Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af C-X » 25. aug 2016, 16:14

Jeg tænker at vi først ser befolkningen, navnlig den urbane, som forvirrede, sølle, triste og bange. Efter kort tid vil det vende sig til vrede, frustrerede og konfrontatoriske individer. Dernæst er hver sin egen og andre forråd noget man skal kapre.

Der er ikke meget survival instinkt tilbage i form af evner og fornuft, i det her samfund. Tidligere, under de store krige, kunne befolkningen klare sig med det for hånden værende. I dag er den dybt afhængig af færdig fabrikata.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af ReneKJ » 25. aug 2016, 16:24

C-X skrev: Der er ikke meget survival instinkt tilbage i form af evner og fornuft, i det her samfund. Tidligere, under de store krige, kunne befolkningen klare sig med det for hånden værende. I dag er den dybt afhængig af færdig fabrikata.
Befolkning kreperede da vist også i rigelige mængder under de store krige.
Man kunne også kigge på afrika hvor mange stadigt lever på den gammeldags facon. Det ser ikke ud til at hjælpe dem meget når tingene bryder sammen.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af C-X » 25. aug 2016, 16:32

Jovist gjorde de så, det sker altså i særdeleshed under krige. Men kigger vi på de samfund, hvor der ikke direkte var krigshandlinger, så er det ikke mit indtryk, at der døde unormalt mange. Det kan naturligvis forholde sig anderledes.

Afrika er et kapitel for sig. De er endnu ikke ovre deres stammekrige. Langt fra.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af Cygnus X » 19. sep 2016, 03:40

C-X skrev:Jeg tænker at vi først ser befolkningen, navnlig den urbane, som forvirrede, sølle, triste og bange. Efter kort tid vil det vende sig til vrede, frustrerede og konfrontatoriske individer. Dernæst er hver sin egen og andre forråd noget man skal kapre.

Der er ikke meget survival instinkt tilbage i form af evner og fornuft, i det her samfund. Tidligere, under de store krige, kunne befolkningen klare sig med det for hånden værende. I dag er den dybt afhængig af færdig fabrikata.
dette er hvad der skræmmer mig ! det kan være dine venner/naboer har set dit lager af vand i garagen og før du ved det så vil de gerne slukke tørsten, panik/vrede sætter ind og så er det er ok at gennembanke stodderen der ikke vil dele...1 liv for vand til 8 ...mentalitet

hvor jeg bor er det lovligt at have temmelig meget ammo opbevaret....men er du klar til at bruge dine våben ? kan du leve med menneskeliv på samvittigheden ? hvad hvis det viser sig at være en fis i en hornlygte og normale tilstande blot tog en uge længere end antaget og du risikere lang fængselstid/straf ?

det bliver nævnt at dem med båd eller bor ude på landet er forberedte....hvis det er mig ville det være oplagt sted at prøve finde forsyninger...det er også nemt at gå efter lyden af en generator i by områderne...just saying !


hvis du har en folie hat så tag den på nu ;-) kom i diskussion med en gut jeg ræser radiostyret biler med, og han er overbevist om at tv shows så som Walking dead, naked and afraid og andre survival shows er til for at uddanne samfundet i overlevelse og at man ikke kan stole på menneskeheden !
pick my lock and meet my glock

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af Cygnus X » 19. sep 2016, 03:43

nå ja har lige købt fire lifestraws by vestergaard ...så kan vi sq drikke svømmepølen :biggrin:
pick my lock and meet my glock

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1522
Tilmeldt: 8. jan 2012, 22:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 3334 times
Been thanked: 414 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af Kalthoff » 19. sep 2016, 14:46

Cygnus X skrev: det bliver nævnt at dem med båd eller bor ude på landet er forberedte....hvis det er mig ville det være oplagt sted at prøve finde forsyninger...det er også nemt at gå efter lyden af en generator i by områderne...just saying !
Er du god til at svømme :biggrin:

Det kan godt være at lyden af generatoren og duften af ristet bacon ude fra båden virker tillokkende. Men når den ligger for anker 1000 meter ude i fjorden så slipper man for uønsket besøg fra hovedparten af de "forvirrede urbane" :giggle:

Brugeravatar
Cygnus X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 19. apr 2004, 08:36
Interesser: skydere
Geografisk sted: Nord Kalifornien
Has thanked: 38 times
Been thanked: 118 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af Cygnus X » 19. sep 2016, 17:18

Kalthoff skrev:
Cygnus X skrev: det bliver nævnt at dem med båd eller bor ude på landet er forberedte....hvis det er mig ville det være oplagt sted at prøve finde forsyninger...det er også nemt at gå efter lyden af en generator i by områderne...just saying !
Er du god til at svømme :biggrin:

Det kan godt være at lyden af generatoren og duften af ristet bacon ude fra båden virker tillokkende. Men når den ligger for anker 1000 meter ude i fjorden så slipper man for uønsket besøg fra hovedparten af de "forvirrede urbane" :giggle:
svømmer gladeligt 1000m hvis der er bacon i farvandet :zombie:
pick my lock and meet my glock

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11090
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af C-X » 19. sep 2016, 17:23

1000 meter er hurtigt nået, med en neoprendragt og lange fridykker finner. :eating:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
GT9
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. sep 2009, 13:08
Interesser: Pistol-riffel skydning og jagt
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 71 times
Been thanked: 70 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af GT9 » 1. okt 2016, 18:27

Det hele behøver ikke at være dommedags scenarier; men det er nok meget fornuftigt at tænke på, hvordan man får familien igennem f.eks 2-3 dage uden strøm.

Drikkevand er faktisk det største problem.

Min gennemgang endte i følgende supplement :

1. Indkøbe drikke vand på flaske 4 pers a 2l i 3 dage = 24 L :shock: (kan noget ikke udskiftes med rødvin :giggle:)
2. Finde varmekilde til huset, gasovn ?
3. Køre n+1 system på gas og grillkul.
4. Finde dunke til at hente saltvand til toilet etc. (200 m til hav).
5. Mad har vi faktisk nok af, skal lige have strukturer skabet og system til at beholdningen er konstant.
Norwegian Blue Parrot

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 746
Tilmeldt: 9. jun 2011, 22:11
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 9 times
Been thanked: 78 times

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af DeVille » 1. okt 2016, 20:53

GT9 skrev: 1. Indkøbe drikke vand på flaske 4 pers a 2l i 3 dage = 24 L :shock: (kan noget ikke udskiftes med rødvin :giggle:)
Jeg kan overleve i et par uger på dåsebajere. :biggrin:

Sørensen85
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2015, 12:53
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 1 time

Re: Tysklands Regering anbefaler: gem vand og mad til 10 døgns forbrug

Indlæg af Sørensen85 » 9. okt 2016, 17:54

Tja. Jeg har vel dåsebajere til at kunne overleve et par uger hvis jeg ikke skal på arbejde. Når jeg arbejder holder de dog nok et halvt års tid :smile: Dåsemad har jeg masser af og jeg har gas nok til at komfurerne kan køre i et års tid. Brænde kan man altid finde, men hvis jeg ikke skal rende rundt i en konstant brandert så skal jeg måske overveje at købe lidt flaske vand :razz:

Besvar