Er der nogen der har erfaring eller kendskab til walther toggle-lock semi auto shotgun?
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og regulering
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 22 times
Er der nogen der har erfaring eller kendskab til walther toggle-lock semi auto shotgun?
Vi står i den situation at vi har skam budt på et lot med 3 "defekte" geværer, og vundet. Det første er en sjøgren, den anden er vist bare et alm side by side. Den sidste er en walther toggle-lock semi auto shotgun.
Både sjögren og walter troggle-lock er begge "sjældne" våben da de vær i sær kun er produkseret 5000 af dem. Sjögren er dog tit at se i Danmark, men den blev jo også produceret i København, men resten af verden er der ikke mange af dem.
Vi står jo nok og skal renovere både sjögren og walther toggle-lock semi auto shotgun til funktionsdygtig tilstand hvis det kan lade sig gøre, så er der nogen der kender til våbene og i særdeleshed Walteren og ikke mindst om der er en i dk der ligger inde med dele
Både sjögren og walter troggle-lock er begge "sjældne" våben da de vær i sær kun er produkseret 5000 af dem. Sjögren er dog tit at se i Danmark, men den blev jo også produceret i København, men resten af verden er der ikke mange af dem.
Vi står jo nok og skal renovere både sjögren og walther toggle-lock semi auto shotgun til funktionsdygtig tilstand hvis det kan lade sig gøre, så er der nogen der kender til våbene og i særdeleshed Walteren og ikke mindst om der er en i dk der ligger inde med dele
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 296 times
Re: Er der nogen der har erfaring eller kendskab til walther toggle-lock semi auto shotgun?
Hvis du ikke allerede har set den, så har forgotten weapons en video med walther'en, inkl. noget skydning tilsidst.
https://www.forgottenweapons.com/walthe ... tgun-ouch/
mvh
grey
mvh
grey
-
- Bronze Member
Re: Er der nogen der har erfaring eller kendskab til walther toggle-lock semi auto shotgun?
Jeps den har jeg set. Jeg har også fundet nogle enkelte tegninger over den. Men hvis folk falder over noget, tager jeg imod med kys hånd.Greyberd63 skrev: ↑15. jun 2023, 22:10Hvis du ikke allerede har set den, så har forgotten weapons en video med walther'en, inkl. noget skydning tilsidst.
mvh
grey
-
- Gold Member
- Interesser: Hagljagt og flugtskydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 164 times
Reservedele til så sjældne våben kan ikke købes, men skal fremstilles. Der var for i øvrigt et NVF medlem, der havde fremstillet et parti nye rekylfjedre til Sjøgren geværet og solgte dem til en meget rimelig pris. Du skal forvente den skal udskiftes, hvis du vil skyde med geværet.Bentgj37 skrev: ↑15. jun 2023, 21:47Vi står jo nok og skal renovere både sjögren og walther toggle-lock semi auto shotgun til funktionsdygtig tilstand hvis det kan lade sig gøre, så er der nogen der kender til våbene og i særdeleshed Walteren og ikke mindst om der er en i dk der ligger inde med dele
-
- Bronze Member
Ja, ved du hvem det var? Måske han har flere?Rulab skrev: ↑16. jun 2023, 00:42Reservedele til så sjældne våben kan ikke købes, men skal fremstilles. Der var for i øvrigt et NVF medlem, der havde fremstillet et parti nye rekylfjedre til Sjøgren geværet og solgte dem til en meget rimelig pris. Du skal forvente den skal udskiftes, hvis du vil skyde med geværet.Bentgj37 skrev: ↑15. jun 2023, 21:47Vi står jo nok og skal renovere både sjögren og walther toggle-lock semi auto shotgun til funktionsdygtig tilstand hvis det kan lade sig gøre, så er der nogen der kender til våbene og i særdeleshed Walteren og ikke mindst om der er en i dk der ligger inde med dele
-
- Gold Member
- Interesser: Hagljagt og flugtskydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 164 times
"Montøren" var brugernavnet. Det er nogle år siden jeg købte af ham, men prøv at sende ham en PB. Jeg kan se se brugeren stadig er aktiv.Bentgj37 skrev: ↑16. jun 2023, 11:52Ja, ved du hvem det var? Måske han har flere?Rulab skrev: ↑16. jun 2023, 00:42Reservedele til så sjældne våben kan ikke købes, men skal fremstilles. Der var for i øvrigt et NVF medlem, der havde fremstillet et parti nye rekylfjedre til Sjøgren geværet og solgte dem til en meget rimelig pris. Du skal forvente den skal udskiftes, hvis du vil skyde med geværet.Bentgj37 skrev: ↑15. jun 2023, 21:47Vi står jo nok og skal renovere både sjögren og walther toggle-lock semi auto shotgun til funktionsdygtig tilstand hvis det kan lade sig gøre, så er der nogen der kender til våbene og i særdeleshed Walteren og ikke mindst om der er en i dk der ligger inde med dele
- Kar 98
- Platin Member
- Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 131 times
Der er en bruger herinde der har en Walther toogle også så mon ikke han han være behjælpelig
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad
-
- Bronze Member
Det vil være rigtig fedt. Sjögrenen tror jeg at jeg har styr på da den bare skulle samles korrekt (og have en ny rekylfjeder), men walter troogle mangler tydeligvis nogle dele..... desværre
-
- Bronze Member
Ved du hvem der kunne ske at ligge inde med sådan en?
- Kar 98
- Platin Member
- Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 131 times
Ja send pb
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad