præget af overbudspolitik uden struktur.

Der ser ud til at justitsministeren lytter til dig!
Zoo-åbningen er trukket tilbage.
:bowdown:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 23. apr 2020, 07:52

Refraktorius skrev:
22. apr 2020, 20:34
Men de skal stadig oppe sig for at være med blandt topscorerne!
Der er to overraskelser - for mig i hvert fald.
Sverige har overhalet USA og Spanien har overhalet Italien.

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 23. apr 2020, 07:59

Refraktorius skrev:
23. apr 2020, 07:52
Leon skrev:
22. apr 2020, 23:17
Professor Allan Randrup er også ude med riven efter den danske strategi. Genåbningen er uden styring og går for hurtigt. Jeg er enig, men håber ikke, at jeg om 4-6 kommer til at sige, “hvad sagde jeg”:
Politikerne skulle simpelthen sige: "Nu stopper I". Det er en uge siden, skolerne blev åbnet. Der skal gå fire uger, fra skoler og liberale erhverv er åbnet, til vi kan vurdere, hvordan det går med smitten.


- Det skal ikke baseres på en tilfældighed, og om en brancheorganisation er god til at lave reklame for sig selv eller ej. Jeg bliver så irriteret, siger Allan Randrup Thomsen.
Link:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... irriteret/

Genåbningen er pt præget af overbudspolitik uden struktur.

Der ser ud til at justitsministeren lytter til dig!
Zoo-åbningen er trukket tilbage.
:bowdown:
Ja zoo-åbningerne var han virkelig tosset over - og det virker også som om det var med god grund. Det er jo ikke specielt vitale for samfundets drift, og det er vel nærmest umuligt at stå og kikke på dyrene og samtidig holde den foreskrevne afstand til de andre af havens gæster.

Peter

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 23. apr 2020, 08:00

Aratan skrev:
22. apr 2020, 20:18
Kalthoff skrev:
22. apr 2020, 18:28
France is asking Apple Inc. to remove a technical obstacle that it says is delaying a government contact-tracing application designed to contain the coronavirus spread.

Apple’s operating system prevents contact-tracing apps using its Bluetooth technology from running constantly in the background if that data is going to be moved off of the device, a limit designed to protect users’ privacy. That limitation is standing in the way of the type of app that France wants to build, Digital Minister Cedric O said.

.....

“We’re asking Apple to lift the technical hurdle to allow us to develop a sovereign European health solution that will be tied our health system,” O said in an interview with Bloomberg. Ministers have discussed their concerns with Apple, but aren’t making progress, he said.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... us-tracker
Det er det samme problem vi har set herhjemme:

https://www.berlingske.dk/danmark/coron ... aa-iphones

forhåbentlig lytter apple mere jo flere der kommer...
Jeg syntes det er vildledende at kalde en sikkerhedsfunktion for "technical obstacle".
Den er designet netop til at forhindre det man ønsker at gøre, ligge i baggrunde og spionere på adfærd.

Det lyder til at mange af de nationale løsninger har svært ved at respektere privacy kravene.
Lad os f.eks . kigge på den danske løsning

Ifølge en artikel på version 2 så kommer den i to bølger:
1. bølge vil spore hvor mange bruger der har været indenfor 2 meter. Det kan principielt gøres anonymt
I 2. bølge kan man logge på appen via NemID og se resultaterne af sin coronatest.

Alle kan vel se at ethvert løfte om anonymitet i bølge 1 bliver gjort ugyldig med tilbagevendende kraft når bølge 2 træder i kraft?
Samtidigt forlyder det at data gemmes i op til 2 år.

Folk må selv vælge om de deltagere, jeg ved at flertallet reelt er fløjtende ligeglad med privatliv. Men spil i det mindste med åbne kort, fortæl at der bliver skabt en database over hvor du har været og hvem du har mødt som principilet kan blive gjort tilgængeligt for hvem som helst der kan overbevise regeringen om formålet.
Hvis den da ikke bare bliver hacket.

Der findes løsningsmodeller der kan stort set det samme men beskytter anonymiteten på et teknisk niveau. Hvorfor er de fravalgt?

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 23. apr 2020, 09:35

PSindrup skrev:
23. apr 2020, 07:59
Refraktorius skrev:
23. apr 2020, 07:52
Leon skrev:
22. apr 2020, 23:17
Professor Allan Randrup er også ude med riven efter den danske strategi. Genåbningen er uden styring og går for hurtigt. Jeg er enig, men håber ikke, at jeg om 4-6 kommer til at sige, “hvad sagde jeg”:
Politikerne skulle simpelthen sige: "Nu stopper I". Det er en uge siden, skolerne blev åbnet. Der skal gå fire uger, fra skoler og liberale erhverv er åbnet, til vi kan vurdere, hvordan det går med smitten.


- Det skal ikke baseres på en tilfældighed, og om en brancheorganisation er god til at lave reklame for sig selv eller ej. Jeg bliver så irriteret, siger Allan Randrup Thomsen.
Link:

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... irriteret/

Genåbningen er pt præget af overbudspolitik uden struktur.

Der ser ud til at justitsministeren lytter til dig!
Zoo-åbningen er trukket tilbage.
:bowdown:
Ja zoo-åbningerne var han virkelig tosset over - og det virker også som om det var med god grund. Det er jo ikke specielt vitale for samfundets drift, og det er vel nærmest umuligt at stå og kikke på dyrene og samtidig holde den foreskrevne afstand til de andre af havens gæster.
Og dyrene står og glor tilbage og mumler indbyrdes: Hvad har de tosser gang i ?

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1070 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Langenge » 23. apr 2020, 17:26

Er jeg den eneste, som har det helt fint med den her "nedlukning" som vi har :???:

Ja, bevar mig vel, Det her coronavirus er noget forfærdeligt noget. Både for dem der bliver syge og dør og deres pårørende, og for dem, der mister jobbet og og og og...
Men selve "nedlukningen" har jeg det helt fint med.
På mit arbejde har vi ekstra travlt i denne tid. Vores omsætning er steget med 150%
Jeg arbejder hjemmefra. Kan lige vade fra morgenkaffen, som bliver serveret i sengen, og hen til computeren, og vupti, så er jeg på arbejde. Ikke noget med 30-45 minutters kørsel frem og tilbage, så 1-1½ times mere frihed hver dag.
Ikke noget med at skulle smøre madpakker. Vi går bare ud i køkkenet og smører hver vores frokost, hvis jeg da ikke lige sætter et eller andet på bordet, til fælles frokost.
Jeg kan lige tage en kaffepause på fem minutter, og starte tumbleren til tomme hylstre, og konen kan lige sætte tørretumbleren i gang.
Når jeg er oppe for at handle i forskellige forretninger, så slipper jeg for tilfældige, af mig ubekendte, mennesker, der stiller sig klods op af mig, eller skubber til mig. I forvejen har jeg altid været grundig med hyppig håndvask. Det glæder mig, at en del andre er begyndt på det samme.
I påsken var jeg på fisketur til vestkysten. Overhovedet ikke overrendt af mennesker. Dejligt fredeligt. Social kontakt savner jeg ikke. Her er vi familien, og ser et par enkelt udvalgte venner engang imellem.
Jeg glæder mig, rent personligt, ikke til, at vi "åbner op" igen.

NÅ, men rent samfundsmæssigt, er det nok godt at komme i gang igen. Også for dem uden job og for alle andre, der lider under den her "nedlukning".
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Refraktorius » 23. apr 2020, 18:15

Og de lukkede grænser sender narkopriserne op:
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oes ... n-i-vejret

det her beslag kommer næppe til at gøre dem lavere: 8½ kilo kokain
https://ekstrabladet.dk/112/politiet-fi ... vn/8099101
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7305
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1070 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Langenge » 23. apr 2020, 18:17

Refraktorius skrev:
23. apr 2020, 18:15
Og de lukkede grænser sender narkopriserne op:
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oes ... n-i-vejret

det her beslag kommer næppe til at gøre dem lavere: 8½ kilo kokain
https://ekstrabladet.dk/112/politiet-fi ... vn/8099101
Er der så færre, der bruger den slags, eller bliver de bare mere desperate efter at skaffe penge?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2150
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 1035 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af HR » 23. apr 2020, 19:03

Langenge skrev:
23. apr 2020, 17:26
Er jeg den eneste, som har det helt fint med den her "nedlukning" som vi har :???:

Ja, bevar mig vel, Det her coronavirus er noget forfærdeligt noget. Både for dem der bliver syge og dør og deres pårørende, og for dem, der mister jobbet og og og og...
Men selve "nedlukningen" har jeg det helt fint med.
På mit arbejde har vi ekstra travlt i denne tid. Vores omsætning er steget med 150%
Jeg arbejder hjemmefra. Kan lige vade fra morgenkaffen, som bliver serveret i sengen, og hen til computeren, og vupti, så er jeg på arbejde. Ikke noget med 30-45 minutters kørsel frem og tilbage, så 1-1½ times mere frihed hver dag.
Ikke noget med at skulle smøre madpakker. Vi går bare ud i køkkenet og smører hver vores frokost, hvis jeg da ikke lige sætter et eller andet på bordet, til fælles frokost.
Jeg kan lige tage en kaffepause på fem minutter, og starte tumbleren til tomme hylstre, og konen kan lige sætte tørretumbleren i gang.
Når jeg er oppe for at handle i forskellige forretninger, så slipper jeg for tilfældige, af mig ubekendte, mennesker, der stiller sig klods op af mig, eller skubber til mig. I forvejen har jeg altid været grundig med hyppig håndvask. Det glæder mig, at en del andre er begyndt på det samme.
I påsken var jeg på fisketur til vestkysten. Overhovedet ikke overrendt af mennesker. Dejligt fredeligt. Social kontakt savner jeg ikke. Her er vi familien, og ser et par enkelt udvalgte venner engang imellem.
Jeg glæder mig, rent personligt, ikke til, at vi "åbner op" igen.

NÅ, men rent samfundsmæssigt, er det nok godt at komme i gang igen. Også for dem uden job og for alle andre, der lider under den her "nedlukning".
Nej, du er absolut ikke alene. Hvis du havde nævnt lettelsen over ikke at skulle kramme alle mulige perifære bekendtskaber de næste 24 mådener så var du spot on.
HR

PS. Det er ikke bare os to. Mine hunde har godkendt situationen 100% :clap: :biggrin:
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 23. apr 2020, 19:23

Langenge skrev:
23. apr 2020, 17:26
Er jeg den eneste, som har det helt fint med den her "nedlukning" som vi har :???:

Ja, bevar mig vel, Det her coronavirus er noget forfærdeligt noget. Både for dem der bliver syge og dør og deres pårørende, og for dem, der mister jobbet og og og og...
Men selve "nedlukningen" har jeg det helt fint med.
På mit arbejde har vi ekstra travlt i denne tid. Vores omsætning er steget med 150%
Jeg arbejder hjemmefra. Kan lige vade fra morgenkaffen, som bliver serveret i sengen, og hen til computeren, og vupti, så er jeg på arbejde. Ikke noget med 30-45 minutters kørsel frem og tilbage, så 1-1½ times mere frihed hver dag.
Ikke noget med at skulle smøre madpakker. Vi går bare ud i køkkenet og smører hver vores frokost, hvis jeg da ikke lige sætter et eller andet på bordet, til fælles frokost.
Jeg kan lige tage en kaffepause på fem minutter, og starte tumbleren til tomme hylstre, og konen kan lige sætte tørretumbleren i gang.
Når jeg er oppe for at handle i forskellige forretninger, så slipper jeg for tilfældige, af mig ubekendte, mennesker, der stiller sig klods op af mig, eller skubber til mig. I forvejen har jeg altid været grundig med hyppig håndvask. Det glæder mig, at en del andre er begyndt på det samme.
I påsken var jeg på fisketur til vestkysten. Overhovedet ikke overrendt af mennesker. Dejligt fredeligt. Social kontakt savner jeg ikke. Her er vi familien, og ser et par enkelt udvalgte venner engang imellem.
Jeg glæder mig, rent personligt, ikke til, at vi "åbner op" igen.

NÅ, men rent samfundsmæssigt, er det nok godt at komme i gang igen. Også for dem uden job og for alle andre, der lider under den her "nedlukning".
Personligt har jeg det ikke særligt fedt med at være "alene hjemme" også selv om der er sammen med hustruen.

Jeg kan tydeligt mærke at jeg mangler den "sociale kontakt" som jeg får igennem arbejdet og kollegaerne, og det til trods for at jeg for 90% af mit arbejdes vedkommende ikke behøver at være fysisk tilstede på jobbet.

Jeg syntes sgu ikke det er så fedt, også selv om at det sparer mig for 2x60 km på landevejen dagligt. :cry:

Peter

Brugeravatar
Dane61
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 315
Tilmeldt: 1. jan 2007, 13:12
Interesser: Krigshistorie
Geografisk sted: Udkantsdanmark (mors)
Has thanked: 47 times
Been thanked: 56 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Dane61 » 23. apr 2020, 19:43

Langenge skrev:
23. apr 2020, 17:26
Er jeg den eneste, som har det helt fint med den her "nedlukning" som vi har :???:

Ja, bevar mig vel, Det her coronavirus er noget forfærdeligt noget. Både for dem der bliver syge og dør og deres pårørende, og for dem, der mister jobbet og og og og...
Men selve "nedlukningen" har jeg det helt fint med.
På mit arbejde har vi ekstra travlt i denne tid. Vores omsætning er steget med 150%
Jeg arbejder hjemmefra. Kan lige vade fra morgenkaffen, som bliver serveret i sengen, og hen til computeren, og vupti, så er jeg på arbejde. Ikke noget med 30-45 minutters kørsel frem og tilbage, så 1-1½ times mere frihed hver dag.
Ikke noget med at skulle smøre madpakker. Vi går bare ud i køkkenet og smører hver vores frokost, hvis jeg da ikke lige sætter et eller andet på bordet, til fælles frokost.
Jeg kan lige tage en kaffepause på fem minutter, og starte tumbleren til tomme hylstre, og konen kan lige sætte tørretumbleren i gang.
Når jeg er oppe for at handle i forskellige forretninger, så slipper jeg for tilfældige, af mig ubekendte, mennesker, der stiller sig klods op af mig, eller skubber til mig. I forvejen har jeg altid været grundig med hyppig håndvask. Det glæder mig, at en del andre er begyndt på det samme.
I påsken var jeg på fisketur til vestkysten. Overhovedet ikke overrendt af mennesker. Dejligt fredeligt. Social kontakt savner jeg ikke. Her er vi familien, og ser et par enkelt udvalgte venner engang imellem.
Jeg glæder mig, rent personligt, ikke til, at vi "åbner op" igen.

NÅ, men rent samfundsmæssigt, er det nok godt at komme i gang igen. Også for dem uden job og for alle andre, der lider under den her "nedlukning".
Nu har jeg arbejdet sådant de sidste 25 år, og jeg håber jeg når pensionen, uden igen at skulle på et kontor :smile: det skal så retfærdigvis siges at jeg er sælger, så jeg besøger potentielle kunder et par dage i ugen ( og det har jeg fortsat med under nedlukningen, med sprit, nul håndtryk og afstand)
Er også rigtig glad for at den krammerkultur der er vokset frem, og som man forventes at deltage i, er sat på standby.
Ineptocracy (in-ep-toc'-Ra-cy) - a system of government where the least capable to lead are elected by the least capable of producing.

Socialism is the Philosophy of failure, the creed of ignorance, and the gospel of envy. Its inherent virtue is the equal sharing of misery

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Sortseer » 23. apr 2020, 19:53

HR skrev:
23. apr 2020, 19:03
Nej, du er absolut ikke alene. Hvis du havde nævnt lettelsen over ikke at skulle kramme alle mulige perifære bekendtskaber de næste 24 mådener så var du spot on.
HR

PS. Det er ikke bare os to. Mine hunde har godkendt situationen 100% :clap: :biggrin:
Det er vel det eneste lyspunkt ved denne affære. De uafladelige og fuldstændig utålelige krammerier får vel en ende. Det glæder mig allerede. Har hårdnakket og gennem mange år nægtet at deltage i kysseriet, og er utvivlsomt blevet opfattet som en introvert særling af de omklamrende typer.

10-22
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14. dec 2017, 20:01
Interesser: Våben
Geografisk sted: København
Has thanked: 136 times
Been thanked: 151 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af 10-22 » 23. apr 2020, 21:09

Godt nok fra bt, men lidt interessant alligevel
Husker du den store influenzaepidemi i sæsonen 2017/2018?
2.822 mennesker døde.
Heraf 29 børn, 24 af dem så små, at de ikke nåede at fylde fem år, viser en opgørelse fra Statens Serum Institut.
https://www.bt.dk/samfund/i-2018-doede- ... z1rKQCrR1c
10-22

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 23. apr 2020, 22:28

Sortseer skrev:
23. apr 2020, 19:53
HR skrev:
23. apr 2020, 19:03
Nej, du er absolut ikke alene. Hvis du havde nævnt lettelsen over ikke at skulle kramme alle mulige perifære bekendtskaber de næste 24 mådener så var du spot on.
HR

PS. Det er ikke bare os to. Mine hunde har godkendt situationen 100% :clap: :biggrin:
Det er vel det eneste lyspunkt ved denne affære. De uafladelige og fuldstændig utålelige krammerier får vel en ende. Det glæder mig allerede. Har hårdnakket og gennem mange år nægtet at deltage i kysseriet, og er utvivlsomt blevet opfattet som en introvert særling af de omklamrende typer.
Der er nu en udvalgt skare, som jeg gerne vil kramme ................. :neutral: :oops:

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 651 times
Been thanked: 660 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 24. apr 2020, 05:47

Bjarne41 skrev:
23. apr 2020, 22:28
Der er nu en udvalgt skare, som jeg gerne vil kramme ................. :neutral: :oops:
Jaaa, men når de nu ikke vil kramme dig.. :twisted:

Back on topic..

Trump udtaler på nattens pressemøde..... hvorfor er jeg ikke engang overrasket mere... :cry:
Donald Trump mener, at man bør undersøge, om man kan bruge desinficeringsmidler mod coronavirus.

- Jeg ser, at desinficeringsmidler dræber virusset på et minut, sagde Donald Trump torsdag ved sit daglige pressemøde om coronavirus.

- Er der en måde, vi kan gøre det på ved at indsprøjte det? Man kan se, at virusset rammer lungerne, så det kunne være spændende at undersøge.
https://nyheder.tv2.dk/2020-04-24-senes ... oronavirus
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 24. apr 2020, 07:53

BentxBetjent skrev:
24. apr 2020, 05:47
Bjarne41 skrev:
23. apr 2020, 22:28
Der er nu en udvalgt skare, som jeg gerne vil kramme ................. :neutral: :oops:
Jaaa, men når de nu ikke vil kramme dig.. :twisted:

Back on topic..

Trump udtaler på nattens pressemøde..... hvorfor er jeg ikke engang overrasket mere... :cry:
Donald Trump mener, at man bør undersøge, om man kan bruge desinficeringsmidler mod coronavirus.

- Jeg ser, at desinficeringsmidler dræber virusset på et minut, sagde Donald Trump torsdag ved sit daglige pressemøde om coronavirus.

- Er der en måde, vi kan gøre det på ved at indsprøjte det? Man kan se, at virusset rammer lungerne, så det kunne være spændende at undersøge.
https://nyheder.tv2.dk/2020-04-24-senes ... oronavirus
Han er helt væk. Så meget at det begynder at blive seriøst bekymrende ...

Peter

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 24. apr 2020, 08:54

BentxBetjent skrev:
24. apr 2020, 05:47

Trump udtaler på nattens pressemøde..... hvorfor er jeg ikke engang overrasket mere... :cry:
Donald Trump mener, at man bør undersøge, om man kan bruge desinficeringsmidler mod coronavirus.

- Jeg ser, at desinficeringsmidler dræber virusset på et minut, sagde Donald Trump torsdag ved sit daglige pressemøde om coronavirus.

- Er der en måde, vi kan gøre det på ved at indsprøjte det? Man kan se, at virusset rammer lungerne, så det kunne være spændende at undersøge.
https://nyheder.tv2.dk/2020-04-24-senes ... oronavirus
Jeg forventer bestemt ikke at en præsident skal være ekspert på sådan set nogen som helst områder, og bestemt ikke hvad sundhed angår, men når jeg spørger min 7 årige dreng om han synes det kunne være en god ide at at bruge alkohol eller klorin ind i lungerne for at komme af med "corona", får jeg et ansigt der indikere at mit spørgsmål ikke engang er et svar værd.

Besvar