Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Bobo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 1. jun 2014, 15:04
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 523 times
Been thanked: 236 times

Re: Rifle til ny jæger - sig, sabatti eller mossberg

Indlæg af Bobo » 30. jun 2017, 22:34

bygork skrev:Dette er et godt tilbud https://www.huntinglife.net/webshop/46- ... 9-47527565
Nej det er ikke et godt tilbud hvis man har et budget på max 7000 (med optik og montage) :nutkick:
Bobo ------ Igen uden billeder

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Rifle til ny jæger - sig, sabatti eller mossberg

Indlæg af LJ » 1. jul 2017, 10:57

bygork skrev:Dette er et godt tilbud https://www.huntinglife.net/webshop/46- ... 9-47527565
Ikke meget tilbud over det, den kan uden problemer findes annonceret til 9.999,-

Sviptue
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 206
Tilmeldt: 20. feb 2011, 21:43
Interesser: jagt, madlavning
Geografisk sted: midtsjælland
Has thanked: 136 times
Been thanked: 28 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Sviptue » 1. jul 2017, 12:29

Prøv at følge lidt med i denne auktion, det burde være et rigtigt godt bud (Weatherby Vanguard med Bushnell elite kikkert, 30.06) http://www.lauritz.com/da/auktion/jagtr ... /i4709832/
In spite of the cost of living, its still popular

Bygork
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 23. dec 2012, 20:15
Interesser: Jagt, våben, historie
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: Rifle til ny jæger - sig, sabatti eller mossberg

Indlæg af Bygork » 2. jul 2017, 00:18

LJ skrev:
bygork skrev:Dette er et godt tilbud https://www.huntinglife.net/webshop/46- ... 9-47527565
Ikke meget tilbud over det, den kan uden problemer findes annonceret til 9.999,-
2000,- i afslag lyder nu godt i mine ører. Hvor har du sidste set den billigere ?

LJ
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 14. apr 2017, 11:16
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 115 times
Been thanked: 401 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af LJ » 2. jul 2017, 07:01

På dit eget link er prisen nu 7999,- hvor den sidst stod til de normale 11200,- og DET ER et fint tilbud ☺
(Hvis man vil have den i 6,5x55)

Derudover:

http://www.sportshuset.eu/category/schultz-larsen-487/

http://huntershouse.dk/kat638-Schultz-Larsen/

Det bør være muligt at kunne krejle sig til en Classic dl i std. Kaliber til lidt lavere pris som "pakke" også.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af C-X » 10. jul 2017, 18:35

Hvad endte det med?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

NielsV
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nord sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af NielsV » 12. jul 2017, 23:27

Hej alle sammen

På trods af mange gode råd om at gå andre veje har jeg i dag valgt at gå med Sig 98
Det handler rigtigt meget om mave fornemmelse og følelsen af kvalitet.
Riflen står næsten helt ubrugt og selv om skæftet er lidt kedeligt i åretegningernr, så er der jo bare et projekt til de lune aftner :smile:
Jeg er sikker på at jeg vil nyde at sidde med det frisk olietet skæfte en aften på jagt også selv om der ikke dukker et eneste dyr op.

Hvis jeg har begået en fejl, så tror der er en rigtig god chance for at komme videre uden at tabe alt for meget :-)

Men frem for alt så glæder jeg mig helt vildt til at komme på skydebaner og mærke riflen og når jeg så et fortrolig med den så glæder jeg mig endnu mere til min første jagt :smile:

Tak alle sammen og vi ses derude :smile:

/Niels

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7568
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 451 times
Been thanked: 909 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Raptor357 » 13. jul 2017, 00:56

:photo:
Billeder af barnet :DancingBanana:
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

NielsV
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nord sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af NielsV » 13. jul 2017, 10:11

:-)

I må vente lidt med billede, jeg har ikke fået riflen endnu, der skal lige ordnes noget papirarbejde som i jo alle ved.
Billeder kommer om ca. 3 uger og jeg glæder mig helt vildt :-) så jeg skal nok få taget nogle rigtigt gode billeder, jeg er jo stolt af den!!

/Niels

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af C-X » 13. jul 2017, 10:14

Bare så du ved det - du skylder nu billeder af grejet, når det er kommet hjem :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7719
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af T-REX » 13. jul 2017, 12:33

Hvis du har budget til det, så kan en lyddæmper ANBEFALES.

Den snupper ca. 30-40% af rekylen, og så har den 30-06'er mindre rekyl, end en 6,5x55 uden dæmper.

Husk også nogle gode høreværn. OGSÅ når du skyder med dæmper.

Du har kun en hørelse. PAS PÅ DEN!!!
Jeg har selv for en evighed siden, som 9-10 år gammel, gået til skydning, og skudt en del salonriffel, uden høreværn. Og "idioten" af en skydeinstruktør mente at High-Speed patroner var det bedste.... Resultatet er, at da jeg var til Session, der kunne jeg intet høre, over 14.000 herz, og idag har jeg Tinnitus, når jeg er stresset. Ja, jeg har selv gjort det værre, ved også senere at skyde med salonriffel, hagl og jagtriffel, uden høreværn.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Flugteren » 13. jul 2017, 12:42

JRexA skrev:Hvis du har budget til det, så kan en lyddæmper ANBEFALES.

Den snupper ca. 30-40% af rekylen, og så har den 30-06'er mindre rekyl, end en 6,5x55 uden dæmper.

Husk også nogle gode høreværn. OGSÅ når du skyder med dæmper.

Du har kun en hørelse. PAS PÅ DEN!!!
Jeg har selv for en evighed siden, som 9-10 år gammel, gået til skydning, og skudt en del salonriffel, uden høreværn. Og "idioten" af en skydeinstruktør mente at High-Speed patroner var det bedste.... Resultatet er, at da jeg var til Session, der kunne jeg intet høre, over 14.000 herz, og idag har jeg Tinnitus, når jeg er stresset. Ja, jeg har selv gjort det værre, ved også senere at skyde med salonriffel, hagl og jagtriffel, uden høreværn.
:goodpost:

Det kan simpelthen ikke siges nok. Foruden glasset på toppen af riflen er en GOD dæmper og GODE høreværn et af de sidste steder, man skal spare. Køb den mest effektive dæmper, du kan forsvare prismæssigt og vægtmæssigt at sætte på riflen.

NielsV
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nord sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af NielsV » 13. jul 2017, 13:37

100% enig - Jeg skal have købt nogle ordentlige høreværn.

Jeg syntes jeg skylde mig selv at få prøvet riflen ad inden jeg bestille en lyddæmper, bare for lige at mærke hvor meget den 'sparker' før og efter og så kan jeg jo samtidigt få undersøgt marked for hvilke muligheder der er og hvad jeg skal gå uden om :-)

/Niels

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3361
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 633 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Flugteren » 13. jul 2017, 13:48

NielsV skrev:100% enig - Jeg skal have købt nogle ordentlige høreværn.

Jeg syntes jeg skylde mig selv at få prøvet riflen ad inden jeg bestille en lyddæmper, bare for lige at mærke hvor meget den 'sparker' før og efter og så kan jeg jo samtidigt få undersøgt marked for hvilke muligheder der er og hvad jeg skal gå uden om :-)

/Niels
God idé. Men jeg lover dig, at når du først har prøvet riflen med dæmper på, så tager du den aldrig af igen. Det er simpelthen så meget mere behageligt at skyde, både lyd, rekyl og - trykmæssigt.

Sonic-lyddæmpere er danske og prisvenlige, og i 45 samt 55-versionerne er de fint på højde med selv dyrere dæmpere. (der følger gevind med i prisen ved køb hos producenten).

S&L er også ok, lidt dyrere end Sonic, men ikke bedre.

ASE Utra-dæmperne er lidt dyre, men kan holde til (næsten) alt. Det samme kan siges om MAE-dæmpere og BR REFLEX-dæmperne. De kan virkelig straffes. Stalon og Vallrud er også ganske fornuftige, solide dæmpere i prisklassen.

Hausken, A-TEC, SVEMKO samt topmodellerne fra ASE Utra og Stalon er nok de dyreste, men de er også meget effektive. Især Hauskens XTREME Whisper og A-TEC MegaHertz-serien kan virkelig dæmpe meget, men de vejer mellem 6-1000 gram.

NielsV
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nord sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af NielsV » 13. jul 2017, 13:59

Flugteren skrev:
NielsV skrev:100% enig - Jeg skal have købt nogle ordentlige høreværn.

Jeg syntes jeg skylde mig selv at få prøvet riflen ad inden jeg bestille en lyddæmper, bare for lige at mærke hvor meget den 'sparker' før og efter og så kan jeg jo samtidigt få undersøgt marked for hvilke muligheder der er og hvad jeg skal gå uden om :-)

/Niels
God idé. Men jeg lover dig, at når du først har prøvet riflen med dæmper på, så tager du den aldrig af igen. Det er simpelthen så meget mere behageligt at skyde, både lyd, rekyl og - trykmæssigt.

Sonic-lyddæmpere er danske og prisvenlige, og i 45 samt 55-versionerne er de fint på højde med selv dyrere dæmpere. (der følger gevind med i prisen ved køb hos producenten).

S&L er også ok, lidt dyrere end Sonic, men ikke bedre.

ASE Utra-dæmperne er lidt dyre, men kan holde til (næsten) alt. Det samme kan siges om MAE-dæmpere og BR REFLEX-dæmperne. De kan virkelig straffes. Stalon og Vallrud er også ganske fornuftige, solide dæmpere i prisklassen.

Hausken, A-TEC, SVEMKO samt topmodellerne fra ASE Utra og Stalon er nok de dyreste, men de er også meget effektive. Især Hauskens XTREME Whisper og A-TEC MegaHertz-serien kan virkelig dæmpe meget, men de vejer mellem 6-1000 gram.

Jeg har hørt at Sonic godt kan være lidt upræcise i deres montering da der ikke bliver taget hensyn til at udgangs hullet ikke er lige i midte på alle rifler? Er det bare rygter eller er der noget om det?
/Niels

NielsV
Newbie
Newbie
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:50
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nord sjælland
Been thanked: 1 time

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af NielsV » 13. jul 2017, 14:01

C-X skrev:Bare så du ved det - du skylder nu billeder af grejet, når det er kommet hjem :blink:
De skal nok komme :-) :TOS:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af PSindrup » 13. jul 2017, 14:37

NielsV skrev:
Flugteren skrev:
NielsV skrev:100% enig - Jeg skal have købt nogle ordentlige høreværn.

Jeg syntes jeg skylde mig selv at få prøvet riflen ad inden jeg bestille en lyddæmper, bare for lige at mærke hvor meget den 'sparker' før og efter og så kan jeg jo samtidigt få undersøgt marked for hvilke muligheder der er og hvad jeg skal gå uden om :-)

/Niels
God idé. Men jeg lover dig, at når du først har prøvet riflen med dæmper på, så tager du den aldrig af igen. Det er simpelthen så meget mere behageligt at skyde, både lyd, rekyl og - trykmæssigt.

Sonic-lyddæmpere er danske og prisvenlige, og i 45 samt 55-versionerne er de fint på højde med selv dyrere dæmpere. (der følger gevind med i prisen ved køb hos producenten).

S&L er også ok, lidt dyrere end Sonic, men ikke bedre.

ASE Utra-dæmperne er lidt dyre, men kan holde til (næsten) alt. Det samme kan siges om MAE-dæmpere og BR REFLEX-dæmperne. De kan virkelig straffes. Stalon og Vallrud er også ganske fornuftige, solide dæmpere i prisklassen.

Hausken, A-TEC, SVEMKO samt topmodellerne fra ASE Utra og Stalon er nok de dyreste, men de er også meget effektive. Især Hauskens XTREME Whisper og A-TEC MegaHertz-serien kan virkelig dæmpe meget, men de vejer mellem 6-1000 gram.

Jeg har hørt at Sonic godt kan være lidt upræcise i deres montering da der ikke bliver taget hensyn til at udgangs hullet ikke er lige i midte på alle rifler? Er det bare rygter eller er der noget om det?
/Niels
Det er korrekt.
De spænder bare pipen op i et par "klør" og hvis "hullet" ikke centrerer så kommer damperen heller ikke til at centrerer.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af C-X » 13. jul 2017, 14:55

Den kan man jo lige vende med den pågældende våbensmed / forhandler man vil have til at udføre opgaven. Der er mere end een måde man kan flå en kat.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af PSindrup » 13. jul 2017, 15:24

C-X skrev:Den kan man jo lige vende med den pågældende våbensmed / forhandler man vil have til at udføre opgaven. Der er mere end een måde man kan flå en kat.
Jeg udtalte mig specifikt om hvordan de gør hos Sonic.

Da jeg fik monteret dæmper på min Ruger 10/22 kom der en anden kunde ind, som netop havde det problem at hullet i pipen ikke centrerede og dermed centrerede dæmperen heller ikke i forhold til hullet i pipen.

Jeg har nævnt denne problemstilling for bl.a. Våbensmeden i Hedehusene, og han oplyser at de altid spænder pipen op i en pinol - i begge ender - når de skærer gevind.
Det er jo, naturligvis, også grunden til at Våbensmeden tager flere penge, alene for at skære gevindet, end Sonic tager for både dæmper og gevind.

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af C-X » 13. jul 2017, 15:44

Og jeg nævner muligheden for, at der er mere end én våbensmed der forhandler Sonic dæmpere. Producenten forhandler dem også.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Fredericianer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 26. sep 2007, 02:50
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 112 times
Been thanked: 49 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Fredericianer » 13. jul 2017, 16:00

Her er endnu en mulighed for dig: http://jagtgevaer.dk/winchester-xpr-riffel-30-06.html

De får gode anmeldelser. Jeg ville faktisk godt have købt en selv dengang de udkom, havde de været til at skaffe i Danmark.
Never confuse verbosity with veracity.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Bofhenator » 13. jul 2017, 17:39

PSindrup skrev:

Jeg udtalte mig specifikt om hvordan de gør hos Sonic.


Peter
Da jeg fik lavet gevind hos en sonic forhandler på Fyn, gjorde de sig meget umage for at spænde piben op så gevindet blev lavet efter hullet og ikke yderdiameteren. Så det er ikke korrekt Peter. De har muligvis gjort sådan da du var tilstede, men bestemt ikke altid.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 545
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 42 times
Been thanked: 45 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af O27 » 13. jul 2017, 17:43

Hvad med Sabatti 870 Compact; https://www.frankonia.de/Repetierbüchse ... ercury+870 - ser ud til at få ok anmeldelser. Synes den ser fin ud og 999€ er til at have med at gøre

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11093
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af C-X » 13. jul 2017, 21:13

Nogle stykker af jer har vist overset det men:

TRÅDSTARTER HAR KØBT EN RIFFEL! :biggrin:

... ellers en interessant Winchester...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9702
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1726 times
Been thanked: 2152 times
Kontakt:

Re: Rifle til ny jæger - SIG, Sabatti eller Mossberg?

Indlæg af Bofhenator » 14. jul 2017, 10:13

Bofhenator skrev:
PSindrup skrev:

Jeg udtalte mig specifikt om hvordan de gør hos Sonic.


Peter
Da jeg fik lavet gevind hos en sonic forhandler på Fyn, gjorde de sig meget umage for at spænde piben op så gevindet blev lavet efter hullet og ikke yderdiameteren. Så det er ikke korrekt Peter. De har muligvis gjort sådan da du var tilstede, men bestemt ikke altid.
PSindrup i en PM skrev: Hvordan kan du blive ved med at sige at det jeg har set med mine egne øjne ikke er korrekt?

Peter
Jeg skriver netop, at at det du har set er hvordan de har gjort det den dag du var der. Men det er ikke sådan de gør altid. Du er jo en sprognørd af eget udsagn (eller var det en and?), så det er jeg sikker på du ikke har overset.

Du behøver ikke skrive til mig privat, jeg er sikker på andre har glæde af det du skriver, og trådstarter har handlet riffel, så risikoen for at komme OT her er begrænset.

Jeg skrev som jeg skrev fordi det lyder som om du udtaler dig om noget generelt, ud fra egne begrænsede erfaringer, det er muligt jeg har misforstået dig.

Jeg siger ikke dine observationer, med dine egne øjne, som du skriver, er forkerte, jeg siger at de ikke beskriver hvordan de generelt gør det. De beskriver hvad du så den dag. Du skriver bare "sonic" i dit indlæg, de har flere forskellige våbensmede der laver gevind for dem, de to gevind du udtaler dig om, hvor var det? Jeg har som sagt andre erfaringer med deres samarbejdspartnere på Fyn, men mine erfaringer er naturligvis heller ikke dækkende for hvordan de gør generelt, det kan jeg simpelthen ikke vide, så det udtaler jeg mig ikke om (hint!).
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Besvar