Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Scrapper » 16. jan 2017, 12:29

Trods alt, så er Alene I Vildmarken nu nok noget af det mere virkelighedsnære "reality tv" på markedet.

Ikke at jeg er blind for at der foregår en kreativ redigering fra tilrettelæggerne.

Og, så er det jo med vilje, at der er valgt deltagere med forskellige forudsætninger og erfaringsniveau.

Har man aldrig været i Nordnorge, så er virkeligheden til at føle på, når man kommer derop. Og så kan ens erfaringer fra den lokale skov altså ikke helt oversættes til Nordnorske forhold.

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Kloster » 16. jan 2017, 14:35

Scrapper skrev:
De kunne ikke selv medbringe udstyr, men måtte vælge de 12 ting ud fra en liste på 18, som nævnt.
Ang. kniven, så er det en billig kniv fra "Øyo" som sælges hos xxl.no.
Det lidt en skod kniv, med et ringe greb. Ser meget ubehageligt ud, og jeg har en deltagers udsagn for, at det også er et ubehageligt greb.
Stålet er 440c med "hollowgrind".
Ser ingen knive hverken på xxl.no eller øyo's hjemmeside der ligner
image.png
image.png (662.46 KiB) Vist 9823 gange
EDIT

Har fundet kniven den var bare ikke på en af siderne :oops:
Kloster.

Gryphon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 195
Tilmeldt: 2. jun 2016, 11:15
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 69 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Gryphon » 16. jan 2017, 15:44

Alene i vildmarken, uanset hvor kunstigt det er, stadig bedre dokumentar/reality tv end det de viser på Discovery (megalodon documentaren) eller Animal planet (Havfrue dokumentaren).
I det mindste er de ærlige omkring programmet, og hvad reglerne er!

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14334
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1743 times
Been thanked: 1270 times
Kontakt:

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Lycon » 16. jan 2017, 19:06

308 W skrev:Jeg foretrækker Yukon Men på Discovery, der følger man livet for et par familier i det øde Alaska, der kan man tale om overlevelse hvor det ikke handler om at vinde penge.
Jeg ser også showet og syntes det er godt, men overlevelse, come on. De får det op til hver vintersæson til at lyde som om de ikke har skaffet nok kød, fisk etc. for at kunne overleve, og alligevel er flere af dem velnæret som en gennemsnitlig amerikaner, det vil sige +25 kilo overvægtigt. Specielt Courtney Agnes har lagt sig meget ud siden seriens start. Jeg gætter på at der ligger en lokal købmand lige om hjørnet, men alle fornødenheder. Men det gør ikke udsendelsen mindre spændende og seværdig, jeg syntes bare det er at stramme den, at de får det til at lyde som om det er en daglig kamp for overlevelse.

Det bedste, og i mine øjne det mest underholdende overlevelses show er Naked and Afraid. Et ofte umage par sættes ind. De må have én ting med hver, og der vælges typisk en kniv, et strygestål og en kasserolle. Og så er de splitternøgne, og det er dælme nogle barske miljøer de indsættes i. De bedste shows er de senere Naked and Afraid XL hvor de er ude i 40 dage, uden anden føde og drikke end det de selv kan skaffe, og de falder fra som fluer.
Billede
Billede
Billede
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3590
Tilmeldt: 7. maj 2011, 20:27
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 301 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af 308 W » 16. jan 2017, 19:48

Lycon skrev:
308 W skrev:Jeg foretrækker Yukon Men på Discovery, der følger man livet for et par familier i det øde Alaska, der kan man tale om overlevelse hvor det ikke handler om at vinde penge.
Jeg ser også showet og syntes det er godt, men overlevelse, come on. De får det op til hver vintersæson til at lyde som om de ikke har skaffet nok kød, fisk etc. for at kunne overleve, og alligevel er flere af dem velnæret som en gennemsnitlig amerikaner, det vil sige +25 kilo overvægtigt. Specielt Courtney Agnes har lagt sig meget ud siden seriens start. Jeg gætter på at der ligger en lokal købmand lige om hjørnet, men alle fornødenheder. Men det gør ikke udsendelsen mindre spændende og seværdig, jeg syntes bare det er at stramme den, at de får det til at lyde som om det er en daglig kamp for overlevelse.

Det bedste, og i mine øjne det mest underholdende overlevelses show er Naked and Afraid. Et ofte umage par sættes ind. De må have én ting med hver, og der vælges typisk en kniv, et strygestål og en kasserolle. Og så er de splitternøgne, og det er dælme nogle barske miljøer de indsættes i. De bedste shows er de senere Naked and Afraid XL hvor de er ude i 40 dage, uden anden føde og drikke end det de selv kan skaffe, og de falder fra som fluer.
Billede
Billede
Billede
Har du set The Last Alaskans? Det er dælme ude i ødemarken!
http://www.discovery.com/tv-shows/the-last-alaskans/

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af LapuaMagnum » 16. jan 2017, 19:55

Lycon skrev:]
Jeg ser også showet og syntes det er godt, men overlevelse, come on. De får det op til hver vintersæson til at lyde som om de ikke har skaffet nok kød, fisk etc. for at kunne overleve, og alligevel er flere af dem velnæret som en gennemsnitlig amerikaner, det vil sige +25 kilo overvægtigt. Specielt Courtney Agnes har lagt sig meget ud siden seriens start. Jeg gætter på at der ligger en lokal købmand lige om hjørnet, men alle fornødenheder. Men det gør ikke udsendelsen mindre spændende og seværdig, jeg syntes bare det er at stramme den, at de får det til at lyde som om det er en daglig kamp for overlevelse.

Det bedste, og i mine øjne det mest underholdende overlevelses show er Naked and Afraid. Et ofte umage par sættes ind. De må have én ting med hver, og der vælges typisk en kniv, et strygestål og en kasserolle. Og så er de splitternøgne, og det er dælme nogle barske miljøer de indsættes i. De bedste shows er de senere Naked and Afraid XL hvor de er ude i 40 dage, uden anden føde og drikke end det de selv kan skaffe, og de falder fra som fluer.
Ja, de er noget afmagret når de er færdige lige på grænsen til det meget usunde :smile:

Den danske serie er vel også kun 6 dage gammel?

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Kloster
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 624
Tilmeldt: 6. jul 2008, 17:23
Interesser: skydning og jagt
Geografisk sted: Holstebro.
Has thanked: 185 times
Been thanked: 44 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Kloster » 16. jan 2017, 20:47

Ellers Naked and marooned med Ed Stafford er seværdigt.
Kloster.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Bofhenator » 17. jan 2017, 15:31

ReneKJ skrev:
LapuaMagnum skrev: Problemet i mine øjne er at de kan trykke på en knap og der kommer et staff og henter dem. I den virkelige verden er der ingen knap at trykke på for rescue.

mvh
Nej, men trods alt så er vi vel ikke villige til at lade folk kæmpe til døden for at underholde os.
Endnu...

Har lige genlæst the long walk... Det er næppe så pokkers langt ude i fremtiden at et dødsfalds eneste konsekvens er bedre seertal ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4993
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 496 times
Been thanked: 1149 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Lassescout » 18. jan 2017, 19:43

Det er næppe så pokkers langt ude i fremtiden at et dødsfalds eneste konsekvens er bedre seertal ;-)
Det skal nok komme. Juraen i den slags konsekvenser er ved at blive grundigt afdækket i forbindelse med det realityshow der går ud på at skyde et antal mennesker til Mars uden chance for nogensinde at komme hjem igen. Når juraen er på plads, vil der nok gå lang tid før det teknisk lader sig gør at sende folkene afsted, men ansvarsfraskrivelsesreglerne skal nok blive brugt til at vise ægte dødsfald længe inden.

Så bliver VM i trebandekarambole sku nok svær at skaffe seere til :moon: .

P.S. hvad fanden er det for en moral der tillader at vise at folk sætter liv og helbred på spil, men ikke at der vises en brystvorte undervejs ?? :puke:
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9700
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1725 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Bofhenator » 18. jan 2017, 20:05

Lassescout skrev:
Det er næppe så pokkers langt ude i fremtiden at et dødsfalds eneste konsekvens er bedre seertal ;-)
Det skal nok komme. Juraen i den slags konsekvenser er ved at blive grundigt afdækket i forbindelse med det realityshow der går ud på at skyde et antal mennesker til Mars uden chance for nogensinde at komme hjem igen. Når juraen er på plads, vil der nok gå lang tid før det teknisk lader sig gør at sende folkene afsted, men ansvarsfraskrivelsesreglerne skal nok blive brugt til at vise ægte dødsfald længe inden.

Så bliver VM i trebandekarambole sku nok svær at skaffe seere til :moon: .

P.S. hvad fanden er det for en moral der tillader at vise at folk sætter liv og helbred på spil, men ikke at der vises en brystvorte undervejs ?? :puke:
Enig! Især fordi jeg holder så uendelig meget mere af bryster end af vold og folk der kommer til skade....
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

R2D2
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 252
Tilmeldt: 15. jan 2006, 19:39
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Aalborg
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af R2D2 » 20. jan 2017, 12:45

Bofhenator skrev:
ReneKJ skrev:
LapuaMagnum skrev: Problemet i mine øjne er at de kan trykke på en knap og der kommer et staff og henter dem. I den virkelige verden er der ingen knap at trykke på for rescue.

mvh
Nej, men trods alt så er vi vel ikke villige til at lade folk kæmpe til døden for at underholde os.
Endnu...

Har lige genlæst the long walk... Det er næppe så pokkers langt ude i fremtiden at et dødsfalds eneste konsekvens er bedre seertal ;-)

Den må jeg også hellere have gravet frem til en genlæsning. Det er en pokkers god bog.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Alene i vildmarken - kampen for overlevelse

Indlæg af Sierra13 » 20. jan 2017, 13:19

Der skulle også komme noget fra rusland på et tidspunkt hvis man googler "russian hunger games" eller noget i den dur, hvor de skal være i serbirien i et helt år!
Men om det er en and? pas

Besvar