Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Zubra
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2119
Tilmeldt: 30. mar 2005, 01:00
Geografisk sted: Østhimmerland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Zubra » 17. jan 2013, 23:18

Det var godtnok en drabelig historie! Den høre jo næsten stenalderen til.
Det ville jo være godt om du kunne lægge nogle billeder ind så vi kunne se denne dødsfælde.
__________
Zubra
Lev livet mens du er her, det gentages ikke!

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Blamoi » 17. jan 2013, 23:18

Zubra skrev:Det var godtnok en drabelig historie! Den høre jo næsten stenalderen til.
Det ville jo være godt om du kunne lægge nogle billeder ind så vi kunne se denne dødsfælde.
__________
Zubra
Skal jeg nok imorgen når jeg har fundet den.
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Cmay
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 353
Tilmeldt: 6. jan 2013, 22:11
Interesser: overlevelse i naturen.
Geografisk sted: vejle omegn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Cmay » 17. jan 2013, 23:26

Blamoi skrev:
Cmay skrev:
Blamoi skrev:Mit gæt er at der er nogle som har sat den op for sjov, hvis man kan sige det sådan og så bare ladet den sidde, af grunde jeg ikke lige kan tænke mig til, der er folk derude som er syge nok til at lade sådan noget blive siddende...
var den sat på stien eller sådan at man var sikker på at den ville ramme nogen der kommer forbi eller mere sat så evt hunde der render løs render i den eller sat sådan at man ikke lige ville forvente at mennesker eller dyr går i den ?

det kan godt være et eller anden syg person som har lavet den. det tror jeg også det er . derfor vil jeg være lidt nervøs om der sker flere ligned tilfælde eller andre typer af fælder er sat op også.
Nej den var faktisk ret langt væk fra stien.
okay the minimer så chancen for at det er en sygelig person som vil ramme mennesker eller hunde med fuldt overlæg.

men stadig for sygt at lægge sådanne typer fælder ud og medmindre der faktisk er ræve eller hjorte eller hvad der nu kunne ramle ind i den så er det jo svært at sige hvad formålet var med den.

det er ihvertfald et ret uansvarligt foretagene og det var godt du fik den afmontered. vil gerne høre hvad skovfodge og politi siger til det. muligheden for krybskytteri er vel strengt taget til stede også selv om det virker for netop uansvarligt og drastisk en metode .

bare der ikke kommer flere episoder ., det kunne gå grueligt galt både med mennesker og hunde og være noget svineri hvis der rendte vildt i det.

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Blamoi » 17. jan 2013, 23:35

Jeg ved ingenting om hvor dyrene færdes i område, men hvis det var for at ramme dyr ville jeg nok have sat den ude ved markene, der ved jeg at de går ud. Det er bare en underlig placering, kan ikke helt få det til at hænge sammen.
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 4. nov 2010, 00:04
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 6 times
Been thanked: 121 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Gråskæg » 17. jan 2013, 23:37

Cmay skrev:så mærkeligt er det heller ikke. tilsvarende er da sket før http://www.abc4.com/content/news/top_st ... h0dIQ.cspx med nogenlunde samme typer fælder.


det må jo være en som kender lidt til fælder eller bare har læst om om det eller andet sted men de er for voldsomme til at være noget man lige lære som det første vil jeg da gå udfra.

det må jeg så indrømme at det ved jeg ikke men alle de steder jeg har læst om overlevese og sætte fælder og snare op der har aldrig været et sted jeg er stødt på så grim en fælde overhovedet.

men godt den blev fjernet og jeg håber også der bliver gjort noget ved det.
Arh - det er jo ikke ligefrem almindeligt, og sheriffens folk siger da også, at de ikke har set noget lignende før.
Jeg ved at det er blevet brugt af nogle krigsveteraner i de nordlige vestkyst stater til at beskytte deres hashplanter i utilgængelige områder, men det gør det jo ikke almindeligt. Og det er slet ikke godt for os, der måske er lidt anderledes og enspændertyper, vi kan hurtigt blive mistænkt i den slags sager.

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Blamoi » 17. jan 2013, 23:45

Gråskæg skrev:
Cmay skrev:så mærkeligt er det heller ikke. tilsvarende er da sket før http://www.abc4.com/content/news/top_st ... h0dIQ.cspx med nogenlunde samme typer fælder.


det må jo være en som kender lidt til fælder eller bare har læst om om det eller andet sted men de er for voldsomme til at være noget man lige lære som det første vil jeg da gå udfra.

det må jeg så indrømme at det ved jeg ikke men alle de steder jeg har læst om overlevese og sætte fælder og snare op der har aldrig været et sted jeg er stødt på så grim en fælde overhovedet.

men godt den blev fjernet og jeg håber også der bliver gjort noget ved det.
Arh - det er jo ikke ligefrem almindeligt, og sheriffens folk siger da også, at de ikke har set noget lignende før.
Jeg ved at det er blevet brugt af nogle krigsveteraner i de nordlige vestkyst stater til at beskytte deres hashplanter i utilgængelige områder, men det gør det jo ikke almindeligt. Og det er slet ikke godt for os, der måske er lidt anderledes og enspændertyper, vi kan hurtigt blive mistænkt i den slags sager.
Nu ser vi hvad der sker imorgen, er squ lidt spændt på det.
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Cmay
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 353
Tilmeldt: 6. jan 2013, 22:11
Interesser: overlevelse i naturen.
Geografisk sted: vejle omegn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Cmay » 17. jan 2013, 23:55

Blamoi skrev:Jeg ved ingenting om hvor dyrene færdes i område, men hvis det var for at ramme dyr ville jeg nok have sat den ude ved markene, der ved jeg at de går ud. Det er bare en underlig placering, kan ikke helt få det til at hænge sammen.
nej det er noget lidt underligt noget.

som jeg fortalte var der en som hængte hegnstråd op på en mørk cykel sti engang i silkeborg da jeg boed der. lige i den højde hvor en cyklist ville ramle ind i den og den fjerned mig og en kammerat med det samme.

men den var sat helt bevidst for at skade andre. det tyder det der jo så alligevel ikke helt på selvom man ikke helt kan udelukke det.

det kan også være en som bare har lavet den fordi han har læst om fælder og vil se om det virker. det er ikke nemt at vide hvad hensigten er.

Cmay
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 353
Tilmeldt: 6. jan 2013, 22:11
Interesser: overlevelse i naturen.
Geografisk sted: vejle omegn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Cmay » 18. jan 2013, 00:06

Gråskæg skrev:
Cmay skrev:så mærkeligt er det heller ikke. tilsvarende er da sket før http://www.abc4.com/content/news/top_st ... h0dIQ.cspx med nogenlunde samme typer fælder.


det må jo være en som kender lidt til fælder eller bare har læst om om det eller andet sted men de er for voldsomme til at være noget man lige lære som det første vil jeg da gå udfra.

det må jeg så indrømme at det ved jeg ikke men alle de steder jeg har læst om overlevese og sætte fælder og snare op der har aldrig været et sted jeg er stødt på så grim en fælde overhovedet.

men godt den blev fjernet og jeg håber også der bliver gjort noget ved det.
Arh - det er jo ikke ligefrem almindeligt, og sheriffens folk siger da også, at de ikke har set noget lignende før.
Jeg ved at det er blevet brugt af nogle krigsveteraner i de nordlige vestkyst stater til at beskytte deres hashplanter i utilgængelige områder, men det gør det jo ikke almindeligt. Og det er slet ikke godt for os, der måske er lidt anderledes og enspændertyper, vi kan hurtigt blive mistænkt i den slags sager.
nej helt almindeligt er det nu heller ikke. det er også en lidt speciel fælde man ikke lige støder på som det første . men at der er nogen der laver drengestreger som kan være ret grove er nu set før. blandt andet end vi havde til at rende rundt og skyde efter børn i sandkassen med luftgevær ude i legepladsen da jeg boed i silkeborg.

det er også en fælde jeg vile sætte op for at beskytte mit område og ingen andre grunde da en snare ville give et mindre bytte som jeg kunne nå at bruge og ikke var så farligt og gøre så meget skade hvis nogen rendte i den.

jeg er selv enspænder men nu kender alle mig hernede men jeg kan da godt forstille mig at en person som er lidt en særling nemmer ville blive hængt ud. det er jo så folks egen fordomme og dem kan man ikke ændre så meget på. det som man bør lige kigge på inden man mistænker nogen er jo om de faktisk kan lave sådanne fælder.

Jensen84
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 467
Tilmeldt: 23. apr 2012, 09:35
Interesser: Hagljagt og PCP.
Geografisk sted: Syd og sønderjylland.
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times

Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Jensen84 » 18. jan 2013, 06:24

Var det muligt for dig at sætte et vildtkamera op? Det kunne muligvis tage et foto af personen der har lavet fælden hvis han kommer tilbage for at tjekke den.

Brugeravatar
PWS
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 406
Tilmeldt: 29. aug 2007, 01:54
Geografisk sted: 3050
Has thanked: 42 times
Been thanked: 13 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af PWS » 18. jan 2013, 09:33

Blamoi skrev:Jeg var ude og gå en tur i skoven her til aften, om som sædvanligt så går jeg ikke rundt på stierne, men ude i skoven langt væk fra stierne.

Så jeg gik lidt i mine egne tanker og bare slappede af og nød stilheden, så pludselig rammer min ene fød en snor som udløser en fælde som den her:
Billede

Jeg var så ekstremt heldig at den fløj ned lige foran mig, men havde jeg været 10 cm længere fremme havde jeg fået den lige i hoved....

Hvem f*** sætter sådan noget op i en skov, hvor der render masser af børn og hunde rundt dagen lang?

Jeg har nu fjernet fælden og tjekket om der var flere i området (heldigvis var der ikke flere). Men selve spidserne havde en bjælke og en stor sten bag på, den vejede omkring 30-40 kg. Hvis den havde ramt mig havde jeg ikke haft mulighed for selv at komme væk..
Nu kan jeg se at du er fra nordsjælland, og da jeg selv ofte bevæger mig i skovene heroppe er jeg stærkt interesseret i hvilken skov/nærmere lokation der er tale om - er det noget du vil dele?

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Blamoi » 18. jan 2013, 11:44

Jeg har snakket med skov fogeden idag, og han vil gerne have vi går der ud sammen imorgen og så når han har set det snakker vi om politi anmeldelse. Han tager nogle kameraer med og sætter dem op hvis han mener det er nødvendigt.
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Cmay
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 353
Tilmeldt: 6. jan 2013, 22:11
Interesser: overlevelse i naturen.
Geografisk sted: vejle omegn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Cmay » 18. jan 2013, 13:19

det lyder godt. bare vedkommnede som har lavet den ikke snupper fældens dele med idag og du kan bevise den har været der så skulle det vist være rimeligt godt dækket ind nu.

det er noget svineri at rende og sætte sådan noget op og det var da godt du ikke kom galt afsted med den. det skal nok blive en politianmeldese ud af det og så må man jo se om de kan gøre noget ved det. men held og lykke med det.

Brugeravatar
Marsk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 58
Tilmeldt: 12. dec 2012, 19:38
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nørrebro
Has thanked: 25 times
Been thanked: 1 time

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Marsk » 21. jan 2013, 08:01

Blamoi skrev:Jeg har snakket med skov fogeden idag, og han vil gerne have vi går der ud sammen imorgen og så når han har set det snakker vi om politi anmeldelse. Han tager nogle kameraer med og sætter dem op hvis han mener det er nødvendigt.
Hvad endte det med? Hvad du været ude og kigge på stedet sammen med skovfogeden?

Blamoi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 687
Tilmeldt: 27. maj 2012, 17:58
Interesser: knive, især STORE knive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 21 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Blamoi » 21. jan 2013, 09:14

Marsk skrev:
Blamoi skrev:Jeg har snakket med skov fogeden idag, og han vil gerne have vi går der ud sammen imorgen og så når han har set det snakker vi om politi anmeldelse. Han tager nogle kameraer med og sætter dem op hvis han mener det er nødvendigt.
Hvad endte det med? Hvad du været ude og kigge på stedet sammen med skovfogeden?
Ja jeg har været ude med skovfogeden, han satte 2 kameraer op, og så kontaktede han polititet så jeg venter på at hører hvad politiet siger, til at starte med snakker skovfogeden med polititet og hvis der er brug for det så kontakter de mig.
Han ville helst ikke have jeg lagde nogle billeder op nogle steder så det undlader jeg så at gøre. Men vi blev enige om at den nok havde været der noget tid.
Hilsen Mads

Hvornår fatter folk at kriminelle ikke overholder loven!?

Cmay
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 353
Tilmeldt: 6. jan 2013, 22:11
Interesser: overlevelse i naturen.
Geografisk sted: vejle omegn
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Cmay » 22. jan 2013, 08:08

Blamoi skrev:
Marsk skrev:
Blamoi skrev:Jeg har snakket med skov fogeden idag, og han vil gerne have vi går der ud sammen imorgen og så når han har set det snakker vi om politi anmeldelse. Han tager nogle kameraer med og sætter dem op hvis han mener det er nødvendigt.
Hvad endte det med? Hvad du været ude og kigge på stedet sammen med skovfogeden?
Ja jeg har været ude med skovfogeden, han satte 2 kameraer op, og så kontaktede han polititet så jeg venter på at hører hvad politiet siger, til at starte med snakker skovfogeden med polititet og hvis der er brug for det så kontakter de mig.
Han ville helst ikke have jeg lagde nogle billeder op nogle steder så det undlader jeg så at gøre. Men vi blev enige om at den nok havde været der noget tid.
det lyder godt. så er det så spændene at se om vedkommende kommer tilage og checker fælden. det tror jeg bare ikke at vedkommende gør desværre.

det kommer jo helt an på hvem og hvorfor den er sat op om han kigger til den med mellemrum men fanger man ham lige på kamera mens han undersøger den og måske er dum nok til at begynde at sætte den op igen så sidder han heldigvis i saksen.

men giv endelig lyd når der sker noget.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Ingsorsi » 26. feb 2017, 23:48

Blamoi skrev:
Marsk skrev:
Blamoi skrev:Jeg har snakket med skov fogeden idag, og han vil gerne have vi går der ud sammen imorgen og så når han har set det snakker vi om politi anmeldelse. Han tager nogle kameraer med og sætter dem op hvis han mener det er nødvendigt.
Hvad endte det med? Hvad du været ude og kigge på stedet sammen med skovfogeden?
Ja jeg har været ude med skovfogeden, han satte 2 kameraer op, og så kontaktede han polititet så jeg venter på at hører hvad politiet siger, til at starte med snakker skovfogeden med polititet og hvis der er brug for det så kontakter de mig.
Han ville helst ikke have jeg lagde nogle billeder op nogle steder så det undlader jeg så at gøre. Men vi blev enige om at den nok havde været der noget tid.
Hvad mere skete der i denne sag?

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21655
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Refraktorius » 27. feb 2017, 17:38

Blamoi har ikke været på siden september 2016, så det kan være han er gået i en?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langebo
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 305
Tilmeldt: 12. nov 2005, 16:00
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 24 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Langebo » 27. feb 2017, 20:48

Det kan jo være at hans fantasi er stukket af med ham ...................

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2039
Tilmeldt: 27. maj 2014, 19:23
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 840 times
Been thanked: 266 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af LapuaMagnum » 28. feb 2017, 11:45

Nej da, indlægget er da skrevet for ca. 1 måned siden + 4 år :rolf: :rolf:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Tur i skoven, der var ved at gå galt.

Indlæg af Boerge » 28. feb 2017, 11:56

Jaa -- a we snårt æ, hva a ska tøjs åm et. :smile:
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Besvar