Sabatti/Mercury Rover 870

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Besvar
O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Sabatti/Mercury Rover 870

Indlæg af O27 » 24. jul 2017, 14:43

Nogen der har erfaringer med en Sabatti/Mercury Rover 870: http://www.webshop.roedale.de/gx2/produ ... touch.html

Får en ok anmeldelse her; https://www.youtube.com/watch?v=pq5F7dT3gtM - men er også sponseret af leverandøren.

Synes den ligner et interessant alternativ til T3 og Sauer 100

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Sabatti/Mercury Rover 870

Indlæg af C-X » 24. jul 2017, 16:27

Jeg har ikke pillet ved dem, men jeg synes der er nogle åbenlyse designfejl.

Skæftet er lavt, ret bagud, så du ikke får ordentlig anlæg med optik, men passer sikkert med korn og kærv. Du kommer til at modificere riflen.

Korn og kærv har ikke noget at gøre på moderne rifler, der skal bruges til jagt med optik *. Det ødelægger foderalet og er i vejen for lyddæmperen.

*Undtagelserne er i en helt anden gruppe af kalibre, til bl.a. Big Game og farligt vildt.
Med en picatinny rail og QD kan man have et rødpunkt i inderlommen, som backup.

Derudover er brandet nok så svagt, at gensalgsværdien er lav.

Jeg ville finde noget andet, at kaste min kærlighed og mine penge efter. Thumbhole er i øvrigt ganske lækkert, til nogle typer skydning. For mit vedkommende kan jeg godt lide det til one-shot rifler, såsom mine luftrifler og min .17 HMR, hvor jeg ikke kan/skal genlade hurtigt. Bevares, nogle skytter kan skyde rasende hurtigt med sådan et skæfte, også uden det er en rettrækker, jeg er bare ikke en af dem.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar