S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
Skaði
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2013, 07:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Indlæg af Skaði » 26. nov 2018, 16:28

Jeg har siddet og kigget lidt efter S&L rifler, mest DL serien. Jeg synes at der ikke er ret langt imellem ny pris og de brugtpriser som i al fald de store forhandlere lægger op til. Er det fordi de holder værdien så godt, eller fordi de brugte bør krejles et seriøst stykke ned?

Hvor ville I placere maks pris henne for en brugt DL i god stand? Er det ligefrem et våben hvor der ikke er nogen fidus i at købe brugt?
Senest rettet af Refraktorius 26. nov 2018, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift suppleret

Sortseer
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 764
Tilmeldt: 17. apr 2014, 06:53
Interesser: Jagt, genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 229 times
Been thanked: 198 times

Re: S&L brugtpriser

Indlæg af Sortseer » 26. nov 2018, 17:42

Hvis du kan leve med et såkaldt 2. sorteringsskæfte, så ligger et par af forhandlerne inde med DL modeller til 8-9.000,-.

Jeg har selv to af slagsen, hvor skæfterne er frasorteret på grund af små fejl i åretegningen, der bestemt ikke er skæmmende, men nærmere giver karakter. Det er meget riffel man får for pengene.

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 25 times

Re: S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Indlæg af Bygork » 26. nov 2018, 20:43

Det svært at sige hvad prisen for en brugt dl skal være. Men hvis man er til træskæfte, er det en lækker og præcis riffel. En nyere Tikka virker bare noget billig discount agtig sammenlignet med S&L, efter min mening. Jeg vil også mene at et godt køb er en ny med 2.sorteringsskæfte til 8000-9000 kr. Jeg har selv en hel del rifler til at stå. Men min S&L classic dl i 308w er superlækker med flot træ, alt i ikke træ er i metal, og fantastisk låsegang og præcision. Eneste bet er at den næsten er for pæn at bruge 😀👍 jeg har ikke oplevet nogle problemer med rust eller slid på den efter brug i fugtigt vejr. Men sørger altid for at riflen er plejet med olie mm. Har en anden i S&L 97 std i 6,5x55 der også er en meget fin skyder.

Skaði
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2013, 07:48
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Indlæg af Skaði » 28. nov 2018, 07:26

Tak for hintet med 2. sortering. Har nu fundet to steder på nettet hvor de tilbyder dem. Men vil dette altid være de simple trækvaliteter ("bordplade-look"), eller kan man være heldig og finde et af de lidt pænere mørke skæfter med fejl i?

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Indlæg af Krung » 28. nov 2018, 09:06

Skaði skrev:
28. nov 2018, 07:26
Tak for hintet med 2. sortering. Har nu fundet to steder på nettet hvor de tilbyder dem. Men vil dette altid være de simple trækvaliteter ("bordplade-look"), eller kan man være heldig og finde et af de lidt pænere mørke skæfter med fejl i?
Min 2. sortering havde en uheldig knast i udkanten af netskæringen, som de ikke kunne rede med kunstigt træk. Det er ikke åndevalnød, men jeg er meget tilfreds. Jeg har fået givet det noget mørt skæfteolie, og derefter noget hærdende bordolie, så det ser lidt bedre ud en da det ankom.

Nu er jeg ikke god til at passe på ting, så det har fået lidt tæv. En af mine venner har et skæfte som er lidt kedeligt i årene, men ellers pænt.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Grydesvamp
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 59
Tilmeldt: 27. aug 2018, 18:13
Interesser: Jagt, og alt mekanik
Geografisk sted: 9381 sulsted
Has thanked: 15 times
Been thanked: 8 times

Re: S&L brugtpriser. Er de ikke overraskende høje?

Indlæg af Grydesvamp » 7. dec 2018, 10:00

Jeg har lige købt en classic (ikke dl) til under 5k så det kan lade sig gøre :DancingBanana:

Den har lidt småskrammer på skæftet og lidt mærker på løbet hvilket er fint med mig da den skal bruges.

Jeg var forbi jægeren og lystfiskeren i ålborg, de har classic skæfter på lager. :smile:

Besvar