Doomsday preppers (tv-serie)

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2917
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Senserazer » 9. nov 2015, 11:14

Sort skrev:
ANH skrev:Personligt tror jeg også det kan være en god idé at have mad og vand til dårligere tider .. Når vi, i en krisesituation, en dag indser at vores kære velfærdssamfund alligevel ikke har velfærd nok til alle på én gang.
Du kan sgudda ikke samle dåsemad til den årrække der går imellem de sidst børn fra 50'erne går på efterløn og så de der 30-35 år frem til de ikke længere er en byrde via deres demokratiske overvægt og ublu appetit på offentlige goder.
:goodpost: :rolf:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Tony Rosgaard
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 2043
Tilmeldt: 27. jun 2007, 20:43
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 110 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Tony Rosgaard » 9. nov 2015, 15:48

Jeg må indrømme at jeg ikke tænkte mig helt godt om i dag. Efter en tur på skydebanen, besluttede jeg at tage båden ud på søerne (På trods af at jeg ikke har brugt den i 4 måneder.)
Dg02.jpg
Dg02.jpg (60.63 KiB) Vist 7253 gange
Den fik en afvaskning og så besluttede jeg selvfølgelig at smide påhængsmotoren i bagagerummet på bilen (Selvom at den sad på fordi den anden motor havde drillet sidste gang.) - Afsted det går og farvel til fast landet.
Dg01.jpg
Dg01.jpg (72.49 KiB) Vist 7253 gange
Derefter gik ALT galt. Motoren døde, kileremmen knækkede i forsøget på genstart, der var en vire der sprang og sluttelig drev jeg på grund. - Kilerem erstattet med nylon-line, motor genoplivet med ombordværende dele og godt med ballast hængt ud til styrbord via bommen.
Godt at man "Prepper" lidt. :oops:
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Scrapper » 9. nov 2015, 16:00

Hvis du havde været endnu bedre "preppet", så havde du kunne starte et helt nyt samfund, der hvor du nu drev i land.

Det er jo muligt, at lave sin egen lille stat.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Scrapper » 9. nov 2015, 16:37

Dobbelt knaptryk

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Sort » 9. nov 2015, 18:31

Scrapper skrev:Hvis du havde været endnu bedre "preppet", så havde du kunne starte et helt nyt samfund, der hvor du nu drev i land.

Det er jo muligt, at lave sin egen lille stat.
Det lyder umiddelbart som lidt i gråzonen at voldtage folk hvor nu end man driver i land, med henblik på at skabe et samfund af Tonys genpulje.

De ældste preppers vi har i DK er jo jehovas vidner og dem er der vel heller ikke mange der gider dele verden med. Eller jeg tænker at hvis jeg vågnede en morgen og der mig og så jehovaerne tilbage, så ville jeg måske lige bruge et par uger på at rydde ordentligt op inden jeg selv skulle videre.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Scrapper » 10. nov 2015, 10:50

Jeg kunne da finde på mange værre typer, at dele verdenen med end Jehovas Vidner. Der findes faktisk folk, der stemmer Enhedslisten. For ikke at tale om dem der kunne finde på at servere broccolitærte til selskaber.

Og så findes der andre måder at formere sig på, end lige voldtægt.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Sort » 10. nov 2015, 13:16

Scrapper skrev:Og så findes der andre måder at formere sig på, end lige voldtægt.
Jeg ved ikke lige om jeg ville stole på ren charme hvis udgangspunktet var at jeg drev på grund et tilfældigt sted og absolut skulle befolke det. Man kunne selvfølgeligt medbringe egen rugemaskine. Men for at blive i prepper ånden ville jeg nok vælge et par kasser bacardi breezer og en dåse rohypnoler.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af ReneKJ » 10. nov 2015, 13:23

Sort skrev:Jeg ved ikke lige om jeg ville stole på ren charme hvis udgangspunktet var at jeg drev på grund et tilfældigt sted og absolut skulle befolke det.
Den metode har faktisk virket bekymrende mange gange. Du skal bare huske at formulere det som om Gud personligt har pålagt dig opgaven.

Hvis man skal over i den mere kyniske planlægning, så gælder det vel om at opfordre alle i nabolaget til at hamstrer mad, mens man selv i al diskretion hamstrer våben.
Den har de fleste amerikanske preppers dog luret, så de satser på en 1/1 ratio mellem riskorn og patroner.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 641
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 63 times
Been thanked: 81 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Cpt » 16. maj 2016, 12:23

Hvor fjollet prepping end kan virke så har jeg oplevet kollaps af infrastruktur på egen krop og det var vildt så hurtigt der ikke var noget som helst der virkede (2011 jordskælvet i Japan) Tokyo var uden mad efter 12 timer og der overnattede millioner af mennesker udenfor og på metrostationer i vinter temperaturer.. Det på trods af at byen var sluppet relativt uskadt..
Men vores moderne samfund virker bare ikke ret længe hvis motorveje, jernbaner og lufthavne tages ud af ligningen i et par døgn.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 360
Tilmeldt: 12. mar 2013, 12:47
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 91 times
Been thanked: 22 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af K_Nielsen » 16. maj 2016, 17:45

Cpt skrev: Men vores moderne samfund virker bare ikke ret længe hvis motorveje, jernbaner og lufthavne tages ud af ligningen i et par døgn.
Du har helt ret, husk bare genralstrejken i 1998, der var mangel på basale fødevarer i DK da distributionsnettet var ude af drift.

Der var slagsmål i Bilka om gær....
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Kristian_J
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1455
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:08
Interesser: Langdistanceskydning
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 51 times
Been thanked: 162 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Kristian_J » 16. maj 2016, 19:40

K_Nielsen skrev:
Cpt skrev: Men vores moderne samfund virker bare ikke ret længe hvis motorveje, jernbaner og lufthavne tages ud af ligningen i et par døgn.
Du har helt ret, husk bare genralstrejken i 1998, der var mangel på basale fødevarer i DK da distributionsnettet var ude af drift.

Der var slagsmål i Bilka om gær....
Jeg skulle stå ved disken hos McD og fortælle kunder at vi intet havde at sælge.
... assistance from a distance!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 16. maj 2016, 19:54

Kristian_J skrev:
K_Nielsen skrev:
Cpt skrev: Men vores moderne samfund virker bare ikke ret længe hvis motorveje, jernbaner og lufthavne tages ud af ligningen i et par døgn.
Du har helt ret, husk bare genralstrejken i 1998, der var mangel på basale fødevarer i DK da distributionsnettet var ude af drift.

Der var slagsmål i Bilka om gær....
Jeg skulle stå ved disken hos McD og fortælle kunder at vi intet havde at sælge.
Jeg er ikke ældre end at jeg kan huske tilbage til 98. Men jeg mindes ingen mangel af nogen slags (ud over den der gang ævl omkring gær...)
På den anden side, så er jeg nok heller ikke typen, der mener at fastfood fra McD hører under kategorien "basale fødevarer".
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3139
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af ReneKJ » 16. maj 2016, 20:02

K_Nielsen skrev:
Cpt skrev: Men vores moderne samfund virker bare ikke ret længe hvis motorveje, jernbaner og lufthavne tages ud af ligningen i et par døgn.
Du har helt ret, husk bare genralstrejken i 1998, der var mangel på basale fødevarer i DK da distributionsnettet var ude af drift.

Der var slagsmål i Bilka om gær....
Som jeg husker det var der kun tomme hylder i butikkerne fordi folk hamstrede som gale.
Der var reelt ikke nogen der kom til at mangle noget.

Hvis jeg boede i et jordskælvsområde eller et sted med risiko for væbnet konflikt så ville jeg også have et nødlager.
Men her i lille Danmark har jeg svært ved at lave en risikovurdering der peger på at man skal have syltede agurker på lager til to år.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 16. maj 2016, 20:07

ReneKJ skrev:Men her i lille Danmark har jeg svært ved at lave en risikovurdering der peger på at man skal have syltede agurker på lager til to år.
Så er det fordi, du aldrig har stået med et drivhus fyldt med store agurker, som du ikke anede hvad du skulle stille op med :rolf: :oops:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Langenge » 16. maj 2016, 20:11

Jeg bor ude på bøhlandet.
Jeg ville ikke være nervøs for mangel på mad, men nok i højere grad nervøs for mangel på strøm og diesel/benzin.
Skulle jeg hamstre noget så blev det nok noget strømgenerator og diesel/benzin. Resten skal jeg nok skaffe hen ad vejen.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7589
Tilmeldt: 18. jul 2006, 23:22
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 463 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Sort » 17. maj 2016, 22:40

ReneKJ skrev:Som jeg husker det var der kun tomme hylder i butikkerne fordi folk hamstrede som gale.
Der var reelt ikke nogen der kom til at mangle noget.
Jeg husker også hylderne som pænt fulde, men da jeg i spøg prøvede at piske en stemning op for hamstring af kartoffelchips, var der faktisk en dame der blev moderat mopset.

Til mit forsvar skal det siges at vi faktisk skulle bruge en del chips til en kollegiefest og at man skal være mere end almindeligt paranoid for at tro på at den danske arbejder, ikke falder til patten på ganske få dage.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Refraktorius » 18. maj 2016, 13:34

Det er glimrende at "være beredt".

Men det kræver at man forbereder sig på realistiske scenarier, så ens "udgift" (økonomisk, tidsmæssigt, socialt, mentalt) står mål med risikovurderingen.


De fleste steder anbefaler myndighederne at man har stumper på lager til at holde skruen i vandet i tre dage. Her er for eksempel listen fra Georgia:
http://ready.ga.gov/build-a-kit/
Det umiddelbart største prolem er rent vand!


Hvis ikke den værste katastrofe er under kontrol efter tre dage, så er samfundet rimeligt på den.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Holten101 » 18. maj 2016, 13:47

Refraktorius skrev:Det er glimrende at "være beredt".

Men det kræver at man forbereder sig på realistiske scenarier, så ens "udgift" (økonomisk, tidsmæssigt, socialt, mentalt) står mål med risikovurderingen.


De fleste steder anbefaler myndighederne at man har stumper på lager til at holde skruen i vandet i tre dage. Her er for eksempel listen fra Georgia:
http://ready.ga.gov/build-a-kit/
Det umiddelbart største prolem er rent vand!


Hvis ikke den værste katastrofe er under kontrol efter tre dage, så er samfundet rimeligt på den.
Hmm....med undtagelse af vand på lager, så er det er jo en liste over ting langt de fleste af os ligger inde med under alle omstændigheder (uden at have skænket "be prepared" en tanke). Så et LifeStraw eller to og man er good to go (down).

Godt at vide at man er godt forberedt;-)

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Refraktorius » 18. maj 2016, 14:23

Holten101 skrev: Hmm....med undtagelse af vand på lager, så er det er jo en liste over ting langt de fleste af os ligger inde med under alle omstændigheder (uden at have skænket "be prepared" en tanke). Så et LifeStraw eller to og man er good to go (down).

Godt at vide at man er godt forberedt;-)

Cheers
Lige præcis.

Og nu skriver du "de fleste af os". Når først man har egen bolig, så skulle man næsten ikke tro at man kunne undgå at have tingene på lager.
Det gode ved at have tingene på lager og bruge dem er også, at så frisker man løbende beholdningen. Hvis man samler en pakning og kun har den på lager for tilfældets skyld, så kan den sagtens blive flere år for gammel.

En ting jeg synes mangler på listen er muligheden for at varme vand/mad.
Jeg har altid en fyldt 11kg gasflaske på lager. Jeg bruger gas til støbning, smedning, brænderen til wok'en (og til Fruens ukrudtsbrænder), og jeg hader at løbe tør.
Skulle strømmen gå, så er der gas til lang tid i en 11kg flaske.




Overraskende mange amerikanere laver meget lidt mad selv. Enten kører de på frosne halv- eller helfabrikata, eller spiser ude. Det gør, at de har meget lidt mad på lager som udgangspunkt.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Holten101
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 576
Tilmeldt: 5. dec 2014, 12:59
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 110 times
Been thanked: 62 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Holten101 » 18. maj 2016, 14:50

Refraktorius skrev: Jeg har altid en fyldt 11kg gasflaske på lager. Jeg bruger gas til støbning, smedning, brænderen til wok'en (og til Fruens ukrudtsbrænder), og jeg hader at løbe tør.
Skulle strømmen gå, så er der gas til lang tid i en 11kg flaske.
Nå ja...jeg da da også altid en ekstra flaske til gasgrillen. Damn, jeg er jo mere end parat til dommedag:-).

Når jeg hurtigt tænker "forådet" af langtidsholdbart foder igennem (dåsemad, kiks, mel, pasta, ris osv.) så er der da til minimum en uge i vores køkken. Dertil kan lægges en uge ved tømning af køleskab og fryser, så minimum 2 uger i et normalt hushold. Vi har brænde nok til en (kort) vinter og vand vil næppe blive et problem i DK (hvis det gør, så er vi derude hvor prepping ikke giver mening mere).

Anyways....preppere er bare organiserede hoardere med pre-traumatisk stress syndrom.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Dravis
Newbie
Newbie
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14. jan 2009, 15:07
Interesser: Riffelskydning, jagt, pistol, genladning
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 9 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Dravis » 18. maj 2016, 15:42

Det er ret morsomt at se hvad diverse "preppere" får lavet alenlange lister over ...

En ting er at "komme godt gennem" en midlertidig katastrofesituation, noget helt andet er hvis "hele læsset vælter" ..

Den situation jeg mener er mest sandsynlig og også mest ødelæggende for vores vestlige samfund er "Last light scenario" --

Selv en meget kort afbrydelse af vestens forsyning af olie og peroleumsprodukter vil medføre en total nedsmeltning af de vestlige høj-industrialiserede lande .. Hele vores infrastruktur og transportsektor er totalt afhængig af konstante enorme mængder af brændstof ..

Uden diesel til lastbilerne, kommer benzinen og dieselen ikke ud til tankstationerne, fyringsolien og kullet kommer ikke frem til kraft-varmeværkerne, træpillerne kommer ikke ud til mit pillefyr -- Selv det danske militær har nu om dage kun begrænsede lagre .. og de gamle "hemmelige brændstof-ledninger" der lå i jorden er lukket af eller skrottet --


Der er faktisk lavet reelle beregninger der viser at vi kan holde til mindre end 3 ugers afbrydelse af de konstante forsyninger af olie fra de olieproducerende lande .. Efter bare 14 dage vil man blive nødt til at indføre militær undtagelsestilstand i DK!!

Når man lige lægger til det at der reelt kun er ca. 20 store centrale udskibnings-steder for de store mængder olie, og et tilsvarende antal raffinaderier med nok kapacitet ... tjaaa...

Bortset fra det så synes jeg de fleste "preppere" glemmer det allervigtigste man skal have med..... Viden!

Hvis jeg tog en moderne mand, selv et friluftsmenneske med masser af erfaring og smed ham ned splitternøgen i nordsverige i oktober, sammen med en lige så splitternøgen stenalder-mand ... hvem tror i så ville overleve vinteren????
Hilsner
Dravis -- aka: FMJ
"Sapere aude" "Dare to KNOW"
Freedom Arms -- just buy one....
Remember DRALF!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Refraktorius » 18. maj 2016, 16:03

Dravis skrev:....

Hvis jeg tog en moderne mand, selv et friluftsmenneske med masser af erfaring og smed ham ned splitternøgen i nordsverige i oktober, sammen med en lige så splitternøgen stenalder-mand ... hvem tror i så ville overleve vinteren????
Der er nok ikke så meget tvivl. Og han ville endda have mad til den første uges tid inkluderet i "startpakken".
:giggle:


Derudover berører du et meget centralt punkt: Robustheden af samfundet.
Medmindre man direkte har fjenden stående ved grænsen, så er der ikke ret mange stemmer i at lave stabil og redundant infrastruktur.

For et par år siden var det fremme, at eksempelvis IT-sikkerheden på elværkerne var ret ussel. Hvis vi kom til at kalde Erdogan, Putin eller Den Sære Leder "en klaphat med storhedsvanvid, ringe lugt og en lille diller" og de valgte at lukke for strømmen ved målrettet hacking, så kunne skaden være betydelig.
Vi er alt for langt væk fra Nordkorea til at han kan ramme os med et missil, men der er trukket kobber hele vejen.
Hvis man kan lukke de rigtige elværker, så er der en risiko for at trække resten af nettet med ned.

En solstorm kan også lukke rigtigt meget rigtigt hurtigt.

Så en generel hærdning af infrastrukturen og en situation hvor man ikke er afhængig af suspekte regimer er absolut noget jeg mener man burde gå efter.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Unknown » 18. maj 2016, 20:24

Kan du definere suspekte regimer? [emoji22]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21703
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2364 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Refraktorius » 19. maj 2016, 04:18

Stort set hele Mellemøsten og Rusland med Zar Vladimir ved roret er nok dem der er det største akutte problem.

Så er der selvfølgelig hele striben af lande som ser stort på menneskerettigheder, international lov og almindelig god opførsel.
(Men som vores afhængighed heldigvis ikke er så stor af)




Men alt det er egentligt ikke det største problem.
Vi har svinet med antibiotika i årtier, og vi er ved at være inderligt fucked, fordi vi snart har fremavlet sygdomme med resistens mod alt hvad vi har i medicinskabet.

Folk vil dø i hundredtusindvis (eller i millionvis) af sygdomme som vi har anset for at være banale og lette at behandle i en menneskealder. Og vi har kun os selv at takke for det.
:wall:


MRSA er kun toppen af isbjerget, men reaktionen på den viser, hvilken grad af fornægtelse der er på alle niveauer.




Vi skider i egen rede i helt uhyrlig grad.
(Og så er der lige detaljen med klimaforandringer..... vi er så meget på skideren!)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Unknown
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 28. jul 2015, 21:23
Interesser: jagt
Geografisk sted: udkantsdanmark
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Doomsday preppers (tv-serie)

Indlæg af Unknown » 19. maj 2016, 08:37

Nå nu vil jeg så preppe lidt. Hvor længe kan alm benzin være brugbart i en generator? Der er jo så mange additiver i, idag at vi har hele 9 årgang af kemiundervisningen i tanken i dag. Jeg har en 13 eller 1700watt stående. Den kan trække oliefyr og pillefyr samt cirkulationspumper.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar