Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Stedet hvor vi kan tale om færdigheder, og grej for folk der vil lære at klare sig selv i naturen.
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Bobo » 2. mar 2018, 14:30

og hvad synes i så prisen må lande på - hvad er max bud ?
Det skal jo være til en billig penge når ikke man kan besigtige varen først
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2009
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Tangloppen » 2. mar 2018, 14:49

Tja, hvis man siger 10.000,- og der er 100 kikkerter der er i brugbar stand, så er det jo 100,- stykket (husk salær).
Så ville en fin NVF pris vel være 200,- pr. stk. Så er der osse lidt fortjeneste og resten kan skydes af til nogle spejdere eller DBA.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1718 times
Been thanked: 2144 times
Kontakt:

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Bofhenator » 2. mar 2018, 15:34

Bobo skrev:og hvad synes i så prisen må lande på - hvad er max bud ?
Det skal jo være til en billig penge når ikke man kan besigtige varen først
Jeg vil også gerne hapse et par stykker til 250-300 kr stykket hvis det er der omkring prisen bliver.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2009
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Tangloppen » 2. mar 2018, 15:39

Vi kan self lave en fællespulje, hvis nogen er med på den. NVF burde købe dem og overskuddet gik til drift af forum.
Sådanne kikkerter burde være rimeligt nemme at få afsat.
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5290
Tilmeldt: 27. mar 2013, 15:20
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 971 times
Been thanked: 725 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Kleth » 2. mar 2018, 16:03

Varen bliver købt som besigtet, den er beskrevet som “med ridser” og der skal afregnes moms.
Et rent gæt fra min side er, at ikke alle kikkerterne er salgsbare til en uniform pris og så er der opgaven med at kontrollere, pakketere og bibringe logistik.
- og sælger vil hænge på forpligtelserne for køberne.

Og jeg ville ikke være uinteresseret i at købe en :smile:
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 285 times
Been thanked: 1062 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Langenge » 2. mar 2018, 17:13

Jeg formoder, at de ryger for en langt lavere pris, end de forslag, der har været fremme her.
Jeg kender udmærket kikkerten, og jeg kunne ikke drømme om at give hverken 250 eller 300 for et brugt, ridset eksemplar.
Kikkerter, også gode kikkerter, er faldet meget i pris gennem de sidste 10 år.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Henning
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 199
Tilmeldt: 11. okt 2005, 22:53
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 42 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Henning » 2. mar 2018, 20:45

Hold da nu maule.... A tøvs i er gået en lille smule i slevsving nu !!... Uha - hvor mange har haft en kommentar om uniformsdele/udstyr med HMAK/FMI mærker... Bøger mærket UKL el. TTJ - Ueha ulovlig-ulovlig.. Lige nu er vi på B2B - før var det fra Retrade..(før det igenHjørring og Høvelte/Brødeskov med "aftalte" ½ årlige auktioner ( jeg vil gi' 2000 for en doge power waggon eller nimbus ..og jeg tager 10 ... næste gang må du byde det samme).hvor man også kunne købe et halvt luftvåben fra Sverige eller Norge...og det meste af det danske forsvar....og sindssygt meget er faktisk gået til Afrika ...Lastbiler til Holland, hvor man splitter dem ad og sælger dem som reservedele ... (hvorfor det firma så både har tabt DK-NO-SE aner jeg ikke)... Engang imellem taler man måske imod bedrer vidende ??...Fordi man tror/"ved" "et eller andet"... !! ...nå-slut med det sure opstød...
De der kikkerter har en erstatningspris på kr. 2.285,- stk jvf forsvarets "opslagsværker".... Hvad de er værd i privathandel aner jeg ikke en skid om...nogle gange (specielt med GD 240) betaler folk kassen for en bunke rust og lort....omvendt har jeg set påhængsvogne med 2 1/2 KW generator (som ikke har kørt 25 timer) solgt for 1500,-...
Men en auktion er en auktion .... jeg kunne selvfølgelig .....mååååske finde en ven der kunne kaste et blik i den kasse...og kunne (godt) bruge konens firmanummer til at købe de kikkerter...hvis det var.......men igen - en auktion er en chance - tab og vind - og så undrer det mig lidt der ikke er én som har opdaget der er et par kikkerter af den helt gamle model imellem (de brune - jeg ikke kan huske hva' hedder men med TS streger og før 1950) .... men omvendt er her så nok én som fortæller mig en masse om ulovligt salg af HMAK mærket materiel ...

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21638
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Refraktorius » 2. mar 2018, 21:08

Henning skrev:Hold da nu maule.... A tøvs i er gået en lille smule i slevsving nu !!... Uha - hvor mange har haft en kommentar om uniformsdele/udstyr med HMAK/FMI mærker... Bøger mærket UKL el. TTJ - Ueha ulovlig-ulovlig.. Lige nu er vi på B2B - før var det fra Retrade..(før det igenHjørring og Høvelte/Brødeskov med "aftalte" ½ årlige auktioner ( jeg vil gi' 2000 for en doge power waggon eller nimbus ..og jeg tager 10 ... næste gang må du byde det samme).hvor man også kunne købe et halvt luftvåben fra Sverige eller Norge...og det meste af det danske forsvar....og sindssygt meget er faktisk gået til Afrika ...Lastbiler til Holland, hvor man splitter dem ad og sælger dem som reservedele ... (hvorfor det firma så både har tabt DK-NO-SE aner jeg ikke)... Engang imellem taler man måske imod bedrer vidende ??...Fordi man tror/"ved" "et eller andet"... !! ...nå-slut med det sure opstød...
De der kikkerter har en erstatningspris på kr. 2.285,- stk jvf forsvarets "opslagsværker".... Hvad de er værd i privathandel aner jeg ikke en skid om...nogle gange (specielt med GD 240) betaler folk kassen for en bunke rust og lort....omvendt har jeg set påhængsvogne med 2 1/2 KW generator (som ikke har kørt 25 timer) solgt for 1500,-...
Men en auktion er en auktion .... jeg kunne selvfølgelig .....mååååske finde en ven der kunne kaste et blik i den kasse...og kunne (godt) bruge konens firmanummer til at købe de kikkerter...hvis det var.......men igen - en auktion er en chance - tab og vind - og så undrer det mig lidt der ikke er én som har opdaget der er et par kikkerter af den helt gamle model imellem (de brune - jeg ikke kan huske hva' hedder men med TS streger og før 1950) .... men omvendt er her så nok én som fortæller mig en masse om ulovligt salg af HMAK mærket materiel ...

Henning.

Husk de små mærker der sad i forsvarets køretøjer:
Post ikke hvis du er syg, træt eller fuld
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Cubone
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 100
Tilmeldt: 28. jun 2004, 20:17
Geografisk sted: Midtsjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Cubone » 3. mar 2018, 00:47

Tangloppen skrev:Tja, hvis man siger 10.000,- og der er 100 kikkerter der er i brugbar stand, så er det jo 100,- stykket (husk salær).
Så ville en fin NVF pris vel være 200,- pr. stk. Så er der osse lidt fortjeneste og resten kan skydes af til nogle spejdere eller DBA.
De bliver sikkert lidt dyrere. Det sidste lot gik for 60.100 Dkr for 104 stk :shock: :shock:

https://www.b2bauctions.dk/fmi_dk/104-s ... taske.html

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Cp-Medic » 3. mar 2018, 15:40

Ja dem sad jeg og bød på. Ham der kæbte dem skal da mindst habe 1500 stykket fær det er noget ved for de defekte skal sorteres fra og der er moms oveni i buddet og det tager også lidt tid at afvikle over 100 kikkerter så de der drømmepriser med 200-300 kommer ikke til at ske

Tak-Tik-Tak
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 3. apr 2011, 12:49
Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
Geografisk sted: Fionia
Has thanked: 40 times
Been thanked: 13 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Tak-Tik-Tak » 3. mar 2018, 19:53

Jeg er gerne aftager af et par kikkerter :)
STI Edge .40 S&W / 9mm
Beretta Silver Pigeon 12/76
Haenel Jaeger 10 .270 win
Baikal MP 12/76

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Kruffe » 3. mar 2018, 20:54

#metoo
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Peter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 916
Tilmeldt: 5. feb 2004, 01:44
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 124 times
Been thanked: 262 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Peter » 13. mar 2018, 22:47

65 gik kikkerterne for.

https://www.b2bauctions.dk/fmi_dk/prism ... -7x42.html

Er det mon en her fra NVF?

Slettet bruger

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Slettet bruger » 14. mar 2018, 11:38

Det utroligt hvad man kan få for sådan nogen på auktion jeg forstår det ikke helt.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21638
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Refraktorius » 14. mar 2018, 17:03

Slettet bruger skrev:
14. mar 2018, 11:38
Det utroligt hvad man kan få for sådan nogen på auktion jeg forstår det ikke helt.
En kombination af "buying frenzy" og blikket stift rettet på hvad HMAK havde fået handlet prisen op i for mange år siden?
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 285 times
Been thanked: 1062 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Langenge » 14. mar 2018, 17:17

Refraktorius skrev:
14. mar 2018, 17:03
......blikket stift rettet på hvad HMAK havde fået handlet prisen op i for mange år siden?
:rolf: ja....
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1300
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 520 times
Been thanked: 234 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Bobo » 14. mar 2018, 22:21

Peter skrev:
13. mar 2018, 22:47
65 gik kikkerterne for.

https://www.b2bauctions.dk/fmi_dk/prism ... -7x42.html

Er det mon en her fra NVF?
så må han gerne melde sig :smile:
jeg vil gerne købe et par stykker til et par hundrede eller tre og skulle jeg købe alle ville det max blive 100 pr stk så man kunne videre sælge billigt
Bobo ------ Igen uden billeder

Slettet bruger

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af Slettet bruger » 14. mar 2018, 22:28

65000 + moms = 81250
81250 / 185 = 439 kr
og det er hvis alle virker og er samme stand. og ex fragt fra Skrydstrup.
så 500 er vel nok en mindstepris.

High Standard
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 759
Tilmeldt: 9. jan 2009, 10:38
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 124 times

Re: Det overskudslager fra Tyskland der sælger Dansk M/84 udstyr. Hvem er det og deres hjemmeside?

Indlæg af High Standard » 14. mar 2018, 23:19

Jeg vil også være med :smile:

Hilsen

High Standard

Besvar