Erfaringer med Thompson Center LRR

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
ZeroOne
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 5. nov 2019, 19:38
Interesser: Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 2 times

Erfaringer med Thompson Center LRR

Indlæg af ZeroOne » 14. aug 2021, 09:35

Ohøj

Jeg overvejer at købe en Thompson Center LRR i 6.5 Creedmoor og har haft den i hænderne hos Våbensmeden. samt hørte deres positive erfaringer med den.

https://www.tcarms.com/firearms/bolt-ac ... er-t-c-lrr

Den skal bruges til primært til PRS. Jeg harer startet med en S&L i .308 win i et GRS Hunter skæfter, men er begrænset af kun 5 skuds magasiner. Desuden ville jeg gerne have mindre rekyl og bedre BC, så derfor et skift til en anden, mindre kaliber. Det vil være min første decideret PRS riffel. Den står til 17.000, så hvis man anbefaler noget andet skal det være i omegnen af denne pris.

Jeg kan ikke finde meget dansk info på, så vil høre om der er nogen der har erfaringer med den og gerne vil dele ud af dem.

/Peter

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Erfaringer med Thompson Center LRR

Indlæg af Kortmentyk » 14. aug 2021, 10:27

Jeg har en bekendt i skytteklubben der har en Thompson Center lrr og han er skuffet over præcisionen.

Hvad med en Steel action til PRS? Den har semimatchpibe, picatinny-skinne, justerbart aftræk og der fås 10 skuds magasin og GRS-lignede skæfte til den.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Erfaringer med Thompson Center LRR

Indlæg af 458hunter » 14. aug 2021, 21:27

ZeroOne skrev:
14. aug 2021, 09:35
Ohøj

Jeg overvejer at købe en Thompson Center LRR i 6.5 Creedmoor og har haft den i hænderne hos Våbensmeden. samt hørte deres positive erfaringer med den.

https://www.tcarms.com/firearms/bolt-ac ... er-t-c-lrr

Den skal bruges til primært til PRS. Jeg harer startet med en S&L i .308 win i et GRS Hunter skæfter, men er begrænset af kun 5 skuds magasiner. Desuden ville jeg gerne have mindre rekyl og bedre BC, så derfor et skift til en anden, mindre kaliber. Det vil være min første decideret PRS riffel. Den står til 17.000, så hvis man anbefaler noget andet skal det være i omegnen af denne pris.

Jeg kan ikke finde meget dansk info på, så vil høre om der er nogen der har erfaringer med den og gerne vil dele ud af dem.

/Peter
Uden at kende riflen skal man generelt have lidt filter på når det er forhandleren der lovpriser deres egne produkter..

ZeroOne
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 5. nov 2019, 19:38
Interesser: Skydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 2 times

Re: Erfaringer med Thompson Center LRR

Indlæg af ZeroOne » 19. aug 2021, 19:13

Tak for jeres input.

@ Kortmentyk
Ift. til præcision, skyder den så dårligere end den moa garanti piberne kommer med eller havde dårligere end din bekendt havde forventet han kunne få ud af den med hjemmeladninger?

@ 458hunter
Det er præcis det jeg ønsker. Gerne objektive input.

/P

Kortmentyk
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 729
Tilmeldt: 5. dec 2016, 06:35
Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 97 times
Been thanked: 286 times

Re: Erfaringer med Thompson Center LRR

Indlæg af Kortmentyk » 19. aug 2021, 21:19

ZeroOne skrev:
19. aug 2021, 19:13
Tak for jeres input.

@ Kortmentyk
Ift. til præcision, skyder den så dårligere end den moa garanti piberne kommer med eller havde dårligere end din bekendt havde forventet han kunne få ud af den med hjemmeladninger?

@ 458hunter
Det er præcis det jeg ønsker. Gerne objektive input.

/P
Hvis han er der på lørdag kan jeg prøve at spørge lidt ind til det - han har bare udtrykt utilfredshed og jeg tror ikke han lader selv.

Besvar