Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 30. maj 2018, 16:44

Nu da rågereguleringen er ved at slutte, har jeg tænkt mig, at købe en halvauto til næste sæson, så for at være lidt på forkant, håber jeg at finde lidt hjælp herinde, blandt de mange erfarede, med dette våben.
Det skal bruges til rågeregulering.
Det skal ikke ændres eller ombygges, det bliver brugt, som det er købt, men med dæmper.
Træ eller plastik er ligemeget, for mig.
Hvilket fabrikat vil i anbefale?
Jeg tænker selv på ruger eller remington, men har aldrig haft nogle af dem i hånden. Forslag ønskes.
Hvad med præsitionen, hvad mener i er bedst?
Hvordan med driftsikkerhed, tænker på patronfedt og lign, er det ene fabrikat evt. Mere driftssikkert?
Hvad tænker i med våbentilladelse, hvor lang tid tager det, og er det besværligt, når det er halvauto?

Er det mere besværligt, hvis man køber privat, end ved forhandler, når det er halvauto? Tænker på papirarbejdet.

Idag har jeg en anshutz 1415 og tænker at jeg bruger kikkerten derfra i første omgang.

Gælder mig til at læse jeres forslag og gode ideer.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Elbæk » 30. maj 2018, 17:39

Med en Ruger 10/22 har du, med det enorme udvalg af skæfter og andet tilbehør, tæt på uendelige muligheder for at bygge og modificere din riffel som du ønsker den. Har du lyst til at den ligner en M10, en M1 Garand, en MG42, en G3 eller måske en M1 Carbine? Så findes der skæfter til det formål.

10/22 systemet er driftstabilt, robust og nemt at adskille for vedligeholdelse. Originale 10/22 magasiner (både 10 og 25 skuds) er ligeledes robuste og stabile.

Ud af æsken er en 10/22 velskydende og kommer med et ok aftræk - men vil man have et endnu bedre aftræk, er Rugers eget match aftræk ikke nogen større investering og som med alt på 10/22 er det meget nemt at udskifte.

En rigtig god ting ved 10/22 er at den egner sig glimrende til lyddæmpning. Som alle andre halvautomater sviner den lidt mere med en lyddæmper på, men min har ædt alt den forskellige ammo jeg har fodret den med med dæmper på.

Et par råd, baseret på egne erfaringer med mit 10/22 projekt:

1. Køb den billigste model med standard pibe og gerne mundingsgevind. Kan du finde en model 1261 Tactical er den ideel, det er sådan en min startede ud som. Modellerne med tyk pibe er flotte, men noget dyrere og relativt tunge - 10/22 er en projektriffel, den skal nok blive tung helt af sig selv når man er færdig med at skrue ting på den. Desuden vil jeg vove den påstand at fordelen ved en matchpibe i kaliber .22LR er begrænset inden for de afstande man typisk regulerer med .22 LR på - men det er sikkert ikke alle som er enige med mig her.

2. Udskift bufferen med en syntetisk buffer, det dæmper den mekaniske støj i våbnet - og det forlænger låsestolens levetid. At det ikke er standard forstår jeg ikke. Der findes mange forskellige på eBay, jeg har gode erfaringer med Tuffer Buffer. Køb et par stykker, de slides med brug.

3. Køb originale 25 skuds magasiner. De fungerer bare - og det er hamrende sjove.

4. Installer en auto bolt release, så du slipper for at skulle fumle med bolt stoppet hver gang du skal lukke kammeret. Featuren er der for at gøre systemet mere sikkert at anvende for børn - men det er møgirriterende. En auto bolt release er ikke dyr - og er du fingernem kan du modificere den eksisterende bolt release med en dremel for samme resultat, der findes bunker af You Tube videoer. I det hele taget findes der nærmest uendelige You Tube videoer og guides til alt vedr. 10/22.

5. Monter en ordentlig optik som er parallaksejusteret til 50 meter/50 yards eller som har justerbar paralleakse. Vortex Optics Diamondback 2-7x35 Rimfire el. Nikon Prostaff Target EFT 3-9x40 AO er gode valg. Kan du finde en Vortex Optics Diamonback 4-12x40 AO er den helt perfekt, men den fremstilles desværre ikke længere.

6. Køber du en ældre brugt 10/22, så installer en extended mag release - det koster ikke alverden og den er nem at installere. Alle nyere 10/22 kommer med extended mag release. Bruger du 25 skuds magasiner, er de en bet at afmontere med den gamle standard mag release.

Rågeregulering130517.jpg

Her er min egen Ruger 10-22 "1261 Tactical" i et Ad-Tac RM4 skæfte, monteret med en Vortex Optics Diamondback 4-12x40 AO og en A-Tec Wave dæmper (køb en bedre dæmper som kan afskilles, jeg har selv en aimSport Rimfire på vej). Aftrækket er Rugers BX-Trigger, som jeg er meget glad for.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af LJ » 30. maj 2018, 18:50

BjarneGNielsen skrev:
30. maj 2018, 16:44
Det skal ikke ændres eller ombygges, det bliver brugt, som det er købt, men med dæmper.


Jeg er meget tilfreds med min 10/22 som fungerer fejlfrit.
Der er dog kun løb og reciever tilbage af de originale dele, så medmindre du kan anvende den i original tilstand (original skæftet er noget småt i det) er den måske ikke ideel. Rent teknisk er den fin, yderst præcis.

Alternativt kan du overveje noget straightpull, dem kan der repeteres ret tjept med.

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af The Mad Viking » 30. maj 2018, 19:11

Elbæk skrev:
30. maj 2018, 17:39
og en A-Tec Wave dæmper (køb en bedre dæmper som kan afskilles, jeg har selv en aimSport Rimfire på vej).
Det er rigtigt at en A-Tec Wave-dæmper; ikke dæmper alverden. (Fiks er den dog, jeg har selv én)
Men producenten prøver på at bilde folk ind at den ikke kan adskilles uden “Specialværktøj” hvilket ikke passer, den er derimod nem at skille ad og rengøre. :smile:
En Torx50-nøgle i den ene ende, og en 1 1/8” top (EBay, almindelige butikker herhjemme stopper ved 1”) i den anden ende, og så skilles den nemt ad uden at bruge kræfter.
Indsatsen er i ét stykke plastic, som kan tage lidt skade af varmen, hvis man skyder hurtigt, men dæmperen er jo også meget billig fra ny.
Jeg køber dog også selv en anden på et tidspunkt, da jeg ikke synes den er stille nok. :blink:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Elbæk » 30. maj 2018, 19:16

The Mad Viking skrev:
30. maj 2018, 19:11
Elbæk skrev:
30. maj 2018, 17:39
og en A-Tec Wave dæmper (køb en bedre dæmper som kan afskilles, jeg har selv en aimSport Rimfire på vej).
Det er rigtigt at en A-Tec Wave-dæmper; ikke dæmper alverden. (Fiks er den dog, jeg har selv én)
Men producenten prøver på at bilde folk ind at den ikke kan adskilles uden “Specialværktøj” hvilket ikke passer, den er derimod nem at skille ad og rengøre. :smile:
En Torx50-nøgle i den ene ende, og en 1 1/8” top (EBay, almindelige butikker herhjemme stopper ved 1”) i den anden ende, og så skilles den nemt ad uden at bruge kræfter.
Indsatsen er i ét stykke plastic, som kan tage lidt skade af varmen, hvis man skyder hurtigt, men dæmperen er jo også meget billig fra ny.
Jeg køber dog også selv en anden på et tidspunkt, da jeg ikke synes den er stille nok. :blink:
Det skal prøves. Tak for tippet :razz:

Jeg kan se at jeg også fik overset at OP ikke ønsker at våben som skal modificeres, så er det ikke sikkert at en Ruger 10/22 er det perfekte valg, for den er - mere end noget andet - et projektvåben. De er udmærkede ud af æsken, men det er når man begynder at pille at de bliver rigtig gode. Jeg oplever ligeledes at fabriksskæfterne er noget klejne i det.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af The Mad Viking » 30. maj 2018, 19:22

Hvis du ikke har haft den skilt ad før, så kan det jo måske godt binde lidt, det sætter sig jo sådan noget .22-støv. :neutral:
Men endestykket i den ene ende går ind i selve indsatsens gevind og yderrøret er bare et hult rør uden noget.
Paprør, plexiglas og lignende kunne være sjovt at prøve. :biggrin:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 30. maj 2018, 20:22

Dejligt med input.
Når jeg får en i hånden en dags tid, må jeg se, hvordan den ligger.
Jeg må forbi en våbenhandler en dags tid, hvor er det største udvalg på Fyn?
Jeg har en sl dæmper på nu, som jeg tænker kan bruges på begge, ligesom min vortex diamondblack hp 3-9-42.
Jeg tænker også på 2x10 skuds magasiner, selvom 25 stks.kunne være sjove, men de bliver måske forbudt, så er det jo lidt dumt, at investere i det.
Jeg har læst en del om de 10/22 herinde, og der er mange muligheder, men jeg tænker, at jeg vil bruge den, som den er.
Det er jo lidt nemmere at vurdere, når den er i hånden.

Kom gerne med flere input, alle er velkommen.

Er der nogen der evt. Har en remington 597, Cz 512, alternativ.? Eller andet?
Senest rettet af BGN 30. maj 2018, 21:45, rettet i alt 2 gange.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af 458hunter » 30. maj 2018, 20:37

The Mad Viking skrev:
30. maj 2018, 19:11
Elbæk skrev:
30. maj 2018, 17:39
og en A-Tec Wave dæmper (køb en bedre dæmper som kan afskilles, jeg har selv en aimSport Rimfire på vej).
Det er rigtigt at en A-Tec Wave-dæmper; ikke dæmper alverden. (Fiks er den dog, jeg har selv én)
Men producenten prøver på at bilde folk ind at den ikke kan adskilles uden “Specialværktøj” hvilket ikke passer, den er derimod nem at skille ad og rengøre. :smile:
En Torx50-nøgle i den ene ende, og en 1 1/8” top (EBay, almindelige butikker herhjemme stopper ved 1”) i den anden ende, og så skilles den nemt ad uden at bruge kræfter.
Indsatsen er i ét stykke plastic, som kan tage lidt skade af varmen, hvis man skyder hurtigt, men dæmperen er jo også meget billig fra ny.
Jeg køber dog også selv en anden på et tidspunkt, da jeg ikke synes den er stille nok. :blink:
Syntes i ikke wave dæmper nok? Jeg har lige fået min og på min CZ og der er ingen lyd overhovedet - bare et klik. Det er med pistol match ammo der helt sikkert er subsonisk i min 35cm pibe.

Slettet bruger

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Slettet bruger » 30. maj 2018, 22:18

Hvis du ikke vil “ fikse” noget som helst ved riflen, skal du lægge MEGET mærke til ‘en ting : rigtig mange halvautomater har et elendigt aftræk fra fabrikkens side.

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af LJ » 30. maj 2018, 23:39

Jeg kan godt se det ville være dejligt nemt at finde en der kunne bruges direkte fra kassen men jeg tror det bliver nemmere sagt end gjort.
Det kunne godt ske du måske alligevel kunne ændre lidt, hvis du prøvede en 10/22 der var gjort lidt ved. De er vanedannende og er meget taknemmelige at ændre på!

For at få en virkelig god reguleringsskyder skal du bruge:
1 stk. 10/22 i basis udførelse
1 stk skæfte efter eget valg. Sidder med 1 skrue!
1 stk aftrækker-enhed. Rugers egen bx.
1 lille buffer.
5 min. arbejde med en dremmel.
En dæmper, et gevind og din egen optik.

Hvis du ikke har lyst til at forsøge med at ændre den selv kan du indlevere delene til nærmeste Våbensmed, der nærmest kan sætte den sammen med bind for øjnene og til en begrænset portion penge. Der er en grund til at så mange vælger løsningen med at modificere dem! Prøv en! :smile:

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Kenned » 31. maj 2018, 08:41

Angående 10-22:

Du skal ikke være bekymret for 25 skuds magasiner. De nye magasinbegrænsninger gælder kun centraltændte kalibrer.

Jeg kan anbefale Hugue Overmolded skæfte til en lille tusser i EU.

Ellers har jeg ikke noget at byde ind med som andre ikke har sagt - udover at en 10/22 nemt kan blive det dyreste våben i dit våbenskab :giggle:

/Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 08:47

Endnu engang tak for dejlige input. Jeg må se at komme forbi en forhandler.
Er der en på Fyn, som har et stort udvalg, eller skal jeg køre til Hedensted ?
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Elbæk » 31. maj 2018, 08:59

Kigger du forbi Hovedgaard en mandag aften, skal du få lov til at skyde alt det du vil med min 10/22.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
The Mad Viking
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 825
Tilmeldt: 22. nov 2014, 02:00
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 457 times
Been thanked: 214 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af The Mad Viking » 31. maj 2018, 11:24

Chrstn_Olsen skrev:
30. maj 2018, 20:37
The Mad Viking skrev:
30. maj 2018, 19:11
Elbæk skrev:
30. maj 2018, 17:39
og en A-Tec Wave dæmper (køb en bedre dæmper som kan afskilles, jeg har selv en aimSport Rimfire på vej).
Det er rigtigt at en A-Tec Wave-dæmper; ikke dæmper alverden. (Fiks er den dog, jeg har selv én)
Men producenten prøver på at bilde folk ind at den ikke kan adskilles uden “Specialværktøj” hvilket ikke passer, den er derimod nem at skille ad og rengøre. :smile:
En Torx50-nøgle i den ene ende, og en 1 1/8” top (EBay, almindelige butikker herhjemme stopper ved 1”) i den anden ende, og så skilles den nemt ad uden at bruge kræfter.
Indsatsen er i ét stykke plastic, som kan tage lidt skade af varmen, hvis man skyder hurtigt, men dæmperen er jo også meget billig fra ny.
Jeg køber dog også selv en anden på et tidspunkt, da jeg ikke synes den er stille nok. :blink:
Syntes i ikke wave dæmper nok? Jeg har lige fået min og på min CZ og der er ingen lyd overhovedet - bare et klik. Det er med pistol match ammo der helt sikkert er subsonisk i min 35cm pibe.
Jeg er absolut ikke utilfreds med den. Jeg er bare en nærig rad, som vil have lydløse skud ud af alm. CCI Standard, som jeg i forvejen bruger i alt andet. :oops:
I min skydeklub har et andet medlem en ASE Ultra, og det er “Absolut tysnad”.
Det er så godt nok også en anden pris for dæmperen, og han har et lidt andet gevær. (Han har vist noget AR15 Colt, med .22 upper, hvor jeg bruger S&W MP 15-22)
Når man skiller de to ad, så er Ultraens indsats lavet i aluminium, med hullerne liggende på en anden måde end i Waven.
På et tidspunkt kunne man godt være fristet til at lave en ny indsats til Waven efter det andet princip, men jeg ved ikke om det er tilladt?
Jeg har jo tilladelse til dæmperen, og jeg “renoverer” jo bare en slidt komponent? :neutral:
Men hvis din er ny, så skil den ad med det samme og få smurt gevindet med keramisk fedt, så er det hele meget nemmere at adskille og holde rent. :smile:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 16:06

Elbæk. Mange tak for din venlighed, men der er lidt langt fra Svendborg.
Måske der findes nogle på Fyn, Sydøstfyn.😀
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
Langenge
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7281
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 286 times
Been thanked: 1066 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Langenge » 31. maj 2018, 16:39

Jeg har haft fornøjelsen af at prøve Elbæks fine lille 10/22. Det er altså en rigtig fin lille skyder, men sutter godt nok nemt noget ammo i sig :smile:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 19:12

Nu har jeg kigget lidt på rugeris hh-side og fundet disse 5 som på billedet tiltaler mig.
Det er Take Down nr. 21114 og 21133
Compact 1231
Sporter 1149
Take Down lite 21152

Men det er jo lidt svært for mig, at vide, hvad de vil koste i dk.
Tænker på at lave en forespørgelse et sted, men vil da gerne høre jeres synspunkter, for og imod disse modeller.

Jeg har ikke været inde og læse om dem, da jeg ikke kan engelsk, og ville ikke lige nu bruge translate.
Senest rettet af BGN 31. maj 2018, 23:32, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Bobo » 31. maj 2018, 20:07

IMG_2255.JPG
IMG_2255.JPG
Hvad med sådan en her?
Vedhæftede filer
IMG_2254.JPG
Bobo ------ Igen uden billeder

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 20:17

Det er jo et tilbud, men er nok mest til alm.magasiner. Hvor gammel er den, hvor meget har den skudt og pris.
Ved ikke lige, hvordan det vil fungere med en dæmper og rørmagasin.
Indtil nu, har jeg kun kigget billeder, men tænker at køre på opdagelse en dags tid i min ferie i juli.
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af FrederikF » 31. maj 2018, 20:24


Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Elbæk » 31. maj 2018, 20:34

Langenge skrev:
31. maj 2018, 16:39
Jeg har haft fornøjelsen af at prøve Elbæks fine lille 10/22. Det er altså en rigtig fin lille skyder, men sutter godt nok nemt noget ammo i sig :smile:
Hun kan godt være lidt sulten ja :eating:
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 20:43

Jeg tror også at sådan en skal have lidt mere og spise :smile:
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

BGN
This member is
This member is
Indlæg: 235
Tilmeldt: 19. jun 2013, 21:44
Interesser: Rågeregulering og lidt jagt
Geografisk sted: Sydøstfyn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 21 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af BGN » 31. maj 2018, 21:19

Hvilke forhandlere, har normalt et udvalg hjemme af disse 10/22?

Er det huntershouse og østjysk eller?
Mvh. Bjarne
Diana 34
Ruger 10/22
Anschutz .22 1415
Berette 12/70

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af LJ » 31. maj 2018, 22:11

Hunters house har vist stadig lidt tilbage men ring endelig til de forhandlere du overvejer at besøge....ingen grund til at køre forgæves :smile:
Importen af ruger ligger så vidt jeg husker hos Zero Mike.

Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 522 times
Been thanked: 234 times

Re: Spørgsmål til .22 halvauto riffel

Indlæg af Bobo » 31. maj 2018, 22:28

BjarneGNielsen skrev:
31. maj 2018, 20:17
Det er jo et tilbud, men er nok mest til alm.magasiner. Hvor gammel er den, hvor meget har den skudt og pris.
Ved ikke lige, hvordan det vil fungere med en dæmper og rørmagasin.
Indtil nu, har jeg kun kigget billeder, men tænker at køre på opdagelse en dags tid i min ferie i juli.
Jeg har haft den i 30 år- men du har ret i at når du har skudt 15 skud skal du have potten af så den er nok ikke det rigtige - for mig har det aldrig været et problem
Hvor mange skud bruger du på råger?
Bobo ------ Igen uden billeder

Besvar