Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18. nov 2019, 13:06
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 82 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bjarne41 » 17. mar 2020, 12:21

Det har altid været 2 Københavner spalter, som konkurrere om de "fedeste" overskrifter
Jeg kalder dem nu kulørt toilet papir :fun:

Om 2 dage forventer jeg, at Mette & Co. lukker som i Spanien og Frankrig

Brugeravatar
Bemoni1
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 901
Tilmeldt: 2. jul 2008, 00:53
Interesser: Pistolskydning og Longrange
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 249 times
Been thanked: 216 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Bemoni1 » 17. mar 2020, 13:36

Vi havde så lige en ret irriterende situation på arbejdet, her i sidste uge: En af produktionslederne manglede en mand til aftenholdet og ringede derfor til en af dem fra weekendholdet og spurgte om han kunne møde ind ( han er altid frisk på overtid, mangler konstant penge ), men han siger så, at han ikke har det så godt. PL'eren siger så, at det gør sgu ikke noget, du kommer bare.....!

Tilfældet vil så, at afdelingslederen stadig er der, da han møder ind og han kan se, at den ikke er så god, da han både hoster og snøfter OG er ret bleg!
Han bliver så sendt hjem med det samme, selv om PL'eren ikke mener det gør noget.
HR afdelingen er netop nu, i gang med at finde ud af om det er i orden, at lægge PL'eren på hjul og stejle....... :wall:

Det skal lige nævnes, at vi laver 95 procent af fødevare emballagen i DK!
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2020, 13:44

Bemoni1 skrev:
17. mar 2020, 13:36
Vi havde så lige en ret irriterende situation på arbejdet, her i sidste uge: En af produktionslederne manglede en mand til aftenholdet og ringede derfor til en af dem fra weekendholdet og spurgte om han kunne møde ind ( han er altid frisk på overtid, mangler konstant penge ), men han siger så, at han ikke har det så godt. PL'eren siger så, at det gør sgu ikke noget, du kommer bare.....!

Tilfældet vil så, at afdelingslederen stadig er der, da han møder ind og han kan se, at den ikke er så god, da han både hoster og snøfter OG er ret bleg!
Han bliver så sendt hjem med det samme, selv om PL'eren ikke mener det gør noget.
HR afdelingen er netop nu, i gang med at finde ud af om det er i orden, at lægge PL'eren på hjul og stejle....... :wall:

Det skal lige nævnes, at vi laver 95 procent af fødevare emballagen i DK!
Det lyder som en skidt, SKIDT beslutning fra en PL - specielt i fødevarebranchen!! :mob:

peter

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 17. mar 2020, 13:48

Bemoni1 skrev:
17. mar 2020, 13:36
HR afdelingen er netop nu, i gang med at finde ud af om det er i orden, at lægge PL'eren på hjul og stejle....... :wall:
Jamen det er det vel?

Bemoni1 skrev:
17. mar 2020, 13:36
Det skal lige nævnes, at vi laver 95 procent af fødevare emballagen i DK!
Jamen så bør der måske være nogle juridiske konsekvenser også alt efter hvad den åbenlyst syge mand skulle håndtere. Men corona eller ej, så er det ikke i orden at bede syge folk at komme på arbejde og slet ikke i relation til fødevarer.

Brugeravatar
mafotha
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 550
Tilmeldt: 30. dec 2004, 23:01
Geografisk sted: midtfyn
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af mafotha » 17. mar 2020, 13:55

Hvorfor er det, at flere sammenligner denne situation med pestens indtog i middelalderens Europa eller den spanske syges hærgen efter 1. Verdenskrig??? Jeg er med på at denne virus er ny, og vist også marginalt mere dødelig end alm influenza - men ærlig talt...

Mine tanker går IKKE til de smittede i al almindelighed, men jeg er helt med på, at de udsatte grupper er yderligere udsatte for tiden!

Jeg kondolerer såfremt man har mistet nære pga corona - ligesom jeg kondolerer ALLE der mister nære pga af sygdom af enhver art!

Jeg syntes det er håndteret som en “storm i et glas vand”!
Mafotha

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 17. mar 2020, 14:15

mafotha skrev:
17. mar 2020, 13:55
Hvorfor er det, at flere sammenligner denne situation med pestens indtog i middelalderens Europa eller den spanske syges hærgen efter 1. Verdenskrig??? Jeg er med på at denne virus er ny, og vist også marginalt mere dødelig end alm influenza - men ærlig talt...

Mine tanker går IKKE til de smittede i al almindelighed, men jeg er helt med på, at de udsatte grupper er yderligere udsatte for tiden!

Jeg kondolerer såfremt man har mistet nære pga corona - ligesom jeg kondolerer ALLE der mister nære pga af sygdom af enhver art!

Jeg syntes det er håndteret som en “storm i et glas vand”!
Er det en storm i et glas vand, at 2.200 mennesker er døde i Italien ud af 28.000 (registrerede)smittede?
Hvis ikke det italienske sundssystem var lagt helt ned,så havde tallet været langt lavere.

Jeg har selv meldt ud, at denne virus nok ikke er stort værre end influenzaen, for det individuelle menneske. Dog høster den lige nu en del ofre, fordi dem som eller kunne være reddet, med lægehjælp, dør på grund af mangel på lægehjælp.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2020, 14:17

mafotha skrev:
17. mar 2020, 13:55
Hvorfor er det, at flere sammenligner denne situation med pestens indtog i middelalderens Europa eller den spanske syges hærgen efter 1. Verdenskrig??? Jeg er med på at denne virus er ny, og vist også marginalt mere dødelig end alm influenza - men ærlig talt...
Det kan besvares relativt enkelt.
Det er fordi coronavirus er mellem 10 og 25 gange så dødelig som den "almindelige" influenza.
Den influenza vi kender, har en dødelighed på ca. 0,1% af alle dem der bliver smittet. Coronavirus har en dødelighed på mellem 1 og 2,5%

Man forsøger ikke at forhindre at vi alle bliver smittet - for det er umuligt - men man forsøger at undgå at alle bliver smittet samtidig, for det har vores sygehuse og øvrige sundhedsvæsen slet ikke kapacitet til at klare.

Se blot på Italien, som ikke opdagede faren i tide, og hvor folk nu ligger på gangene på sygehusene, i stedet for på intensivafdelingerne, og hvor lægerne helt bogstaveligt må vælge mellem hvem der skal leve og hvem der skal dø.

Det er den situation vi gør alt hvad der står i vores magt for at undgå.

Håber at det bragte lidt klarhed over situationen, og beviser at vi på ingen måde er hysteriske i vores håndtering af coronavirus

Peter

DB89
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 849
Tilmeldt: 22. sep 2012, 19:13
Interesser: Blankvåben, luftpistol
Geografisk sted: Fredericia, Danmark
Has thanked: 97 times
Been thanked: 119 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af DB89 » 17. mar 2020, 14:25

Der er pressemøde kl15. Kunne mellem linjerne lyde som om, at det bliver nu de lukker alle butikker bortset fra dagligvarer og apoteker. Senere i dag vil dronningen også komme med en udtalelse.

Brugeravatar
mafotha
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 550
Tilmeldt: 30. dec 2004, 23:01
Geografisk sted: midtfyn
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af mafotha » 17. mar 2020, 14:28

PSindrup skrev:
17. mar 2020, 14:17
mafotha skrev:
17. mar 2020, 13:55
Hvorfor er det, at flere sammenligner denne situation med pestens indtog i middelalderens Europa eller den spanske syges hærgen efter 1. Verdenskrig??? Jeg er med på at denne virus er ny, og vist også marginalt mere dødelig end alm influenza - men ærlig talt...
Det kan besvares relativt enkelt.
Det er fordi coronavirus er mellem 10 og 25 gange så dødelig som den "almindelige" influenza.
Den influenza vi kender, har en dødelighed på ca. 0,1% af alle dem der bliver smittet. Coronavirus har en dødelighed på mellem 1 og 2,5%

Man forsøger ikke at forhindre at vi alle bliver smittet - for det er umuligt - men man forsøger at undgå at alle bliver smittet samtidig, for det har vores sygehuse og øvrige sundhedsvæsen slet ikke kapacitet til at klare.

Se blot på Italien, som ikke opdagede faren i tide, og hvor folk nu ligger på gangene på sygehusene, i stedet for på intensivafdelingerne, og hvor lægerne helt bogstaveligt må vælge mellem hvem der skal leve og hvem der skal dø.

Det er den situation vi gør alt hvad der står i vores magt for at undgå.

Håber at det bragte lidt klarhed over situationen, og beviser at vi på ingen måde er hysteriske i vores håndtering af coronavirus

Peter
Jeg er med på forhalingstaktikken! Jeg er med på øget dødelighed!

Jeg er IKKE med på sammenligning med pest o.lign...

Er dødeligheden ikke begrænset til personer med i forvejen svækket immunforsvar og lign?

I Sydkorea lykkedes det - mig bekendt, med at inddæmme smitten UDEN de meget voldsomme tiltag vi nu indfører verden over!

Det kan være vi mennesker skal skræmmes for at fatte at det er alvor???

Hvordan er det med det italienske sundhedsvæsen contra det danske?

Håber vi (stater, Sundhedsstyrelser, beredskaber osv) lærer noget til når der kommer en rigtig slem virus med en dødelighed der ligger langt over hvad corona medfører!
Mafotha

Brugeravatar
Halvautomat
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 567
Tilmeldt: 19. nov 2004, 20:35
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 40 times
Been thanked: 42 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Halvautomat » 17. mar 2020, 14:28

@mafotha
Både det Italienske sundhedssystem og gennemførelsen af begravelserne er kaotiske... Har du ikke bemærket det?
Et billede som kan belyse alvoren er, at begravelsesannoncerne i Bergamo plejer at fylde 1 side nu er det 10 sider!!!
https://www.nytimes.com/2020/03/16/worl ... erals.html
Senest rettet af Halvautomat 17. mar 2020, 17:58, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 17. mar 2020, 14:37

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28


Jeg er IKKE med på sammenligning med pest o.lign...

Er dødeligheden ikke begrænset til personer med i forvejen svækket immunforsvar og lign?

I Sydkorea lykkedes det - mig bekendt, med at inddæmme smitten UDEN de meget voldsomme tiltag vi nu indfører verden over!
Jeg har ikke hørt nogen autoriteter sammenligne situationen med pest.

Sydkorea nappede den nok i røven, fordi de var tidligere ude. Og så er det sydkoreanske folkefærd nok bare klogere end danskerne hvad den slags angår.

Rigtig mange steder i Asien er det helt normalt at se folk med ansigtmasker på, bare på en helt almindelig hverdag.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 17. mar 2020, 14:53

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28
Jeg er IKKE med på sammenligning med pest o.lign...

Er dødeligheden ikke begrænset til personer med i forvejen svækket immunforsvar og lign?
JEG har ikke sammenlignet coronavirus med pest. Hvor har du fået den ide fra? :???:
Hvis du ikke har nogen henvisninger til at sammenligne corona med pest, hvorfor gør du det så selv?

NEJ, coronavirus er ikke udelukkende begrænset til folk med svækket immunforsvar, selv om de naturligvis bliver hårdest ramt.

Men du misser helt pointen, nemlig antallet af folk der kræver intensiv behandling samtidig
DET
er den helt store udfordring man forsøger at undgå.

Og så er 2,5% dødelighed altså stadig et rasende højt tal.
Hvis vi forestiller os at 80% af den danske befolkning på 6.500.000 får covid-19 og 2,5% af dem dør, så betyder det at 130.000 danskere dør. Er det ikke et tal der gør indtryk på dig?

Peter

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 17. mar 2020, 15:28

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28
Jeg er IKKE med på sammenligning med pest o.lign...
Det var dig der bragte pesten ind i diskussionen...

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28

Er dødeligheden ikke begrænset til personer med i forvejen svækket immunforsvar og lign?
Nej.

Famøse sager:
Mateo, pation nul i Italien, var super-fit og maratonløber. Han var på intensiv i over 2 uger og tæt på at miste livet. Han får formentlig varige skader på lungevæv.

Lægen fra Wuhan var i trediverne også og døde.


mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28
Det kan være vi mennesker skal skræmmes for at fatte at det er alvor???
Noget kan tyde på, at mange mennesker i Danmark stadig ikke fatter alvoren.

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28
Hvordan er det med det italienske sundhedsvæsen contra det danske?
Italiens er langt bedre. Det regnes som et af de bedste i verden. Og Danmark er noget længere nede på listen. Søg selv frem til ranglister over sundhedsvæsner i verden.

Gør dig selv den tjeneste at læse dette opråb fra en speciallæge i almen medicin:
https://sygellersund.dk/?p=911

Brugeravatar
Lotus
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 16. mar 2009, 20:59
Interesser: Ting der siger bang
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lotus » 17. mar 2020, 15:35

Jeg kommenterer lige :smile:
Nej.

Famøse sager:
Mateo, pation nul i Italien, var super-fit og maratonløber. Han var på intensiv i over 2 uger og tæt på at miste livet. Han får formentlig varige skader på lungevæv.

Lægen fra Wuhan var i trediverne også og døde.
Alt hvad jeg har set, tyder også på at normalt raske mennesker ikke får problemer af Corona, at der kan nævnes få famøse tilfælde på det modsatte må logisk set, forsvinde i det enorme antal smittede der har været.
Italiens er langt bedre. Det regnes som et af de bedste i verden. Og Danmark er noget længere nede på listen. Søg selv frem til ranglister over sundhedsvæsner i verden.
Fra min kollega der var indlagt i Italien: "der er i realiteten 2 sundhedsvæsener i Italien, det offentlige som er dårligt, og det private som er godt" hvad får dig til at mene, at det skulle være så meget bedre end vores i DK?

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3318 times
Been thanked: 413 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Kalthoff » 17. mar 2020, 15:53

Bemoni1 skrev:
17. mar 2020, 13:36
HR afdelingen er netop nu, i gang med at finde ud af om det er i orden, at lægge PL'eren på hjul og stejle....... :wall:

Det skal lige nævnes, at vi laver 95 procent af fødevare emballagen i DK!
Det han har gjort er jo til fare for hele landets befolkning.

I den situation lyder hjul og stejle ganske proportionalt med forseelsen. Håber I har set ham for sidste gang.


:mob:

Brugeravatar
mafotha
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 550
Tilmeldt: 30. dec 2004, 23:01
Geografisk sted: midtfyn
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af mafotha » 17. mar 2020, 16:14

@ psindrup

Jeg citerer INGEN her for det med pest - det er i div radio udsendelser, bl.a. på P1/P4 her til formiddag...

Dette er mit sidste indlæg her i tråden!

Jeg forstår alvoren!

Jeg forstår IKKE den måde vi håndterer det på!

WHO anbefaler at teste vidtgående. Det gør vi ikke i DK!

Det gavner IKKE at lukke grænser - det gør vi i DK (og andre lande)

Over and out!
Mafotha

GåsPåGaffelen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 427
Tilmeldt: 18. maj 2015, 11:52
Interesser: Jagt og pistol og langdistance
Geografisk sted: Thy!
Has thanked: 84 times
Been thanked: 102 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af GåsPåGaffelen » 17. mar 2020, 16:39

mafotha skrev:
17. mar 2020, 14:28


Jeg er med på forhalingstaktikken! Jeg er med på øget dødelighed!

Jeg er IKKE med på sammenligning med pest o.lign...

Er dødeligheden ikke begrænset til personer med i forvejen svækket immunforsvar og lign?
Problemet for os uden for den direkte risikogruppe er at sundhedsvæsenet bliver overbebyrdet. Så hvis man får behov for hjælp, er der ingen at få, da alle ressourcer er optaget af corona patienter.

Det gælder folk der får et anafylaktisk chok fordi de har spist noget de ikke kunne tåle, folk der er blevet kørt ned, folk der har tabt en kedel kogende vand over sig, folk der får et hjertetilfælde, folk der får en simpel infektion osv osv osv osv, kort sagt, dig og mig!

Derfor er det i vores alles interesse at begrænse smitten mest muligt, da den, indirekte, rammer os alle.

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ACE1 » 17. mar 2020, 16:58

andre der har hørt rygtet om at der kommer udgangsforbud idag?
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Scrapper » 17. mar 2020, 17:03

Om godt 2 timer er vi alle meget klogere. Da holder Statsministeren pressemøde.

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LundJensen » 17. mar 2020, 17:07

Scrapper skrev:
17. mar 2020, 17:03
Om godt 2 timer er vi alle meget klogere. Da holder Statsministeren pressemøde.
og så opsummerer dronningen en time senere for de tungnemme :giggle:
mon ikke regeringen tvangslukker cafeer og andre samlingssteder - kurven er jo endnu ikke knækket så de er jo nød til at stramme lidt mere..

godt jeg er bosat så langt mod nord at befolkningstætheden er lav og de fleste er lidt tvære så man ikke kommer hinanden så meget ved :rolf:

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Ingsorsi » 17. mar 2020, 17:14

Lotus skrev:
17. mar 2020, 15:35
Italiens er langt bedre. Det regnes som et af de bedste i verden. Og Danmark er noget længere nede på listen. Søg selv frem til ranglister over sundhedsvæsner i verden.
Fra min kollega der var indlagt i Italien: "der er i realiteten 2 sundhedsvæsener i Italien, det offentlige som er dårligt, og det private som er godt" hvad får dig til at mene, at det skulle være så meget bedre end vores i DK?

F.eks. denne undersøgelse fra WHO:
https://www.who.int/healthinfo/paper30.pdf

Italien er nr. 2. Danmark er ikke i top 30.

Brugeravatar
Lotus
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 256
Tilmeldt: 16. mar 2009, 20:59
Interesser: Ting der siger bang
Geografisk sted: Syddjurs
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lotus » 17. mar 2020, 17:21

Jeg tillader mig at efterspørge yderligere dokumentation der ikke er +20 år gammel.
edit:
Nu har jeg undersøgt det, jeg sidder jo alligevel i husarrest :smile:
Undersøgelser af sundhedssystemer er nok næsten umulige at sammenligne, jeg fandt et par undersøgelser/sammenligninger der lagde USA i toppen!
Denne placerer DK som nr. 4
https://fr.april-international.com/en/h ... re-systems

Brugeravatar
BentxBetjent
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3734
Tilmeldt: 22. mar 2012, 23:24
Interesser: Rifler, airguns
Geografisk sted: Udenfor Horsens
Has thanked: 644 times
Been thanked: 658 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af BentxBetjent » 17. mar 2020, 17:56

ACE1 skrev:
17. mar 2020, 16:58
andre der har hørt rygtet om at der kommer udgangsforbud idag?
Jeg har hørt rygter om yderligere stramninger og nedlukning, ikke om udgangsforbud.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)


Det tager kun 2 minutter ..........

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 17. mar 2020, 18:01

Ser udtil at hvis man er mand og gammel, så er dødsraten større, omkring 40 % større for mænd end kvinder
Tanke vækkende

https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/

Mvh
Grey

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14306
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Lycon » 17. mar 2020, 18:08

Greyberd63 skrev:
17. mar 2020, 18:01
Ser udtil at hvis man er mand og gammel, så er dødsraten større, omkring 40 % større for mænd end kvinder
Tanke vækkende

https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
Mvh
Grey
:cry: :wheelchair: Det er aftalt at Ref og Marius kører NVF videre, om uheldet skulle være ude. :biggrin:
Vores yngste på 18 har symptomerne og er isoleret på sit værelse, han får bragt mad ind tre gange om dagen, jeg har dog haft ham mistænkt for at spekulere i det. :impatient:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar