Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Superliga » 26. jun 2019, 21:53

Nu er jeg snart på vej hjem fra udsendelse, og har besluttet mig for at nogle af pengene skal gå til en pistol, så jeg kan træne mere end man får gjort i hæren.
Men hvilke steder er der i Jylland, hvor man kan få lov til at pille, rode, rage på en pistol inden man beslutter sig? Jeg har en ret stor hånd, så det er vigtigt for mig at det ikke er en størrelse børnepistol.

Jeg er bekendt med jagt og skytteudstyr i Brønderslev, men kender ikke rigtig nogle butikker i Midtjylland der forhandler pistoler :???:

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Raptor357 » 26. jun 2019, 22:21

Er det så ikke bare en p320 du skal købe?
Men er du medlem af en forening hvor du ellers har tiden og formandens godkendelse til at købe en pistol? :razz:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1366 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Ras.Killing » 26. jun 2019, 23:34

Århus Skytteudstyr har en smule, Skyttebutikken har en del. Længere nord på har du både Zero Mike Armory, Jysk Jagt og Skytteudstyr, Armis osv.

Syntes da der er muligheder nok :smile:

Det ville måske hjælpe en smule, hvis du på forhånd vidste om du er ude efter en polymer pistol eller f.eks en 6” matchpistol.

Du er bekendt med 2-års reglen ikke?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Grendel
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 7. jan 2007, 20:29
Interesser: Pistolskydning, IPSC
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 169 times
Been thanked: 205 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Grendel » 27. jun 2019, 09:23

Korsholm, Skjern har også lidt på håndvåben hylden.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Superliga » 27. jun 2019, 10:07

Er fuldt bekendt med reglerne, og har også anciennitet gennem forsvarets skytteforening. Så det er helt på det rene :smile:

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til om det skal være en plastik skyder eller en klump stål og træ, så ligenu handler det mest om for mig at få så mange forskellige mellem hænderne som muligt.
Af dem jeg har prøvet gennem årerne er Glock 17 (ligger dårligt i min hånd). Neuhausen (som er for lille) og så en 1911 model som jeg ikke kan huske, men den passede ret godt.

Tænker også jeg skal have en .22lr, men om det skal være som vekselsæt eller en selvstændig pistol ved jeg ikke endnu.

Men som sagt så er det vigtigste at det er en skyder der passer godt til mig, ellers ved jeg at jeg ikke kommer nok afsted, hvis jeg ikke rigtig kan lide den

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2106
Tilmeldt: 17. aug 2017, 19:14
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 474 times
Been thanked: 312 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Greyberd63 » 27. jun 2019, 11:00

Superliga skrev:
27. jun 2019, 10:07
Er fuldt bekendt med reglerne, og har også anciennitet gennem forsvarets skytteforening. Så det er helt på det rene :smile:

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til om det skal være en plastik skyder eller en klump stål og træ, så ligenu handler det mest om for mig at få så mange forskellige mellem hænderne som muligt.
Af dem jeg har prøvet gennem årerne er Glock 17 (ligger dårligt i min hånd). Neuhausen (som er for lille) og så en 1911 model som jeg ikke kan huske, men den passede ret godt.

Tænker også jeg skal have en .22LR, men om det skal være som vekselsæt eller en selvstændig pistol ved jeg ikke endnu.

Men som sagt så er det vigtigste at det er en skyder der passer godt til mig, ellers ved jeg at jeg ikke kommer nok afsted, hvis jeg ikke rigtig kan lide den
Find en klub i dit lokal område, de fleste skytter er åbne menesker, så der er tit mulighed for at prøve mange forskellige skydere.

Mvh
Grey

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7708
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 590 times
Been thanked: 1243 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af T-REX » 27. jun 2019, 13:47

Hvis du vil skyde en lille smule konkurrence, med en .22lr pistol, så handikapper du dig meget, med et vekselsæt

Til de fleste Match pisoler i .22, kan du få custom grep, også i størrelse bjørnelap..
Med meget store hænder, kan der dog være problemer med, om pistolen kan være, i "kassen"
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af O27 » 27. jun 2019, 13:55

Hvis en 1911 passede fint er det jo nærliggende at hoppe på en 1911, 2011, Tanfoglio eller CZ TS

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4981
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Lassescout » 28. jun 2019, 09:11

O27 skrev:
27. jun 2019, 13:55
Hvis en 1911 passede fint er det jo nærliggende at hoppe på en 1911, 2011, Tanfoglio eller CZ TS
Yes, og så kan du finde en High Standard i kaliber.22 til ingen penge. Den har samme vinkel i skæftet som en Colt 1911, netop for at gøre den velegnet til at træne med en .22 og skifte til en grovpistol uden at ændre håndstilling. Derudover har en High Standard et virkeligt godt aftræk og gode sigtemidler.

Men hvis formålet er at få mere træning til brug ved udsendelser, skulle du så ikke købe en pistol der er tætter på forsvarets nye tjenestepistol som Raptor foreslår?
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Superliga
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 520
Tilmeldt: 24. nov 2008, 23:19
Interesser: Historiske våben, skydning
Geografisk sted: Midt-vest jylland
Has thanked: 24 times
Been thanked: 45 times

Re: Steder i Jylland man kan afprøve pistol?

Indlæg af Superliga » 28. jun 2019, 11:30

Lassescout skrev:
28. jun 2019, 09:11
O27 skrev:
27. jun 2019, 13:55
Hvis en 1911 passede fint er det jo nærliggende at hoppe på en 1911, 2011, Tanfoglio eller CZ TS
Yes, og så kan du finde en High Standard i kaliber.22 til ingen penge. Den har samme vinkel i skæftet som en Colt 1911, netop for at gøre den velegnet til at træne med en .22 og skifte til en grovpistol uden at ændre håndstilling. Derudover har en High Standard et virkeligt godt aftræk og gode sigtemidler.

Men hvis formålet er at få mere træning til brug ved udsendelser, skulle du så ikke købe en pistol der er tætter på forsvarets nye tjenestepistol som Raptor foreslår?
:thumbup:

Det er bestemt også en mulighed, og når vi kommer hjem og får udleveret P320 her i efteråret, og hvis det bare er en fantastisk pistol, så skal den helt klart også være med i overvejelserne.

Besvar