Tøj til bushcraft

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af Zundapp » 28. okt 2013, 13:34

Ahh så langt have jeg ikke scrollet ned :oops: :oops:
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
FunHunter
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 76
Tilmeldt: 20. aug 2013, 17:22
Interesser: The OUTDOOR life
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af FunHunter » 28. okt 2013, 16:27

Altså vis prisen er lidt lige meget. Så kan jeg anbefale de her http://www.korsholm.dk/dk/harkila-angus-buks-1.html
de er umulige at ødelægge. Har brugt dem til alt klatre og gnide dem over skabe sten, kommando kravl over alle former for terrain osv.
Dem kan du i hvert fald stole på. :numberone:
Rule number 1: Survival.

Brugeravatar
Zundapp
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 709
Tilmeldt: 12. apr 2006, 14:09
Interesser: Hund, Militær-historie
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 22 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af Zundapp » 28. apr 2015, 20:27

Så kom dagen hvor mine ældste mil-tec bukser revnede. Som forventet i skridtet. Men nu er de også brugt en hel del gennem mere end 2 år uden der er taget hensyn til dem..

Heldigvis er de lige til at sætte i symaskinen og så holder de såmænd nok 1 år eller 2 mere da det er første gang de skal syes og stoffet er stærkt.. :respekt:

Til prisen på 189kr pr par kan det vist ikke gøres billigere. Kan da godt være de ikke er så fede som et par fjällräven til en formue, men de fungerer og holder godt og er gode at gå i, dog lidt kolde om vinteren.

Nu er det jo en ældgammel tråd, så er nysgerrig om andre har fået erfaring med mil-tec bukser eller om der er kommet andre frilufts bukser frem der er pengene værd?
Never mind the dog - Beware of the owner..

Brugeravatar
Renico12
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 954
Tilmeldt: 15. nov 2010, 13:24
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 85 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af Renico12 » 7. maj 2015, 22:28

Jeg har også været en hel del rundt i buksemarkedet, i hvertfald de seneste par år.

Og indtil videre har jeg ikke fundet noget der har været bedre end fjällräven. Det startede nok med at jeg for 1,2 år siden fik udleveret et par af deres Vidda Pro til arbejdsbrug.

Har dem faktisk på lige nu, og har brugt dem hver anden uge i de 1,2 år jeg har haft dem, og det eneste der er sket med dem er at læder logoet er blevet noget falmet i farven :fun:

Og det er vel og mærke 8-10 timer ad gangen jeg har dem på.

Der er masser af gode ting ved dem men jeg vil lige fremhæve 3 og det er g-1000 og dens enorme slidstyre, 6 lommer (med net-lomme i en af dem) Der er både plads til kniv, lommelygte m.m. og så pasformen. Har aldrig prøvet et par bukser der sidder så godt.

Nu hvor jeg er jæger, så vil jeg mene at det er den perfekte jagtbuks. De kan sågar bruges sommer og vinter. Når jeg er færdig på dette job så har jeg planer om at teste dem gevaldigt ude i vildmarken og virkelig prøve at se hvor mange år de kan holde til med hårdt brug i alt slags vejr. Når de så engang falder fra hinanden skal jeg helt sikkert have et par mere.

PS har også Häglöfs og Härkila bukser og de har da også et par gode ting i sig, men dog ikke SÅ mange gode ting som Vidda Pro fra fjällräven har i sig.

Brugeravatar
The Yeti
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 21. jun 2005, 22:36
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Malmø
Has thanked: 60 times
Been thanked: 140 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af The Yeti » 8. maj 2015, 06:58

Så længe jeg ikke skal på en ugelang fjeldtur så tager jeg lige så gerne mine kopibukser fra engelssons.se De holder ikke helt samme kvalitet som mine originale fjellrævsbukser, men de koster også kun 1/4 (250 sek). Til den pris synes jeg at det er svært at finde noget der er bedre.





The Yeti



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af Kleth » 8. maj 2015, 07:18

Jeg har Fjällräven Vidda, nogle af dem er blevet 10år gamle, selv om jeg har gået i dem 2-3 dage per uge, haft dem på i skoven, på skydebanen, på hike i Lappland.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Skovtrolden
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. jul 2007, 16:28
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 148 times
Been thanked: 26 times

Re: Tøj til bushcraft

Indlæg af Skovtrolden » 8. maj 2015, 08:58

The Yeti skrev:....... kopibukser fra engelssons.se ....

The Yeti
De har desværre en dummebøde på 300kr, hvis man bor i Danmark, trist jeg var ellers helt klar til at prøve et par
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Besvar