Boryx skrev: ↑18. sep 2023, 21:02
FrederikF skrev: ↑18. sep 2023, 20:25
TheDarkSide skrev: ↑18. sep 2023, 19:27
Boryx skrev: ↑17. sep 2023, 21:27
Find en uden key-concept.
Hvad er ulempen ved det?
Har det selv på min Finnlight, men jeg har ingen "nøgle" til det - Riflen har fungeret upåklageligt for mit vedkommende, men hvis der er potentielle problemer vil jeg gerne gøre noget ved det..
Jeg husker umiddelbart to argumenter imod.
1/ risiko for at stå på post og ikke kunne en skid grundet manglende “key”.
2/ “Lock time” skulle være længere.
Om 2/ er sandt kan Boryx sikkert svare på.
En konvertering tilbage kræver.
S5960160 slagstiftekit
og S5960344 Bundstykke enden.
Forstår på Boryx at sidstnævnte er vanskelig at finde i dag.
Slagstiften kan man selv afkorte og derfor behøves den del ikke.
At stå et eller andet sted med noget som ikke fungerer og der mangler en nøgle er ikke noget for mig.
Men min primære grund til udskiftning, et at jeg synes det er grimt
Udseendet generer mig ikke - Men tanken om at stå i Polen eller blive løbet over ende af krondyr i en vestjysk plantage uden en funktionel riffel er væmmelig
Har du en ide om hvor man kan skaffe en ny bundstykke "ende" - Gerne i rustfri!

Evt. send en pm.
Og for lige at vende tilbage på sporet - Jeg er meget glad for min 75 Finnlight i 30-06. Dobbeltradet magasin der kan lades fra toppen mens det sidder i riflen er lækkert. Aftræk og sikring er simpelt og fungerer som det skal. Dog SKAL bundstykke smøres med tynd lagt fedt, da det er rustfri mod rustfri (det river utroligt nemt).
Jeg har netop været på skydebanen i dag og skudt med lidt forskelligt: Barnes TTSX 150gr, Sako Blade 170gr, Hornady SST 165 gr og Hornady ELD-X 178 gr havde ved dagens skydning middeltræfpunkt inden for 20 mm af hinanden på 100 meter og med glimrende jagtmæssig egenspredning (3 skuds grupper alle under 4 cm). Alt var fabriksammo.
Jeg jagter ikke ultimativ præcision med denne riffel, men den er bestemt i stand til at skyde godt, hvis man gider finetune en ladning til den. Jeg bruger den dog primært til diverse tryk- og drivjagter, sekundært krondyrpürsch, så 1 eller 4 cm spredning er ligegodt for mig