30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Her kan du primært finde indlæg, hvor ligestillede har søgt hjælp til valg af jagtvåben og/eller kaliber.
Inden du selv opretter et indlæg og stiller spørgsmål så tag et kig rundt i eksisterende indlæg og se om ikke svaret allerede findes.
Feinschmecker
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2017, 20:55
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 2 times

30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Feinschmecker » 19. jun 2017, 21:08

Hej alle sammen!

Jeg er fuldkommen grøn nyjæger. Jeg har kigget på noget Beretta, både SP1 og nu også en 682 Gold E. Sælger siger at den er fra 1987 og jeg har absolut ingen forstand på hvad jeg bør kigge efter. Jeg har bemærket at antal skud, alder og evt. service så godt som aldrig nævnes af folk som sælger haglbøsser på nettet. Hvordan kan jeg sikre mig at geværet ikke er "for slidt" til prisen (sælger forventer 15.000 kr.) ? Det eneste jeg selv kan kontrollere er at der ikke er rust på gevær/ i løb, alt bolten ikke er løs/sløret og at de gængse funktioner virker (ladning, sikring, aftræk osv.).

Jeg håber at blive meget klogere. PFT

Venligst
Morten

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7550
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Raptor357 » 19. jun 2017, 21:30

Geværet er sikkert fint, men jeg ville aldrig give så mange penge for et så gammelt gevær hvis jeg købte det for at bruge det.
Haglbørsser er traditionelle og på ydersiden er der ikke sket så meget, på indersiden er der sket meget mere.
På et tidspunkt har de fleste fabrikanter bragt prisen ned på produktionen af forskellige komponenter, noget de ikke altid er sluppet særligt godt fra. Beretta var vidst fra en gang i halvfemserne til engang ind i nullerne at de brugte matrialer der ikke helt havde den styrke som de burde have haft.
Trangboring er ændret meget, fra at være noget der var bygget ind i piben (hvilket er godt når det passer) til noget man skruer i.
Choken på et moderne gevær er meget lang i forhold til hvad man tidligere har brugt. en lang choke gør geværet mere velegnet til at skyde med stålhagl. Skudbilledet bliver ganske enkelt bedre og mere ensartet.

I min optik er du bedre tjent med at købe en nyere model med lange udskiftelige chokes. hos browning/winchester hedder de invector plus og invector DS, Beretta har noget lignende bare med et andet navn.
Det vigtigeste ved et gevær er dog at det falder naturligt for dig, køber du i en butik kan de hjælpe dig. men tricket over dem alle er at købe et billigt førstegangs gevær som falder fornuftigt og så skyde en hel masse. for mig tog det adskillige år før jeg fandt ud af hvad der passede mig.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Rulab » 19. jun 2017, 21:54

Jeg fatter mig i korthed.
Kvaliteten og holdbarheden på den gamle model går for at være betydeligt bedre end på nyere 682'ere, men 15.000 er alt for dyrt.

Slettet bruger

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Slettet bruger » 19. jun 2017, 22:55

De gamle 682' er noget af det bedste der er lavet.
De prissættes ofte til 15-18.000,- men mange af dem er altså brugt en del til flugtskydning.
Du skal få en ( privat) fagmand til at kigge den efter

Slettet bruger

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Slettet bruger » 19. jun 2017, 22:57

Er det hos e privat person eller hos en forhandler du har kig på den ?

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Flugteren » 19. jun 2017, 23:06

feinschmecker skrev:Hej alle sammen!

Jeg er fuldkommen grøn nyjæger. Jeg har kigget på noget Beretta, både SP1 og nu også en 682 Gold E. Sælger siger at den er fra 1987 og jeg har absolut ingen forstand på hvad jeg bør kigge efter. Jeg har bemærket at antal skud, alder og evt. service så godt som aldrig nævnes af folk som sælger haglbøsser på nettet. Hvordan kan jeg sikre mig at geværet ikke er "for slidt" til prisen (sælger forventer 15.000 kr.) ? Det eneste jeg selv kan kontrollere er at der ikke er rust på gevær/ i løb, alt bolten ikke er løs/sløret og at de gængse funktioner virker (ladning, sikring, aftræk osv.).

Jeg håber at blive meget klogere. PFT

Venligst
Morten
De lidt ældre Berettaer kan være konstrueret lidt mere "solidt" end de nye af samme slags. Grunden til, at folk ikke nævner antal skud er fordi, at de typisk ikke kan huske det, og fordi antallet af skud ikke har helt så samme relevans for standen af våbnet, som det har for en riffel. F.eks.:

Bliver du tilbudt et haglgevær, hvor alt bare står skarpt, ingen rust, ingen slør, alt er mekanisk i orden - eventuelt bevist med en skriftlig udtalelse fra en fagmand - og ellers intet der virker "off", men hvor sælger fortæller, at den har skudt 30.000 skud, den ville jeg hoppe på med det samme, hvis ellers prisen er god.

Et solidt konstrueret haglgevær af anerkendt fabrikat kan holde til 100.000 skud, hvis ikke meget mere, sålænge du vedligeholder det.

For de 15.000, du nævner, der ville jeg personligt skyde 5000 mere til budgettet, gå til en jagtforhandler, spørge efter en Browning 725 Sporter, lægge pengene på bordet og sige, at du skal have den for 17500, for så bliver du en god kunde. Det er et gevær, der kan holde hele livet ud, og så starter du i alt fald jægerlivet op med KVALITET :biggrin: Resten af pengene kan du bruge på en hel masse flugtskydningspatroner, så du kan få gjort løbene varme :hunter:

Nikon
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 131
Tilmeldt: 16. jan 2014, 13:27
Interesser: Hagljagt, Riffeljagt
Geografisk sted: Syd Danmark
Has thanked: 2 times
Been thanked: 17 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Nikon » 20. jun 2017, 07:32

Berettaen kan der ikke siges noget dårlig om men personlig ville jeg også gå efter et andet og nyere gevær.

Jeg stemmer også for en Browning 725 sport, eks har jeg set en næsten ny hos en våbenhandler (omkring Viborg :biggrin: ) til 18.000 kr. Og jeg er sikker at hvis man giver sig til at ligge arm om den kan den købes til 15000 eller måske under.

Held og lykke med købet

Feinschmecker
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2017, 20:55
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 2 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Feinschmecker » 20. jun 2017, 09:24

Tak for de fine svar alle sammen!

Jeg påtænker faktisk at forsøge at forhandle det omtalte gevær ned i ca 12.000 kr. hvis det er muligt, da de 18-20.000 kr. for en 725 er over mit budget lige pt.

Hvis jeg kunne få bøssen (med kuffer, 5 chokes og alt tilbehør) til godt 12.000 kr., vil det så være værd at overveje? Jeg vil helt sikkert hellere have noget ældre kræm end jeg vil købe en "tivolibøsse" af nyere dato bare for at føle mig sikker.

Lige et bonus spørgsmål: når sælgere skriver "sport" eller "sporter", er det så et udtryk for at geværet er til flugtskydning og ikke er velegnet til jagt?

Venligst
Morten

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 09:59

Hvorfor give SÅ mange penge for et SÅ gammelt gevær?

Hvad er det ved det gamle gevær der tiltaler dig så meget at du er villig til at give den pris for noget så gammelt?

Jeg købte et Silma haglgevær for 8.000,- fabriksnyt og jeg forventer ikke at slide det op i min levetid. Hvis det alligevel lykkes, så er pengene stadig givet godt ud.

Peter
Senest rettet af PSindrup 20. jun 2017, 10:17, rettet i alt 1 gang.

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af C-X » 20. jun 2017, 10:14

Brugte kvalitetshaglvåben forgår ikke så let som nye. De har været bygget i bedre materialer og med flere mandetimer.
De holder også let gensalgsværdien, da de allerede har tabt slippet op til nyprisen. Ja, man har sågar hørt om brugte våben der efter flere års brug er steget i værdi ved gensalg.

Der er få tilfælde hvor jeg ville kigge efter nye haglvåben. F.eks. en slider som Baikal, til ingen penge, den kunne jeg da godt overveje fra ny. Eller hvis jeg var sportsskytte og havde brug for fuld garanti. Det er alligevel ikke mange af os, der kan eller vil ofre hvad en custom koster ab fabrik.

En brugt Silma, den koster vel det halve af en ny, altså er den nu kun 4.000,- værd. Det kan være du vil sælge den, fordi du finder ud af, at der var noget andet der passede dig bedre. Måske bliver dit krejlergén ked af det, hvis du ser en næsten ny, til 4.000,-
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 10:18

Man skal heller undervurderer glæden ved at købe nyt. :giggle:

Peter

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 726 times
Been thanked: 2624 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af C-X » 20. jun 2017, 10:20

Det er rigtigt, men hold nu op, man får en lækker haglbøsse, hvis man bruger 8.000,- på brugt og har lidt handelsheld eller talent!

Lidt vintage og patina giver også en ejerglæde.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Flugteren » 20. jun 2017, 10:22

feinschmecker skrev:Tak for de fine svar alle sammen!

Jeg påtænker faktisk at forsøge at forhandle det omtalte gevær ned i ca 12.000 kr. hvis det er muligt, da de 18-20.000 kr. for en 725 er over mit budget lige pt.

Hvis jeg kunne få bøssen (med kuffer, 5 chokes og alt tilbehør) til godt 12.000 kr., vil det så være værd at overveje? Jeg vil helt sikkert hellere have noget ældre kræm end jeg vil købe en "tivolibøsse" af nyere dato bare for at føle mig sikker.

Lige et bonus spørgsmål: når sælgere skriver "sport" eller "sporter", er det så et udtryk for at geværet er til flugtskydning og ikke er velegnet til jagt?

Venligst
Morten
Når et våben bliver omtalt som en Sporter handler det typisk om, at våbnet har en lidt anderledes forskæfte, længere løb og måske en forhøjet sigteskinne. Det er ikke noget, der forvandler en elendig skytte til olympisk mester, men i de rette hænder kan det give lidt "ekstra". Nogle gange har Sporter-modellerne lidt bedre træ som standard.

Du skal holde meget af det våben, hvis du vil købe det for 12.000. Jeg vil sige, at 10.000 er en fornuftig pris.

Du kan få en fabriksny Browning 525, som jeg har, til 13.000, inklusive fire chokes, kuffert. Den er ultra solidt konstrueret. Den er tung, men jeg regner med at have en bøsse, jeg en dag om 60-70 år kan give videre til barnebarnet.

Feinschmecker
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. jun 2017, 20:55
Interesser: Riffeljagt
Geografisk sted: Hellerup
Has thanked: 2 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Feinschmecker » 20. jun 2017, 11:47

Hej igen!

Jeg har ingen præferencer ift. om det skal være nyt eller brugt. Jeg har bare den holdning at jeg hellere vil købe en brugt Audi med 8 år på klokken, end jeg vil købe en fabriksny Citroën (med al respekt for dem i øvrigt). Håber I forstår hvad jeg mener.

Jeg har bare ingen forstand på våben og ved derfor ikke hvad jeg kigger efter. Jeg tænkte bare at jeg kunne få noget "bedre" til samme pris som noget fabriksnyt - hvis jeg blot er indstillet på at det har lidt ridser og lidt skud på bagen.

Venligst
Morten

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Rulab » 20. jun 2017, 12:19

feinschmecker skrev:Tak for de fine svar alle sammen!

Jeg påtænker faktisk at forsøge at forhandle det omtalte gevær ned i ca 12.000 kr. hvis det er muligt, da de 18-20.000 kr. for en 725 er over mit budget lige pt.

Hvis jeg kunne få bøssen (med kuffer, 5 chokes og alt tilbehør) til godt 12.000 kr., vil det så være værd at overveje?

Venligst
Morten
Hvis du kan få omtalte til 12-13000 kr. og geværet fremstår i god stand, så ville jeg springe til.
Der er et par 682'ere i samme alder på den lokale skydebane som har skudt over 100.000 skud uden fejl og stadig i god stand, en gammel 682'er er kram.

PSindrup skrev:Hvorfor give SÅ mange penge for et SÅ gammelt gevær?

Hvad er det ved det gamle gevær der tiltaler dig så meget at du er villig til at give den pris for noget så gammelt?

Jeg købte et Silma haglgevær for 8.000,- fabriksnyt og jeg forventer ikke at slide det op i min levetid. Hvis det alligevel lykkes, så er pengene stadig givet godt ud.

Peter
Du kan overhovedet ikke sammenligne de to geværer, der er lysår imellem den. Bevares, et silma kan da nok skyde, men glædes ved en ny silma kontra en 682'er Gold E med stål baskyle, der er du nok lidt alene med din holdning :blink:

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 12:48

Simon-MS skrev: Du kan overhovedet ikke sammenligne de to geværer, der er lysår imellem den. Bevares, et silma kan da nok skyde, men glædes ved en ny silma kontra en 682'er Gold E med stål baskyle, der er du nok lidt alene med din holdning :blink:
Det kan jeg måske ikke, men jeg har ikke noget at bruge en stålbaskyle til - på samme måde som jeg ikke har noget at bruge alu-fælge til på min bil. :giggle: :rolf:

Peter

Slettet bruger

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Slettet bruger » 20. jun 2017, 13:04

Simon-MS skrev:
feinschmecker skrev:Tak for de fine svar alle sammen!

Jeg påtænker faktisk at forsøge at forhandle det omtalte gevær ned i ca 12.000 kr. hvis det er muligt, da de 18-20.000 kr. for en 725 er over mit budget lige pt.

Hvis jeg kunne få bøssen (med kuffer, 5 chokes og alt tilbehør) til godt 12.000 kr., vil det så være værd at overveje?

Venligst
Morten
Hvis du kan få omtalte til 12-13000 kr. og geværet fremstår i god stand, så ville jeg springe til.
Der er et par 682'ere i samme alder på den lokale skydebane som har skudt over 100.000 skud uden fejl og stadig i god stand, en gammel 682'er er kram.

PSindrup skrev:Hvorfor give SÅ mange penge for et SÅ gammelt gevær?

Hvad er det ved det gamle gevær der tiltaler dig så meget at du er villig til at give den pris for noget så gammelt?

Jeg købte et Silma haglgevær for 8.000,- fabriksnyt og jeg forventer ikke at slide det op i min levetid. Hvis det alligevel lykkes, så er pengene stadig givet godt ud.

Peter
Du kan overhovedet ikke sammenligne de to geværer, der er lysår imellem den. Bevares, et silma kan da nok skyde, men glædes ved en ny silma kontra en 682'er Gold E med stål baskyle, der er du nok lidt alene med din holdning :blink:

Fuldstændig enig.
Og Peter - hvis du prøver at skyde med de to geværer en aften på Skydebanen , ville du helt sikkert trække dine lidt .......... jeg vil sige uvidende kommentarer igen - der er som cx skriver, lysår imellem de to geværer.
Til trådstarter: bemærk det SKAL være modellen med glat/ mat bascule og IKKE modellen med lerduer i " guld"
Hvis det er modellen med glat/ mat og den kan handles til 12.000,- og du ikke køber - så sig lige til.
Jeg har en i forvejen, men to af mine " medskytter" vil gerne have samme model og de hænger ikke på træerne.
Senest rettet af Slettet bruger 20. jun 2017, 13:09, rettet i alt 1 gang.

Slettet bruger

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Slettet bruger » 20. jun 2017, 13:08

At en model betegnes som " Sporter" betyder ikke nødvendigvis længere løb.
Ofte er modellen lidt tungere, bredere skinne, kraftigere forskæfte, og udskiftelige chokes ( det er så stort set standart idag, også på jagtmodeller)
Forhøjet skinne er kun på deciderede Trap modeller

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 13:37

Slettet bruger skrev: Og Peter - hvis du prøver at skyde med de to geværer en aften på Skydebanen , ville du helt sikkert trække dine lidt .......... jeg vil sige uvidende kommentarer igen - der er som cx skriver, lysår imellem de to geværer.
Hvorfor skal jeg, igen og igen, beskyldes for at være uvidende, fordi jeg ikke er enig i våbenvalg og syn på "gamle kvalitetsvåben"?

Og hvem siger at jeg ikke har lavet nøjagtigt den sammenligning, og blevet enig med mig selv om at min dejlige Silma fint klarer de opgaver JEG har til et haglgevær?

Peter

Rulab
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 922
Tilmeldt: 18. mar 2007, 15:14
Interesser: Hagljagt og flugtskydning
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Rulab » 20. jun 2017, 14:43

PSindrup skrev:
Slettet bruger skrev: Og Peter - hvis du prøver at skyde med de to geværer en aften på Skydebanen , ville du helt sikkert trække dine lidt .......... jeg vil sige uvidende kommentarer igen - der er som cx skriver, lysår imellem de to geværer.
Hvorfor skal jeg, igen og igen, beskyldes for at være uvidende
Nu behersker jeg mig slev lidt, men har du læst hovedparten af dine egne våbentekniske indlæg?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 14:48

Simon-MS skrev:
PSindrup skrev:
Slettet bruger skrev: Og Peter - hvis du prøver at skyde med de to geværer en aften på Skydebanen , ville du helt sikkert trække dine lidt .......... jeg vil sige uvidende kommentarer igen - der er som cx skriver, lysår imellem de to geværer.
Hvorfor skal jeg, igen og igen, beskyldes for at være uvidende
Nu behersker jeg mig slev lidt, men har du læst hovedparten af dine egne våbentekniske indlæg?
(Selvkontrollen testes ...)

Peter
Senest rettet af PSindrup 20. jun 2017, 15:00, rettet i alt 2 gange.

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Boryx » 20. jun 2017, 14:49

PSindrup skrev:Man skal heller undervurderer glæden ved at købe nyt. :giggle:

Peter
Hvilken riffel købte du?

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af PSindrup » 20. jun 2017, 14:57

Boryx skrev:
PSindrup skrev:Man skal heller undervurderer glæden ved at købe nyt. :giggle:

Peter
Hvilken riffel købte du?
Jeg købte en old gammel Husquarna 6,5x55 MED kikkert til 3.000,-, men det kan jo dårligt sammenlignes med at give 15.000,- for et brugt haglgevær - syntes du?

Personligt ved jeg at jeg ikke kommer til at deltage i mange riffeljagter. Kun dem som naboerne kunne finde på at inviterer mig med på. Derfor den gamle/brugte riffel, som i øvrigt skyder rigeligt præcist til jagt på 100 meter

Jeg kommer, til gengæld, rigtigt meget mere på haglskydebanen, men havde igen personligt ikke lyst til at give mere end 10.000,- for noget brugt, når jeg kunne købe en fabriksny til 8.000,- - som jeg i øvrigt er super glad for.

Peter

Boryx
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 21. jun 2014, 15:37
Interesser: Riffelskydning.
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 170 times
Been thanked: 265 times

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Boryx » 20. jun 2017, 18:45

PSindrup skrev:
Boryx skrev:
PSindrup skrev:Man skal heller undervurderer glæden ved at købe nyt. :giggle:

Peter
Hvilken riffel købte du?
Jeg købte en old gammel Husquarna 6,5x55 MED kikkert til 3.000,-, men det kan jo dårligt sammenlignes med at give 15.000,- for et brugt haglgevær - syntes du?

Personligt ved jeg at jeg ikke kommer til at deltage i mange riffeljagter. Kun dem som naboerne kunne finde på at inviterer mig med på. Derfor den gamle/brugte riffel, som i øvrigt skyder rigeligt præcist til jagt på 100 meter

Jeg kommer, til gengæld, rigtigt meget mere på haglskydebanen, men havde igen personligt ikke lyst til at give mere end 10.000,- for noget brugt, når jeg kunne købe en fabriksny til 8.000,- - som jeg i øvrigt er super glad for.

Peter
Hej Peter

Nej du har ret - det kan ikke sammenlignes direkte qua den relativt store pris difference. Men du købte noget gammelt som er bedre end noget tilsvarende nyt i samme prisleje, og her kan det drages en sammenligning.
Hvis trådstarter kan handle den gamle Beretta ned i 12.000kr. så er jeg sikker på han er bedre udrustet end ved at købe et nyt gevær i samme prisklasse. Tilmed er værdiforringelsen mindre på det brugte gevær om et år eller to og han kommer til fornuft og vil have et engelsk s/s :numberone:

Slettet bruger

Re: 30 år gammel 682 Gold E - Go eller no go?

Indlæg af Slettet bruger » 20. jun 2017, 19:02

Peter: Hvad kan du få for din nye brugte Silma - kan du få 4000,- skal du vel være glad.
Jeg købte for mange år siden min 682' for 8.500,- ( brugt) Kan få noget mere for den i dag.

Jeg har ikke tidligere været efter dig når du har kloget dig - det er der mange andre der har.
Men her vil jeg påstå, du aner ikke hvad du snakker om og du udstiller det ret tydeligt.

Besvar