Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Besvar
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af PSindrup » 11. dec 2018, 09:11

Lidt :offtopic: men så alligevel ikke ...
(Håber det er OK?)

Er det ikke hundekoldt at "gå" på strandjagt?
Er det muligt at klæde sig varmt nok på, og samtidig være mobil nok til at bevæge sig i prammen, og *samtidig* være sikret (med redningsvest) hvis man skulle ryge i baljen?

Hvad gør I? Hvordan klæder I jer på?

Peter

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Rulab » 11. dec 2018, 18:23

PSindrup skrev:
11. dec 2018, 09:11
Lidt :offtopic: men så alligevel ikke ...
(Håber det er OK?)

Er det ikke hundekoldt at "gå" på strandjagt?
Er det muligt at klæde sig varmt nok på, og samtidig være mobil nok til at bevæge sig i prammen, og *samtidig* være sikret (med redningsvest) hvis man skulle ryge i baljen?

Hvad gør I? Hvordan klæder I jer på?

Peter
Jo, det kan være koldt hvis man ligger stille for længe i kulden. Jeg har før løsnet ankerlinen og roet 500 meter, så har man varmen igen :blink:
På vand, hvor jeg ikke kan bunde, bruger jeg en tørdragt + selvoppustelig redningsvest. Der er ikke samme bevægelsesfrihed som i alm jagttøj, men det kan godt lade sig gøre at skyde og ellers ro en pram
Er det jagt på lavt vand (maks. til midt lår) bruger jeg neopren waders og ingen redningsvest. Der er rigtig god varme i 5 mm neopren waders.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Raptor357 » 11. dec 2018, 20:00

Jeg syntes redningsvesten var i vejen og man blev kold i rumpen af at sidde ned i prammen. Så jeg endte altid med at tave vesten af efter endt roning og sætte mig på den. :wall:
Jeg har så købt mig en selvoppustelig vest jeg har på. En thermo keddeldragt er en god ting, en overlevelses dragt er endnu bedre, den virker også i vandet. Jeg bruger ski undertøj og hvad jeg ellers lige har. Jeg startede med neoprenwaders, de er også ok, men jeg er holdt op med at hoppe i vandet for at sætte lokker.
Af sikkerheds hensyn tager jeg aldrig alene afsted, mobilen er ladet op (og vandtæt) samt vi har begge nødraketter med. Jagt på vandet koster liv hvert år og vi er ikke så mange igen. Var jeg på rigtig havjagt ville jeg have en vhf radio med med kanal 16.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Ras.Killing » 11. dec 2018, 20:28

Jeg bruger neoprenwaders med termostøvler og så en svømmevest under min camouflagejakke, den giver et godt isolerende lag :thumbup:

Svømmevesten er ikke til gene hverken når der padles eller skydes... til gengæld er den heller ikke lige så sikker, som en rigtig redningsvest. Jeg bevæger mig dog ikke længere ud i kajakken end jeg kan bunde!
Rulab skrev:
11. dec 2018, 18:23
Er det jagt på lavt vand (maks. til midt lår) bruger jeg neopren waders og ingen redningsvest. Der er rigtig god varme i 5 mm neopren waders.
Bare husk at man stadig skal medbringe en vest :smile: om så du kun bevæger dig rundt på 10cm vand.
PSindrup skrev:
11. dec 2018, 09:11
Lidt :offtopic: men så alligevel ikke ...
(Håber det er OK?)
Måske tråden skal splittes? :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Refraktorius » 12. dec 2018, 15:02

off topic hermed splittet fra.

Men det er ganske relevant at diskutere, hvordan man undgår overisning af gonaderne.
:biggrin:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?)

Indlæg af Rulab » 12. dec 2018, 18:55

Ras.Killing skrev:
11. dec 2018, 20:28
Jeg bruger neoprenwaders med termostøvler og så en svømmevest under min camouflagejakke, den giver et godt isolerende lag :thumbup:

Svømmevesten er ikke til gene hverken når der padles eller skydes... til gengæld er den heller ikke lige så sikker, som en rigtig redningsvest. Jeg bevæger mig dog ikke længere ud i kajakken end jeg kan bunde!
Rulab skrev:
11. dec 2018, 18:23
Er det jagt på lavt vand (maks. til midt lår) bruger jeg neopren waders og ingen redningsvest. Der er rigtig god varme i 5 mm neopren waders.
Bare husk at man stadig skal medbringe en vest :smile: om så du kun bevæger dig rundt på 10cm vand.
PSindrup skrev:
11. dec 2018, 09:11
Lidt :offtopic: men så alligevel ikke ...
(Håber det er OK?)
Måske tråden skal splittes? :biggrin:
Det lyder til at du jager fra kajak og derfor sidder op på jagt?
Personligt synes jeg en svømmevest er ganske ubehagelig at have på når man ligger i en pram. På de svømmeveste jeg har prøvet, sidder der opdrift i ryggen, så man kun ligger ovenpå opdriftspuden på den øverste halvdel af ryggen.
Er det en vest, man har på under hele jagten, er en selvoppustelig vest den absolut bedste løsning, mere praktisk og langt sikrere end en svømmevest(virker kun hvis man er ved bevisthed)

Jeg medbringer altid en vest på jagt på lavt vanden årsag er lovgivning, men jeg har flere gange oplevet at det "nev" i en fugl i skuddet og den så er faldet ned 300-500 meter ude, der er det ikke sikkert man kan bunde og det ville være træls at miste en fugl fordi man ikke går på dybt vand uden vest.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Ras.Killing » 12. dec 2018, 21:45

Helt korrekt :thumbup: sidder/ligger ganske rigtigt i en kajak.

Jeg har fundet en billig svømmevest, som jeg uden problemer kan have på under hele jagten. En oppustelig vest ville uden tvivl være en mere sikker løsning.

Hvor meget opdrift kan man egentlig forvente at et par store neoprenwaders giver? Eller går det mere eller mindre lige op med det vand de fyldes med...

Sikkerheden for mig starter dog først og fremmest ved ikke at bringe mig selv i en situation, som jeg selv eller grejet ikke kan håndtere. Dvs. for mit vedkommende ikke at komme på åbent og dybt vand.

Skulle en fugl så lande uden for min rækkevidde... så er det altså bare ærgerligt.

Jeg vil selvfølgelig gøre alt for at få alle skudte fugle med hjem, og forsøge at affange evt. anskudte, men jeg vil ikke rissikere liv og lemmer i forsøget :thumbdown: af samme grund jager jeg pt. også kun i lavvandede områder.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 13. dec 2018, 06:48

På decideret havjagt bruger jeg altid tørdragt - kan købes relativt billigt i UK (farve er ligegyldig - jeg har min hvide anorak på som yderste lag.
Husk at en selvoppustelig redningsvest skal på alleryderst og ikke under anorakken som jeg tit ser på havnen

På pramjagt gør jeg som Rulab, neoprenwaders og hvid anorak. Jeg har så haft den åbenbaring at en tyk islandsk sweater (i rigtig uld selvf.) er helt perfekt, selv klam og fugtig isolerer den, jeg er typen som altid får stukket hånden ned i vandet når jeg sætter lokkere og bliver gerne våd op til albuen men vrides ærmet lidt så går det alligevel 🙂 pga uldens egenskaber
Et andet trick jeg har benyttet mig af er skumisolering på sæde og ryglæn - bunden af prammen kan være rigtig koldt når vandet er 5c

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Langenge » 13. dec 2018, 20:22

I øvrigt mangler vi vildt meget noget tråd om havjagt her på forum.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 13. dec 2018, 20:29

Langenge skrev:
13. dec 2018, 20:22
I øvrigt mangler vi vildt meget noget tråd om havjagt her på forum.
Det er for ikke at friste nogen
Vi tager jo på havjagt for at være alene og nyde roen

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Langenge » 13. dec 2018, 20:32

LundJensen skrev:
13. dec 2018, 20:29
Langenge skrev:
13. dec 2018, 20:22
I øvrigt mangler vi vildt meget noget tråd om havjagt her på forum.
Det er for ikke at friste nogen
Vi tager jo på havjagt for at være alene og nyde roen
Jooee, men derfor kunne man jo godt (i et stille og lukket forum uden for mange mennesker) dele lidt gode råd og erfaringer. :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Ras.Killing » 13. dec 2018, 22:41

Strandoghavjagt.dk :thumbup: fin side med fokus på netop... ja strand- og havjagt :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Rulab » 13. dec 2018, 23:35

Ras.Killing skrev:
13. dec 2018, 22:41
Strandoghavjagt.dk :thumbup: fin side med fokus på netop... ja strand- og havjagt :biggrin:
Ja, der er meget god info på hjemmesiden, men med 0-2 indlæg om dagen i forummet, er hjemmesiden jo næsten død.
Der er også en ganske fin facebook gruppe, men der er 80% af indholdet desværre køb&salg.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af PSindrup » 14. dec 2018, 08:28

Langenge skrev:
13. dec 2018, 20:22
I øvrigt mangler vi vildt meget noget tråd om havjagt her på forum.
Hvis det er en tråddu mangler, så kan du jo bare starte en selv. :giggle:

Hvis det er et sub-forum du mangler, så kan du jo skrive til admin og høre om han/de syntes om ideen.

Peter

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Doole » 14. dec 2018, 13:10

Har lige været ude i dag, det eneste jeg frøs var mine fingre, til trods for der var regn, hagl, slud, og masser af vind.

I dag var jeg iklædt. Neopren waders, fourth element artic dykker underdragt, Weezle extreme "strømper* det er også til dykning i tørdragt, udover det selvfølgelig anorak og elefanthue.

Hvis det en dag skulle gå hen og bliver rigtig koldt, vil jeg iklæde mig min Weezle extreme underdragt, men så skal det også være rigtig koldt :)

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Langenge » 14. dec 2018, 13:28

Hvad bruger I af både/joller/osv. ?
Jeg kunne vildt godt tænke mig at komme noget mere på havjagt, men min båd er bare lige den smule for stor til, at jeg magter det alene.
Så jeg overvejer at købe en ekstra, mindre båd/jolle/et-eller-andet som jeg kan overskue selv. (Skal bruges i Horsens fjord og omegn)
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Doole
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 260
Tilmeldt: 6. apr 2015, 21:02
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Faxe
Has thanked: 56 times
Been thanked: 55 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Doole » 14. dec 2018, 14:39

Langenge skrev:
14. dec 2018, 13:28
Hvad bruger I af både/joller/osv. ?
Jeg kunne vildt godt tænke mig at komme noget mere på havjagt, men min båd er bare lige den smule for stor til, at jeg magter det alene.
Så jeg overvejer at købe en ekstra, mindre båd/jolle/et-eller-andet som jeg kan overskue selv. (Skal bruges i Horsens fjord og omegn)
Jeg har en jafi pram, med en lille Honda 2.3hk motor til, den kan sejle rundt på de forskellige fjorde, man skal dog huske at afmontere motoren inden man går i gang med jagt, Den er lidt tung vil tro omkring 40-45 kilo. Udover det så har jeg en Randers boble som jeg bruger, de steder hvor man bare kan slæbe den efter sig i waders. Den vejer nok under 25 kilo og er dejlig dem at smide af og på traileren, den egner sig dog kun til lavt vand.
Vedhæftede filer
20181122_155459.jpg

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Ras.Killing » 14. dec 2018, 23:48

Var ligelides afsted her til morgen. Hot foot neopren waders med et par jogginsbukser under, tshirt, trøje, windbreaker vest, svømmevest, en tynd canouflagetrøje, camouflage kasket og halsedisse. Frøs ikke den mindste smule og var ude fra 06.00 - 11.00. Til trods for mine sealskin handsker var driv våde, så holdt de stadig fingrene lune... overvejer dog et par tynde neoprenhandsker, da jeg ikke kan formå at holde hænderne tøre.

Jager fra en lille sit-on-top kajak. Egenvægt på 24kg, lige til at smide på tagbøjlerne og afsted. Plads er der ikke meget af, til gengæld er man meget mobil. Jeg har lavet et lille stativ til lidt camouflagenet.
20181214_090823.jpg
20181214_090849.jpg
20181214_091045.jpg
20181201_132101.jpg
20181201_133423.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 15. dec 2018, 15:29

Ser hyggeligt ud - og du har købt "kongebøssen" kan jeg se, er virkelig glad for min 153'er...

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 15. dec 2018, 15:32

20181107_121432.jpg
Hyggeligt fridag på fjorden med så forskellige fugle som krikand, gråkrage og brunnakker
20181107_121359.jpg

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 15. dec 2018, 15:38

Rulab skrev:
13. dec 2018, 23:35
Ras.Killing skrev:
13. dec 2018, 22:41
Strandoghavjagt.dk :thumbup: fin side med fokus på netop... ja strand- og havjagt :biggrin:
Ja, der er meget god info på hjemmesiden, men med 0-2 indlæg om dagen i forummet, er hjemmesiden jo næsten død.
Der er også en ganske fin facebook gruppe, men der er 80% af indholdet desværre køb&salg.
Vil give dig ret i at det forum virker næsten dødt - dog kigger jeg da forbi af og til
Der ligger meget mere info på deres gamle forum som ikke er aktivt længere men stadig kan tilgås via pramjagt.dk

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Ras.Killing » 15. dec 2018, 22:35

LundJensen skrev:
15. dec 2018, 15:29
Ser hyggeligt ud - og du har købt "kongebøssen" kan jeg se, er virkelig glad for min 153'er...
Hvis det er min du tænker på, så er det en Akkar :biggrin: og i så fald vel nærmere en sultanbøsse :fun:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
LundJensen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 209
Tilmeldt: 13. maj 2013, 10:24
Interesser: WWII - skydning - jagt
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 22 times
Been thanked: 14 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af LundJensen » 16. dec 2018, 07:38

Ras.Killing skrev:
15. dec 2018, 22:35
LundJensen skrev:
15. dec 2018, 15:29
Ser hyggeligt ud - og du har købt "kongebøssen" kan jeg se, er virkelig glad for min 153'er...
Hvis det er min du tænker på, så er det en Akkar :biggrin: og i så fald vel nærmere en sultanbøsse :fun:
Det lignede ellers den russiske klassiker, er sådan en Akker solid nok som "nødpaddel" ? :fun:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Er det ikke hundekoldt at gå på havjagt? (split fra: Jeg er Trist i dag (overbelastning/stress?))

Indlæg af Ras.Killing » 16. dec 2018, 21:19

LundJensen skrev:
16. dec 2018, 07:38
Ras.Killing skrev:
15. dec 2018, 22:35
LundJensen skrev:
15. dec 2018, 15:29
Ser hyggeligt ud - og du har købt "kongebøssen" kan jeg se, er virkelig glad for min 153'er...
Hvis det er min du tænker på, så er det en Akkar :biggrin: og i så fald vel nærmere en sultanbøsse :fun:
Det lignede ellers den russiske klassiker, er sådan en Akker solid nok som "nødpaddel" ? :fun:
Det er min første sæson som strandjæger, ditto første sæson med motorbøsse... så det må tiden vise :moon: mit umiddelbare gæt vil dog være ja :biggrin:
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Besvar