Hvad bruger i af Ammo i 22LR?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 305 times
Been thanked: 618 times

Re: Hvad bruger i af Ammo i 22LR?

Indlæg af FrederikF » 27. okt 2019, 20:11

Refraktorius skrev:
27. okt 2019, 18:02
Når vi er ved de dyre:
Er der nogen af jer, som har skudt råger eller andre kræ med Eley Tenex?

Folk skyder konkurrence med dem til 50 m, og den flade næse kunne give en anden virkning end rundnæsede?
Jeg har ikke skudt med tenX, MEN mit Waltz die kan give hvad som helst en TeneX point (man vælger mellem HP eller TeneX. Jeg oplever (måske) lidt bedre præcision når de har fået en tur i dien. Krager, svin, høns, rotter etc oplever jeg ikke forskel på om det er TeneX point eller almindelige. (HP giver derimod en klar anden virkning).
MEN jeg har ikke slået meget ihjel med noget der ikke var hp, så statistikken er lidt usikker (har skudt en del slagtesvin førhen med standard .22 - her er det svært at sige hvordan virkningen reelt er sammenlignet med en TeneX.
Må nok prøve at købe en gang “gelatine” og få det undersøgt.
Når vi taler 45/70 så er der en relativ stor forskel på om man skyder med en stor meplat eller med en lille - der er simpelthen bare større indgang udgang og “mellemgang” ;)) med stor meplat.
I 22lr kunne man måske forvente tilsvarende, men det er sgu så småt at det er vanskeligt at observere.

Besvar