Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 1. sep 2021, 14:34

Senserazer skrev:
1. sep 2021, 14:20
Vi har absolut ingen idé om hvad der er af langsigtede bivirkninger ved nogen af vaccinerne. Betinget godkendt eller eksperimentelle. Det er ren semantik i min optik.
Nu må du altså stoppe! :evil:

Gider du ulejlige dig med at læse det link jeg sendte til dig?
Der er kæmpe forskel på en betinget godkendelse og en eksperimentel.

Og hvordan i alverden skulle vi komme til at kende de langsigtede bivirkninger som med al overvejende sandsynlighed er ikke eksisterende hvis ingen vil lade sig vaccinerer? :???:

Jeg stopper her, for det her er simpelthen spild af tid.

Peter

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 1. sep 2021, 16:27

Senserazer skrev:
1. sep 2021, 14:20
Cut

Hvis regeringen begyndte at afskære uuddannede fra at deltage i samfundet, nægtede dem adgang til restauranter og fitnesscentre, ja så ville jeg da givetvis opponere imod at være en del af det system. Underlig stråmand, men okay.

Snit
Men sådan er det jo allerede. Midlet er penge. og dem uden uddannelse klarer sig så dårligt i samfundet at de ikke har midlerne, det er også en udelukkelse. skal vi så hæve kontanthjælpen?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 1. sep 2021, 17:20

Raptor357 skrev:
1. sep 2021, 16:27
Senserazer skrev:
1. sep 2021, 14:20
Cut

Hvis regeringen begyndte at afskære uuddannede fra at deltage i samfundet, nægtede dem adgang til restauranter og fitnesscentre, ja så ville jeg da givetvis opponere imod at være en del af det system. Underlig stråmand, men okay.

Snit
Men sådan er det jo allerede. Midlet er penge. og dem uden uddannelse klarer sig så dårligt i samfundet at de ikke har midlerne, det er også en udelukkelse. skal vi så hæve kontanthjælpen?
Det er måske flueknepperi, men jeg vil hævde at det vender omvendt.
På grund af Coronaen er det blevet udstedt et generelt forbud mod mange dagligdags aktiviteter, men der bliver givet dispensation til dem der kan bevise at de har lavet de nødvendige sikkerhedstiltag. Altså at blive testet eller vaccineret.
Hvis man ikke kan overholde de "sikkerhedskrav" så er man omfattet af det generelle forbud.

Jeg syntes der mellem linerne lægges op til at alternativet til corona-pas var fuld genåbning, men sådan ser jeg det ikke. Alternativet var ingen eller væsentligt begrænset genåbning. F.eks. kunne vi sikkert godt have glemt alt om at komme på skydebanen her i sommermånederne.

Og jeg kan slet ikke forstå hvad man tror man opnår ved at afvise vaccinen som en slags politisk protest?
Jeg tror da vi er mange der er meget lidt imponeret af den måde regeringen har håndteret tingene på, men det har intet at gøre med vaccinens effektivitet. Der er vel heller ikke nogen der lader sig vaccinere for at støtte regeringen, så det med at kæde manglende vaccination sammen med manglende støtte virker ulogisk.

Hvis man endeligt vil protestere mod pas-systemet så kan man vælge at lade sig vacciner men nægte at komme steder hvor der kræves pas.
Det vil være Win/Win, man bekæmper smitten men samtidigt så tæller man ikke med i besøgstallet osv de steder hvor der er åbent for folk med pas hvilket igen kan få dem til at presse på for større genåbning så der kommer flere besøgende.
Forudsat altså at der er nok der gør det til at det kan mærkes, hvilket jeg nok tvivler på. Men det er da en mulighed for at protestere uden unødigt at sætte sit eget og samfundets helbred på spil.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Greyberd63 » 4. sep 2021, 20:29

Der forsætter med at gå galt i USA, især i sydstater.

Vi må være taknemmelige her i vores lille andedam, at såmange har forstået hvor vigtigt det er at blive vaccineret.
På den anden side af Atlanten er de midlertidige lighuse blevet genåbnet. Det sker i takt med, at antallet af dødsfald med coronavirus er steget i løbet af de seneste uger.

Det gennemsnitlige antal daglige døde ligger i USA nu på 1.500, mens det i begyndelsen af juli lå på 200.
I Florida, der er den værst ramte delstat målt på daglige dødsfald, er 53 procent af befolkningen færdigvaccineret. Her lyder de daglige dødstal på 325 i gennemsnit i løbet af den seneste uge, mens smittegennemsnittet lyder på cirka 20.000. Dødstallene er de højeste i delstaten under pandemien.

Florida har netop indkøbt 14 transportable lighuse til at understøtte sundhedsvæsenet.
I Alabama står situationen så slemt til, at der ikke er plads til flere lig, selvom delstaten benytter sig af transportable lighuse. Alabama registrerer lige nu en positivprocent på 23 procent, hvilket er en af de højeste i USA.
Forskeren Ali Mokdad fra Institute for Health Mertics and Evaluation ved University of Washington, fortæller til Washington Post, at USA vil blive ramt af langt flere coronarelaterede dødsfald. Hans forskningsgruppe anslår antallet af dødsfald frem til 1. december til mellem 116.000 og 210.000.
https://www.berlingske.dk/international ... d-over-USA

mvh
Grey

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 5. sep 2021, 08:34

Hvis man ikke ønsker, at følge de forholdsregler, som myndighederne foreskriver, for at beskytte samfundet, må man accepterer, at blive udelukket fra samfundets aktiviteter, da samfundets tarv må vægte højere, end den enkeltes (egoists).

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 5. sep 2021, 10:34

:razz:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 6. sep 2021, 12:02

Mississippi’s Low Vaccination Rate Leaves Hospitals In Crisis
Only about 38% of the state’s 3 million people are fully inoculated against COVID-19, driving a surge in cases and hospitalizations that is overwhelming medical workers.
https://www.huffpost.com/entry/mississi ... c9c018cdd5

Tallene taler for sig selv ...

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. sep 2021, 14:59

Jeg syntes det er deprimerende som kurven ser ud til at flade ud ved de ca. 75% :cry:

Er det virkelig kun tre fjerdedele af den danske befolkning der ønsker at lade sig vaccinerer? :???:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/statu ... us-lige-nu

Peter

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 581
Tilmeldt: 12. apr 2006, 22:52
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 168 times
Been thanked: 138 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Herluf » 16. sep 2021, 15:07

PSindrup skrev:
16. sep 2021, 14:59
Jeg syntes det er deprimerende som kurven ser ud til at flade ud ved de ca. 75% :cry:

Er det virkelig kun tre fjerdedele af den danske befolkning der ønsker at lade sig vaccinerer? :???:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/statu ... us-lige-nu

Peter
Hvis du set på sst.dk står der at vi er oppe på lidt over 86% af dem der er blevet tilbudt vaccine, som på nuværende tidspunkt må være alle over 12 minus de få som ikke kan modtage pga. medicinske årsager, så det er ikke så slemt, selv om det kunne selvfølgelig være bedre.
DR's tal er inkl. små børn og andre der ikke har mulighed for at blive vaccinere (endnu).

https://www.sst.dk/da/corona/COVID-19-o ... /Coronatal

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 16. sep 2021, 15:35

Herluf skrev:
16. sep 2021, 15:07
PSindrup skrev:
16. sep 2021, 14:59
Jeg syntes det er deprimerende som kurven ser ud til at flade ud ved de ca. 75% :cry:

Er det virkelig kun tre fjerdedele af den danske befolkning der ønsker at lade sig vaccinerer? :???:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/statu ... us-lige-nu

Peter
Hvis du set på sst.dk står der at vi er oppe på lidt over 86% af dem der er blevet tilbudt vaccine, som på nuværende tidspunkt må være alle over 12 minus de få som ikke kan modtage pga. medicinske årsager, så det er ikke så slemt, selv om det kunne selvfølgelig være bedre.
DR's tal er inkl. små børn og andre der ikke har mulighed for at blive vaccinere (endnu).

https://www.sst.dk/da/corona/COVID-19-o ... /Coronatal
Så blev jeg lidt gladere - meget gladere faktisk :Hug:

Peter

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 17. sep 2021, 21:58

d. 10 valgte jeg, efter regeringen afskaffede alle restriktioner, at få første stik. Her en uge senere er jeg så smittet med virussen. Spøjs timing.
Er dog ikke ret syg, endnu ihvertfald, men kan ikke længere lugte når jeg fiser.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

KenP
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 18. nov 2013, 22:01
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 70 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af KenP » 17. sep 2021, 22:24

Senserazer skrev:
17. sep 2021, 21:58
men kan ikke længere lugte når jeg fiser.
Det kan være en fordel ind imellem… :giggle:

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af ReneKJ » 17. sep 2021, 22:35

Senserazer skrev:
17. sep 2021, 21:58
d. 10 valgte jeg, efter regeringen afskaffede alle restriktioner, at få første stik. Her en uge senere er jeg så smittet med virussen. Spøjs timing.
Er dog ikke ret syg, endnu ihvertfald, men kan ikke længere lugte når jeg fiser.
Jeg ved ikke om timingen er så spøjs?

At blive syg lige efter at man er vaccineret er selvfølgeligt pudsigt.
Men for uvaccinerede er risikonen vel ellers netop steget fordi restriktionerne er blevet løftet?

God bedring. Jeg har selv været igennem turen og oplevede det ikke værre end en normal influenza, for de fleste er det værste ved det vist det kaos i hverdagen som karantænen medfører.

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 18. sep 2021, 07:40

ReneKJ skrev:
17. sep 2021, 22:35
Senserazer skrev:
17. sep 2021, 21:58
d. 10 valgte jeg, efter regeringen afskaffede alle restriktioner, at få første stik. Her en uge senere er jeg så smittet med virussen. Spøjs timing.
Er dog ikke ret syg, endnu ihvertfald, men kan ikke længere lugte når jeg fiser.
Jeg ved ikke om timingen er så spøjs?

At blive syg lige efter at man er vaccineret er selvfølgeligt pudsigt.
Men for uvaccinerede er risikonen vel ellers netop steget fordi restriktionerne er blevet løftet?

God bedring. Jeg har selv været igennem turen og oplevede det ikke værre end en normal influenza, for de fleste er det værste ved det vist det kaos i hverdagen som karantænen medfører.
Ja den største gene indtil videre er at jeg skal blive hjemme fra arbejde. :thumbdown:
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Tangloppen » 18. sep 2021, 10:54

Træls er vidst det bedste ord man kan bruge i dette tilfælde.
Håber du frisker helt op snarest.
Men ja, efter at restriktionerne er helt fjernet er det gået lidt Bonanza i mine øjne.
Var til noget arrangement på min datters skole den anden dag - var så chokeret over forholdene at jeg kørte igen.
Folk stod vitterligt som sild i en tønde, 5-600 mennesker der stod klumpet sammen på gange og aula.
Det føltes fuldstændigt absurd, som om at lemminge effekten gik helt grassat.
Med meldingen om at restriktionerne er ophævet, så virker det til at vi som befolkning blot har slået en streg over det sidste 1-1/2 år, og derved blot gør som førhen.

Har vi intet lært?
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7547
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Raptor357 » 18. sep 2021, 13:03

Senserazer skrev:
18. sep 2021, 07:40
ReneKJ skrev:
17. sep 2021, 22:35
Senserazer skrev:
17. sep 2021, 21:58
d. 10 valgte jeg, efter regeringen afskaffede alle restriktioner, at få første stik. Her en uge senere er jeg så smittet med virussen. Spøjs timing.
Er dog ikke ret syg, endnu ihvertfald, men kan ikke længere lugte når jeg fiser.
Jeg ved ikke om timingen er så spøjs?

At blive syg lige efter at man er vaccineret er selvfølgeligt pudsigt.
Men for uvaccinerede er risikonen vel ellers netop steget fordi restriktionerne er blevet løftet?

God bedring. Jeg har selv været igennem turen og oplevede det ikke værre end en normal influenza, for de fleste er det værste ved det vist det kaos i hverdagen som karantænen medfører.
Ja den største gene indtil videre er at jeg skal blive hjemme fra arbejde. :thumbdown:
Jeg havde det lige så. jeg blev også smittet inden jeg fik vaccinen. ca ½ år inden.
jeg var reelt lidt utilpas i en uge og sengeliggende et døgns tid.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Senserazer » 18. sep 2021, 13:27

Raptor357 skrev:
18. sep 2021, 13:03
Senserazer skrev:
17. sep 2021, 21:58

Ja den største gene indtil videre er at jeg skal blive hjemme fra arbejde. :thumbdown:
Jeg havde det lige så. jeg blev også smittet inden jeg fik vaccinen. ca ½ år inden.
jeg var reelt lidt utilpas i en uge og sengeliggende et døgns tid.
Har fået at vide jeg skal være hjemme en uge fra test-dato, så kan tidligst komme på arbejde fredag. :wall: Men det satser jeg på at kunne. Forhåbentlig uden at få den store røvtur.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Smeden1234
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jun 2007, 11:04
Interesser: 2.Verdenskrig
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Smeden1234 » 18. sep 2021, 21:22

Tangloppen skrev:
18. sep 2021, 10:54
Træls er vidst det bedste ord man kan bruge i dette tilfælde.
Håber du frisker helt op snarest.
Men ja, efter at restriktionerne er helt fjernet er det gået lidt Bonanza i mine øjne.
Var til noget arrangement på min datters skole den anden dag - var så chokeret over forholdene at jeg kørte igen.
Folk stod vitterligt som sild i en tønde, 5-600 mennesker der stod klumpet sammen på gange og aula.
Det føltes fuldstændigt absurd, som om at lemminge effekten gik helt grassat.
Med meldingen om at restriktionerne er ophævet, så virker det til at vi som befolkning blot har slået en streg over det sidste 1-1/2 år, og derved blot gør som førhen.

Har vi intet lært?
Syntes ellers vi har lært en del, hvad er det du syntes vi ikke burde gøre?
Der er ikke meget smitte tilbage, det kniber med at holde tallet over 300 "nye smittede" pr. dag.
Det er helt fint at vi er tilbage og igen kan nyde livet. Hvis det ikke er noget for dig, så kan du vel bare blive væk.
Is this it?

Fastanhol
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 295
Tilmeldt: 21. feb 2020, 19:48
Interesser: genladning
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 75 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fastanhol » 18. sep 2021, 21:43

Smeden1234 skrev:
18. sep 2021, 21:22
Tangloppen skrev:
18. sep 2021, 10:54
Træls er vidst det bedste ord man kan bruge i dette tilfælde.
Håber du frisker helt op snarest.
Men ja, efter at restriktionerne er helt fjernet er det gået lidt Bonanza i mine øjne.
Var til noget arrangement på min datters skole den anden dag - var så chokeret over forholdene at jeg kørte igen.
Folk stod vitterligt som sild i en tønde, 5-600 mennesker der stod klumpet sammen på gange og aula.
Det føltes fuldstændigt absurd, som om at lemminge effekten gik helt grassat.
Med meldingen om at restriktionerne er ophævet, så virker det til at vi som befolkning blot har slået en streg over det sidste 1-1/2 år, og derved blot gør som førhen.

Har vi intet lært?
Syntes ellers vi har lært en del, hvad er det du syntes vi ikke burde gøre?
Der er ikke meget smitte tilbage, det kniber med at holde tallet over 300 "nye smittede" pr. dag.
Det er helt fint at vi er tilbage og igen kan nyde livet. Hvis det ikke er noget for dig, så kan du vel bare blive væk.
Lidt agrasivt formuleret måske.

Min 7 årige hårdt astma ramte søn starter først skolen igen når han får en vaccine. Aftalt med skolen.

LKJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 204
Tilmeldt: 31. dec 2010, 21:40
Interesser: Modelfly Veteranfly Luftvåben
Geografisk sted: Midtjylland Aidt
Has thanked: 29 times
Been thanked: 20 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af LKJ » 18. sep 2021, 22:05

Fastanhol skrev:
18. sep 2021, 21:43
Smeden1234 skrev:
18. sep 2021, 21:22
Tangloppen skrev:
18. sep 2021, 10:54
Træls er vidst det bedste ord man kan bruge i dette tilfælde.
Håber du frisker helt op snarest.
Men ja, efter at restriktionerne er helt fjernet er det gået lidt Bonanza i mine øjne.
Var til noget arrangement på min datters skole den anden dag - var så chokeret over forholdene at jeg kørte igen.
Folk stod vitterligt som sild i en tønde, 5-600 mennesker der stod klumpet sammen på gange og aula.
Det føltes fuldstændigt absurd, som om at lemminge effekten gik helt grassat.
Med meldingen om at restriktionerne er ophævet, så virker det til at vi som befolkning blot har slået en streg over det sidste 1-1/2 år, og derved blot gør som førhen.

Har vi intet lært?
Syntes ellers vi har lært en del, hvad er det du syntes vi ikke burde gøre?
Der er ikke meget smitte tilbage, det kniber med at holde tallet over 300 "nye smittede" pr. dag.
Det er helt fint at vi er tilbage og igen kan nyde livet. Hvis det ikke er noget for dig, så kan du vel bare blive væk.
Lidt agrasivt formuleret måske.

Min 7 årige hårdt astma ramte søn starter først skolen igen når han får en vaccine. Aftalt med skolen.
Aggressivt ja, konen har bla. både kræft og kol, en gang corona her i huset og jeg er enkemand, lidt træls at opleve at mange mener alt er godt nu og at de frit kan mase sig frem/ind på andre og bliver sure hvis de pænt bliver bedt om at holde lidt afstand feks. i en kø ved kassen i en butik.

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1902
Tilmeldt: 21. feb 2011, 11:29
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 168 times
Been thanked: 222 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Robse » 18. sep 2021, 23:08

Smeden1234 skrev:
18. sep 2021, 21:22
Syntes ellers vi har lært en del, hvad er det du syntes vi ikke burde gøre?
Der er ikke meget smitte tilbage, det kniber med at holde tallet over 300 "nye smittede" pr. dag.
Det er helt fint at vi er tilbage og igen kan nyde livet. Hvis det ikke er noget for dig, så kan du vel bare blive væk.
Til orientering:
Dagens smittetal siger nærmest intet om hvad der foregår udover en tendens.
Dengang vi i Danmark fandt patient nummer 1, da var der estimeret allerede over 250 smittede.
01.04 2020 var der 3107 smittede(fundet) - det estimeres at der i virkeligheden var ca. 12000
Tester man 30000 og finde 300 smittede versus at teste 120000 og finde 1000 smittede,
hvilken situation er da bedst?
pt. har vi i gennemsnit 3 døde pr. dag (september), sidste år samme tid: 1
pt. har vi 23 på intensiv, 17 i respirator, sidste år samme tid 4 og 1
Så nu har vi i hvert fald lært så meget.
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Birk
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. feb 2010, 15:48
Interesser: jagt
Geografisk sted: 3700
Been thanked: 18 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Birk » 19. sep 2021, 09:09

Der er desværre for mange, der tror, man kan afskaffe coronaen med et politisk pennestrøg, desværre er sygdommen nok ligeglad med hvad vi beslutter.
Vi har ikke lært nok af de sidste 1 1/2 år og det kommer vi jo nok til at betale prisen for, desværre er der ingen garanti for, det kun bliver ignoranterne der må bøde for det, :mad:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. sep 2021, 08:51

Jeg vil på det kraftigste opfordre til at I læser denne artikel om virussets oprindelse
Flagermus skulle smittes med menneskeskabt coronavirus i Kina i 2018, viser lækkede dokumenter
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... 2018-viser

Det ser ud til at man med vilje har arbejdet på at gøre et SARS-CoV-2 virus mere smitsomt

Det er ganske enkelt rystende læsning. :shock:

Peter

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Indlæg: 8857
Tilmeldt: 13. feb 2004, 08:52
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 354 times
Been thanked: 1155 times
Kontakt:

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af Fast Fumble » 30. sep 2021, 09:49

PSindrup skrev:
30. sep 2021, 08:51
Jeg vil på det kraftigste opfordre til at I læser denne artikel om virussets oprindelse
Flagermus skulle smittes med menneskeskabt coronavirus i Kina i 2018, viser lækkede dokumenter
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... 2018-viser
Det ser ud til at man med vilje har arbejdet på at gøre et SARS-CoV-2 virus mere smitsomt

Det er ganske enkelt rystende læsning. :shock:
Det var også rystende læsning første gang det blev bragt op herinde. Jeg orker ikke at læse 170 sider igennem for at finde det, men det er over et år siden, at denne historie begyndte at dukke op. Den blev oprindeligt ikke trigget af lækkede dokumenter, men af TED talks der omtalte projektet. Det var ikke hemmeligt, og jeg husker at da historien nåede frem til mig, da var de TED talks og flere offentliggjorte rapporter stadig offentligt tilgængelige.

Giver det historien større troværdighed at det nu er baseret på lækkede dokumenter? Eller er det nu tilføjet, for i virkeligheden at give historien MINDRE troværdighed?

Ny, er historien i hvert fald ikke.





Fodnote: De TED talsk of præsentationer jeg så, præsenterede stolt hvordan man med cutting edge forskning ville nå frem til at kunne forhindre fremtidige udbrud af smitsomme vira, overført fra dyr til mennesker. Derfor dyrkede man denne "kunstige" variant til forskningsformålet. Og det er der jo intet suspekt i, det er jo nobelt og godt. I samme periode (jeg kan ikke huske om det var i 19 eller 20) så jeg at Nasa via satelit fotos havde mistanke om at COVID udbrudet i Wuhan faktisk skete i August 2019, fordi på det tidspunkt steg koncentrationen af biler på parkeringspladser ved hospitaler i Wuhan markant.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Tråden om “Wuhan Coronavirus”

Indlæg af PSindrup » 30. sep 2021, 10:07

Fast Fumble skrev:
30. sep 2021, 09:49
PSindrup skrev:
30. sep 2021, 08:51
Jeg vil på det kraftigste opfordre til at I læser denne artikel om virussets oprindelse
Flagermus skulle smittes med menneskeskabt coronavirus i Kina i 2018, viser lækkede dokumenter
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... 2018-viser
Det ser ud til at man med vilje har arbejdet på at gøre et SARS-CoV-2 virus mere smitsomt

Det er ganske enkelt rystende læsning. :shock:
Det var også rystende læsning første gang det blev bragt op herinde. Jeg orker ikke at læse 170 sider igennem for at finde det, men det er over et år siden, at denne historie begyndte at dukke op. Den blev oprindeligt ikke trigget af lækkede dokumenter, men af TED talks der omtalte projektet. Det var ikke hemmeligt, og jeg husker at da historien nåede frem til mig, da var de TED talks og flere offentliggjorte rapporter stadig offentligt tilgængelige.

Giver det historien større troværdighed at det nu er baseret på lækkede dokumenter? Eller er det nu tilføjet, for i virkeligheden at give historien MINDRE troværdighed?

Ny, er historien i hvert fald ikke.





Fodnote: De TED talsk of præsentationer jeg så, præsenterede stolt hvordan man med cutting edge forskning ville nå frem til at kunne forhindre fremtidige udbrud af smitsomme vira, overført fra dyr til mennesker. Derfor dyrkede man denne "kunstige" variant til forskningsformålet. Og det er der jo intet suspekt i, det er jo nobelt og godt. I samme periode (jeg kan ikke huske om det var i 19 eller 20) så jeg at Nasa via satelit fotos havde mistanke om at COVID udbrudet i Wuhan faktisk skete i August 2019, fordi på det tidspunkt steg koncentrationen af biler på parkeringspladser ved hospitaler i Wuhan markant.
Men som også artiklen på TV2 indleder med, så blev det (af de fleste) i starten afvist som det rene konspirations-nonsens.

Ansøgningen om forskningsmidler, hvor man specifikt nævner at man ønsker at gøre virusset mere smitsomt, er i hvert fald nyt for mig. (og hæver troværdigheden ganske gevaldigt)

Peter

Besvar