Erfaringer med Huglu Ventus haglgevær?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Erfaringer med Huglu Ventus haglgevær?

Indlæg af Boerge » 22. nov 2022, 10:13

Er på udkig efter et budgetvenligt nyt haglgevær - skal kunne fås i camoudgave. Faldt over dette Huglu Ventus, der er til at betale. Ved det er tyrkisk - er der nogle herinde, der har erfaring med kvalitet/holdbarhed??

http://www.mbjagt.dk/huglu-ventus-camo-22104.html
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

HR
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2138
Tilmeldt: 23. jan 2016, 20:10
Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 586 times
Been thanked: 1030 times

Re: Erfaringer med Huglu Ventus haglgevær?

Indlæg af HR » 22. nov 2022, 15:32

Har ikke haft fingrene i det pågældende gevær, men man skal efterhånden ikke rynke så meget på næsen bare fordi det er tyrkisk. ATA laver fine OUere og tyrkerne er generelt godt med på halvautomaterne. De OUere, ud over ATA, jeg har prøvet er et par år gamle og måske ikke en up to date reference mere. Men dem jeg har skudt med (inklusiv Huglu) har været for rette i skæfterne og generelt tunge og klodsede. Men jeg ville tage hen og pille i en forretning. Hvis den ligger som den skal og den udvendige kvalitet er i orden, så ville jeg ikke være bange for at det indvendige ikke skulle være OK. At jeg så personligt ville gå efter en pump eller halvauto hvis det skulle være plastik og camo, det er så en anden sag.
/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!

Brugeravatar
Boerge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 12. feb 2011, 20:30
Interesser: haglgevær, riffel, ammunition
Geografisk sted: østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 470 times

Re: Erfaringer med Huglu Ventus haglgevær?

Indlæg af Boerge » 22. nov 2022, 17:03

HR skrev:
22. nov 2022, 15:32
Har ikke haft fingrene i det pågældende gevær, men man skal efterhånden ikke rynke så meget på næsen bare fordi det er tyrkisk. ATA laver fine OUere og tyrkerne er generelt godt med på halvautomaterne. De OUere, ud over ATA, jeg har prøvet er et par år gamle og måske ikke en up to date reference mere. Men dem jeg har skudt med (inklusiv Huglu) har været for rette i skæfterne og generelt tunge og klodsede. Men jeg ville tage hen og pille i en forretning. Hvis den ligger som den skal og den udvendige kvalitet er i orden, så ville jeg ikke være bange for at det indvendige ikke skulle være OK. At jeg så personligt ville gå efter en pump eller halvauto hvis det skulle være plastik og camo, det er så en anden sag.
/HR
Hej HR. Lige denne model er med skæfte i valnød + camouflage - vægten angives til kun 2,9 kg. Skal hovedsagelig bruges til jagt!
Andre interesser:
Frimærkesamling, astronomi og dyremishandling!!

Besvar