Hvilken halvautomat til skydebanen

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af FrederikF » 18. jul 2017, 20:52

Jeg faldt for en gammel Browning auto-5 (i kal16). Troede aldrig jeg skulle have andet end s/s, men er helt solgt :))

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af LJ » 19. jul 2017, 11:59

Martin Jensen skrev:Søger råd til hvilken halvautomat der holder bedst til at skude lerduer?
Jeg har hørt mange meninger om div skyder og om den ene og anden mening eks hvorfor mange ikke er glad for halvautomat pga den ikke kan knækkes, så det ved jeg godt. :smile:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer og ider til hvad for en halvautomat der er god på skydebanen.
På forhånd tak :smile:
Hvad er årsagen/årsagerne helt præcist til at du specifikt ønsker en halvautomat til at skyde lerduer med?

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Glockster » 19. jul 2017, 14:05

LJ skrev:Hvad er årsagen/årsagerne helt præcist til at du specifikt ønsker en halvautomat til at skyde lerduer med?
Flere personer har i denne tråd stillet dette spørgsmål og jeg tænker at jeg hurtigt kan bidrage med lidt årsager som desuden kan anvendes frit når andre "ikke forstår":

1: Fordi jeg kan!
2: Jeg er fascineret at teknikken i en halvauto!
3: Den er rekylsvag!
4: Jeg slipper for at stå og knække bøssen hele tiden!
5: Jeg syntes den er mere tidssvarende end en side by side eller over under bøsse!

:razz:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Brugeravatar
Deer Hunter
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 839
Tilmeldt: 2. maj 2005, 21:44
Interesser: Jagt.
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 34 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Deer Hunter » 19. jul 2017, 15:35

Tjek Benelli super sport. Virkelig lækker skyder. Har selv en :biggrin:
Vedhæftede filer
b2.jpg
b1.jpg
Deer Hunter 5.6

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af LJ » 19. jul 2017, 16:39

Glockster skrev:
LJ skrev:Hvad er årsagen/årsagerne helt præcist til at du specifikt ønsker en halvautomat til at skyde lerduer med?
Flere personer har i denne tråd stillet dette spørgsmål og jeg tænker at jeg hurtigt kan bidrage med de lidt årsager som desuden kan anvendes frit når andre "ikke forstår":

1: Fordi jeg kan!
2: Jeg er fascineret at teknikken i en halvauto!
3: Den er rekylsvag!
4: Jeg slipper for at stå og knække bøssen hele tiden!
5: Jeg syntes den er mere tidssvarende end en side by side eller over under bøsse!

:razz:
Du skal ikke kloge dig på min bekostning. Spørgsmålet er helt reelt, uanset om du er i stand til at kapere det eller ej og kunne f.eks. give basis for vejledning, såfremt trådstarter var blevet drejet halvautovejen af andre årsager end de nærliggende.
Der er ikke nogen der ikke forstår, ved ikke hvor du kan læse det i mit indlæg, det handler om at få præciseret nogle ting for at komme med mere koncise svar.

Tillykke :razz:

Martin Jensen
Newbie
Newbie
Indlæg: 7
Tilmeldt: 11. jun 2017, 16:11
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Tybjerg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Martin Jensen » 19. jul 2017, 16:53

LJ skrev:
Glockster skrev:
LJ skrev:Hvad er årsagen/årsagerne helt præcist til at du specifikt ønsker en halvautomat til at skyde lerduer med?
Flere personer har i denne tråd stillet dette spørgsmål og jeg tænker at jeg hurtigt kan bidrage med de lidt årsager som desuden kan anvendes frit når andre "ikke forstår":

1: Fordi jeg kan!
2: Jeg er fascineret at teknikken i en halvauto!
3: Den er rekylsvag!
4: Jeg slipper for at stå og knække bøssen hele tiden!
5: Jeg syntes den er mere tidssvarende end en side by side eller over under bøsse!

:razz:
Du skal ikke kloge dig på min bekostning. Spørgsmålet er helt reelt, uanset om du er i stand til at kapere det eller ej og kunne f.eks. give basis for vejledning, såfremt trådstarter var blevet drejet halvautovejen af andre årsager end de nærliggende.
Der er ikke nogen der ikke forstår, ved ikke hvor du kan læse det i mit indlæg, det handler om at få præciseret nogle ting for at komme med mere koncise svar.




Lige præcist som Glockster svaret bedere svar findes næsten ikke, uden at være ubehøvlet :smile:
:goodpost:

Falco Subniger
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 215
Tilmeldt: 29. jun 2014, 09:11
Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
Geografisk sted: Østdanmark
Has thanked: 28 times
Been thanked: 32 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Falco Subniger » 19. jul 2017, 17:36

LJ skrev:Der er ikke nogen der ikke forstår, ved ikke hvor du kan læse det i mit indlæg, det handler om at få præciseret nogle ting for at komme med mere koncise svar.
Jeg tror ikke, du skal tage Glockster's svar ilde op, svaret er nok mere møntet på PSindrup's forsøg på trolderi end dit mere reelle spørgsmål. :smile:

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Glockster » 19. jul 2017, 18:22

Falco Subniger skrev:
LJ skrev:Der er ikke nogen der ikke forstår, ved ikke hvor du kan læse det i mit indlæg, det handler om at få præciseret nogle ting for at komme med mere koncise svar.
Jeg tror ikke, du skal tage Glockster's svar ilde op, svaret er nok mere møntet på PSindrup's forsøg på trolderi end dit mere reelle spørgsmål. :smile:
Jeg tror du har ret :blink: men skal ikke lægge skjul på jeg er helt og aldeles allergisk overfor den manglende forståelse (LJ..ikke til dig) overfor alt der ikke er 100år gammelt og bestykket med valnød...og dette sagt med passende glimt i øjet :smile:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af LJ » 19. jul 2017, 19:34

Falco Subniger skrev:
LJ skrev:Der er ikke nogen der ikke forstår, ved ikke hvor du kan læse det i mit indlæg, det handler om at få præciseret nogle ting for at komme med mere koncise svar.
Jeg tror ikke, du skal tage Glockster's svar ilde op, svaret er nok mere møntet på PSindrup's forsøg på trolderi end dit mere reelle spørgsmål. :smile:
Det var mig han citerede men jeg ser din pointe :smile:

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1699
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 398 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af LJ » 19. jul 2017, 19:44

Glockster skrev: Jeg tror du har ret :blink: men skal ikke lægge skjul på jeg er helt og aldeles allergisk overfor den manglende forståelse (LJ..ikke til dig) overfor alt der ikke er 100år gammelt og bestykket med valnød...og dette sagt med passende glimt i øjet :smile:
Der er vi skam helt enige, våben er primært brugsting der skal kunne tåle at blive brugt til deres formål. Er kravet nyeste teknologi, chassis og stainless er det den vej man går.
Om man er til o/u, s/s, auto eller pump må man helt selv vælge, det var ikke det mit spørgsmål gik på men nok om det.

Brugeravatar
Glockster
Moderator
Moderator
Indlæg: 1227
Tilmeldt: 9. feb 2004, 13:00
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvilken halvautomat til skydebanen

Indlæg af Glockster » 19. jul 2017, 20:42

:respekt: :razz:
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." - Sigmund Freud

Besvar