Køb af jagtriffel. Schultz & Larsen. Har været 3 forskellige steder og de heder noget forskelligt?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Køb af jagtriffel. Schultz & Larsen. Har været 3 forskellige steder og de heder noget forskelligt?

Indlæg af LJ » 14. jul 2022, 13:50

JRexA skrev:
14. jul 2022, 13:38
NWF skrev:
14. jul 2022, 13:24
CTR er en fed skyder - men hvis nok kun 1:11 i twist Rate så jeg ville måske lige høre den nuværende ejer omkring han har nogle erfaringer med blyfri. den.
CTR er, som alle andre .30 kaliber Tikka og Sako med 1:11 pibe.
Det "kan" være at man skal gå ned i 150 Grains kugler, for at Blyfri Stabiliserer i den.

Men man kan sagtens være heldig, og at 165 grain er super præcise.
Jeg mistænker Sako/Tikka for at have testet med blyfri over 150 grains, når nu de har valgt at deres dedikerede projektil til .308 skal veje 162 grains :smile:

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 236
Tilmeldt: 14. feb 2015, 18:21
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 36 times
Been thanked: 33 times

Re: Køb af jagtriffel. Schultz & Larsen. Har været 3 forskellige steder og de heder noget forskelligt?

Indlæg af Sunscale » 25. jul 2022, 14:10

Schultz & Larsen laver nogle rigtigt fede produkter, men deres kvalitetskontrol kan til tider være tvivlsom, så når man køber en ny S&L riffel, skal man være meget opmærksom på fejl i bruneringen og på skæftet, da deres kundeservice efter salget er spild af tid.

Alle 3 S&L rifler og 1 af deres lyddæmpere som jeg har købt af ny har været fejlbehæftet i større eller mindre grad, og hver gang man henvender sig til S&L, er beskeden at det er bare ærgerligt. Så hvis man gerne vil undgå overraskelser, skal man se rifflen godt efter før man køber.
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Danø
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 52
Tilmeldt: 19. okt 2016, 20:42
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Aalborg
Been thanked: 7 times

Re: Køb af jagtriffel. Schultz & Larsen. Har været 3 forskellige steder og de heder noget forskelligt?

Indlæg af Danø » 27. jul 2022, 15:43

Det kan jeg kun være enig i. Har også haft nogle lidt uheldige oplevelser med dem.

Brugeravatar
Gustavhamselv
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 128
Tilmeldt: 29. nov 2018, 17:09
Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 86 times
Been thanked: 67 times

Re: Køb af jagtriffel. Schultz & Larsen. Har været 3 forskellige steder og de heder noget forskelligt?

Indlæg af Gustavhamselv » 14. aug 2022, 16:50

JRexA skrev:
14. jul 2022, 13:38
NWF skrev:
14. jul 2022, 13:24
CTR er en fed skyder - men hvis nok kun 1:11 i twist Rate så jeg ville måske lige høre den nuværende ejer omkring han har nogle erfaringer med blyfri. den.
CTR er, som alle andre .30 kaliber Tikka og Sako med 1:11 pibe.
Det "kan" være at man skal gå ned i 150 Grains kugler, for at Blyfri Stabiliserer i den.

Men man kan sagtens være heldig, og at 165 grain er super præcise.
Lige hvad det angår har jeg skudt Sonic ballistic Target og hunt projektiler af med min CTR i .308 og begge dele i 170gn, og der opnår jeg en spredning på 15mm@100m :mrgreen: :numberone:, når der tages forbehold for fejl 40 :fun:

Besvar