Bidt af en flåt

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Bidt af en flåt

Indlæg af PSindrup » 4. sep 2017, 10:17

Hej gæve skov- og naturfolk

Jeg er lige blevet bidt af en flåt og har fjernet den, og har tilsyneladende fået det hele med ud.

Hvad gør I når I oplever at blive bidt af en flåt?
Så vidt jeg kan læse mig til skulle det ikke være nødvendigt at "gøre noget" (søge læge) før man ser symptomer af forskellig art.

Men de to sygdomme som flåten kan overføre til mennesker er jo begge ret alvorlige ...

På forhånd tak

Peter

Sixpack
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 172
Tilmeldt: 31. mar 2016, 20:16
Interesser: Alt der kan skyde
Geografisk sted: Hovedstadsområdet
Has thanked: 30 times
Been thanked: 52 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Sixpack » 4. sep 2017, 10:27

Jeg, og min familie, bliver bidt talrige gange i løbet af sessonen. Både i haven og innsturen. Har fået en enkelt behandling med antibiotika ved mistanke om infektion.

Det vigtigste er at fjerne bæstet hurtigt og være bevidst om symptomerne:

https://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/borreliose.htm

Mht til rødme og irritation så har jeg tit oplevet at det kommer i dagene efter biddet. Men en enkelt gang at det kom i ugerne efter. Derfor præventiv antibiotika.

Hvis man fortæller lægen at man har haft biddet rykker de hurtigt på symptomerne.

Mht til TBE er det noget mere alvorligt, men frekvensen er betragteligt lavere. Vi er trods alt mange der færdes i naturen og bliver bidt... Jeg er holdt op med at bekymre mig, men er altid årvågen og har en tægetang i EDC kittet når vi er udenfor huset.

Anbefaler denne model hvis nogle skulle være interesserede:

https://www.webapoteket.dk/dyr-og-hjem/ ... g-p-208583

Den virker hver gang og fjerner hele dyret.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af 458hunter » 4. sep 2017, 11:04

Min læge oplyste at den røde plamage ikke nødvendigvis kommer ved biddet. Så man skal være opmærksom på plamager på hele kroppen efter bid.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af PSindrup » 4. sep 2017, 11:21

Chrstn_Olsen skrev:Min læge oplyste at den røde plamage ikke nødvendigvis kommer ved biddet. Så man skal være opmærksom på plamager på hele kroppen efter bid.
Tak, det har jeg også lige læst på netdoktor.
Det "irriterende" er at det kan vare 3-4 uger før man ser symptomerne ...

Fik du nogen forebyggende behandling?

Peter

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Bobo » 4. sep 2017, 11:42

PSindrup skrev:Hej gæve skov- og naturfolk

Jeg er lige blevet bidt af en flåt og har fjernet den, og har tilsyneladende fået det hele med ud.

Hvad gør I når I oplever at blive bidt af en flåt?
Peter
Jeg går straks op og checker om mit testamente er opdateret til mit seneste humørudsving, sætter mig derefter hen i et hjørne med hænderne over hovedet, og hvis jeg stadig er i live efter en uge begynder jeg at tage føde til mig igen. Det har virket hver gang :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af FrederikF » 4. sep 2017, 12:07

Er blevet bidt et utal af gange. Har "kun" haft en Borrelia infektion en gang - det var ret ubehageligt og der gik lidt for lang tid inden jeg fik reageret på det.
Er blevet lidt mere påpasselig efter den omgang (plejer at skrive i kalenderen et par uger efter bid "check lige bid der og der" og tager ikke dyr på nakken om sommeren som i gamle dage - med mindre jeg skal gå meget langt).
Går på jagt i Sverige hvor der er særligt stor risiko for TBE med videre - ikke meget man kan gøre. Jeg er begyndt at bruge gummistøvler mere, da man så skal pille væsentlig færre flåter af. IMHO er det ret ligegyldigt om man får det hele med ud, ift Borrelia er det et spørgsmål at de ikke sidder for længe - øvrige sygdomme smitter med det samme.
I øvrigt er det ikke noget jeg gider bekymre mig om :))

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Bofhenator » 4. sep 2017, 14:15

Hvis man er meget nervøs for TBE kan man købe en vaccine.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af FrederikF » 4. sep 2017, 15:32

Jeg har små børn med i sommerhus (hytte uden strøm, vand etc) midt i "flåtland" i en af tve zonerne. Overvejede i denne forbindelse vaccine (unger der kravler rundt i græs giver mange bid). Men en vaccine er ret omstændelig, med flere vacciner og relativ kort beskyttelse - det var i hvert fald det heg fik at vide.

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Kristian_J » 4. sep 2017, 15:34

Da jeg var spejder, blev vi konstant bidt af flåter. Hver aften tjekkede vi hinanden og fik fjernet diverse flåter og tegnede en ring om hvor de havde sidder, så vi kunne se om der kom stort rødt mærke bagefter, hvor vi i så fald skulle kontakte lægen.

Tror ikke man skal gå og være bange for at blive bidt. Kende ri hvert fald ikke en eneste fra truppen der fik noget som helst.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21658
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Refraktorius » 4. sep 2017, 17:29

Kristian_J skrev:Da jeg var spejder, blev vi konstant bidt af flåter. Hver aften tjekkede vi hinanden og fik fjernet diverse flåter og tegnede en ring om hvor de havde sidder, så vi kunne se om der kom stort rødt mærke bagefter, hvor vi i så fald skulle kontakte lægen.

Tror ikke man skal gå og være bange for at blive bidt. Kende ri hvert fald ikke en eneste fra truppen der fik noget som helst.

Det er også en god måde at komme til at kende hinanden på.
:biggrin:
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 49 times
Been thanked: 162 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Kristian_J » 4. sep 2017, 18:21

Refraktorius skrev:

Det er også en god måde at komme til at kende hinanden på.
:biggrin:
Hehe, det var nu mest ryggen og nakken, vi skulle have hjælp med ;-)

Det er så også godt og vel 25 år siden at jeg stoppede, så jeg ved ikke om flåter er blevet mere farlige med tiden?
... assistance from a distance!

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af DeVille » 4. sep 2017, 18:33

Hmm, jeg havde et rødt mærke af anseelig størrelse i en lille uges tid på mit ben.
Det var på størrelse med en femkrone, ikke helt cirkelrundt og uden hvid plet i midten. Det var hævet lidt og en anelse ømt ved berøring, men ikke særligt slemt.
Nu er det så godt som væk. Bør jeg være særlig opmærksom på noget i de næste par uger? :what:

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af FrederikF » 4. sep 2017, 19:46

Det er blevet værre de seneste 25år desværre (meget endda. Jeg har flere venner som har haft borreliose (2 der er blevet kronisk syge). Begge har brugt år i skove professionelt - det er noget lort.
Jeg ville helt klart gå til lægen hvis jeg havde haft en rød plamage omkring et flåtbid (altså hvks der var et der dukkede op efter et stykke tid - en mindre betændelse i umiddelbar forlængelse er jo harmløs og ligegyldig. Det er nemt at konstatere borelia i en blodprøve - kuren er penicillin. Jeg havde sådan en plamage som et lille spejlæg - fik det ikke checket og blev ret syg af det (patruljetur som professionel, havde andet at tænke på og dengang var der ikke meget opmærksomhed om det).
Ubehandlet giver det svære gigtproblemer og evt lammelser (hvem husker ikke Mimmi Jakobsen fra TV for år tilbage, hvor hun efter sådan en omgang var lam i siden af hovedet og måtte tørre savl væk med en serviet - træls,-særligt hvis man ryger.
Smut til lægen :blink:

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Kleth » 4. sep 2017, 19:59

Efter et flåtbid er det ikke unormalt med rødmen selv om der ikke er borrelia. Vi plejer at tegne om udslættet med en tusch og hvis det vokser væsentligt ud over så er det afsted til lægen.
En af gangene hvor en af drengene var på antibiotika, der viste det sig at det hastigt voksende udslæt var svamp og ikke borreliose, men behandles skulle det.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Lars M. L.
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 9. maj 2005, 14:55
Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 313 times
Been thanked: 175 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Lars M. L. » 5. sep 2017, 10:08

Set ved lægen:
Vedhæftede filer
IMG_5104.JPG

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af PSindrup » 5. sep 2017, 10:20

Lars M. L. skrev:Set ved lægen:
Tak - den er fin! :thumbup:

"Min" flåt sad i mere end 24 timer, så jeg skal lige være lidt ekstra opmærksom.

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af FrederikF » 5. sep 2017, 11:01

Plakaten er fin - men udelukkende rettet mod Borrelia infektion. Det er andre flåtbårne sygdomme der er de rigtigt slemme - de fleste er nye og i spredning. Ved TBE overførsel sker denne med det samme ved bid. Der er nye Borreliatyper, der ikke gover symptomer før langt inde i forløbet.
Men altid en god ide at få dyret ud med det samme (har man ikke uvane med at bide negle, så er de altså nemme at rykke ud - brug ikke pincetten fra schweizerknivene de har det med at mase flåten hvilket nemt gør at du får overført flåtens infektion i egen krop).
Men en god ide at følge op på feber med videre efter flåtbid - egentlig bare vigtigt at huske når man sidder ved lægen at "nå ja - jeg fik 67 flåtbid sidst i juni".
Men ingen grund til at bekymre sig - rygning, ægteskab og bilkørsel er væsentligt farligere.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af LapuaMagnum » 5. sep 2017, 16:43

Jeg fik et flåt bid med 3 tilhørende hvide ringe omkring et bid og jeg fik antibiotika for det og har ikke mèn, det mener jeg selv ihvertfald :fun:

Man skal ikke spøge med det, men den sunde fornuft spiller ind.

Jeg så aldrig flåten og mærkede den heller aldrig på noget tidspunkt.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Boerge » 5. sep 2017, 23:18

Den der "lægeplakat" har da vist forlængst overskredet "sidste salgsdag"!!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 686
Tilmeldt: 17. mar 2007, 21:54
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 48 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Tonnytot » 5. sep 2017, 23:20

Jeg fik i sin tid følgende besked fra lægen, efter at jeg havde fjernet (udsplattet) en flåt:

Vokser den lille røde plet på din arm: Ring straks.
Bliver den mindre og mindre: Fjong.
Frihed frem for alt

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Werecat » 6. sep 2017, 00:14

Jeg har ikke fundet tid til at skrive en borrelia 2.0 tråd til erstatning for den den forsvandt ud i bunden af small talk tråden. Jeg ser på det en af de kommende uger.

Det bedste råd ovenfor er; gå til din læge hvis du i løbet af 14 dage får et rødt udslæt der bliver større end en 5 krone. Kommer der intet udslæt er risikoen for neuroborreliose for praktiske formål nul og du skal ikke have antibiotika.

Plakaten er umiddelbart ganske fin, dog kommer hovedpine og ledsmerter også (faktisk hyppigst) efter 14 dage.

Blodprøve har ingen plads eller relevans i diagnostikken af om et udslæt er erythema migrans pga. borreliasmitte fra en flåt. Det er der desværre ikke så mange praktiserende læger der ved/forstår/efterlever. Det er en klinisk diagnose, dvs. den praktiserende læge skal vurdere udslettet og opstarte penicillin på mistanken. Hvis du er gået til lægen og har fået taget blodprøven selvom du ikke har fået et udslæt større end en 5 krone, skal du uanset blodprøvesvaret ikke have penicillin. Mener din læge det, skal du bede ham om at ringe til den nærmeste infektionsmedisinske afdeling og spørge den. (Ringer han i dag, onsdag, til OUHs, taler han med mig :blink: )

Får man 14 dages penicillin inden for de første uger, er det dækkende behandling. Når det at udvikle sig til neuroborreliose er penicillin ikke nok, så skal man have doxycyklin eller ceftriaxon.

TBE er hypet en del. Det er, som andre virale meningitter en potentiel træls infektion, men den er sjælden (både blandt flåter og mennesker. Den spreder sig i disse år i Danmark. Vaccinen er ikke den bedste og risikoen for smitte er lav, så vaccination giver sjældent mening.

De nye borrelia typer er blot fuldgenomsekventering der nu viser at borrelia ikke bare er borrelia burgdorferi men flere undergrupper. Der er lidt forskel på hvilke symptomer de giver, men ikke det store på inkubationstiden. Vi skelner ikke, vi kalder det blot borrelia burgdorferi sensu latu (bred definition) for dem alle og b b sensu stricto (smalleste definition) for den "rigtige".

Pas meget på med at Google. Der er en udbredt religiøs (læs: uden videnskabelig grundlag) ide om at man kan have en "kronisk borrelia", der ikke kan behandles med ovenstående antibiotika. Heldigvis er det mest i udlandet (hvor kolleger desværre kan have en anden agenda en patientens bedste, fordi de får betaling direkte) at denne misforståelse (bondefangeri) er udbredt.

Der findes mange andre flåtbårne infektioner og vi finder flere og flere, enkelte sågar i sjældne tilfælde sygdomsfremkaldende, men ikke noget man skal ligge søvnløs over.

Hold øje med stikket og sker der ikke yderligere, så glem alt om det indtil næste gang.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af FrederikF » 6. sep 2017, 20:40

Har du haft borrelia symptomer 3-4 gange om året i flere år. Det lyder simpelthen helt utroligt. Må man spørge hvor i verden flåterne er så inficerede?

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Bobo » 6. sep 2017, 21:07

Pas meget på med at Google. Der er en udbredt religiøs (læs: uden videnskabelig grundlag) ide
Nok noget at det klogeste jeg har hørt længe - og det andet var såmænd også ret givtigt. - Werecats indlæg, mener jeg :razz:
Bobo ------ Igen uden billeder

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af PSindrup » 8. dec 2017, 07:54

Werecat skrev:Jeg har ikke fundet tid til at skrive en borrelia 2.0 tråd til erstatning for den den forsvandt ud i bunden af small talk tråden. Jeg ser på det en af de kommende uger.

Det bedste råd ovenfor er; gå til din læge hvis du i løbet af 14 dage får et rødt udslæt der bliver større end en 5 krone. Kommer der intet udslæt er risikoen for neuroborreliose for praktiske formål nul og du skal ikke have antibiotika.

Plakaten er umiddelbart ganske fin, dog kommer hovedpine og ledsmerter også (faktisk hyppigst) efter 14 dage.

Blodprøve har ingen plads eller relevans i diagnostikken af om et udslæt er erythema migrans pga. borreliasmitte fra en flåt. Det er der desværre ikke så mange praktiserende læger der ved/forstår/efterlever. Det er en klinisk diagnose, dvs. den praktiserende læge skal vurdere udslettet og opstarte penicillin på mistanken. Hvis du er gået til lægen og har fået taget blodprøven selvom du ikke har fået et udslæt større end en 5 krone, skal du uanset blodprøvesvaret ikke have penicillin. Mener din læge det, skal du bede ham om at ringe til den nærmeste infektionsmedisinske afdeling og spørge den. (Ringer han i dag, onsdag, til OUHs, taler han med mig :blink: )

Får man 14 dages penicillin inden for de første uger, er det dækkende behandling. Når det at udvikle sig til neuroborreliose er penicillin ikke nok, så skal man have doxycyklin eller ceftriaxon.

TBE er hypet en del. Det er, som andre virale meningitter en potentiel træls infektion, men den er sjælden (både blandt flåter og mennesker. Den spreder sig i disse år i Danmark. Vaccinen er ikke den bedste og risikoen for smitte er lav, så vaccination giver sjældent mening.

De nye borrelia typer er blot fuldgenomsekventering der nu viser at borrelia ikke bare er borrelia burgdorferi men flere undergrupper. Der er lidt forskel på hvilke symptomer de giver, men ikke det store på inkubationstiden. Vi skelner ikke, vi kalder det blot borrelia burgdorferi sensu latu (bred definition) for dem alle og b b sensu stricto (smalleste definition) for den "rigtige".

Pas meget på med at Google. Der er en udbredt religiøs (læs: uden videnskabelig grundlag) ide om at man kan have en "kronisk borrelia", der ikke kan behandles med ovenstående antibiotika. Heldigvis er det mest i udlandet (hvor kolleger desværre kan have en anden agenda en patientens bedste, fordi de får betaling direkte) at denne misforståelse (bondefangeri) er udbredt.

Der findes mange andre flåtbårne infektioner og vi finder flere og flere, enkelte sågar i sjældne tilfælde sygdomsfremkaldende, men ikke noget man skal ligge søvnløs over.

Hold øje med stikket og sker der ikke yderligere, så glem alt om det indtil næste gang.
Update:

Anden gang var ulykkens gang, og denne gang fik jeg det helt klassiske tegn på at jeg var inficeret med borrelia. Et 5 cm stort rødt mærke, efter ca. 5 dage. (Den såkaldte 5-5 regel)

Min læge sagde også at hun ikke mente at en blodprøve gav mening, fordi der både var alt for mange falske positiver og alt for mange falske negativer.

Jeg er blevet sat på en antibiotikakur og så skulle alt forhåbentlig være fint igen inden længe.

Peter

Brugeravatar
Werecat
This member is
This member is
Indlæg: 721
Tilmeldt: 19. jul 2007, 13:33
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 101 times
Been thanked: 554 times

Re: Bidt af en flåt

Indlæg af Werecat » 8. dec 2017, 21:19

PSindrup skrev: Min læge sagde også at hun ikke mente at en blodprøve gav mening, fordi der både var alt for mange falske positiver og alt for mange falske negativer.

Jeg er blevet sat på en antibiotikakur og så skulle alt forhåbentlig være fint igen inden længe.

Peter
:thumbup: Det glæder mig, hold fast i hende, hun er god.
Caspian1911 skrev:
12. jul 2020, 15:27
Refraktorius. Agressiv? Ja. Let forståelig? Ja
4151

Besvar